Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמני סונול במוסכי צ'מפיון מוטורס - מה דעתכם?


o.v
שימו לב! השרשור הזה בן 4547 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה הבעיה עם הצמיגות הזאת בדיוק?

 

אין בעיה, אבל זה שמן דק יותר ופחות מגן טוב בחום גבוה.

באירופה זה עדיף, אצלנו אני משוכנע שלא.

 

לפותח השרשור, תעשה כמוני ותביא שמן איכותי מהבית, כזה שעומד בתקן כמובן, ככה תוכל גם לרכוש אותו במחיר הרבה יותר זול משל המוסך, וגם תוכל לקנות לך ספייר ולהוסיף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 96
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אין בעיה, אבל זה שמן דק יותר ופחות מגן טוב בחום גבוה.

באירופה זה עדיף, אצלנו אני משוכנע שלא.

 

אז אתה משוכנע לא נכון.

אם יצרן הרכב אישר שימוש אפילו בשמן 0W20 ולא הגביל את זה לאיזור גיאוגרפי כזה או אחר אין עם זה בעייה (ועובדה לכך היא שיש כמה וכמה מכוניות שנעות עם שמן כזה בכבישי ארצנו, מקורי מהמפעל). מערכת השימון פחות רגישה לטמפרטורת הסביבה וחלק מתכנון המנוע כולל גם את קירור השמן. אם יצרן הרכב אישר שימוש בשמן 5W30 אין שום סיבה בעולם להשתמש בשמן צמיגי יותר שרק יעמיס על המנוע ויגרע מהביצועים ומצריכת הדלק.

ביום שיהיו מסלולים בארץ והרכב ידרש לעמוד בעומסים גבוהים אז נדבר על שמנים צמיגיים יותר ושמנים יעודיים למסלול.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין בעיה, אבל זה שמן דק יותר ופחות מגן טוב בחום גבוה.

באירופה זה עדיף, אצלנו אני משוכנע שלא.

 

לפותח השרשור, תעשה כמוני ותביא שמן איכותי מהבית, כזה שעומד בתקן כמובן, ככה תוכל גם לרכוש אותו במחיר הרבה יותר זול משל המוסך, וגם תוכל לקנות לך ספייר ולהוסיף.

 

שלום,

 

אני אלך למוסך בו מציעים בנוסף לשמן של סונול, שמן מתוצרת EUROL, שעומד בתקן 502 של פולקסווגן. השמן הספציפי הוא EUROL TURBO DI (מניסיון שלי עם צ'מפיון), שמתאים הן למנועי בנזין והן למנועי דיזל.

 

בנוגע לצמיגות - ממה שאני הבנתי, התקן 504, משמש שמנים שהחלפתם מאושרת ע"י היצרן כל 30,000 ק"מ. מכיוון שזה לא המקרה, הרכב נסע עד כה 10,000 ק"מ, הבנתי שאין בעיה להתשמש בשמן בתקן 502.

 

בנוגע לצמיגות - אני מבין את דבריכם, אבל היבואן אומר שמן בצמיגות 5-40, להתחיל להתווכח במוסך? הרי זה לא מעניין אותם וכל מה שהם רוצים זה את הכסף שלי, לא יותר. אולי אני איצור קשר עם אחת המחלקות בצ'מפיון שזהו תחומה? בכל אופן שלחתי מייל ליצרן הרכב דרך האתר שלו, נראה אם ומה הוא יענה.

 

בנוגע להבאת שמן מהבית - לא מת על הרעיון. אם היה מדובר בטיפול אך ורק בשמני סונול אולי היה על מה לדבר, אבל אני חושב שהשמן מתוצרת EUROL הוא מספיק איכותי לא? למה להביא אוכל למסעדה?...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אתה משוכנע לא נכון.

