Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קורס לנהיגה מתקדמת - מי מצטרף?


Fireball
שימו לב! השרשור הזה בן 7093 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש מצב שאני יבוא

 

אני רק צריך לבדוק אם זה נוח לי באותו יום !

מחר אני יבדוק את זה

איפה הקורס יהיה ?

לא יהיה בעיה לשלם במזומן נכון ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 94
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני חושב שהכל כבר נרשם...

 

הקורס במסלולים, באשדוד.

אתם יודעים בדיוק איך להירשם, ואני לא מתכוון לרשום שוב.

לגבי המזומן, אני משער שלא תהיה בעיה בכלל בכלל, רק תצטרך לתת מס' כ. אשראי פיקדון. דבר עם טל.

והרכב? אנשים עושים קורס כזה עם רכבים הרבה פחות חזקים. מה שחשוב זה שתכיר את הרכב שלך ותדע לשלוט עליו, לא כמה אתה סוגר או כמה אתה עושה 0-100. זה ממש לא מה שמלמדים שם.

- - -------[Fireball]------ - -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בא גם בשביל הכיף..לעשות דברים שאי אפשר על כביש ציבורי,

אבל אם אני באמת אוכל לומר אחרי הקורס שאני נוהג יותר טוב-

הייתי מוכן לותר על הFUN.

 

להתראות שישי הבא,

תומר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שלא מגיע, פשוט מחפש תירוץ לא להגיע (אלא אם אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להוציא 710 ש"ח בכלל :?).

יש עוד 2 מקומות פנויים (סופי), ממליץ למי שיכול לקפוץ מהר על המציאה, יהיה כיף.

- - -------[Fireball]------ - -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרטים סופיים לגבי הקורס שיתקיים מחר:

השעה: נא להגיע ב-8:45! לא לאחר, מי שיאחר יפספס. הקורס יסתיים בשעות הצהריים-ערב.

המיקום: סוף רח' הנפט באזור התעשיה אשדוד.

הגעה: בכניסה לאשדוד, צומת מרומזר ראשון (ניר גלים) לקחת ימינה לרחוב הנפט, ממשיכים ישר ברח' הנפט ועוברים פסי רכבת, 900 מטר אחרי הפסים יהיה שלט "לאימון מסלולים".

צירפתי קובץ עם מפה כיצד להגיע לשם.

הערות חשובות מאוד:

  1. במהלך האימון יוגשו כיבוד קל ושתייה. יוגש כריך בצהריים (מי שיש לו נטיה לרעב עדיף שיביא עוד אוכל איתו).
  2. יש להצטייד בבגדים נוחים ונעליים סגורות ללא עקב (לא כפכפים).
  3. חשוב ביותר! יש לוודא אוויר תיקני בצמיגים כאשר בצמיגים הקדמיים יש למלא PSI 3 יותר מהוראות יצרן. אני ממליץ גם למלא דלק לפני!
  4. יש להוציא מהרכב, כולל תא המטען, עצמים שנוטים להיטלטל ואו להכביד על הרכב. (כסאות תינוק,ציוד משרדי,כסאות ים)

טלפון לבירורים: 03-6343002

טלפון מנהל לקוחות: 052-2640359 טל אהרון

טלפון המדריך המוביל את הקורס: 067-443328 גל

מפת הגעה למסלול.doc

- - -------[Fireball]------ - -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מילאתי 3PSI יותר בגלגלים הקדמיים בתחנת דלק..

עד כמה זה חשוב שזה יהיה ממש מדויק?

 

יש מקום במרכז שאני יכול כרגע לבדוק במדויק,

או לקנות מכשיר מדידה טוב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שאני זוכר מקבלים מכשיר מדידת לחץ אויר מכאני בקורס (משהו שעולה איזה 10 שקלים אז לא להתרגש..)

 

מומלץ לקנות מד לחץ אויר דיגיטלי, אני קניתי לפני יותר משנה אחד כזה ב"חצי חינם" עם צנור ו"מוקשח" ב50 שקל, ובעקבות הקניה היה נחמד לגלות שמכונות למילוי אויר הדיגיטליות לא מכוילות.. בדור אלון במסגר בת"א למשל הסטיה היא של 2.5 PSI נכון להיום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום התחיל בשעה 08:00 בצומת אלוף שדה, משם ירדנו דרומה ובילינו את היום במנחת בערד ובכביש ערד - ים המלח למרכז הגענו חזרה בשעה 21:00.

הקורס ארך כ- 13 שעות.

מכיר את הפתגם "תפסת מרובה - לא תפסת"?

