Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הצעה: רשימה מרוכזת של דגמים שמובילאיי נכפה עליהם


daido1
שימו לב! השרשור הזה בן 1581 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נזכרתי בשרשור הזה והחלטתי לסקור מה קרה אחרי שנה ושלושה חודשים.

 

אז:

סיטרואן - כל הדגמים הפרטיים, ברלינגו מגיעה עם בלימה אוטונומית ומובילאיי, ביג נו-נו על והג'אמפי.

טויוטה - כל הדגמים הפרטיים, היילקס ולנד קרוזר רק בגרסה הבכירה, פרו-אייס ללא כלום כמו הג'אמפי.

פיג'ו - חוץ מה-208 וה-2008 והמסחריות - כולם מגיעים עם מלוא המערכות.

סקודה - כל הדגמים, פרט לראפיד והפאביה שמגיעות רק עם בלימה אוטונומית.

קיה - כל ההיצע פרט לפיקנטו (רק בלימה אוטונומית) ואופטימה דיזל.

אופל - פרט לזאפירה, הוויוארו והמוקה, כולם הגיעו עם מלא מערכות הבטיחות - ייצור הזאפירה והוויוארו הנוכחיים פסק וצריך להמתין למידע עם הצגת הדגמים תחת לובינסקי, למוקה יש אופציה בחו"ל למערכות בטיחות.

פולקסוואגן - גולף, טוארג, קראפטר - מלוא מערכות הבטיחות.

פולו, טיגואן - רק בלימה אוטונומית, מקווה שעם העדכון מנועים לטיגואן התיקון סטייה יגיע לטיגואן.

פאסאט - אין מערכות בכלל, בדגם המחודש יש - לפי ההיסטוריה של הייבואן, נראה שהם יגיעו הפעם.

וולוו - מלוא מערכות בטיחות בכל הדגמים, הייבואן הכי מצטיין לפי דעתי.

פיאט - רק פיאט 500X עם מערכות בטיחות, שאר הדגמים ללא מערכות כלל.

מיצובישי - מערכות בטיחות לכולם, פרט לספייס סטאר והאטראג'.

יונדאי- מערכות בטיחות לכולם, פרט ל-i10 והמסחריות - החלטה נבונה שהתחילה לחלחל לכל הדגמים החדשים מ-2018.

ניסאן - קשקאי ואקסטרייל עם מלוא המערכות, מקסימה עם בלימה אוטונומית, השאר נטולות מערכות, אוטוטו יגיעו אלטימה, מקסימה ומיקרה חדשות.

רנו - מערכות בטיחות רק במגאן סדאן בנזין - חידוש שהתחיל השנה.

סובארו - XV (פרט ל-1.6 הבסיסי), פורסטר עם כל המערכות, אאוטבק ו-B4 רק בגרסאות הבכירות, אימפרזה ו-BRZ ללא כלום.

סוזוקי - אין מערכות בטיחות בכל הדגמים למרות שמוצע בחו"ל, פרט לג'ימיני החדש - הייבואן הכי גרוע לדעתי בתחום הזה.

דאצ'יה - אין מערכות בטיחות כלל, אבל זה בגלל שהיצרן לא מציע.

שברולט - אין מערכות בטיחות כלל, פרט לגרסה הבכירה של המאליבו והטראוורס, הספארק קיבלה דגם מעודכן עם מלא מערכות הבטיחות, נקווה שזה יגיע גם לקרוז והמאליבו המחודשות שגם הוצגו באותו זמן וטרם החלה המכירה של הדגמים המעודכנים בארץ.

סיאט - כל הדגמים מגיעים רק עם בלימה אוטונומית ומובילאיי, לאחרונה החלו לטפטף כמה דגמי לאון FR וקופרה עם תיקון סטייה מנתיב שפוטרות ממובילאיי, אטקה 1.5 צפוי להגיע בקרוב ולהחליף את ה-1.4 - כנראה יוצע גם עם תיקון סטייה מנתיב, מקווה גם למלוא המערכות בטראקו.

