Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הגיר האוטומטי של פורד פוקוס 2012 באמת בעייתי?


Yirg
שימו לב! השרשור הזה בן 3926 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני די גבוה (1.93) ולא הייתה לי בעיה עם מרווח ברגליים, וזה עוד כשהמושב לא מוסט עד הסוף לאחור.

 

אגב, נזכרתי בעוד דבר מעצבן במערכת האוורור. כמעט בכל מכונית השליטה על המאוורר היא עם גלגל. בפוקוס החדשה לעומת זאת החליטו להחליף את הגלגל בשני כפתורים. הבעיה היא שקשה יותר למצוא אותם מבלי להסתכל לכיוון שלהם, ולפחות במכונית שאני בדקתי הייתה השהייה במעבר מעוצמה אחת לשניה, מה שגרם לתפעול (מעבר מאוורר כבוי לעוצמה מקסימלית) להיות הרבה יותר איטי מאשר עם הגלגל. מעניין מה גרם להם לקחת מערכת אוורור סבירה לחלוטין כמו בפוקוס הקודמת ולקלקל בשיטתיות כמעט כל פרמטר אפשרי - מיקום פתחים, עוצמה מיזוג, תפעול מאוורר, סירקולציה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בקודמת הייתה מערכת פשוטה, כאן יש בקרת אקלים. זה אומר שאתה קובע טמפ' רצויה והיא עושה את כל מה שצריך

להגיע לטמפ' הזו, כולל שליטה במאוורר. ככה שבפועל לא מתעסקים עם עצמת האוורור יותר מדי.

אפשר כמובן לעקוף את האוטומט (אני לרוב שם על דרגה 2 קבוע).

יש את הכפתור המאד שימושי MAX A/C שנותן קירור מקסימלי ואוורור מקסימלי בלי לשנות את ההגדרות הנורמליות.

הסירקולציה מתאפסת בהנעה בכל דורות הפוקוס, כאן הוסיפו גם כיבוי שלה אחרי זמן מסויים. 'פיצ'ר'.

ואין קשר לבקרת האקלים או למצב האקלימי ברכב, לא יצא לי למדוד אבל זה משהו כמו חצי שעה מהפעלה.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הגיר הזה פספס את המטרה,אין יותר ביצועים ביחס לרכב מתחרה,העברות ההילוכים לא יותר מהירות,לא יותר חסכוני בדלק!

אז למה אני צריך לסבול את "החסרונות" של גיר רובוטי כשאין לי את היתרונות שלו?

 

איכות הרכבה מאוד לקויה בחסר,ידית בלם יד שמתפרקת,פלסטיקה פנימית שמקרקשת אחרי 50 אלף ק"מ, דיבורית בלוטות' שנתקעת ללא סוף.

 

אם בכל זאת אתה מעוניין ברכב,עלה והצלח.

לדעתי? כשלון בכל קנה מידה אפשרי.

 

להוציא את דגמי ה 2.0 שבהם לפחות הביצועים מפצים הרבה פעמים על הגיר.

 

 

הייתי תחת הרושם שהרכב הזה הוא אחד הטובים בצמרת הקטגוריה. אבל כנראה שהוא באמת כשלון בכל קנה מידה אפשרי.

למעשה רק טאטא ננו מיישרת קו איתו.

 

לפותח השרשור.,

אני לא נוטה להגיב בכל שרשור פה כיוון שאני בד"כ לא מתערב בדברים שאין לי נסיון רב איתם. יש פה הרבה כאלו שנסעו 25 מטר על רכב ונהיו מהנדסי רכב מינימום. זכותם. ככה זה בפורום שלא באמת חייבים להוכיח שום דבר.

 

 

שאלת לגבי הגיר, אז תקבל שוב תשובה מאחד שנוסע אלפי ק"מ כל הרכב. אין מה להשוות את התיבה ל2009. הייתי מספיק ברור?

התיבה הקודמת יותר אמינה ויותר פשוטה. זה המצב. זאת אחת הסיבות שכשקנינו סופר מיני הלכנו על פיאסטה.

