Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כתבה שפורסמה: תחקיר רכבי הליסינג


system_x
שימו לב! השרשור הזה בן 1963 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בכל קנייה צריך לעשות בדיקה של האוטו ואולי יישור קו, לרוב אנשים שקונים פרטי יותר מבינים את זה ולכן אין הרבה הפתעות, כשקונים מליסינג/השכרה חושבים שמאחורי האוטו יש אבא/אמא אחד אחראי ושוכחים שדווקא שם יש מוכר שמעניין אותו רק הרווח בד"כ ולכן הפתעות יותר צורמות מבחינה רגשית. בקנייה מפרטי לא חסר מקרים של רכב לימון או רכב שתוחזק בתחזוקת שבר או בכלל לא הגיע למוסך כי הבעלים חשב שזה מיותר להיכנס לטיפול כל שנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

גם בפרטי יש רמאויות.

יש אופציה אחרת והיא הטרייד אין הרשמי של היבואנים. שם הרבה פעמים יש רכבים שטופלו כראוי.

אבל שוב, כל המגרשים דינם שווה - כבדהו וחשדהו וקח ל 10000 בדיקות מטעמך, ולפני שאתה לוקח לבדיקה מטעמך לבדוק:

 

1) להסתכל על הרכב ויזואלית לוודא מה הקילומטר שיש ברכב לעומת מה שהנציג אמר לך.

2) לפתוח מכסה מנוע, לבדוק מה התאריך שרשום על המצבר, שלא יהיה ישן.

3) לבדוק שמן, מים, נוזל בלמים, לראות מה הצבע של השמן אם הוא לא שחור. לבדוק צמיגים. לבדוק שיש גלגל רזרבי.

4) להיכנס לרכב, לבדוק שהנעילה המרכזית עובדת, שכל הדלתות נפתחות ונסגרות גם מדלת הנהג וגם מדלת הנוסע, שהצילינדרים עובדים ולא דפוקים.

5) להתניע את הרכב, לבדוק שההתנעה חלקה ואין רעשים.

6) להפעיל מזגן גם על קור וגם על חום לראות שעובד.

7) לבדוק שכל החלונות החשמליים עובדים! להוריד ולהעלות אחד אחד.

8) לבדוק את המראות החשמליות שהן עובדות (במידה ויש).

9) להפעיל את הרדיו לראות שעובד.

10) לבדוק תקינות של בולמי זעזועים, שאין נזילות מהבולמים, ללחוץ על הרכב לראות שהוא חוזר ושהבולם לא גמור.

11) לבקש היסטוריית טיפולים.

12) לבדוק שמערכת I-stop עובדת (במידה שיש).

 

נקודות נכונות .

מנסיוני , יש עוד כמה :

 

1) כשמראים לך בדיקה מטעמם - כולנו יודעים שהיא לא שווה כלום אך בכל זאת שימו לב לתאריך שלה .

רכב שהעלה אבק במגרש זמן רב , שימש גם להשלמת ציוד כמו שאני זוכר מהשריון מה קורה לטנק ללא צוות

 

2) אם תמצא צמיגים ישנים או סינים זולים אל תפסול אלא תוריד במחיר . הרי ברור לנו שחברות הליסינג יחסכו היכן שניתן

כנ"ל אם המצבר ישן

 

3) יש מכוניות שבהן הרדיו דורש קוד אם הוחלף מצבר - דאג להשיג אותו אם תקנה את האוטו . אחר כך זה עלול להיות סיפור לא פשוט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכבי ליסינג שעומדים תקופה ארוכה במגרש לא פעם עם בעיות במצבר. גם כשמחליפים מצבר ההחלפה לא מבוצעת כראוי ולכן מערכות הבטיחות של הרכב משתגעות והוא לא מניע. לא חדש. לא נורא בכלל. כל רכב לגופו.

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי, כל הכתבת 'תחקיר' הנ"ל, יתכן והיא ממומנת ומוזמנת ע"י המכונים שבסביבה.

על שוק הליסינג של פי-גלילות(כמו בעוד מקומות במרכז הארץ) השתלט גוף אחד(מכון מסויים), אשר מספק את טפסי הבדיקה.

