Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מס יבוא על חלקי חילוף לרכב עד 500$


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3425 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

אני מתעניין ביבוא רובוט משומש לגיר של פיאט מחו"ל. עלותו קטנה מ-500$.

 

על פי רשות המיסים (http://62.219.95.10/misimmerukht/) בחלקי חילוף לרכב שעלותם 75-500$, המס הוא על פי סוג הפריט המיובא.

 

להלן פירוט המפרט ככל הנראה המיסים בקטגוריה זו:

 

חלקי חילוף לרכב בטווח מחירים זה מחוייבים בשיעור מס אחיד וכולל של 48.1%, למעט האביזרים שלהלן, עליהם חלה חובת תשלום מע"מ בלבד:1. פנסים לרכב

2. מגבים לשמשות וחלקיהם

3. צמיגים

4. מושב בטיחות לתינוק/ילד המותקן ברכב והבסיס למושב

5. כריות אויר

6 דסקיות בלם, תופי בלם, רפידות בלם מורכבות

7. מערכות ABS

8. גלאי נסיעה אחורית (רוורס)

9. שסתומים לצמיגים

 

 

 

שיעור המס החל מחושב לפי ערך החבילה בתוספת דמי המשלוח והביטוח אם ישנם. כך, לדוגמא, נעליים שערכן בין 75$ ל-480$ (ללא משלוח וביטוח), יחוייבו במע"מ בשיעור 17% בלבד. נעליים שעלותן 480$ ועלות המשלוח והביטוח עליהן עומדת על 40$, עדיין יחוייבו ב-17% בלבד, אך שיעור זה יחול על ערך הטובין בתוספת דמי משלוח; סך הכל יחול המס על 520$.

 

מקור:

https://taxes.gov.il/customs/PersonalImport/Pages/yebueshe_guide.aspx#GovXParagraphTitle7

 

אני מבין שאני לא בקטגוריה של מע"מ בלבד. לכן עלי לצפות למס בסך 48.1 אחוז?

 

אני שואל כי יש לי חבר שייבא מוצר שעלותו הכוללת (כולל משלוח) 630 שקלים, כשמוצר והמשלוח ביחס של 60 אחוז למוצר ו40 למשלוח, ואינו בקטגוריות הנ"ל. הוא שילם 240 שקל בערך מיסים, כשזה מחולק ל-120 שקל מס קנייה והשאר מע"מ. על פי הכתוב במצוטט החיוב חל גם על המשלוח. ככה שזה בהכרח יצא פחות מ48.1 אחוז.

 

למישהו יש ניסיון עם זה ויכול לשפוך אור לגבי ההחלטות של מכס למיסוי חלקי חילוף מסוגים שונים?

 

תודה.

פורסם

שמע , זה חור שחור. תלוי באיזה חברת שילוח אבל גובה המיסים תנודתי מאד. תצפה לרע מכל. מקסימום תתבדה לטובה.

זה הרבה מזל ועכשיו החמירו את הבדיקות. קצת מזכיר dsg7 : אתה לא יודע באמת מה תקבל.

פורסם

אתה צריך לקחת בחשבון עלות מוצר + משלוח. על סכום זה יחושבו מיסים של 48.1% (אני מסתמך על הנתונים שהבאת).

בנוסף, קח בחשבון :

1. צריך להוציא אישור יבוא מאת משרד התחבורה (אינני בטוח שיאשרו יבוא של חלק משומש, לכן ממליץ לבדוק מולם קודם).

2. אם המשלוח דרך חברת שילוח, יש עמלות נוספות.

3. למיטב הבנתי, זה חלק כבד, כך שעלות המשלוח איננה קטנה.

פורסם

מניסיוני זה יוצא כמעט תמיד 48% פלוס עמלות שקר כלשהו של חברת השילוח.

לפעמים יוצא קצת פחות ואז לא שואלים שאלות מיותרות.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם

אם החלק בטיחותי משומש לא יכניסו בוודאות. רובוט לגיר לא בטיחותי אן שום סיבה שלא יכניסו .הבאתי חלקים משומשים ואף פעם לא עצרו מזרקים פלסטיקה פנימית וחיצונית סטרטר .