 

בתור מדריך במסלולים, אני מכיר לא מעט אנשים שבאים אלינו ומבקשים קורס משולב שכזה. אנחנו, כעקרון, מסרבים לעשות כאלו קורסים כיון שב 13 שעות נהיגה רצופות קשה ללמוד ולהפנים חומר. גם אחרי אימון אישי של חצי יום, אנשים מגיעים לרמת ריכוז כזו שיכולת הלמידה שלהם שואפת לאפס.

 

בקיצור: נהיגה, ובעיקר קורס שכזה, הוא קשה. ואם רוצים להפיק ממנו את המירב, צריך לקחת אותו במנות קטנות.

 

FAZER

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב. חזרנו מהקורס. אני אנסה לסכם את הדברים מראות עיני. אשמח אם שאר חברי הפורום יסכמו גם הם. הדברים לא בהכרח נאמרים בסדר כרונולוגי.

 

למדנו שעה ומשהו של תיאוריה בלבד, יש שם דברים שידעתי ודברים שלא, ובכל מקרה טוב לרענן את הזיכרון. נגענו בנקודות כמו בלימה וכיצד היא צריכה להתבצע, פניות, העברת משקל (בשלב יותר מאוחר) ועוד. הם שברו עבורי וכנראה גם עבור השאר כמה "פרות קדושות".

 

תירגלנו בלימת חירום. למדתי הרבה לגבי ההססנות שלי, אני חושב שכל האנשים שיפרו במהלך התירגול את הבלימה שלהם בצורה משמעותית. חבר'ה - זה נשמע הכי טריויאלי בעולם, אבל רובנו כאינסטינקט בולמים בצורה פרוגרסיבית. לקח לי כמה וכמה פעמים עד שבלמתי בלימת חירום בצורה הולמת, בבעיטה ובעוצמה מלאה כבר מהתחלה.

 

לאחר מכן תירגלנו בלימה והתחמקות ממכשול (גם על כביש רטוב). דבר שהתברר כלא פשוט בכלל לחסרי ABS, וגם לבעלי ABS זה רחוק מלהיות טריויאלי. זהו פשוט סוג התרגולים שלעולם לא תלמדו אצל מורה הנהיגה או על כביש מנהלתי, והוא חשוב לאין ערוך.

 

תירגלנו גם ירידה לשוליים ועליה איטית, וכמו כן בלימת חירום על השוליים.

הדבר הקשה ביותר עבורי היה ההתרגלות לשיטת ההיגוי החדשה שלמדתי - זה אומר לשבור אינסטינקט בן 4 שנים! אשמח לשמוע מאנשים שעברו את הקורס הזה האם הם הצליחו להחליף מיד-רודפת-יד לשיטה שמלמדים (תנוחת תשע ורבע, משיכה של ההגה באמצעות היד שבכיוון הפניה, הרפיה של היד השניה, וחזרה מדורגת למצב תשע ורבע).

 

אחד הדברים החשובים ששמו עליהם דגש זה הסתכלות לכיוון הפניה, וכמו כן סדר פעולות (שהיה נראה טריויאלי אך הוא לא) בעת הגעה לפניה.

 

נכנסנו לכיכר עם הממטרות, ביצענו תרגול של היגוי יתר, ותיקון. היה כיף ולמדתי הרבה מהעניין, קיבלתי תחושבה טובה של רכב.

לאחר מכן ביצענו תרגול של תת היגוי, תאוצה מלאה לקראת החלק הרטוב בכיכר, ואז המדריך מרים את בלם היד. כמובן שהפעם פעמיים הראשונות היו מלוות בצלחות מלהיבות. לאט לאט לומדים להשתלט על זה כמו שצריך, מכת גז קטנה, היגוי נגדי (שהגזמתי איתו בתחילה), וסיום יחסית אלגנטי. התרגיל של ההיגוי יתר היה אינטנסיבי ביותר, במיוחד עם הראלי שמאוד אוהבת לקשקש בזנב, לדעתי אפילו המדריך שליידי יצא עייף (לא זוכר מי זה היה, יוסי-פייזר, אולי אתה?), אבל למדתי ממש המון, שיפרתי את הטכניקה שלי, והיה כיף ואדרנלין בכמויות.

 

ביצענו תרגיל סלאלום, להפתעתי גיליתי שהאינסטינקט הוא להאיץ בפניות ולעזוב את הגז בישורת, מיותר להגיד שצריך לעשות בדיוק להפך. אז לאט לאט השתפרתי, וזה בהחלט היה כיף גדול.

