Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הגיר האוטומטי של פורד פוקוס 2012 באמת בעייתי?


Yirg
שימו לב! השרשור הזה בן 3949 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יונדאי? פחחח

הספיק לי 100 קילומטר עם הדבר הזה כדי להבין שליונדאי יש עוד ה-ר-ב-ה מה ללמוד כדי להתקבל לחבורה.

לא מספיק לעצב.

צריך גם לחשוב על נוחות, התנהגות, בידוד רעשים ותגובת הגה.

בכל זה היונדאי נכשלת בענק.

 

אצלנו יש 20 פוקוסים ו4 מונדיאו חדשות שהחליפו מזדה 3 ו 6.

הנהגים מרוצים ואף אחד מהם לא התלונן על הגיר. שאלתי.

 

אני עם SMAX רובוטית ולמעט מעט מאד גמגומים בזחילה בהילוך ראשון בפקקים - משהו שכמעט נעלם עם הזמן, אני לא זוכר בכלל שמדובר בתיבה רובוטית.

לא מצליח להבין על מה המהומה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני עם SMAX רובוטית ולמעט מעט מאד גמגומים בזחילה בהילוך ראשון בפקקים - משהו שכמעט נעלם עם הזמן, אני לא זוכר בכלל שמדובר בתיבה רובוטית.

לא מצליח להבין על מה המהומה.

 

ההשוואה ל S_MAX אינה רלוונטית מדובר בגיר שונה לחלוטין, מוצלח מאוד לכשעצמו.

הS נהנית מגיר רטוב בעוד הפוקוס מיבש.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקודמת הייתה מערכת פשוטה, כאן יש בקרת אקלים. זה אומר שאתה קובע טמפ' רצויה והיא עושה את כל מה שצריך

להגיע לטמפ' הזו, כולל שליטה במאוורר. ככה שבפועל לא מתעסקים עם עצמת האוורור יותר מדי.

אפשר כמובן לעקוף את האוטומט (אני לרוב שם על דרגה 2 קבוע).

יש את הכפתור המאד שימושי MAX A/C שנותן קירור מקסימלי ואוורור מקסימלי בלי לשנות את ההגדרות הנורמליות.

הסירקולציה מתאפסת בהנעה בכל דורות הפוקוס, כאן הוסיפו גם כיבוי שלה אחרי זמן מסויים. 'פיצ'ר'.

ואין קשר לבקרת האקלים או למצב האקלימי ברכב, לא יצא לי למדוד אבל זה משהו כמו חצי שעה מהפעלה.

 

רוב הנהגים לא מכניסים אוויר מבחוץ כמעט אף פעם. יש לזה השלכות שתוצאותיהן סירחון ברכב. זה כתוב פה באחד משרשורי התחזוקה. כך שיש יתרון לכך שהרכב זוכר שצריך לפעמים להפסיק עם הסירקולציה. (אם כי יותר מאחת לשבוע זה כבר נהיה מיותר)

 

ואגב, ברוב הרכבים אכן מערכת בקרת אקלים חכמה למדי ואין סיבה להתעסק עם המאורר.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מה היה לנו?

גיר לולבי לפרקים ;-)

מזגן שלא מקרר מייד :oops: (אני לא מסמיק, אני מתחמם)

מערכת מיזוג שלא נדלקת על מיזוג גם אם כיבית אותה כך

 

מזל שאני קורא פה, כדי לדעת מה לא לרכוש...

 

לגבי שני לחצנים לכיוון עוצמת המיזוג במקום גלגלת, גם אני חושב שזה מטופש, יש את זה לצערי בגולף VI, אבל זה כנראה יעלם חזרה בגולף VII לפי התמונות.

 

לגבי סירקולציה שצריך להדליק מחדש - זה דווקא בסדר בעיניי.

 

ואגב, גם למרצדס גיר רובוטי כפול מצמדים מצויין, לא יודע אם זה קשור ליונדאי או לא, אבל הוא משמעותית עדיף על של אלפא, למשל.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מה היה לנו?