פורסם

מה ההגדרה של פריט בטיחותי? היגוי, צמיגים וכו'?

 

נשמע שדווקא לתיבת הילוכים ומרכיביה יש השפעה לא מעטה על בטיחות הרכב.

 

Sent from my SM-N920C using Tapatalk

פורסם

גם מגבים זה בטיחותי..

אם לא ינגבו טוב, אתה עלול לעשות תאונה.

 

אין לזה סוף. מערכות הקשורות בהיגוי ובלימה למשל, נחשבות בטיחותיות.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם

לפני כחצי שנה נחקק חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב.

לפי חוק זה, מותר לייבא חלק משומש בתנאי שמיועד לרכב אספנות או שהחלק מופיע בתקנה שהוציא השר (סעיף 114).

נכון לעכשיו - לא ידוע לי על תקנה כלשהי שהשר הוציא, כך שאין אפשרות לייבא חלק משומש (אלא אם יש תקנה שאינני מודע לה)

 

פורסם

הם לוקחים מס קניה וגם מע"מ, והם גובים את זה מהסכום הכולל(ז"א כולל המשלוח).

יש עוד קאץ', אני לא זוכר אם זה מהמע"מ או מהמס קניה אבל עבור אחד מהם, לוקחים את ערך המוצר, מוסיפים לו 60%(!) ואז מהסכום גובים את המס.

כמו שאמרו, תלוי גם בחברות שילוח ייגבו ממך כל מיני עמלות שקר שאין לך איך לברוח מהן.

בדיוק לפני כמה זמן, הזמנתי פריטים בסך320 ש"ח, סה"כ עם המשלוח יצא לי 520 ש"ח דרך פדקס(הכי גרועים שיש) הייתי צריך להוסיף עוד 330 ש"ח. בקיצור שילמתי 850 ש"ח עבור כל החבילה. אז תבדוק היטב אולי כדאי לקנות בארץ.

 

אם יש לך אפשרות לשלוח דרך דואר רגיל אז עדיף, הזמנתי מלא מוצרים ביניהם שלדת זנב של אופנוע, בולמי זעזועים...מוצרים שעלו לא מעט ולא נגבה ממני כלום חוץ ממע"מ. תמיד כאשר שולחים לי דרך פדקס או UPS פתאום המחירים קופצים.

פורסם
הם לוקחים מס קניה וגם מע"מ, והם גובים את זה מהסכום הכולל(ז"א כולל המשלוח).

יש עוד קאץ', אני לא זוכר אם זה מהמע"מ או מהמס קניה אבל עבור אחד מהם, לוקחים את ערך המוצר, מוסיפים לו 60%(!) ואז מהסכום גובים את המס.

כמו שאמרו, תלוי גם בחברות שילוח ייגבו ממך כל מיני עמלות שקר שאין לך איך לברוח מהן.

בדיוק לפני כמה זמן, הזמנתי פריטים בסך320 ש"ח, סה"כ עם המשלוח יצא לי 520 ש"ח דרך פדקס(הכי גרועים שיש) הייתי צריך להוסיף עוד 330 ש"ח. בקיצור שילמתי 850 ש"ח עבור כל החבילה. אז תבדוק היטב אולי כדאי לקנות בארץ.

 

אם יש לך אפשרות לשלוח דרך דואר רגיל אז עדיף, הזמנתי מלא מוצרים ביניהם שלדת זנב של אופנוע, בולמי זעזועים...מוצרים שעלו לא מעט ולא נגבה ממני כלום חוץ ממע"מ. תמיד כאשר שולחים לי דרך פדקס או UPS פתאום המחירים קופצים.

 

 

.

 

יש כאן כמה דברים שאתה מתבלבל בהם ומבלבל אחרים למעשה וגם, עלייך להבין כיצד זה עובד :)

למעשה, כל חברות השילוח מעבירות את כל המוצרים, שים לב, כל המוצרים דרך בידוק והצהרה, שזה אומר כל פריט שעולה ולו 75$ יחוייב במע"מ וכן הלאה בהתאם לטבלאות.

