Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה לבחירת אנטירול ועובי מתאים לסיאט לאון


שימו לב! השרשור הזה בן 3318 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן חברים,

 

הרכב סיאט לאון 1.2 ידנית 2012 עם תוכנה, צנרת פליטה משופרת סט צמיגי 17" עם רביעיית הנקוק S1 evo

שעושים עבודה מעולה.

מחפש את המתכון הנכון לאנטירולים:

שמעתי דברים טובים על האנטירולים של kw/st אשמח להמלצות

בנוגע לעובי האנטירולים שמעתי כמה דברים. אני יודע שכדי לעודד יותר היגוי יתר

צריך שהאנטירול האחורי יהיה עבה מהקדמי. עבה באיזה יחס? מה רצוי בקדמי?

שמעתי שלאחורי מומלץ 25-27 מ"מ לרוב.

אשמח גם להמלצה על מקום טוב להרכבה שלהם.. שמעתי שמוסך יוסה בפתח תקווה מתעסקים בהרכבה?

 

אשמח לתגובות

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע לעובי האנטירולים שמעתי כמה דברים. אני יודע שכדי לעודד יותר היגוי יתר

צריך שהאנטירול האחורי יהיה עבה מהקדמי.

 

למה לך לעודד היגוי יתר?

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שאתה יכול לבחור את עובי האנטירולבאר, זה מגיע בדר״כ עבה יותר וקשה יותר מהמקוריים.

רוב האנטירולבאר היום יש מצבי כיוון, אחרי חיפוש קצר לרכב שלך אפשר לראות שהם מגיעים עם 28ממ מקדימה ו25ממ מאחורה.

אם אתה מעוניין שאהיה לך פחות תת היגוי ויותר היגוי יתר אתה צריך לכוון את הקידמי למצב הכי רך.

 

הייתי ממליץ לך קודם להחליף לקויילאוברים ולעשות כיוון פרונט.

אם אתה מחפש פיתרון יותר זול זה אנטירולבאר אבל זה לא אתן לך שיפור משמעותי בהתנהגות הרכב כמו קוילאובירים.

 

זה הלינק

http://www.demon-tweeks.co.uk/performance/anti-roll-bars/car/seat/leon-12-on-5f/2012/1-2-turbo-105

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שאתה יכול לבחור את עובי האנטירולבאר, זה מגיע בדר״כ עבה יותר וקשה יותר מהמקוריים.

רוב האנטירולבאר היום יש מצבי כיוון, אחרי חיפוש קצר לרכב שלך אפשר לראות שהם מגיעים עם 28ממ מקדימה ו25ממ מאחורה.

אם אתה מעוניין שאהיה לך פחות תת היגוי ויותר היגוי יתר אתה צריך לכוון את הקידמי למצב הכי רך.

 

הייתי ממליץ לך קודם להחליף לקויילאוברים ולעשות כיוון פרונט.

אם אתה מחפש פיתרון יותר זול זה אנטירולבאר אבל זה לא אתן לך שיפור משמעותי בהתנהגות הרכב כמו קוילאובירים.

 

זה הלינק

http://www.demon-tweeks.co.uk/performance/anti-roll-bars/car/seat/leon-12-on-5f/2012/1-2-turbo-105

 

 

תודה,

מוזר.. כדי לנטרל תת היגוי לא צריך שהאנטירול העבה יותר יהיה מאחורה ושהעבה פחות יהיה מקדימה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שאהיה לך קשה לנטרל את התת היגוי ב100%, בשביל זה תצטרך קוילאוברים וכיוון פרונט.

אל תשכח שמקדימה יש יותר משקל מאחורה, אם תכוון את האנטירולבאר הקדמי על מצב רך ככל הנראה החלק האחורי אהיה יותר קשיח.

 

בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לנטרל תת-היגוי ב-100% אי אפשר. תת-היגוי הוא כורח פיזיקלי.

 

רכב אינו עובר מקו ישר לפניה בקו הרצוי בבת אחת. לאחר שהנהג מתחיל לסובב את ההגה הרכב מתחיל לשנות כיוון. תחילת הפנית ההגה מסיטה את הקדמיים ויוצרת

שמפנה את החרטום.

