Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: מוריס מרינה – כמה רעה היא באמת הייתה?


yohai71
שימו לב! השרשור הזה בן 1431 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רב תודות על הכתבה המעניינת מאוד שכתובה באופן מקיף ומאוזן !

 

בדקתי בספרוני ה -observer's  הישנים שברשותי ומצאתי דגם נוסף שדומני שלא הוזכר - דגם מאוחר של מריס איטאל שבפסגת ההיצע  - מודל 83' עם מנוע בנפח 2000CC מסדרת O-series.

 כתב הרכב הבריטי הנודע והמוערך סטוארט בלאנדון כותב כך על הרכב:

"רכב סאלון בלתי מובחן שהמשיך את המוריס מרינה הקודמת שמציע תמורה טובה בהתחשב במימדים ובמרווח וביחס למחיר ולציוד. מבחר מנועי 1.3 או 1.7 וגם 2.0 ליטר בתצורה אוטומטית בלבד. סאלון 4 דלתות או סטיישן 5 דלתות. 

פשוט אבל פונקציונאלי, מרווח וקל  לנהיגה. תיבה אוטומטית טובה עם תצורת שליטה הגיונית." 

IMG_20200517_113920.thumb.jpg.a56ad74bf1c4adae4a6141bdf16267cc.jpg

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוי, איזו מכונית נוראה זו הייתה. לדוד של אישתי  הייתה כזו, אדומה, שנת 1976 או משהו . אם אני לא טועה זו הייתה מרינה 1300. בכלל הדוד הזה אהב מכוניות אנגליות. אבל זו האכילה מרורים. :)

  • אהבתי 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוחאי, פשוט תענוג לקרוא את מה שאתה כותב!

 

המרינה הייתה הרכב הראשון של ההורים שלי כזוג נשוי, שרדה בבעלותם 5 שנים ונמכרה תמורת נזיד עדשים מקולקלות...

כמובן ששלחתי את המאמר ישר לאבא שלי כדי להזכיר לו נשכחות (אני זוכר רק את הצבע החום המכוער שלה, בכל זאת הייתי בן 4.5 כשהיא נמכרה), קיבלתי תגובה בחזרה: "רכב מלא תקלות שאפילו פיאט 127 והרנו 9 היו אמינות מולו".

  • אהבתי 1

Now: Octavia 1.5T 2020 and 308SW 1.2T 2016

Past: Focus 06, Insight 11, Ibiza 09 + 1.2T, Impreza 14, C4 09, Corolla 17

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

לא זוכר בבירור, אבל נדמה לי סוויצ'גיר כלשהו- מתג תאורה או מוט איתות מעודפי בריטיש ליילנד שמצא דרכו ללמבורגיני?

 

אגב, זה לאו דווקא יוצא דופן, יש הרבה סופרקארס שהשתמשו בעודפי חלקים של יצרני מיינסטרים. סתם דוגמא שעולה לי בראש - מאיפה הפנסים האחוריים של האסטון מרטין DBS המקורי?

 

Aston Martin DBS | Aston Martin (USA)960 × 59

 

מהילמאן האנטר (סקירה עליו תבוא):

 

Healthy Dalmatian Hunter - Hillman - Hemmings Motor News900 × 675

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, orankohn כתב:

מסתבר שיש קשר ישיר בין מוריס מארינה הנלעגת ללמבורגיני דיאבלו הנערצת.

נראה מי יכול לציין מה המשותף ביניהן ? (יוחאי - אתגר !) 

מצטער להרוס, אבל גוגל יודע הכל: מתברר שמוט האיתות (מקור).

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן הלמבורגיני דיאבלו עושה שימוש בשני אביזרים שפותחו עבור המרינה: ידית איתות וידית מגבים. 

 

https://web.archive.org/web/20060223205144/http://www.findarticles.com/p/articles/mi_qn4158/is_19950624/ai_n13990574

 

גם לאחר מותן המרינות הועילו. מסתבר שהייתה תרומה משמעותית של המוריס מרינה לחובבי הרכב האנגלי. 

יוצרו מעל מליון מרינות ובהדרגה ערכן ירד מאוד ובשלב מסוים לא היה משתלם לתחזקן ואז כמובן הפכו לגרט.

אולם אז חלקים מסוימים הסתברו כמתאימים מאוד כתורמי איברים להמשך תיחזוק רכבים אנגליים קלאסים שחלקו מכניקה זהה/דומה מאוד. 

נעשה שימוש במערכת הבלמים והמתלים לשדרוג אלו של מוריס מיינור ישנות.

מנועי מרינה מסדרות  A התאימו היטב ל MG ספרייט ולאוסטין היילי ספרייט עם שיפור בביצועים המקוריים. מנוע ה - 1.8 TC עם זוג מאיידים התאים היטב לבעלי MGB.

עריכה אחרונה על ידי orankohn
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, orankohn כתב:

אכן הלמבורגיני דיאבלו עושה שימוש בשני אביזרים שפותחו עבור המרינה: ידית איתות וידית מגבים.

אני לא בטוח עד כמה הידיות פותחו ספציפית עבור המרינה ולא היו חלקי מדף של BMC\BLMC, אבל אין ספק שהלמברגיני עושה בהן שימוש.

 

לפני 2 שעות, orankohn כתב:

מנוע ה - 1.8 TC עם זוג מאיידים התאים היטב לבעלי MGB.

זה ברור- המנוע הגיע במקור מה-MGB...

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1431 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...