 

לבסוף, ביצענו תרגיל ג'ימקאנה, שהיה פשוט כיפי ומלא אדרנלין. היה סיבוב תרגול ולאחר מכן 3 סיבובי אמת. התוצאות שהשגתי היו רחוקות מהלשביע רצון, אך בכל זאת היה כיף לא נורמלי, מה שאומר שצריך עוד להתאמן :)

נ.ב. כבוד לילדונת בפג'רו שהביאה תוצאה מעולה (ועוד עשתה 180 מעלות בלי לעצור, בפג'רו!)

 

בקיצור. היה כיף ברמות. המון אדרנלין. למדתי המון טכניקות, פסלו לי המון קונספציות מוטעות שלמדתי במהלך השנים, יש עוד המון מה להתאמן. חשוב להדגיש שלמדתי להכיר את הרכב הרבה יותר טוב, ואת התקשורת שלו עם הכביש, אבל לא פחות מכך למדתי על עצמי. על השגיאות שלי, על הדברים שאני עושה בלי להיות מודע אליהם, על הדברים שאני צריך לשפר. אלו מסוג הדברים שאתה לעולם לא תצליח לדעת על עצמך מבלי שיבוא אדם מקצועי מהצד ויסתכל על הדברים.

יש לציין לשבח את המדריכים שהיו כיפיים ובעיקר מקצוענים ברמות, אפשר ללמוד מהם המון.

 

לסיכום - מומלץ בחום רב לכל מי שיכול לממן את הקורס (ושווה לחסוך!).

אני חושב שזהו קורס חובה לכל נהג.

- - -------[Fireball]------ - -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב נו, אני חייב להגיד משהו...

 

:-)

מי שלא ראה ילדונת בגובה מטר ואסימון נותנת בראש להרבה מאוד חברי פורום בג'ימקאנה, ועוד עם פאג'רו קינג דיזל (לא ממש האוטו האידאלי לתחרות שכזו), לא ראה מה טכניקה יכולה לעשות...

:-D

 

שמחתי לראות את הנוכחות היפה של חברי הפורום - אני מודה כי בתחילה חשבתי שהיוזמה הברוכה הזו לא תצליח להתרומם, אבל לשמחתי התבדיתי. חברי הפורום הפגינו רמה יפה מאוד של נהיגה, ומה שהיה יפה אף יותר היה קצב השיפור של כולם שהיה מרשים מאוד (תשאלו את ליאור כמה מטרים שווה הססנות בלחיצה על הברקס :wink: ).

 

מה שחשוב לזכור, הוא שקורס כזה הוא רק התחלה של תהליך שיפור ולימוד. את הקורס הראשון שלי עשיתי בגיל 21, בצרפת, ועד היום אני לומד בכל פעם מחדש. את התכנים שלמדתם חשוב לישם יום יום, בכל נהיגה. זה אומנם נראה קצת מאולץ בהתחלה, אבל חשוב להקפיד על זה בכדי שזה יהפוך לאינסטינקט, ואני מדבר על הכל: החל מתנוחת נהיגה (חשוב מאוד!), דרך הפניית ההגה הנכונה, הנחת רגל שמאל על המדרס באופן קבוע ועד לביצוע פניות בצורה נכונה, בלי גז.

 

תזכרו שבנהיגה נכונה אין "סטופ" - זה תמיד מרגע שנכנסים לאוטו ועד שיוצאים ממנו.

 

לסיכום, שמחתי לראות את כולכם, הייתם אחלה ומעבר לזה שנהניתם (אני מקווה שכולכם), אני בעיקר שמח שלמדתם וראו בבירור שעכשיו אתם שולטים בצורה טובה יותר על הרכב.

 

ד"א: מכל המצלמות שם, מישהו טרח לצלם גם את הפז'ו שלי או שהייתם סוציומאטים וצילמתם רק את האבו והפורשה? :shock: (ליאור - שכחת לספר על האבו והפורשה - אתה מתבקש להשלים את החסר).

 

FAZER

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביצענו תרגיל סלאלום, להפתעתי גיליתי שהאינסטינקט הוא להאיץ בפניות ולעזוב את הגז בישורת, מיותר להגיד שצריך לעשות בדיוק להפך.

רק תיקון קל...

אם תעשה במציאות את מה שרשמת שאתה אמור לעשות..(עזיבת גז בפניות), מה שייקרה הוא פשוט שהאוטו ייזרק קלות...במיוחד בעזיבות גז אחרי האצה..

מה כן?...גז קבוע תו"כ פנייה(או להמעיט מעט-אך לא לעזוב ולא להגביר), וברגע שהיישורת מגיעה..אז סבבה, ומאיצים

 

עופר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק תיקון קל...

אם תעשה במציאות את מה שרשמת שאתה אמור לעשות..(עזיבת גז בפניות), מה שייקרה הוא פשוט שהאוטו ייזרק קלות...במיוחד בעזיבות גז אחרי האצה..