עקב ירידה חדה בבדיקות הנערכות במכוני הבדיקה, ומאחר ושאר המכונים אינם מוכנים לעבוד מול חברות הליסינג במחירי רצפה, עוררו אלו קול צעקה דרך תכנית הטלויזיה במטרה אחת ברורה - להחזיר את קהל הלקוחות ובמחיר מלא!

 

*אין לראות בתגובה זו מעבר לאמר בה את עניות דעתי בלבד, ובלי לקבוע מסמרות בנדון*

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי, כל הכתבת 'תחקיר' הנ"ל, יתכן והיא ממומנת ומוזמנת ע"י המכונים שבסביבה.

על שוק הליסינג של פי-גלילות(כמו בעוד מקומות במרכז הארץ) השתלט גוף אחד(מכון מסויים), אשר מספק את טפסי הבדיקה.

עקב ירידה חדה בבדיקות הנערכות במכוני הבדיקה, ומאחר ושאר המכונים אינם מוכנים לעבוד מול חברות הליסינג במחירי רצפה, עוררו אלו קול צעקה דרך תכנית הטלויזיה במטרה אחת ברורה - להחזיר את קהל הלקוחות ובמחיר מלא!

 

*אין לראות בתגובה זו מעבר לאמר בה את עניות דעתי בלבד, ובלי לקבוע מסמרות בנדון*

הירידה החדה בבדיקות הם תוצר ישיר עקב מחיר הבדיקה המופקע שנגבה מאיתנו הלקוחות, ולא בגלל שיתופי פעולה כאלו או אחרים עם חברות הליסינג.

אילו מכוני הבדיקה היו מורידים את מחירי הבדיקה אני בטוח שהיה להם יותר עבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה אבא שלי עבד לפני שנים באחת באגף המכירות (בחלק התפעולי שלו) באחת מחברות הליסינג המוצגות בכתבה ודיברתי איתו על זה.

הרכבים האלו נשלחים לבדיקות לאחר שהם חזרו מלקוחות. כל הבדיקות נעשות לפני ההשבחה שנעשית להם (במידה וצריך, ולרוב צריך). כמובן שאחרי ההשבחה יהיה הבדל מהותי בין הטפסים (תיקוני מרכב, החלפות פגושים, תיקוני צבע, צביעה של הרכב).

וכמו שנמסר בתגובה מאחת מהן וכולנו יודעים את זה, כל מכוני הבדיקה האלו כותבים סעיפי כסת"ח. חבל שלא הציגו לנו השוואה בין שני הטפסים.

Peugeot 208 GTI 2014

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבה עלובה, הביאו כתבת שלא מבינה חצי דבר ברכבים. לקחו לבדיקה רכב וזרקו אותו למכון הבדיקה וחזרו מאוחר יותר, כך שיוצא שסמכו על מכון הבדיקה כאילו הם גם טלית שכולה תכלת, ולא עסק שעובד על סעיפים שהוא נותןו עליהם אחריות, ומכאן יש לו אינטרס להנפיץ ולכסת"ח.

מעבר לכך, לקחו רכב עם גיר רובוטי שכנראה צריך להניע בניוטרל עם לחיצה על הברקס וטענו שהוא לא מניע יותר, עשו לעצמם פדיחה.

כמובן שחברות הליסינג לא שה תמים, אבל מכאן ולהגיד שרכב בן שנתיים עם בעיות במערכת ההיגוי והמנוע עומד לשבוק חיים, נו באמת!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. הכתבה אינה מיועדת לקהל הצופים אשר שורץ בפורום רכב זה או אחר על בסיס קבוע.

2. הכתבה משרתת את הצורך שקהל הקונים יקח את הרכב לבדיקה מטעמו הוא.

3. ימים יגידו אם זה שרת מטרה זו.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להגיד שהכתבה רדודה.

אבל אי אפשר להתעלם העובדה שהחברות מסתירות מהלקוחות תקלות.

אוטו סנטר דווקא היו אתי בסדר.

ההבדל בבדיקה מטעמי היה שכתבו שצריך לבצע טיפול ולכוון פרונט.

