Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מפגש מנהלים ומובילי דיעה במרלו"ג של חברת טלרון -יבואנית מצברי VARTA, STARTUP ו OPTIMA


discoTD5
שימו לב! השרשור הזה בן 2224 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

 

 

חלק גדול מרכבי ה S&S מטעינים את המצבר במתח גבוה מרכב רגיל שאינו S&S על מנת להטעין את המצבר כאשר המנוע פועל ולכן המצבר אינו מתאים ויהיה במצב של טעינת יתר.

 

שאלות תמימות:

1. מה המתח הסף של מצבר S&S?

2. אין בקרה כלשהי למצברים לטעינת יתר? או מה קורה לרכבים שהם לא בעלי S&S שאלטרנטור מפיק מתח לרכיבי החשמל ולמצבר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני שמתי בפוקוס אקובוסט מצבר רגיל לפני שנתיים, ואין שום בעיה איתו עד היום אצל הבעלים החדשים.

 

אני מכיר מישהו שהייתה לו מיצובישי לנסר שבמשך 4 שנים ו58 אלף ק"מ הוא לא עשה טיפול בסיסי אחד. הרכב נמכר אז אין לי מושג מה עלה בגורלו מאז אבל הרכב נסע בהחלט עד למכירה (כולל נסיעות מהמרכז לכנרת, אשקלון וכו'). אז זה אומר שאפשר להזניח טיפולים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר מישהו שהייתה לו מיצובישי לנסר שבמשך 4 שנים ו58 אלף ק"מ הוא לא עשה טיפול בסיסי אחד. הרכב נמכר אז אין לי מושג מה עלה בגורלו מאז אבל הרכב נסע בהחלט עד למכירה (כולל נסיעות מהמרכז לכנרת, אשקלון וכו'). אז זה אומר שאפשר להזניח טיפולים?

 

 

לא, אבל יש הסבר טוב למה טיפול שוטף חשוב, מצד שני בוקי כבר חידד שלרכב פשוט עם SS אין בעיה לשים מצבר רגיל (קצת בניגוד למה שדיסקו כתב).

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חידוד נוסף. אם מערכת הטעינה של הרכב היא רגילה והיא לא טוענת את המצבר במתח גובה יותר ממה שמקובל ברכב ללא SST, אין טעינה רגנרטיבית בבלימה, אין כל אמצעי לטעינה מהירה של המצבר ואין שטם דבר מיוחד אחר, אז מצבר רגיל עקרונית יכול לעבוד כמובן כל עוד לא משתמשים בכלל ב SST.

 

 

בכל מקרה אחר המצבר הרגיל לא יעמוד בטעינה חזקה, יחזיק זמן קצר מאוד ויוכלו לגרום לנזקים נוספים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, אבל יש הסבר טוב למה טיפול שוטף חשוב, מצד שני בוקי כבר חידד שלרכב פשוט עם SS אין בעיה לשים מצבר רגיל (קצת בניגוד למה שדיסקו כתב).

 

תראה, לדעתי לא סתם יצרני הרכב פנו ליצרני המצברים וביקשו לפתח מצבר שמתאים לSST אבל שיהיה זול ולא יקר כמו מצבר AGM שכבר היה קיים. לדעתי אם הם דרשו את זה אז כנראה שיש סיבה שבגללה הם לא הרכיבו מצבר רגיל.

בנוסף, ברכב שיש SST ויש מצבר רגיל אין אחריות על המצבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי הם מניחים שהמערכת בשימוש, אנחנו מדברים על מצב שאתה כנהג מודע מכבה את המערכת בעל הנעה. היצרן מן הסתם לא ימכור מצבר שדורש מהנהג לכבות את המערכת.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן היה יום מעשיר מאוד, למדתי מספר דברים חדשים בתחום שלא הכרתי אותם לפני.

הדברים המשמעותיים עבורי הם שבדומה לזה שמתעקשים על צמיגים עם תאריך יצור נורמלי אז צריך גם להתעקש על מצבר עם מתח נורמלי וכזה לא שכב הרבה זמן ואוחסן כראוי, זה בהחלט פקטור באורך חיי המצבר.

דגשים חשובים הועברו לגבי רכב שכולל מערכת SST, יש בהחלט חוסר ידע בתחום הזה.

 

יוסי עושה בהחלט רושם של מישהו שמבין עניין ושאכפת לו לקדם את הידע בתחום המצברים והשמנים, המרלו"ג בהחלט מתקדם, מודרני ונקי מאוד. סה"כ חוויה מלמדת ומעשירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

בוקר טוב,

שמחנו מאוד לארח אתכם אצלנו במרכז הלוגיסטי.

אם הצלחנו להעביר את שתי הנקודות העיקריות של מתח טעינה בעת התקנת מצבר והתאמה מדויקת של המצבר לרכב - המאמץ היה שווה.

אנחנו מודים למשתתפים על הזמן שהשקיעו ובאו אלינו ביום הפנוי, ובהחלט מצפים לראותכם גם בפעילויות הבאות.

להתראות,

שרות לקוחות טלרון

טלרון מצברים בע"מ, המעיין 7 מודיעין.

טלפון 1-700-700-130

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לך יוסי באופן אישי על כך שהיית מוכן לקיים את המפגש הזה ביום שיש ולא בימי העבודה, מה שאיפשר לי להגיע.

 

 

הייה מעניין ומועיל בהחלט.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיורים כאלה הם לא דבר שמובן מאליו לדעתי, במיוחד כשהם מבוצעים בצורה טובה כזו.