מה כן?...גז קבוע תו"כ פנייה(או להמעיט מעט-אך לא לעזוב ולא להגביר), וברגע שהיישורת מגיעה..אז סבבה, ומאיצים

 

עופר

סליחה, אבל אני חייב להגיב:

הוא עשה במציאות את מה שהוא כתב, היום, בקורס. ולא, האוטו לא "נזרק".

לדעתי אתה צריך קורס.

 

 

FAZER

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:ok:

איפה היית עד עכשיו, עופר ?

חבל - כל החברה שהיו בקורס בטח נורא מתבאסים עכשיו.

יכולת ללמד אותם הכל באמצעות כתיבה בפורום, ולחסוך להם 700 ש"ח !!! :twisted:

 

ועכשיו ברצינות - נראה לך שאתה יכול לתת עצות לא מבוססות למי שחזר עכשיו מקורס ?

 

יום שלם מנסים להכניס להם לראש שבהפניית הגה צריך את המסה קדימה !!!

וכל היום הם גם מתרגלים את זה !!! וגם מדגימים להם שכשאין העברת מסה קדימה אז זה לא עובד!!!

 

ואתה משחיל איזה עצה מטופשת ולא מבוססת ששמעת מאנל'יודע מי שיכולה לעשות רק נזק

למי שלא עשה אף פעם קורס וקורא את הפורום הזה ומחזיק ממנו כפורום של מבינים.

 

מאיפה הבטחון לדחוף את העצות אחיטופל האלה ?

מה, התחרית 6 שנים בראלי בצרפת ?

הדרכת ב-4 בי"ס לנהיגה מתקדמת באירופה ?

לקחת 2 אליפויות צרפת בראלי כביש ???

 

אז כדאי שתחשוב פעמיים לפני שאתה נותן עצות כאלה

וגם תקרא שוב את כללי הפורום (אם כבר קראת)

ואולי תעשה גם קורס - ותדע על מה אני מדבר!!!

 

בברכה

ניר

שהולך לשפוך על עצמו קצת מים קרים

:bad-word:

פוקוס 2002 2.0 אוט'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיר את הפתגם "תפסת מרובה - לא תפסת"?

 

בתור מדריך במסלולים, אני מכיר לא מעט אנשים שבאים אלינו ומבקשים קורס משולב שכזה. אנחנו, כעקרון, מסרבים לעשות כאלו קורסים כיון שב 13 שעות נהיגה רצופות קשה ללמוד ולהפנים חומר. גם אחרי אימון אישי של חצי יום, אנשים מגיעים לרמת ריכוז כזו שיכולת הלמידה שלהם שואפת לאפס.

 

בקיצור: נהיגה, ובעיקר קורס שכזה, הוא קשה. ואם רוצים להפיק ממנו את המירב, צריך לקחת אותו במנות קטנות.

 

FAZER

אין לי ויכוח איתך כלל. הקורס היה ארוך וקשה ואם הייתה לי אפשרות לחלק אותו ליומיים הייתי עושה זאת, (אך אפשרות כזו לא הייתה קיימת) אגב כך גם המליצו המדריכים ב- דרייב ארט.

 

אך את הנקודה העיקרית, לעניות דעתי פספסת! את היום הנפלא הזה אני עברתי תחת שני זוגות עיניים בוחנות. תשומת הלב הופנתה לביצועים שלי. חומר שלא נקלט או לא בוצע כהלכה תורגל שוב עד קבלת ביצוע נכון וטוב! קצב ההתקדמות במהלך היום היה הקצב שאני הכתבתי ולא אחר.

 

כמדריך במסלולים, למיטב ידיעתי, אתה מדריך שלושה או יותר נהגים בזמן קצוב, כך שזמנך ותשומת לבך מחולקים בין מספר המשתתפים. במידה ונהג בקבוצה מכתיב קצב איטי האחרים מחכים ליישור הקו שלו, במידה והחומר אינו מובן לאחד אתה מסביר שוב והאחרים....

 

אין לי דבר נגד הקורסים במסלולים, התגובות שקראתי לגבי המקום גם בפורום זה חיוביות. הלוואי וכל נהגי ישראל היו עבורים קורס נהיגה מתקדמת כזה או אחר

 

כפי שציינתי בהודעתי המקורית, בדרייב ארט הקורסים אכן פרוסים על חצאי ימים למעט מקרים חריגים.

 

לגבי רמת הריכוז, הלמידה, הנהיגה וביצועים שהושגו באותו היום, את זה יודעים רק המדריכים (ליאור ואון) אנוכי והמכונית שלי :wink:

סאן רוף פתוח וכסאות מחוממים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7093 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...