 

יחד עם זאת , הנוכחית הרבה יותר מהירה והרבה יותר מגיבה, כמובן יחד עם המנוע שחזק יותר. לא צריך להתרגל לשום דבר.צריך לדעת שהיא לא מושלמת זה הכל. אני שומע פה כל מיני שטויות על צירקולציה, אז רק לדעת שככה זה בכל פוקוס, ואגב גם ב308 שלי הצירקולציה מתנתקת בכל הנעה. כנראה שככה זה בגלל שלא רוצים שתשכח ותנהג לאורך זמן עם אויר שאינו טרי.

 

ויודע מה, אם מתעסקים בצירקולציה של הרכב, אז זה באמת אומר משהו שכבר אין מה לחפש אז מחפשים בקטנות.

 

ועוד פעם תקרא את התגובה הראשונה שלי. כל מה שאמרו לגבי הגיר קיים. אני אומר לך מנסיון שקיים. מפה ועד הדרמה שעשו? מרחק שמיים וארץ. ואני יודע שכרגע מחליפים קלצ'ים. יותר טוב או לא, לא יודע להגיד לך כי כמו שאמרתי, כבר זימנו אותנו ופשוט כרגע אנחנו לא באים, כי אני לא רואה איזה קטסטרופה. יכול להיות שבנהיגה יותר נמרצת , או תחת עומסים או לא יודע מה, מרגישים יותר. אני נהג סולידי סה"כ שאוכל כל יום יום בבוקר את הפקקים באיילון צפון, וחזרה אחה"צ את הפקקים באיילון דרום. ולא ראיתי משהו חריג.

 

 

לא מכיר את התיבה של היונדאי אז לא יודע להגיד לך מה מי מו.

אם היא תשתפר או לא, אם יהיו עוד בעיות או לא, ימים יגידו.אני משער שפורד תצטרך לתת תשובה ללקוחות שלה, בדיוק כמו הפולקסווגן נותנת (הארכת אחריות וכו') אחרי הבומבה שהיא קיבלה עם הDSG (ששש...לא מדברים על זה).

במה אני מתגלגל ?

פורד פוקוס 2012

פורד פיאסטה 2012

פורד מונדאו 2011

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע מאיפה הבאת את נושא האמינות כי התיבות האלה עדיין לא מתפגרות בכמויות. הן מגיבות שונה ולטעמי לא מספיק שקופות לנהג (ומי שקונה אוטומט בד"כ רוצה גיר שקוף לחלוטין) אבל זה לא קשור לאמינות. לי גם לא מפריעות ההחלפות שהן לא חלקות לגמרי אלא יותר ההססנות בבחירת הילוך מתאים.

 

לגבי הסירקולציה אני רגיל מהרנו (גם המגאן וגם בפלואנס) שבקרת האקלים מטפלת גם בסירקולציה.

 

בסך הכל למי שלא מפריע המרווח הפנימי זה אוטו לא רע. יש יותר נוחים ממנו ויש יותר מרווחים ממנו אבל היתרון הגדול שלו הוא בהתנהגות.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בסך הכל למי שלא מפריע המרווח הפנימי זה אוטו לא רע. יש יותר נוחים ממנו ויש יותר מרווחים ממנו אבל היתרון הגדול שלו הוא בהתנהגות.

 

 

בגיליון האחרון של אוטו הפוקוס נבחנה מול אסטרה סדאן. דווקא בסעיף המרווח הפנימי אם אני זוכר נכון נטען שהיא לא פחות טובה מהאסטרה שארוכה ממנה בלא מעט(בסיס גלגלים ואורך כללי).

 

אני חושב שעיקר הבעיה היא אצל הנוסע במושב הקדמי בגלל מבנה הדשבורד. יש לנו כסא תינוק דיי גדול שממוקם מאחורי הנוסע ואז אין מרווח גדול מלפנים.(הכסא עבר מיונדאי i30 קודמת ולא היתה שם שום בעיה.)