אבארט - אין מערכות בטיחות כלל.

מאזדה- 6 עם מלוא המערכות, CX5 פטורה ממובילאיי פרא לגרסה הבסיסית.

CX3, 2 ו-3 יש מערכות בטיחות אבל גם מובילאיי.

הונדה - סיוויק האצ'בק פטורה, הסדאן בלי מערכות בכלל, HRV רק עם בלימה אוטונומית ולכן צריך מובילאיי, בגרסה הבכירה ששווקה בעבר היה פטור, ג'אז פטורה ממובילאיי פרט לגרסה הבסיסית.

פורד- קוגה ואדג' עברו עדכון בטיחות שפטר את כל הדגמים, טרם ידוע מתי יגיע האדג' המחודש, אקספלורר כרגע עם מובילאיי, אבל נראה שהדגם הבא יהיה פטור, מעניין מאוד לדעת מתי יגיעו הפוקוס והפיאסטה ומה יהיה מצב המערכות בטיחות.

 

זה מה שעולה לי לראש כרגע, נראה שמערכות המקוריות בעלייה לעומת שנה שעברה ונראה מה יהיה שנה הבאה.

 

כל הכבוד לך , וגם למנהלי CarsForum על הרמת הכפפה!

אכן, נראה שיש שיפור דרמטי בשנה האחרונה. אפשר לומר ממש בגדול, שמרבית הרכבים מעל 130K כבר פטורים ממובילאיי, כולל ה"עקשנים"

שביבואנים.

אבל עדיין יש יותר מדי חריגים.

 

מה דעתכם? האם אפשר אפילו להעלות קצת את הרף, ולציין לשבח יבואנים שדאגו להביא מערכות אקטיביות? - שיוט אדפטיבי ותיקון סטייה מנתיב

דוגמאות: פיג'ו 3008, גולף, לאון, אוקטביה, כמעט כל הדגמים של סובארו XV, פורסטר.

 

להבדיל מכאלה שהסתפקו רק במינימום שפוטר ממובילאיי.

דוגמא:

ניסן קשקאי חדשה - אני התאכזבתי מקרסו שלא נותנים אופציה למערכת ProPilot המצויינת, לפחות ברמת האבזור הגבוהה!

https://www.autoexpress.co.uk/nissan/qashqai/103589/new-nissan-qashqai-propilot-2018-review

גם ברמת האבזור היקרה ב-160K יש רק בקרת שיוט רגילה.

אין ספק שהלקוח הישראלי מעדיף ריפודי עור, חימום מושבים, וצמיגי 19 אינצ', על פני בקרה אקטיבית שתורמת לבטיחות. :?

 

הדיעה שלי היא שלפחות בקרת השיוט האדפטיבית צריכה להיות פלוס ענקי גם לנוחות וגם לבטיחות בנהיגות ארוכות.

תיקון סטייה מנתיב - פחות קריטי. אולי בעתיד כשהמכוניות יהיו הרבה יותר אוטונומיות, לא רק מתקנות בחריגה מהנתיב,

אלא גם שומרות במרכזו. (אאודי כבר שם?..)

עריכה אחרונה על ידי daido1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נזכרתי בשרשור הזה והחלטתי לסקור מה קרה אחרי שנה ושלושה חודשים.

 

אז:

טויוטה - כל הדגמים הפרטיים, היילקס ולנד קרוזר רק בגרסה הבכירה, פרו-אייס ללא כלום כמו הג'אמפי.

יונדאי- מערכות בטיחות לכולם, פרט ל-i10 והמסחריות - החלטה נבונה שהתחילה לחלחל לכל הדגמים החדשים מ-2018.

 

זה מה שעולה לי לראש כרגע, נראה שמערכות המקוריות בעלייה לעומת שנה שעברה ונראה מה יהיה שנה הבאה.