המקום נראה מרשים מאוד, מאוד, וכיף להשתתף בסיור שבגדול הוכן בצורה קצת יותר טכנית עבור חבר'ה שהם בראש קצת יותר טכני, ובכלל אוהבים את תחום הרכב.

הייתי שמח לראות את המקום ביום עבודה טיפוסי, יש לי הרגשה שזה יהיה מרשים עוד יותר עם נפח הפעילות הגדול, למרות שזה אולי קצת יפריע לעבודה שם.

 

תודה רבה יוסי על ההזדמנות ועל הזמן שהוקדש.

!AWDSOME

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד

 

שאלת המיליון דולר..

אומנם תיאורטית אבל.., קניתי מצבר, בדקתי מתח טעינה ויצא נמוך, איך אני מטעין את המצבר, או לחילופין מה אני אומר למוכרן בחנות לגבי זה.

אני דיי בטוח שהוא יחשוב שאני מבלבל לו את מוח.

בנוסף איזה מצבר מתאים לרכב שלי SMAX 2.0 אקובוסט?

איך מחליפים מצבר בלי לגרום לאיפוס כל מיני דברים, ובכלל למנוע נזק?

תודה

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד

 

שאלת המיליון דולר..

אומנם תיאורטית אבל.., קניתי מצבר, בדקתי מתח טעינה ויצא נמוך, איך אני מטעין את המצבר, או לחילופין מה אני אומר למוכרן בחנות לגבי זה.

אני דיי בטוח שהוא יחשוב שאני מבלבל לו את מוח.

לפני שאתה קונה תבקש ממנו שיבדוק מתח קטבים מולך (אני אומר לך מראש, אנחנו בישראל, יש כאלה שיסכימו, יש כאלה שיגידו לך משהו כמו "מה אתה מבלבל ת'מוח זה מצבר חדש").

בנוסף איזה מצבר מתאים לרכב שלי SMAX 2.0 אקובוסט?

תבדוק בספר רכב/באתר של ורטה.

איך מחליפים מצבר בלי לגרום לאיפוס כל מיני דברים, ובכלל למנוע נזק?

מבקש מהחשמלאי שיחבר "מתח גיבוי" לפני שהוא מתחיל בעבודה.

תודה

מקווה שעזרתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה שאני חופר פה עם המקל בפצע.

 

אבל ראינו תשובות שונות לאורך השנים בפורום.

 

השאלה היא לא האם הם מיוצרים באותו מפעל, בקרת איכות מותג וכו׳.

 

האם במידה ומורידים את המדבקות המצברים האלו זהים 1:1 או שיש הבדלים טכניים כלשהם ביניהם?

 

לדעתי התשובה רשומה לך.

"שני המצברים זהים באיכותם ומיוצרים באותו מפעל באותם מכונות ובאותם תהליכי ייצור ובקרת איכות."



 

אם אני מבין נכון אתה משלם על מותג ועל אחריות.

כמו במקרה ה C1 / 108 / אייגו - אותו המוצר בדיוק, עטיפה שונה, מיתוג שונה, תמחור שונה.

 

אותו קונספט שאנחנו רואים בסופרמרקטים. יש את המוצר הידוע בשמו המוכר ואת "המותג" של הרשת שלפעמים מיוצר באותו מפעל רק תחת שם הרשת. למשל טחינה. יש טחינה של יצרן ידוע איקס ולידה ישנה טחינה שמיוצרת על ידי אותו יצרן איקס אבל נושאת את הלוגו והצבעים של הרשת.

מיכוון שאותו יצרן לא משתמש בשם שלו על האריזה הרשת משיגה את אותה הטחינה בפחות כסף.

 

 

מאז שהלך לי מצבר ווארטה כשבוע לאחר תום האחריות (שנה ושבוע) ואמרו לי במוקד של טלרון תקנה חדש, עברתי למותגים אחרים.

 

יצרן המצברים לא יודע איך אתה תשתמש במצבר. הנה מקרה אמיתי, אדם נסע ברכב שלו, הלך לו האלטרנטור. הוא נסע עם הרכב עד שהמצבר התרוקן לגמרי. הטעין את המצבר בעזרת מטען ונסע עם הרכב שוב. ריקן את המצבר לגמרי שוב. בכזה מקרה הורידו למצבר מהחיים באופן משמעותי. אחר כך המצבר נדפק ובא ליצרן בטענות. מה היצרן אמור לעשות? אם אתה עדיין באחריות הוא חייב לתת לך מצבר שיספיק לך לתקופת האחריות.

במילים אחרות, כאשר אתה קונה מצבר, היצרן מתחייב שהוא יספיק לך מינימום לתקופת האחריות. אם הוא החזיק לך מעבר לכך אשרייך. אורך חיים של מצבר תלוי במידה רבה בסוג השימוש שאתה עושה ברכב ואני יכול לומר לך את זה באחריות.

אחותי עובדת במקום עבודה המרוחק מביתה 50 ק"מ. כלומר היא עושה ביום 100 ק"מ בנסיעות ארוכות ובמהירות גבוהה. המצבר שלה במצב מלא כל יום. במשך 12 שנים היא החליפה 2 מצברים. כל מצבר מחזיק לפחות 5 שנים ולא מדובר בפירמות יקרות במיוחד. אז איך אתה מסביר את זה? אופי השימוש. זה מה שקובע.

לכן היצרן מתחייב על שנה לפחות.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2224 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...