גיר לולבי ;-)

מזגן שלא מקרר מייד :oops: (אני לא מספיק, אני מתחמם)

מערכת מיזוג שלא נדלקת על מיזוג גם אם כיבית אותה כך

 

מזל שאני קורא פה, כדי לדעת מה לא לרכוש...

 

לגבי שני לחצנים לכיוון עוצמת המיזוג במקום גלגלת, גם אני חושב שזה מטופש, יש את זה לצערי בגולף VI, אבל זה כנראה יעלם חזרה בגולף VII לפי התמונות.

 

לגבי סירקולציה שצריך להדליק מחדש - זה דווקא בסדר בעיניי.

 

ואגב, גם למרצדס גיר רובוטי כפול מצמדים מצויין, לא יודע אם זה קשור ליונדאי או לא.

 

מי אמר את זה ? המערכת זוכרת את המצב האחרון לפני כיבוי, למעט מצב סירקולציה.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מה היה לנו?

גיר לולבי לפרקים ;-)

מזגן שלא מקרר מייד :oops: (אני לא מסמיק, אני מתחמם)

מערכת מיזוג שלא נדלקת על מיזוג גם אם כיבית אותה כך

 

מזל שאני קורא פה, כדי לדעת מה לא לרכוש...

 

לגבי שני לחצנים לכיוון עוצמת המיזוג במקום גלגלת, גם אני חושב שזה מטופש, יש את זה לצערי בגולף VI, אבל זה כנראה יעלם חזרה בגולף VII לפי התמונות.

 

לגבי סירקולציה שצריך להדליק מחדש - זה דווקא בסדר בעיניי.

 

ואגב, גם למרצדס גיר רובוטי כפול מצמדים מצויין, לא יודע אם זה קשור ליונדאי או לא, אבל הוא משמעותית עדיף על של אלפא, למשל.

המזגן בסדר גמור והגיר סובל מאותן התנהגויות שאתה מכיר מקונצרן VAG.

 

יש דברים אחרים אבל בסגמנט הזה אף אחד לא מחפש שלמות אלא כל אחד בוחר את הפשרה המתאימה לו ביותר.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי אמר את זה ? המערכת זוכרת את המצב האחרון לפני כיבוי, למעט מצב סירקולציה.

 

אם כך, אז זה נורמאלי לחלוטין. אני רק לא מבין למה המזגן לא יעיל מספיק. הרי היום יודעים לייצר מזגנים טובים. אולי זה תלוי נפח מנוע?

 

המזגן בסדר גמור והגיר סובל מאותן התנהגויות שאתה מכיר מקונצרן VAG.

יש דברים אחרים אבל בסגמנט הזה אף אחד לא מחפש שלמות אלא כל אחד בוחר את הפשרה המתאימה לו ביותר.

 

ברור לגבי הפשרה. גם אני שוקל זניחת ה- 2.0T לטובת דברים אחרים (וארמוז שבמה שנשקל כעת מדובר על הפחתה בנפח אבל לא בויתור על הטורבו).

אבל לגבי התנהגות הגיר, עם כל הכבוד, תופעות כאלה לא היו לי לא ב- DSG6 (שני רכבים) ולא ב- DSG7 (רכב אחד). מה שכן, אולי זה תלוי מנוע (ה- DSG7 היה עם 160 כ"ס), וכמובן שכן הלך לי מח-גיר באחריות ב- DSG7. אבל לא זה נושא השרשור, עניתי רק כי הכנסת את VAG לסיפור.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההשוואה ל S_MAX אינה רלוונטית מדובר בגיר שונה לחלוטין, מוצלח מאוד לכשעצמו.

הS נהנית מגיר רטוב בעוד הפוקוס מיבש.

 

אתה בטח מתכוון למצמד..גיר יבש זה פטנט עולמי.:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום בעיה עם המזגן של הפוקוס. הוא מצויין. אני מזמין אותך להכנס ולהפעיל ולחוות דעה.