חוץ מיזה הטופס שהם הציגו לי היה זהה (היה כתוב בטופס שלהם שצריך להחליף צמיגים וברקסים ושהרכב עבר פגיעה קלה מאוד מאחור ללא פגיעה בשלדה).

כמו כן נאמר לי בפירוש שאני יכול לבדוק איפה שאני רוצה.

לא הגבילו אותי למקום כזה או אחר או לעיר כזו או אחרת.

ומבחינתי מה שהכי חשוב היה השירות אחרי הקנייה.

שירות לקוחות ברמה מאוד גבוהה גם של מנהל הסניף וגם של מנהל ההשבחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המסקנה מהכתבה נכונה ביותר, כל רכב שרוכשים צריך לקחת לבדיקה מטעם הקונה. גם אם זה פרטי ובטח כשמדובר בחברה.

 

מצד שני, אני יכול להגיד בוודאות שהכתבה הזאת רדודה ולא מעידה דבר.

 

הרכב של אלדן שנבדק הוא פיג'ו 301 רובוטית, ולא פיג'ו 308 כפי שכתוב בכתבה. היא לא הניעה כי הם פשוט לא ידעו איך מניעים את הרכב הזה וניסו 301 פעמים להניע בצורה לא נכונה מה שגרם להגה להינעל ולדוושת הבלם להיות קשה. הם אפילו לא ידעו איך לחבר את המצבר החיצוני (אין גישה למינוס במצבר עצמו). אגב גם לא ברור לי מה "סכנת חיים ממשית" ברכב שהוא לא מניע...

 

לפי מה שאני יודע ממישהו גבוה בחברת אלדן שיצא לי לדבר איתו (וראיתי הוכחות) האוטו הניע בסופו של דבר רגיל ולא הייתה שום בעיה בהנעה.

 

עשו אחלה פרסומת ל"מבדק", שכמובן רוצה להראות כמה הוא מקצועי על חשבון הכתבה. אם היו רוצים להיות יותר מדויקים היו עושים את הבדיקה במכון מבלי שהמכון יידע שהוא מצטלם, ואפילו נגיד היו מגדילים והיו עורכים בדיקה ב-2 מכונים ולא רק באחד. תמיד יהיה הבדל בין מכוני בדיקה.

 

כמובן לא שהחברות האלה תמימות (ככלל ענף הרכב בארץ). אבל הכתבה מנופחת ולא משקפת הרבה. לא אתפלא אם היו עוד כמה עובדות לא נכונות שיצאו בכתבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחקיר ליסינג חלק שני

 

המסקנה שיש לקחת כל רכב מליסינג לבדיקה - למרות שמוצגת בדיקה - היא מאד נכונה.

הבעיה היא שבד"כ רוב התקלות שמוצאים מכוני הבדיקה הם כסתחי"ם כשברוב המקרים מדובר בבלאי טבעי שאין סיבה לתקנו.

 

כבר מזמן לא ראיתי רכב שלא יצא מבדיקה עם קורוזיה במערכת הקירור, זוויות היגוי לא תקינות, כאשר בשיחה אמיתית עם הבוחן (לא שיחה לציטוט לייחסו ולפרסום) נאמר למזמין הבדיקה שמדובר בדברים שאין מה לגעת בהם.

 

רכשתי בחיי לא מעט כלי רכב מליסינג/השכרה ששירתו ומשרתים אותי ואת משפחתי שנים רבות לשביעות רצוננו המלאה.

 

אין צורך להמנע מרכישה מליסינג, פשוט צריך לבדוק בשבע עיניים לפני שקונים, ולהשתדל ללכת למקומות בהם יש לכם או למי ממכריכם נסיון עם חוויית קניה טובה, כמעט תמיד איש מכירות טוב, יכול להיות ההבדל בין חוויית רכישה גרועה למעולה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד עצה שאני יכול להוסיף:

אני רכשתי מאיביי מד עובי צבע שעלה לא כל כך יקר.

הוא לא ברמה גבוהה אבל נותן אינדיקציה אם חלק מסוים עבר צביעה או לא.

אני משתמש בו לפני שאני קונה כל רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1963 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...