אם יצרן הרכב אישר שימוש אפילו בשמן 0W20 ולא הגביל את זה לאיזור גיאוגרפי כזה או אחר אין עם זה בעייה (ועובדה לכך היא שיש כמה וכמה מכוניות שנעות עם שמן כזה בכבישי ארצנו, מקורי מהמפעל). מערכת השימון פחות רגישה לטמפרטורת הסביבה וחלק מתכנון המנוע כולל גם את קירור השמן. אם יצרן הרכב אישר שימוש בשמן 5W30 אין שום סיבה בעולם להשתמש בשמן צמיגי יותר שרק יעמיס על המנוע ויגרע מהביצועים ומצריכת הדלק.

ביום שיהיו מסלולים בארץ והרכב ידרש לעמוד בעומסים גבוהים אז נדבר על שמנים צמיגיים יותר ושמנים יעודיים למסלול.

 

איתמר.

 

ואני עדיין מחזיק בדעה ששמן "דק" מידיי לא מתאים לקיץ הישראלי, בטח שלא אם מדובר ברכב ספורטיבי שמרבית הנוהגים בו נוהגים בו קצת אחרת מברכב משפחתי נגיד, ויתרה מכך אם אתה מתגורר כמוני באזור בו כמעט כל נסיעה היא בעלייה תלולה.

 

בכ"א, אם הברירה היא בין 5W 40 איכותי הנתון לבחירתי, לבין 5W 30 סוג ד' שלא נתון לבחירתי, ונמכר במחיר מופקע באופן כמעט בלעדי במוסכי צ'מפיון, אני בוחר ב 5W 40 איכותי! בכ"א, אני מחליף בתדירות גבוהה בהרבה מכל אחד אחר, אז אני לא צריך שום שמן LONG LIFE וכל מיניי קישקושים מהסוג הזה שגם כך אני מפקפק באמינותם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב מגיע עם שמן בתקן 504 ואת זה אני אומר לך מבדיקה שבוצעה מול היצרן אני מדבר על איביזה קופרה 2011 מכיוון שהרכב יוצא משערי המפעל כשהוא מותאם לטיפול כל 30000 או שנתיים.(גם מונה הקילומטר לטיפול הבא במחשב הרכב הוא כל 30000)

פה היבואן החליט משיקולי רווח בלבד למרווח טיפולים כל 15000 בטענה של ארץ חמה ועוד כל מיני סיבות שלא קשורות לאמת בכלל.

לכן הוא משתמש בשמן בתקן 502 שהוא יותר זול מבחינת מחיר ובצמיגות פחות עדיפה מתקן 504 והכל משיקולי רווח אני בכל מקרה מתכוון לשים בטיפולים רק את השמן מתקן 504 בלבד שהוא המתאים ביותר לרכב שלי מנוע 1.4 tsi twin turbo.

 

אנא סנוור אותי עם מסמך המאשר את שכתבת במיוחד בעניין השיחה עם הייצרן.

שלום,

 

אני אלך למוסך בו מציעים בנוסף לשמן של סונול, שמן מתוצרת EUROL, שעומד בתקן 502 של פולקסווגן. השמן הספציפי הוא EUROL TURBO DI (מניסיון שלי עם צ'מפיון), שמתאים הן למנועי בנזין והן למנועי דיזל.

 

בנוגע לצמיגות - ממה שאני הבנתי, התקן 504, משמש שמנים שהחלפתם מאושרת ע"י היצרן כל 30,000 ק"מ. מכיוון שזה לא המקרה, הרכב נסע עד כה 10,000 ק"מ, הבנתי שאין בעיה להתשמש בשמן בתקן 502.

 

בנוגע לצמיגות - אני מבין את דבריכם, אבל היבואן אומר שמן בצמיגות 5-40, להתחיל להתווכח במוסך? הרי זה לא מעניין אותם וכל מה שהם רוצים זה את הכסף שלי, לא יותר. אולי אני איצור קשר עם אחת המחלקות בצ'מפיון שזהו תחומה? בכל אופן שלחתי מייל ליצרן הרכב דרך האתר שלו, נראה אם ומה הוא יענה.

 

בנוגע להבאת שמן מהבית - לא מת על הרעיון. אם היה מדובר בטיפול אך ורק בשמני סונול אולי היה על מה לדבר, אבל אני חושב שהשמן מתוצרת EUROL הוא מספיק איכותי לא? למה להביא אוכל למסעדה?...

