Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תעשה לי שלא יחרוק בשני - ריבילד גיר אלפא סדרה 105


57mmStroke
שימו לב! השרשור הזה בן 3296 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זו הייתה בקשת הלקוח.

והוא גם הוסיף ואמר, קח את האוטו לסיבוב ארוך ותראה מה אתה חושב על הגיר, קלאץ' ובכלל.

 

מדובר באלפא ברלינה שנת 74 והשעון מראה 85K מייל, כנראה אמיתיים. איכשהו האלפא הגדולה שרדה את השנים את המלח על הכבישים בחורף ונשמרה יש לומר באופן המקובל לכלי רכב שהיו יקרים כשהיו חדשים, וכשהפכו לישנים ולפחות יקרים ואפילו לא משכו את אלו המחסלים את המכונית תוך כוונות טובות, או אלו המשתמשים ללא תיחזוק עד שמשהו באמת יקר נשבר.

הסיבות לכך הן כנראה צירוף של צריכת דלק גבוהה יחסית מצד אחד, ותג מחיר שלא מצדיק מכונית שרבים צוחקים ואומרים עליה שהיא נראית כמו לאדה מהצד השני.

בכל מקרה האוטו מרגיש רענן בצורה ואופן שרק מכונית וותיקה שמעולם לא פורקה לגורמים והורכבה מחדש יכולה להרגיש.

והגיר, נכון חורק במעבר מראשון לשני, משלישי לשני בכלל מלחמה.

גם מניוטרל לראשון משמיע חריקה

ומשני לשליש חריקונת.

 

אפילו ביתי הבכורה שמה לב לחריקה, מהמושב האחורי כולה צוהלת על כך שאין חגורות מאחורה. נהנית מחופש שעליו גדלתי כשכולם היו חכמים כמו היום רק לא מודעים, והרבה לפני שילדים הוכנסו לקסדות גדולת שמעוגנות לשאסי.

 

חייב לציין ולומר שהגיר הזה היה כמו חדש לעומת הגירים שהעברתי בהם הילוכים בכל אחת מה-105 שנהגתי בהם בישראל (כחמש דוגמאות) בשנות התשעים המאוחרות ועד 2003.

אז דבר ראשון הוצאתי את הגיר מהאוטו.

ושיערתי לעצמי שכשיפתח הגיר הפנים שלו לא יהיה דומה כלל לגירים שפתחתי יחד עם אהוד שחר אצלו במוסך באותן השנים.

2015-04-30 16.19.27.jpg

2015-04-30 17.33.59.jpg

2015-05-04 11.04.03.jpg

2015-05-04 15.24.40.jpg

2015-05-04 15.40.54.jpg

2015-05-04 15.40.45.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכאן חשבתי לי אולי אשלח את כל הגיר הזה לקלאסיק אלפא ואקבל אחד אקסצ'יינג'? בוב דאב עושה עבורם את העבודה והוא פתח וסגר יותר גירים כאלה מאשר שעות שינה שישנתי כל חיי (ואני אוהב לישון).

התייעצתי עם הלקוח והוא אמר לי, לא לא רוצה. תעשה אתה.

ייצא לך יותר יקר, ניסיתי.

לא עזר.

הגיר הזה קל לפתיחה. בניגוד לגירים רבים אחרים גיר זה בנוי משני חצאים.

אחרי נקיון ראשוני לבוץ החיצוני פתחתי את הגיר,

תחילה מכסה אחורי, שמראה את הילוך חמישי ורוורס, אותם משלב אותו המוט. המוט צריך להישלף ראשון (מוט-SELECTOR SHAFT), ישראל במידה ואתה קורא אשמח עם תעזור במינוחים הנכונים בעברית.

 

וכו וכו, עד שהגעתי לציר הראשי (MAIN SHAFT) ואכן ניכר בלאי על הסינכרונים (רואים ברק במקום החומר השחור המחוספס שצריך להיות על סינכרונים של GEOTZE הגרמניים (מדינות הציר ממחהע 2 משתפות בטכנולוגיה חחח).

2015-05-05 11.59.08.jpg

2015-05-05 12.01.31.jpg

2015-05-05 12.05.25.jpg

2015-05-05 12.17.28.jpg

2015-05-05 12.18.00.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי להגיע לסינכרונים וכדי לראות מה מצב ה(SYNCHRO SLEEVES) שהם למעשה החלק הנע העיקרי בתוך התיבה בעת בחירת ההילוכים, חייבים להוריד את גלגלי השיניים מהציר.