הן מעבירות את המוצרים ומי שקובע כמה לקחת אלו הם פקידי המכס שיש להם טבלאות ונוהל עבודה כלשהו, זה הכל.

 

כאשר אתה שולח בדואר רגיל, אי אפשר לבדוק את כל החבילות מן הסתם, תלוי בגודלן ומקורן מדינתן למשל, עושים בדיקות מדגמיות, מסתכלים על הגודל, אי אפשר למעשה לקרוא כל תווית ותווית מכל חבילה שעוברת ולכן ברוב הפעמים, דואר רגיל יעבור חלק וללא בעיות אלה אם כן, החבילה היא בגודל חריג.

 

ייתכנו חבילות שהשווי שלהן הוא 100$ אבל החבילה די קטנה ועל המוצר הוצהר 60$ אז למעשה היא תעבור חלק.

 

עלייך לדעת שאין לחשב את עלות הסכום הכולל ולקחת ממנו את המיסים. זאת אומרת שאם הזמנת מוצר שעלותו 40$ והשילוח הוא 40$ אי אפשר לקחת ממך מיסים אבל זה בתנאי, שבחשבונית מפורט ויש פירוט מלא של עלות המוצר ועלות השילוח.

מה קורה ברוב הפעמים? יש סכום כללי אחד ואז אי אפשר לדעת באמת מה עלות הפריט ועלות המוצר.

 

ככה גם קרה לי עם DHL, FEDEX וכו' ובכל פעם קיבלתי זיכוי והתנצלו. הרי קניתי פריט X, שילמתי משלוח Y והם להנאתם איחדו ולקחו מזה את המיסים אבל החשבונית מפורטת והכל רשום מה כל סעיף. קיבלתי החזרים וזיכויים חזרה כמו שצריך במיידי.

הכי מצחיק שאמרתי להם, חוץ מעלות השחרור ו כו' למה אני צריך לשלם עלות משלוח נוספת? הרי שילמתי למוכר/חברה על עלות השילוח דרככם, זה הכל - כמובן שלא היה להם מה להגיד.

 

אין ספק ומן הסתם שעל כל אחד לבצע סקר שוק כמה עולה המוצר בארץ, האם ההפרש שווה המתנה של שבועות ולעיתים, המחיר עלול להיות מאוד קרוב או הטרטור עם ניירות וכו'.

אני למשל, הייתי מזמין שמן הידראולי לרכב ב 95 שקלים מאנגליה מחנות מקורית רשמית, אבל מה הבעיה? עלות המשלוח גדולה מעלות המוצר עצמו והייתי מחכה שבוע וכאן בארץ? זה עולה 110 בחישוב הסופי אז מה באמת משתלם יותר? (נוזל מקורי).

פורסם
.

 

יש כאן כמה דברים שאתה מתבלבל בהם ומבלבל אחרים למעשה וגם, עלייך להבין כיצד זה עובד :)

למעשה, כל חברות השילוח מעבירות את כל המוצרים, שים לב, כל המוצרים דרך בידוק והצהרה, שזה אומר כל פריט שעולה ולו 75$ יחוייב במע"מ וכן הלאה בהתאם לטבלאות.

הן מעבירות את המוצרים ומי שקובע כמה לקחת אלו הם פקידי המכס שיש להם טבלאות ונוהל עבודה כלשהו, זה הכל.

 

כאשר אתה שולח בדואר רגיל, אי אפשר לבדוק את כל החבילות מן הסתם, תלוי בגודלן ומקורן מדינתן למשל, עושים בדיקות מדגמיות, מסתכלים על הגודל, אי אפשר למעשה לקרוא כל תווית ותווית מכל חבילה שעוברת ולכן ברוב הפעמים, דואר רגיל יעבור חלק וללא בעיות אלה אם כן, החבילה היא בגודל חריג.