 

לגבי הגיר והסירקולציה אני מסכים עם ערן. ממש לא מטריד ביום יום. להכניס לפרופורציה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לערן,

נסה ליסוע ב I30CW כדי להבין עד כמה הפוקוס גרועה לעומתה :lol:.

 

לי אישית יש נסיון של 66 אלף ק"מ על פוקוס,כדי להגיד לך שהרכב גרוע בכל קנה מידה אפשרי.

 

אנשים הולכים כמו עדר אחריי הפוקוס,לא נורא בקרוב זה יגמר.

 

תכונה אחת לציין לחיוב זה צריכת שמן אפסים של המנוע :lol:

 

בוא אני יתן לך עוד זווית מחשבה? כל בעלי הפוקוס אשר נסעו בI30 CW החדשה הסכימו לשלם קנס על מנת להחליף את הפוקוס "המוצלחת" כל כך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגיליון האחרון של אוטו הפוקוס נבחנה מול אסטרה סדאן. דווקא בסעיף המרווח הפנימי אם אני זוכר נכון נטען שהיא לא פחות טובה מהאסטרה שארוכה ממנה בלא מעט(בסיס גלגלים ואורך כללי).

 

אני חושב שעיקר הבעיה היא אצל הנוסע במושב הקדמי בגלל מבנה הדשבורד. יש לנו כסא תינוק דיי גדול שממוקם מאחורי הנוסע ואז אין מרווח גדול מלפנים.(הכסא עבר מיונדאי i30 קודמת ולא היתה שם שום בעיה.)

 

לגבי הגיר והסירקולציה אני מסכים עם ערן. ממש לא מטריד ביום יום. להכניס לפרופורציה.

 

במימד האורך זו פחות בעייה אם מאחור יושבים ילדים. הבעייה היא ברוחב מקדימה בגלל קונסולה מרכזית רחבה מאוד.

 

עוד דבר שהפריע לי זה המקום לרגל שמאל שהוא קטן מידי לטעמי אבל זה ממש לא קריטי.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

maxizem ,

כמו שאמרתי, בלונים קל להפריח באויר. כן, אני אשמח לראות נתונים של בעלי פורדים שהחליפו בהמוניהם ליונדאי (לא שאני חושב שיונדאי לא טובה, אנחנו מדברים על הפורד).

 

אז ראשית, אנא הצג סימוכין לכאלו שהסכימו לשלם אלפי ש"ח לשבירת הסכם כזה, כי אני לא שמעתי אפילו על אחד כזה, ויש לי חמישה חבריםעל פוקוסים (כולל טורר) שלא אמרו לי דבר על כך (מצד שני יכול להיות תמיד שבדיוק החמישה האלו הם היחידים שלא החליפו וכל שאר האלפים כן...)

 

ושמחתי לשמוע כי גם בעיניך יש תכונה אחת חיובית ברכב וזה שהוא לא צורך שמן (הבנתי נכון...?)

 

בכל מקרה גררת את הנושא ליונדאי, אני חושב שסה"כ הוא רכב טוב (מנסיון של כמה סופי שבוע שנהגתי על שכורה), לא נהגתי על החדשה. הקודמת סבירה בהכל ותו לא.

 

ידוע לי באופן אשי כי בקורולה הרובוטית היו מחתימים אותך על טופס "הסכמה" לאחר נסיעת מבחן לאור התנהגות התיבה. עד כדי כך המצב היה גרוע. אני משער שאם מדובר כדבריך על מסה של נהגים גם פה הסיפור היה דומה, האם אתה מכיר מקרים בהם מחתימים נהגי פוקוס על מסמך שכזה?

במה אני מתגלגל ?

פורד פוקוס 2012

פורד פיאסטה 2012

פורד מונדאו 2011

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסה ליסוע ב I30CW כדי להבין עד כמה הפוקוס גרועה לעומתה :lol:.