 

הסבסוב שנוצר בעקבות כך מציב את האחוריים בזוית שיוצרת גם בהם זווית החלקה, שמפנה את הירכתיים. מאחר וזוית ההחלקה בירכתיים תמיד מפגרת אחרי הקדמיים, בכל שלב שינוי הכיוון הרכב נמצא בתת-היגוי.

 

רק אחרי ששינוי הכיוון מסתיים והרכב פונה ברדיוס קבוע (וזה לא בהכרח קורה!) יכולה להיווצר התנהגות נייטרלית או היגוי יתר, אך כדי שזה יקרה תת-ההיגוי שנוצר בזמן שינוי הכיוון צריך קודם לדעוך.

 

בכל מקרה, רכב ללא תת-היגוי בפניה ברדיוס קבוע הוא לא מצב רצוי בשום צורה, והוא אף מסוכן.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהה אוקיי, עכשיו שמתי לב שהקדמי מגיע עם אופצייה לשני מצבי כיוון אז מניח שאפשר לכוון את הקדמי למצב שהוא יותר

רך מהאחורי?

למה בכלל להגדיל את הקדמי? אפשר להחליף רק את האחורי.

יותר מדי "מוט" מקדימה רק יחריף Wheelspin ביציאה מפניות.

 

אבל לפני כל זה, עוד קאמבר סטטי שלילי מקדימה ו/או קאסטר חיובי (שהופך לקאמבר דינמי שלילי), אולי יספקו אותך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה חברים.. אין לי כוונה לנטרל תת היגוי לחלוטין ואין בזה גם היגיון... רק לנטרל אותו במידה לטובת מצב נייטרלי/היגוי יתר.

לא מעוניין להשקיע כלכלית בקוילאוברים. התכנון הוא אנטי רול באר בשאיפה רק אחורי עבה יותר... וכמובן שכיוון פרונט לסט אפ

יותר ספורטיבי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש ברגי קאמבר לרכב שלך (לא בכל תצורה זה אפשרי), נסה אותם לפני. אולי תגלה שזה אפילו יותר ממה שאתה מחפש.

זה פתרון מאוד זול ומאוד משמעותי, במיוחד ברכבים עם מתלה קדמי מסוג מק'פרסון שמשוועים לקאמבר שלילי.

 

הלוואי ואצלי הייתה אפשרות פשוטה כזו להגיע לזווית קאמבר קדמית של 2- או אפילו 2.5- מעלות.

צלחות קאמבר זה כבר לא כ"כ זול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש ברגי קאמבר לרכב שלך (לא בכל תצורה זה אפשרי), נסה אותם לפני. אולי תגלה שזה אפילו יותר ממה שאתה מחפש.

זה פתרון מאוד זול ומאוד משמעותי, במיוחד ברכבים עם מתלה קדמי מסוג מק'פרסון שמשוועים לקאמבר שלילי.

 

לא צריך להגזים. בצמיג רדיאלי, ההשלכות של שפיעת הגלגלים על האחיזה ועל ההיגוי נמוכה יחסית. מאחר והדפנות גמישות והסוליה קשיחה ושטוחה - השפיעה לא משנה משמעותית את שטח המגע של הצמיג.

 

לדוגמה, כוח הפניה המתקבל עקב פרסציה (נקיפה) של גלגל בשפיעה של מעלה אחת, קטן עד פי עשרים (תלוי בצמיג) מזה שמתקבל ממעלה אחת של זווית החלקה!

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מורן, 106 ראלי.

אי אפשר להשתמש בברגי קאמבר ב-106, כי המתלה קצת שונה ממק'פרסון אחרים.

יש חברות אנגליות שמייצרות צלחות קאמבר, לא עניין זול במיוחד.

בקליאו ספורט למשל, עם ברגים שעולים 20 פאונד אפשר להגיע עד כמעט 3- מעלות קאמבר!

 

לא צריך להגזים. בצמיג רדיאלי, ההשלכות של שפיעת הגלגלים על האחיזה ועל ההיגוי נמוכה יחסית.

איזה קשקוש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3318 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...