Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מערכת הנעה 4X4 של סובארו B4 הדור של 165 סוסים


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 4764 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני משוכנע שיש השפעה בהתנהגות כי מומנט תלוי מאורך (מה לעשות: גם כאן האורך חשוב :lol:).

כאשר יש שני ציריות באורך שונה יוצא שכוחות אחרים פועלים על צד אחד של רכב וצד השני. עד כדי כך שאלפא 164 V6 בהאצה חזקה הייתה מושכת לאחד הכיוונים (יש על זה אפילו כתבות). נכון שמערכות מתלים יודעות לפצות על זה איך שהוא, אבל ככל שלמנוע יש יותר כוח, ככה ההשפעה משמעותית יותר.

יותר גרוע לדעתי מציריות באורך שונה, זה רק כאשר אחת הציריות היא בעלת מפרד נוסף.

 

ניראה שהדרישות שלי יותר ביזאריות משלך. חשובה לי מאוד הסימטרייה במערכת הנעה. יש יצרנים שמשקעים בזה יותר ויש כאלה שפחות.

אני רואה את זה ככה: על מנת להוזיל רכב שמים לו מערכת הנעה קדמית, כדי להוזיל עוד יותר ולעשות מערכת קומפקטית יותר שמים מנוע לרוחב ואז יוצא מזה שבצד אחד של הרכב נמצא מנוע כבד ובצד השני גיר קל ועוד בתור "בונוס" ציריות באורך שונה, הצירייה הארוכה והכבדה יותר כמובן נמצאת בצד של המנוע. אני בכלל מעדיף הנעה אחורית - ככה מקבלים היגוי צלול יותר, אבל מכיוון שזה נמצא רק ב-BMW, מרצדס ועוד כמה יצורים יקרים, אני מחפש פשרה. סובארו מצעים מערכת 4X4 סימטרי עם חלוקה 50/50 (בידני) - זה נישמע לי כמו פתרון עדיף על הנעה קדמית לא סימטרית.

(אני אומנם נוהג ברכב עם הנעה כפולה, אבל לפחות הסרן הקדמי לרוב מנותק ואני נשאר עם סרן אחורי בעל הנעה סימטרית - זה מנחם. צריכת הדלק מנחמת פחות icon_lol.gif במקרה שלי, במיוחד לאור עליית מחירי הדלק וצורך להתנייד לעיתים קרובות יותר למרחקים גדולים).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביפר, אני חייב לציין שיש לי בבית אלפא 159 3.2 Q4 ולא ידעתי בכלל את העובדה שהמנוע בצד אחד והתיבה בצד שני, לא יכול להיות שיצרן עשה תכנון כ"כ גרוע שיפגע בביצועים ואף יסכן את היציבות שלך כמו שאתה מספר, אולי היצרן כן הצליח להגיע לאיזון מסויים על ידי עוד רכיבים, מה שכן הרכב מאוד כבד בגלל מערכת ה4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

adi89, את זה עושים רוב היצרנים, גם לרוב הדגמים החזקים יותר כוללים את אותם מאפיינים כי זה למה שהפלטפורמה מיועדת (הפלטפורמה הספציפית פותחה ע"י סאאב, המשמשת גם מספר דגמי אלפא ואופל).

חוסר איזון כלשהו יש תמיד, כמו מספר נוסעים ברכב וכד'. יש כמובן משמעות איפה נמצא המשקל הלא מאוזן, האם זה משקל מוקפץ או לא מוקפץ.

 

אכן משקל של Q4 גבוה מאוד, בסביבות 1700 ק"ג. דגמים ללא מערכת הזאת שוקלים כ150ק"ג פחות (עדיין הרבה מאוד לרכב שאורכו 4.6 מטר). לדעתי אם המשקל היה משמעותית נמוך יותר, זה היה תורם לשיפור ניכר בביצועים של רכבים הללו, צריכת הדלק ואחיזה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4764 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...