כפי שכבר כתבתי לך בעבר שמן בדרגת צמיגות 5W40 תוצרת EUROAL מצויין לרכב שלך.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקפצה לרגל שני עדכונים:

  1. כמובטח, אני אכן פתחתי בבדיקה של התקנים שבהם עומדים שמני המנוע המיוצרים בישראל. כרגע אני נמצא במצב שבו אני ממתין למסמך מגורם מוסמך ובעל שם, שככה"נ יסתום את הגולל פעם אחת ולתמיד על הסוגיה הזאת. כמובן שברגע שאקבלו אפרסמו כאן, בלי שום קשר לשאלה האם הוא תומך בעמדתי או מפריך אותה לחלוטין.

  2. נירגד,מוסך לBMW מורשה מקמור בירושלים,מאפשר זאת. מעקם את האף,אבל מאפשר זאת.
    אותו מוסך גם משתמש בשמנים של סונול.
    אני לא רוצה שמנים אלו במכוניתי,אפילו לא שמן ברקס שלהם.
    סתם לידע כללי: היום הזדמן לי לאחוז מיכל של נוזל בלמים DOT4 של חברת "דלק". תאמין או לא, אבל מי שמייצר את הנוזל הזה זאת חברת BASF בגרמניה, שבין היתר מייצרת גם את נוזל הקירור G12 של VAG, כך שהמוצר הזה הוא הכל חוץ מנחות. אני לא מנסה להשליך מזה על נוזל הבלמים של סונול, אבל אם לא ניסית להתחקות אחר המקור שלו, זה קצת לא לעניין לפסול אותו על הסף רק בגלל שהתווית שלו לא באה לך טוב בעין. עובדה, מסתבר שיש הפתעות.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנא סנוור אותי עם מסמך המאשר את שכתבת במיוחד בעניין השיחה עם הייצרן.

 

כפי שכבר כתבתי לך בעבר שמן בדרגת צמיגות 5W40 תוצרת EUROAL מצויין לרכב שלך.

 

 

מרק יש לך איזה מסמך או בדיקת מעבדה חיצונית, בהקשר של המותג EUROAL?

 

אני לא מבין משהו, אם נגיד מספר שמנים תומכים במפרט 502 של VAG. אז זה אומר שאין הבדל באיכות השמנים?

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני עדיין מחזיק בדעה ששמן "דק" מידיי לא מתאים לקיץ הישראלי, בטח שלא אם מדובר ברכב ספורטיבי שמרבית הנוהגים בו נוהגים בו קצת אחרת מברכב משפחתי נגיד, ויתרה מכך אם אתה מתגורר כמוני באזור בו כמעט כל נסיעה היא בעלייה תלולה.

 

בכ"א, אם הברירה היא בין 5W 40 איכותי הנתון לבחירתי, לבין 5W 30 סוג ד' שלא נתון לבחירתי, ונמכר במחיר מופקע באופן כמעט בלעדי במוסכי צ'מפיון, אני בוחר ב 5W 40 איכותי! בכ"א, אני מחליף בתדירות גבוהה בהרבה מכל אחד אחר, אז אני לא צריך שום שמן LONG LIFE וכל מיניי קישקושים מהסוג הזה שגם כך אני מפקפק באמינותם.

 

 

הדעה שלך שגויה ואני במקומך לא הייתי מחזיק בה יותר מידי, שמן בצמיגות 5w30 לא "דק" מידי וכן מתאים לקיץ הישראלי זה דבר מוכח, בדוק ומופיע כמעט בכל ספר רכב (לא מתורגם ע"י היבואן שמשנה מה שבא לו). יש לך מושג כמה רכבים נעים בכבישי מדינת ישראל עם שמנים בצמיגויות נמוכות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם הקביעה הזו של שמנים דלילים מאוד לא מומלצים כאן ואם לבחור בין 5W30 ל 5W40 אני ממליץ על האחרון.