הזכרתי מוקדם יותר את אהוד שחר. אני זוכר במעורפל כיצד אהוד באמצעות פטיש נחושת, היה מפשיט את כל הציר מכל מכלוליו השונים תוך מספר מכות פטיש. כדרכם של זכרונות הדבר לקח לאהוד כמה שניות. דקה לכל היותר.

אני לא רציתי להשתמש בפטישים. גם לא מנחושת.

השתמשתי בחולצים כדי לשלוף את כל החלקים. זה לקח קצת זמן אבל הכל יצא, ללא אבדות, חוץ מהמיסב, שאותו תכנתי להחליף במילא.

באחת התמונות רואים את שארית המיסב לאחר שהשחזתי אותו עד שנפתח בו סדק כמו ראש שערה (HAIRLINE CRACK)בינו ובין הכתף שעל הציר איך אפשר בלי כמה שימסים. חשובים חשובים.

החלקים בעלי שלושת הזרועות הם המחברים בין הציר, ל-SYNCRO SLEEVE ולהילוך הנבחר. צרפתי תמונה שמראה היטב את הקשר בין כל השלושה.

בסופו של דבר נשארתי עם ציר חשוף.

השלב הבא היה לחלץ את טבעות הסינכרונים.

בתמונה רואים את ההילוך הראשון, מיד אחרי חליצת ה-CIRCLIP, ההילוך השני ממתין ליד המלחציים והCIRCLIP שלו עדיין עליו. אחרי הוצאת הCIRCLIP יוצאת טבעת הסינכרון בקלות. מתחתיה יש כמה חלקים קטנים שתפקידם באופן כללי הוא לייעל את פעולת השילוב באמצעות הגברת הלחץ.

בתמונה הבאה הילוך שני ללא טבעת הסינכרון, כאם כבר יש הבדל קל החלקים הפנימיים.

בשלב הבא עשיתי רשימת חלקים שלא יחזרו לעבוד בגיר הזה.

על כך מחר.

2015-05-05 14.51.13.jpg

2015-05-05 15.05.50.jpg

2015-05-05 15.57.54.jpg

2015-05-05 16.09.12.jpg

2015-05-05 15.46.46.jpg

2015-05-05 18.56.44.jpg

2015-05-05 18.56.55.jpg

2015-05-05 19.13.03.jpg

עריכה אחרונה על ידי 57mmStroke
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גדי

כל הכבוד על ההסבר המפורט , המלווה בתמונות , והיסודי.

אהבתי את הגיר יושב על הסקייטבורד (-: אני משתמש באותן שיטות.

ולנושא :

יש לי גיר שונה לחלוטין , להערכתי , בוודאי במוצאו הגיאוגרפי.

יש לי סובארו E10 שהילוך שני (בלבד) שלו התנהג כמו שתיארת. גם בהעלאה וגם בהורדה.

גם גז ביניים , כמובן בשיתוף הקלצ' , לא תמיד עזר. אני זוכר פעמים רבות בהן משכתי את הראשון ודילגתי על הילוך.

מאחר ואני מחזיק את הרכב כדי להנות ממנו ביקשתי שיפרקו ויפתחו גיר.

המוסכניק הוותיק והסבלני , שהיה בעברו חלק מרשת "ד"ר סובארו" ההסטורית אמר לי כי זה מיותר , הוא מכיר את הבעיה ויפתור אותה בצורה שונה.

שמן הגיר הוחלף לשמן פז בו נהוג להשתמש בטרקטורים (אם אני זוכר נכון) ולא לאיזה נוזל קסמים איכותי ב 250 ש"ח לליטר - בו אני משתמש במקומות אחרים והוא אכן עוזר.

והשני בסובארית , אם תשאל : 95% מהבעיה נעלמה, אני חי עם הייתרה בשלום , מספיקה השוואת מהירויות מוקפדת ואין כל בעיה.

ובשביל זה באמת לא מורידים גיר.

 

לא יודע אם טיפול כזה היה עוזר לאלפא אבל בטח לא היה מזיק לנסות.

 

ישי

" בוא ניסע, ניתן למחלה לעבוד, נחזור עם מיכל ריק " . בגעגוע לישראל ז"ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מילים. גדי, ללא ספק זכית לעסוק באחת מהעבודות הנחשקות ביותר!

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
אין מילים. גדי, ללא ספק זכית לעסוק באחת מהעבודות הנחשקות ביותר!

 

לגמרי. תודה על הפירוט והתיעוד, מעניין מאוד.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה ומעניין,

יש לי שאלה ברשותך,

מה ההבדל בין הברלינה לג'וליה ?

