Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה יאריס 2007 - 83 אלף ק"מ - נורת גיר רובוטי ובעיה בשילוב הילוך


bantalon
 שיתוף
עוקבים 1
שימו לב! השרשור הזה בן 2049 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

שלום,

המכונית המדוברת היא יאריס סול רובוטית מודל 2007. עלתה על הכביש בינואר 2007. יש לה נסועה של כ- 83 אלף ק”מ.

לפני שנתיים וחצי, בנסועה של כ- 53 אלף ק״מ, הוחלף המצמד של הרכב (דיסק+פלטה). תיאור הבעיה הקודמת מופיע כאן.

 

היום, לאחר נסיעה של כארבעים דקות (עירונית+איילון), לאחר עמידה במקום עם רכב מותנע, אשתי העבירה את הרכב מ- N ל- E. הנורה של הגיר נדלקה (סימן קריאה בתוך גלגל שיניים). נורת ה- N התחילה להבהב. ההילוך לא שולב. הידית שולבה בחזרה למצב N. נורית N הפסיקה להבהב. נסיון לשלב חזרה ל- E. נורת ה- N התחילה להבהב שוב. ההילוך לא שולב.

אחרי דימום מנוע והתנעה הכל הסתדר. לאחר כמה שניות, הרכב עמד במקום על E. כאשר אשתי ניסתה להתחיל בנסיעה. קרתה אותה תופעה. לאחר מספר שניות, ללא דימום מנוע, הבעיה הסתדרה מעצמה.

כעבור מספר דקות, לאחר שילוב E אחרי נסיעה ברברס, שוב קרתה אותה תופעה. גם היא הסתדרה מעצמה ללא דימום מנוע.

לאחר כמה שעות, אשתי נסעה שוב ברכב נסיעה של כארבעים דקות (עירונית+איילון) ולא הייתה כל בעיה.

לאורך כל הזמן, לא היו צפצופים במקסיל לנורות האזהרה / לא הורגשה כל בעיה בשילוב הילוכים / לא היו דפיקות בהעברת הילוך / לא היו בעיות בכושר הסחיבה של האוטו.

מישהו נתקל בתופעה דומה?

רעיונות למה הבעיה?

יש משהו לעשות / לבדוק לפני הגישה מוסך (כנראה רק בחמישי)? כדאי לנתק את הצבר לכמה דקות? זה מאפס את מחשב הגיר?

תודה!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ניתוק המצבר ברכב הזה לכמה דקות אכן מאפס את מחשב הרכב ומחשב הגיר.

אך נשמע שהתקלה באה וחוזרת, ללא קשר לאיפוס, אלא דווקא לתוכנה עצמה.

 

תקלות מכניות בדרך כלל לא מתאפסות מעצמם, ולכן החשד המידי הוא בתוכנה של הגיר, חיישן (בגיר) שמזייף או תקלה במחשב הגיר.

Golf MK4 TDI 1999

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ניתוק מצבר *לא* מאפס את מחשב הגיר. ערכי הצמדת הקלאץ' עדיין נשמרים בהורדת המתח. הדרך היחידה למחוק את מה שיש במחשב הגיר היא בעזרת סורק יעודי של טויוטה שמוחק את הערכים בזכרון המחשב ו"מכריח" את מחשב הגיר ללמוד מחדש את חוזק הפרדת הקלאץ', או על ידי חיבור חוט בין 2 פינים בשקע OBD של מחשב הרכב וביצוע פרוצדורה מסוימת.

שתי שאלות:

1. האם בוצע איפוס קלאץ' *אחרי* החלפת פלטות הקלאץ' לאורך שנתיים וחצי?

2. האם מערכת ההפעלה של הקלאץ' ("רובוט") נבדקה? האם הוחלף שמן גיר באופן סדיר?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

1. האם בוצע איפוס קלאץ' *אחרי* החלפת פלטות הקלאץ' לאורך שנתיים וחצי?

2. האם מערכת ההפעלה של הקלאץ' ("רובוט") נבדקה?

לא שידוע לי. אני מטפל במוסך מורשה. באף אחד משלושת הטיפולים מאז לא מופיע סעיף עבודה שנראה קשור. יכול להיות שהמוסך עושה את זה כחלק מהטיפול ולא מפרט. יש לי דרך לדעת אם בוצע? כל כמה זמן מומלץ לעשות בגיר של 2007?

האם הוחלף שמן גיר באופן סדיר?