 

ייתכנו חבילות שהשווי שלהן הוא 100$ אבל החבילה די קטנה ועל המוצר הוצהר 60$ אז למעשה היא תעבור חלק.

 

עלייך לדעת שאין לחשב את עלות הסכום הכולל ולקחת ממנו את המיסים. זאת אומרת שאם הזמנת מוצר שעלותו 40$ והשילוח הוא 40$ אי אפשר לקחת ממך מיסים אבל זה בתנאי, שבחשבונית מפורט ויש פירוט מלא של עלות המוצר ועלות השילוח.

מה קורה ברוב הפעמים? יש סכום כללי אחד ואז אי אפשר לדעת באמת מה עלות הפריט ועלות המוצר.

 

ככה גם קרה לי עם DHL, FEDEX וכו' ובכל פעם קיבלתי זיכוי והתנצלו. הרי קניתי פריט X, שילמתי משלוח Y והם להנאתם איחדו ולקחו מזה את המיסים אבל החשבונית מפורטת והכל רשום מה כל סעיף. קיבלתי החזרים וזיכויים חזרה כמו שצריך במיידי.

הכי מצחיק שאמרתי להם, חוץ מעלות השחרור ו כו' למה אני צריך לשלם עלות משלוח נוספת? הרי שילמתי למוכר/חברה על עלות השילוח דרככם, זה הכל - כמובן שלא היה להם מה להגיד.

 

אין ספק ומן הסתם שעל כל אחד לבצע סקר שוק כמה עולה המוצר בארץ, האם ההפרש שווה המתנה של שבועות ולעיתים, המחיר עלול להיות מאוד קרוב או הטרטור עם ניירות וכו'.

אני למשל, הייתי מזמין שמן הידראולי לרכב ב 95 שקלים מאנגליה מחנות מקורית רשמית, אבל מה הבעיה? עלות המשלוח גדולה מעלות המוצר עצמו והייתי מחכה שבוע וכאן בארץ? זה עולה 110 בחישוב הסופי אז מה באמת משתלם יותר? (נוזל מקורי).

איך הצלחת ? כמה שרבתי איתם ,וטענתי את אותם טיעונים קבלתי החזר 0 שקלים.
פורסם (נערך)

פשוט, בחשבונית שלי היו 2 סעיפים, חשוב תמיד לראות שיהיה פיצול שהסכום של המשלוח לא יהיה בסכום הכולל אלה מופרד בסעיף נפרד וברור.

מדובר על DHL לדוגמא, למרות שגם עם FEDEX וכו' זה אותו הדבר (מנסיון).

אז בחשבונית היו 2 סעיפים, סעיף אחד עלות המוצר וסעיף שני מופרד, עלות המשלוח בין אם זה DHL, FEDEX וכו' והסכום סה"כ.

מה עשו החכמים? כמובן הלכו ישר על הסכום סה"כ וגם חייבו אותי במשלוח נוסף ואמרתי להם, רגע רגע רגע, אני כבר שילמתי 40$ על המשלוח, למה אתם מחייבים אותי על המשלוח, דמי טיפול וכו' אם זאת אותה החברה, זה אתם למעשה, אני לא אמור לשלם שום דבר מעבר לשחרור או אחזקת החבילה שם וכו' או מיסים בהתאם לצורך (במקרה ההוא לא נדרשו מיסים ולכן אין עמלת אשראי, אחסון ובלה בלה בלה), אמרתי לה כי עליכם רק לדאוג למסור לי את החבילה שמלוא שירותי המשלוח שולמו למעט מיסים אם נדרשים והנציגה אמרה "אתה צודק".

הנציגה ביקשה לראות את החשבונית, שלפתי מהמייל (המוכר צירף את המסמך גם לחבילה וגם למייל כמובן) וחזרו אליי שהמקרה טופל וזוכתי.

 

נגיד זה מקרה קלאסי שהייתי צריך 2 מקודדים לאום הביטחון בגאנטים המקוריים, עלות החלקים הייתה 40 יורו ועלות המשלוח עוד איזה 40$ (ממיר לך ישירות לדוגמא).