 

נהגתי על ה-I30CW החדשה ואני לא שותף לדעתך.

 

לי אישית יש נסיון של 66 אלף ק"מ על פוקוס,כדי להגיד לך שהרכב גרוע בכל קנה מידה אפשרי.
ולי יש 72 אלף ק"מ על הפוקוס הזו, ועוד שישים ומשהו אלף ק"מ על הקודמת (שתיהן בגירסת ההאצ'בק). מרבית הטענות שלי לגבי הפוקוס החדשה לא רלוונטיות לגירסאות הקודמות. מה שאני כן יכול להתלונן עליו זה מנוע חלש בשתי המכוניות, ובעיות אמינות שונות בדגם האחרון (זה שאני מחליף עכשיו). בגלל שמדובר ברכב ליסינג אז הנושא הזה פחות מפריע לי.

 

בוא אני יתן לך עוד זווית מחשבה? כל בעלי הפוקוס אשר נסעו בI30 CW החדשה הסכימו לשלם קנס על מנת להחליף את הפוקוס "המוצלחת" כל כך.
אני כאמור נהגתי על ה-I30CW החדשה ולמרות שאני זה שהעלה את רוב הטענות בדיון הזה נגד הפוקוס החדשה, בכל זאת הזמנתי בסופו של דבר את הפורד ולא את היונדאי. וזה למרות שאף אחד מהדברים שמפריעים בפוקוס החדשה לא קיים ביונדאי. הבעיה היא שהדברים שכן הפריעו לי ביונדאי יותר משמעותיים עבורי. זה עולם של פשרות, למרות שאתה מנסה להציג את הכל כשחור ולבן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי משהו. אתה פתחת את השרשור כדי לשאול על הגיר ועוד כמה דברים והאם כדאי ללכת על הפוקוס.

עכשיו אתה אומר שיש לך 72K על הפוקוס החדשה. לא הבנתי...:shock:

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן, חיפשתי חוות דעת על הרכב והגעתי לכאן והחלטתי להירשם.

אז אתמול קיבלתי את הפוקוס 2012 שלי (סדאן), ונסעתי בה סביבות ה150 קילומטרים ולא נתקלתי עדיין בבעיות בהילוכים,

לא ניסיתי את הילוך הספורט (S, או איך שתקראו לזה ידני, רובוטי וכו') אכן המיקום של הכפתורים אינו נוח אבל אני חושב שאם מתרגלים אז לא שמים לב לזה כ"כ.

ויש לי שאלה, כשנמצאים במצב S, ישנה אפשרות למשוך הילוכים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי משהו. אתה פתחת את השרשור כדי לשאול על הגיר ועוד כמה דברים והאם כדאי ללכת על הפוקוס.

עכשיו אתה אומר שיש לך 72K על הפוקוס החדשה. לא הבנתי...:shock:

 

לא על החדשה, על הדגם הקודם. הפוקוס שהזמנתי עכשיו תהיה השלישית שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי. פשוט כתבת את זה כתגובה לMAXIZEM שדיבר על 66K שיש לו על החדשה, אז היה ניתן להבין שגם אתה

משווה לחדשה.

ולצורך מניעת בלבול - דור ראשון נקרא MK1, שני MK2 (זה שיש לך עכשיו), והחדשה מ-2012 זה MK3.

לי הייתה MK1 הצ'בק 2 ליטר בזמנו (גם בליסינג, גימור GHIA). הייתי מאוהב ברכב הזה.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ויש לי שאלה, כשנמצאים במצב S, ישנה אפשרות למשוך הילוכים?

 

אם אתה מדבר על מצב ידני, אז כשהתיבה משולבת לS יש לך אפשרות לבחור את ההילוך בכפתורים שעל הידית ולהישאר בהם עם עצמאות מסויימת.

גם במצב D, תוכל להוריד הילוך על ידי הכפתורים שעל הידית אבל רק באופן זמני עד שהמחשב יחזיר אותך לתלם ולהילוך הנכון והחסכוני...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3926 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...