 

ליונדאי יש את הi20 פריים שמגיעה ללא מערכות בטיחות מקוריות, לטויוטה יש את היאריס סול המקבילה שגם היא מגיעה ללא מערכות הבטיחות.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי סיאט לאון, כל הדגמים יקבלו בהדרגה בקרת סטייה מנתיב ולא רק קופרה ו-FR, אוניה ראשונה עם רכבים כאלה הגיעה בחודש שעבר.

 

איך אתה יודע? רשום\יש מידע איפה שהוא שלאון\לאון FR פטורות ממובילאיי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי המפרט באתר רק רמת גימור ST (שזו כנראה חבילת אבזור) שמוצעת עם ה1.5 , פטורה ממובילאיי.

 

כנראה קיצור של Style, שזה דגם הבסיס. זו לא הסטיישן, שגם נקראת ST, כי על פי היבואן היא לא נמכרת יותר בארץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב שבתרשים אבזור הבטיחות בקרת סטיה מנתיב אקטיבית מופיעה כאופציה וכך גם זיהוי תמרורים של מובילאיי. גם באחד הדפים במפרט מצויין למעט רכבים עם בקרת סטייה מנתיב אקטיבית.

מעבר לזה הייתי בסוכנות וראיתי בעיני לאון סטייל 2019 ללא מובילאיי ואפילו נהגתי בה. מדובר במערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה ולא מערכת שרק מתקנת לאחר שעוברים את הסימון בכביש.

עריכה אחרונה על ידי Mike808
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

חיובי לגבי הסטוניק,מערכות מקוריות בכל רמות הגימור.

 

שאלה שלי לגבי הסיד החדש,יצא לי לראות כבר כמה על הכביש ובכולם ראיתי מובילאיי,למרות שבמפרט מופיעות המערכות המקוריות.

מישהו יודע מה הסיבה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסיד יש תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב בכל הגרסאות.

המובילאיי שם תמוהה לחלוטין, הוא קיים רק בהאצ'בק עם מנוע בנזין ומספק התראה רק לגבי הולכי רגל.

יצא לי לראות את הסיד האצ'בק החדשה בעיקר עם מספר משטרתי ואני תוהה אולי במכרז של המשטרה היה תנאי חובה לזיהוי הולכי רגל ומובילאיי הוא הפתרון (המוזר).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שנאמר לי בסוכנות של קיה, ברכב לנסיעות מבחן היה מובילאיי וראיתי עוד האצ'בק עם מובילאיי - אבל מצד שני ראיתי גם סטיישנים ללא מובילאיי.

המובילאיי מספק ניטור שטחים מתים וזיהוי הולכי רגל ומכיוון שזה לא חובה, אפשר לבקש לקבל את ההאצ'בק בלי המובילאיי.

 

ואפשר להוסיף לרשימה את ג'יפ צ'ירוקי ושברולט מאליבו - במתיחות פנים שהגיעו לדגמים החדשים אין צורך במובילאיי.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרתי המובילאיי קיים רק בקיה סיד האצ'בק בנזין, לא בסטיישן ולא בהאצ'בק דיזל.

אי אפשר לבקש את הרכב בלי מובילאיי כי הוא עבר תקינה עם יכולת זיהוי הולכי רגל שמשפיעה על דירוג הבטיחות.

המובילאיי מספק התראה לגבי הולכי רגל בלבד. במכשיר של מובילאיי אין התראה על שטח מת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...

עוד מעט שנה חדשה עם שינויים מהשנה הקודמת.

יותר ויותר דגמים עוברים למרעכות מקוריות.

בקרוב אכין סקירה.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה מעניין למישהו, הספארק שמוכרים היום בשברולט גם אין צורך למובילאיי.

הוא מגיע עם התרעה מסטיה מ הנתיב.

התרעה כל התנגשות קידמית.

ובלימה אוטומטית עד 80 ק"מ (לא עוצרת את הרכב לגמרי, רק לוחצת בקטנה כל הבדשה ברקס וזהו, לא יצא לי לבדוק ומקווה שלא יצא לי)

 

Enviado desde mi SM-G975F mediante Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1581 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...