 

אני בריא מה שנקרא:-D, ואחד הדברים שהכי מוציאים אותי מדעתי זה מזגן עם מאוורר חלש או ספיקה חלשה. אני סובל מ"חום יתר"

ולא מתפשר על זה. אני יכול לאמר לך שהמזגן סתם לדוגמא ב308 ,פחות טוב.

 

אגב, שמעתי שבגלאקסי המזגן קצת מתקשה. לא יודע. גם לגבי הS מקס יש פה מי שיתן דעה מוצקה מנסיון.

במה אני מתגלגל ?

פורד פוקוס 2012

פורד פיאסטה 2012

פורד מונדאו 2011

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המזגן, כמו שאמרתי עובד מצויין בSTEADY STATE. בדקות הראשונות לוקח לו יותר זמן להוציא קור, וזה מובחן

בהחלט מול רכבים אחרים, לא רק קורולה.

ב-2 ליטר בנוסף, יש גם ניתוק של המדחס בפול גז לכמה שניות. זה 'פיצ'ר' שהיה קיים גם במזדה ספיריט שהייתה לי,

וזה מכוון. כאילו הרכב נותן לך כל מה שיש לו כשאתה לוחץ.

במזדה הבעיה הייתה שהוא גם נשאר מנותק כל עוד אתה לוחץ, פה לפחות הוא חוזר אחרי כמה שניות, אז זה נסבל.

ב-1.6 לא הבחנתי בזה (גם לא במזדה דאז).

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, שמעתי שבגלאקסי המזגן קצת מתקשה. לא יודע. גם לגבי הS מקס יש פה מי שיתן דעה מוצקה מנסיון.

 

יש ניסיון עם המזגן של ה S_MAX, אבל זה שירשור על פוקוס ועל הגיר שלה, ככה שזה לא המקום.

לטעמי - אין בעיה.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיר הרובוטי מחלה בעיקר בדגמי ה - 1600

בתור אחד שעובד בחברת ליסינג תתרחקו מהרכב ותמליצו לכל אחד שיתרחק אלא אם הוא לקוח את המנוע 2000

S2k4life

 

"S2000, Its not a car Its a life style"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בטח מתכוון למצמד..גיר יבש זה פטנט עולמי.:wink:

 

אני מיד רושם על זה פטנט. צודק! :mm_yeah:

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...
בארה"ב יש עדכוני תוכנה שוטפים, יש 1700 פוסטים רק על הנושא הזה בפורום האמריקאי :

 

http://www.focusfanatics.com/forum/showthread.php?t=271673

 

בכלל יש שם הרבה חומר קריאה מעניין למי שיש זמן וכוח.

 

הבעיה היא שאין הורדה אוטומטית של העדכונים מארה"ב לארץ. היבואן צריך לקבל גירסה מותאמת לארץ (אין לי מושג למה).

ברגע שהיבואן מוציא גירסה זה מופיע לעדכון במחשב במוסך באופן אוטומטי כשמתחברים לרכב או כשמכניסים את הVIN למחשב.

למיטב ידיעתי היבואן אמור לקבל גירסה נוספת מתישהו בקרוב, לא ידוע מתי.

בינתיים היה עדכון אחד כזה שעשו לי לפני חצי שנה בערך, לא הרגשתי הבדל משמעותי. מאז הגיר שלי הלך והתדרדר עם הזמן,

כרגע הקלאץ' מחליק מדי פעם ואני מנסה לפתור את זה מול המוסך.

 

אשמח לדעת אם פתרו וכיצד את בעיית הגיר אצלך? האם חברת הליסינג לא מתחמקת?

אצלי יש רעידות בהילוכים הנמוכים, עשו עדכון תוכנה (פעמיים בהפרש של שבוע) וזה לא עזר. שאלתי במוסך מורשה ונאמר לי שב 90% מהמקרים העידכון לא עוזר ויש להחליף למודול קלט'ץ מתקדם יותר שפותר את הבעיה. חברת הליסינג גוררת רגליים בשלב זה.

איך נסגרה הבעיה אצלך?

אשמח לעידכון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3949 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...