 

בטח לא ממליץ להשתמש בשמנים יותר דלילים כמו ה 0W20, אלא אם כן יש הנחיה מופרשת של היצרן להשתמש בצמיגות כזו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק יש לך איזה מסמך או בדיקת מעבדה חיצונית, בהקשר של המותג EUROAL?

 

אני לא מבין משהו, אם נגיד מספר שמנים תומכים במפרט 502 של VAG. אז זה אומר שאין הבדל באיכות השמנים?

לא פעם או פעמים פרסמתי את רשימת השמנים המאושרת על-ידי הייצרן לכן בצע חיפוש.

במידה ושמן תוצרת ייצרן X וגם Y עומדים במפרט VAG 502 אתה יכול להשתמש איתם ללא שום חשש. אכן עשוי להיות הבדל בין כמה סוגי שמנים באיכות השמן אבל רק לטובה, כלומר השמן עשוי לעמוד גם במפרטים יותר מחמירים של הייצרן לדוגמא VAG504/507.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד דבר שמני סונול הם לא שמנים לא סוג ד' ולא סוג ז', כל עוד לא הוכח אחרת.

כול עוד השמנים לא נבדקו על-ידי הייצרן VAG וקיבלו הייתר לסמן את השמנים שלהם כעומדים בתקנים הרלוונטים של הייצרן מבחינתי הם לא נכנסים למנוע שלי וזו גם המלצתי לשאר חברי הפורום שיש ברשותם רכב תוצרת קונצרן VAG.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם הקביעה הזו של שמנים דלילים מאוד לא מומלצים כאן ואם לבחור בין 5W30 ל 5W40 אני ממליץ על האחרון.

 

בטח לא ממליץ להשתמש בשמנים יותר דלילים כמו ה 0W20, אלא אם כן יש הנחיה מופרשת של היצרן להשתמש בצמיגות כזו.

 

מותר לי לחלוק על דעתך בלי שתכפכף אותי בפעם הבאה שנתראה? :wink:

ממה שיצא לי לחקור בתקופה האחרונה קיבלתי את הרושם שאין אמת בהמלצה על שימוש בשמנים צמיגיים במנועים מדורניים. זה אולי היה נכון פעם, כשמערכות הקירור היו פחות יעילות ואיכויות השמנים היו נמוכות יותר, אבל היום המגמה הכללית ששמתי לב אליה היא מעבר גורף לשימוש בשמנים דלילים יותר.

טויוטה והונדה נמצאות בתהליך מעבר גורף לשימוש בשמני 0W20. בספר הרכב בעברית של סובארו פורסטר חדש רשום כי הצמיגות המומלצת היא 0W20 (לדגם הטורבו שלא משווק בארץ מומלץ 5W30). אני בטוח שעוד רבים הדגמים והיצרנים שממליצים להשתמש בשמנים מתקנים מתקדמים ודלילי צמיגויות.

גם שמני הגיר עוברים מהפכה דומה עם נוזלים דלילים יותר כדוגמת שמני גיר חד דרגתיים 75W ואפילו 70W ונוזלים ממשפחת MTF שלא הצלחתי להבין מה ההבדל בינים לבין מקביליהם לתיבה האוטומטית, ה ATF שידועים בדלילותם היחסית.

 

אני חושב שההתקדמות הטכנולוגית בתחום + ההורדה במחיר השמנים הסינטטיים והפיכתם נגישים לכל + ייצור מנועים מדוייק מבעבר והתאמתם לשמנים דלילים יותר + דרישות מחמירות לזיהום אוויר ושיפור צריכת הדלק גרמה ל"החמרת" דרישות היצרנים וחיוב הלקוחות להשתמש בשמנים איכותיים יותר.

 

כמו שאמרתי כמה וכמה פעמים - כל זמן שהיצרן מאשר שימוש בצמיגות X ברכב שלו ולא מגביל את זה לתנאי נסיעה או איזור גיאוגרפי מסויים - אני לא רואה סיבה להשתמש בשמן צמיגי יותר מהדליל האפשרי. אני לא ממליץ להשתמש בשמן דליל יותר שלא מאושר ע"י יצרן הרכב.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4547 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...