 

אופיר

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיר על הסקטבורד הזכיר לי נשכחות....

 

 

לפני 20 שנה עוד הייתי חייל בצהל ומייסב הלחץ בקלטש של הCJ5 שלי עשה רעש.

עם אפס ידע והרבה כוונות טובות הורדתי את הגיר והנחתי אותו על הסקטבורד של אחי הקטן.

הסקטבורד נשרט והוא דאג להזכיר לי את זה עוד הרבה שנים אח"כ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל החברים על התגובות,

לגביי הנסקטבור - ילד סקטבורד הייתי מסוף שנות השמונים ועד היום, כשטוני הוק היה קרש של פאוול פארלטה ולא משחק בסוני פלייסטיישן! כשהילדות יוצאות על האופניים אני מצטרף על הסקט. יש לו תפקידים רבים בסדנא, והכלל שלי הוא שכל עוד אני מסוגל לעשות OLLY נורמלי, מותר לי להשתמש בסקט גם שימושים נוספים.

 

לגבי הגיר, מויותר לציין שהוא היה יפה יותר מכל גיר שאת חלקיו הפנימיים ראיתי אצל אהוד שחר.

כל השיניים של ההילוכים היו חדות למדי, ואף שן לא הייתה שבורה.

ה-SELECTOR RING של הילוך ראשון ושני היה קצת עיף, ושיניו כהו והחלטתי להחליפו.

בסה"כ החלפתי שלושה סינכרונים, סלקטור אחד, מיסב אחד, מחזירי שמן קדמי ואחורי, תותב פוספור ברונז לקצה הקראנק, קיט מצמד של סאקס, תותב גומי לאוזן האחורית של הגיר, שמן גיר כמובן.

התקשרתי לריצ'רד נוריס בקלאסיק אלפא ועשיתי הזמנה שהגיעה יום למחרת מלונדון.

הנה כמה תמונות ישן מול חדש:

הקלאץ כנראה היה מקורי לפי מצבו.

פלטת לחץ עייפה בעלת אזורי התלהטות, כנראה גם מעט מעוותת.

מיסב לחץ עם חריץ מהרבה מפגשים עם קפיצי פלטת הלחץ.

סינכרון רענן מורכב על ההילוך שלו,

סינכרון ישן מבריק מרוב בלאי.

2015-05-07 10.28.32.jpg

2015-05-07 10.29.36.jpg

2015-05-07 10.31.29.jpg

2015-05-08 10.00.34.jpg

2015-05-08 11.45.52.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי

קודם כול !!! מי הילדה היפה שבתמונה? והיכן רוכשים אחת כזו! פי מליון יותר יפה ויותר שווה מהאלפא!!! האם קנית הילדה מקבלים גם את הסקטבורד או יש מחיר ניפרד לסקטבורד?

אגב! יצא לי לשפץ לא מעט ממסרות כאלה, האחרון של האלפא של עופר . גם שם הייתה בעיה של שני חורק {מחלה מחורבנת ידועה באלפא} לתשומת לבך הבעיה תחזור די מהר כי זו מחלה כרונית בממסרות האלה .

גם אנחנו לפחות אני יש לי את אותו סט חולצים .

סחטן על הפרויקת ויותר סחטן על המוסך הנקי והיפה שלך. אגב האלפא תלך המוסך ישאר .

 

בברכה ונישוקים לכולם בני.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי

קודם כול !!! מי הילדה היפה שבתמונה? והיכן רוכשים אחת כזו! פי מליון יותר יפה ויותר שווה מהאלפא!!! האם קנית הילדה מקבלים גם את הסקטבורד או יש מחיר ניפרד לסקטבורד?

אגב! יצא לי לשפץ לא מעט ממסרות כאלה, האחרון של האלפא של עופר . גם שם הייתה בעיה של שני חורק {מחלה מחורבנת ידועה באלפא} לתשומת לבך הבעיה תחזור די מהר כי זו מחלה כרונית בממסרות האלה .

גם אנחנו לפחות אני יש לי את אותו סט חולצים .

סחטן על הפרויקת ויותר סחטן על המוסך הנקי והיפה שלך. אגב האלפא תלך המוסך ישאר .

 

בברכה ונישוקים לכולם בני.

 

תודה בני!

מה מחלה מה?!

גיר חזק, מתוכנן טוב. איך יחזור לחרוק אם אתה מחזיר פנימה הילוך עם שיניים חדות, טבעת סינכרו חדשה, וטבעת חיצונית בוררת הילוכים חדשה עם שיניים חדות כמו סכין?

תסביר, אני אלמד, ולא אעלב!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3296 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...