לכן, אותה חברה שילמה כבר עלויות משלוח מלאות וכו', אין שום סיבה לשלם מעבר אלה אם כן נדרשו פעולות תפעול על החבילה, מה שלא.

 

שיטת מצליח אבל גם שיטת ה "עצימת עיניים ולא לקרוא סעיפים".

 

*** פתחתי תלונה בנושא כמובן, במקביל לשאר וכך יש קייס והכל מטופל רשמית, שכחתי להוסיף את זה. בנוסף לכך שדיברתי עם הפקידה, העבירה אותי למחלקת השירות וכו' וכו'.

עריכה אחרונה על ידי Automatic1
פורסם
פשוט, בחשבונית שלי היו 2 סעיפים, חשוב תמיד לראות שיהיה פיצול שהסכום של המשלוח לא יהיה בסכום הכולל אלה מופרד בסעיף נפרד וברור.

מדובר על DHL לדוגמא, למרות שגם עם FEDEX וכו' זה אותו הדבר (מנסיון).

אז בחשבונית היו 2 סעיפים, סעיף אחד עלות המוצר וסעיף שני מופרד, עלות המשלוח בין אם זה DHL, FEDEX וכו' והסכום סה"כ.

מה עשו החכמים? כמובן הלכו ישר על הסכום סה"כ וגם חייבו אותי במשלוח נוסף ואמרתי להם, רגע רגע רגע, אני כבר שילמתי 40$ על המשלוח, למה אתם מחייבים אותי על המשלוח, דמי טיפול וכו' אם זאת אותה החברה, זה אתם למעשה, אני לא אמור לשלם שום דבר מעבר לשחרור או אחזקת החבילה שם וכו' או מיסים בהתאם לצורך (במקרה ההוא לא נדרשו מיסים ולכן אין עמלת אשראי, אחסון ובלה בלה בלה), אמרתי לה כי עליכם רק לדאוג למסור לי את החבילה שמלוא שירותי המשלוח שולמו למעט מיסים אם נדרשים והנציגה אמרה "אתה צודק".

הנציגה ביקשה לראות את החשבונית, שלפתי מהמייל (המוכר צירף את המסמך גם לחבילה וגם למייל כמובן) וחזרו אליי שהמקרה טופל וזוכתי.

 

נגיד זה מקרה קלאסי שהייתי צריך 2 מקודדים לאום הביטחון בגאנטים המקוריים, עלות החלקים הייתה 40 יורו ועלות המשלוח עוד איזה 40$ (ממיר לך ישירות לדוגמא).

לכן, אותה חברה שילמה כבר עלויות משלוח מלאות וכו', אין שום סיבה לשלם מעבר אלה אם כן נדרשו פעולות תפעול על החבילה, מה שלא.

 

שיטת מצליח אבל גם שיטת ה "עצימת עיניים ולא לקרוא סעיפים".

 

*** פתחתי תלונה בנושא כמובן, במקביל לשאר וכך יש קייס והכל מטופל רשמית, שכחתי להוסיף את זה. בנוסף לכך שדיברתי עם הפקידה, העבירה אותי למחלקת השירות וכו' וכו'.

ננסה בפעם הבאה

פורסם

רוצה להוסיף, מבחינת עמלות פדקס הכי גרועים, אחריהם UPS וDHL.

העמלות הכי נמוכות(חוץ מדואר רגיל) הן בEMS, שבו גם המכס עובר בצורה מדגמית.

זה מהנסיון שלי.

אם מקבלים הודעה על תשלום עמלת שחרור בלבד, משלמים אותה ישר באתר כדי שלא יתחרטו :lol:

 

חוץ מזה, ממה שזכור לי, חבילה חייבת בתשלום מיסים אם סכום החבילה כולל המשלוח עולה מעל 75$.

המיסים יהיו על ערך החבילה בלבד; אבל ההחלטה אם לחייב או לא תלויה בסכום הכולל.

 

 

בהצלחה.

×
×
  • תוכן חדש...