אני מטפל ברכב פעם בשנה. הוחלף שמן רק בטיפול האחרון, לפני חודש וחצי. כמעט שנתיים וחצי אחרי שהוחלף הקלאץ׳ ויחד איתו השמן. משום מה, ספר הרכב שלי לא מציין תדירות בדיקה / החלפה של שמן גיר בתיבה הרובוטית, אלא רק בידנית. כל כמה זמן מומלץ לבדוק / להחליף אותו בגיר של 2007?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

צריך להיות רשום בהיסטוריית הטיפולים "איפוס גיר" או "בדיקת מחשב גיר". לגבי המלצה כמה זמן לעשות-אין המלצה כתובה אך אני מבצע לפחות פעם בשנה.

בגיר של 2007 אמורים להחליף שמן כל 4 שנים בתנאים רגילים, אני מחליף כל שנתיים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
צריך להיות רשום בהיסטוריית הטיפולים "איפוס גיר" או "בדיקת מחשב גיר". לגבי המלצה כמה זמן לעשות-אין המלצה כתובה אך אני מבצע לפחות פעם בשנה.

למה החלטת לעשות אם אין המלצה? המלצה לא רשמית?

גם בדיקה וגם איפוס פעם בשנה?

מה העלות? או שזה נעשה כחלק מטיפול?

בגיר של 2007 אמורים להחליף שמן כל 4 שנים בתנאים רגילים, אני מחליף כל שנתיים.

תודה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

החלטתי לעשות מכיוון שהקלאץ' נשחק ואם המערכת לא לומדת את נקודת ההפרדה יכולות לצוץ בעיות.

הבדיקה היא האיפוס-אם האיפוס עובר בהצלחה והרכב מעביר הילוכים ללא קפיצות אז הכל תקין. אם ישנה בעיה בקלאץ' (והוא שחוק ודורש החלפה) סביר להניח שהאיפוס יכשל.

לדעתי כדאי לך לגשת לדיאגנוסטיקה. למיטב זכרוני אחד מהמוסכים שמטפל בגיר הרובוטי הזה (שזהה למה שיש ב107) הוא "אורן שירותי רכב" בחולון. יתכן שהוא יוכל לעזור לך במידה ואתה באזור.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

PO900 clutch actuator

 

אני עכשיו במוסך. באבחון התקבל קוד PO900. בעיה ב - Clutch actuator (יחידת ההפעלה של המצמד). בוצע איפוס ותכנות. האוטו נוסע עכשיו הרבה יותר חלק.

טענת המוסך היא שזה יחזור על עצמו, ושעצם זה שהאקואטור בעייתי גורם לשחיקה מוגברת של המצמד.

קיבלתי הצעת מחיר להחלפה - 3000 ש״ח (אחרי מע״מ) לעבודה+חלפים (מערכת הפעלת מצמד מקורית).

מה אתם אומרים? להחליף בדחיפות? להמשיך לסוע על הרכב עד לבעיה הבאה?

איך מוציאים משהו מטויוטה? הרכב מטופל לפי הספר ורק במורשים...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי שווה לך להחליף כי כשל ביחידת ההפעלה יכול להחמיר ולגרור איתו גם את פלטות הקלאץ' שהוחלפו-שיתכן וישחקו מהר מהמקובל כי יחידת ההפעלה תמשיך להפעיל כוח (שאולי לא מתאים) על פלטות הקלאץ'.

 

כפי שאתה רואה-איפוס ולימוד מערכת ההפעלה של הקלאץ' מחדש כל כמה זמן משפר את העברת ההילוכים. אין מה לעשות-הקלאץ' נשחק ואם הוא לא עובר איפוסים כמו שצריך כל כמה זמן צצות בעיות.

 

איך מוציאים משהו מטויוטה? מבקשים מהמוסך לפנות ליבואן יוניון מוטורס במחווה של רצון טוב כי הרכב טופל אך ורק במורשה כל חייו.

אם זה לא עוזר נסה לפנות לטויוטה העולמית.

מה שכן-נסה לפנות למוסכים לא מורשי יבואן. יתכן שאורן שירותי רכב יוכל לעזור לך-הם מתעסקים עם גיר רובוטי של הצרפתיות שהוא זהה (אחד לאחד) לגיר של היאריס. יצרן התיבה הוא AISIN. אם תרצה להחליף קלאץ' שוב (בד"כ ממליצים האמת וזה הגיוני) תוכל לקחת קיט קלאץ' של AISIN במקום לשלם עוד מאות שקלים על אותו קיט קלאץ' בדיוק שנושא את המדבקה של טויוטה..

עריכה אחרונה על ידי matanfr
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 2049 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...