Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5709 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שאלה פשוטה מאוד: רכב חדש שלא עשו בו החלפת שמן אף פעם ועבר 20,000 ק''מ בשנתיים וחצי. יכול להיות שנגרם נזק למנוע, או שזה לא חמור כל כך? אני רוצה לקנות את הרכב, אבל הבעלים לא עשה לו טיפול מאז שקנה אותו חדש, כי לא חשב שהוא צריך לעשות "מכיוון שהוא נוסע קצת". לא נראה לי שנגרם נזק, כי המנוע יכול לשרוד הרבה יותר מעבר לזה, אבל אולי מישהו חושב אחרת לגמרי.דרך אגב, אני מכיר מישהו שקנה בזמנו דייהו ACE חדשה ולא עשה לה החלפת שמנים אף פעם. המנוע מת ב-80,000 ק''מ.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם
שאלה פשוטה מאוד: רכב חדש שלא עשו בו החלפת שמן אף פעם ועבר 20,000 ק''מ בשנתיים וחצי. יכול להיות שנגרם נזק למנוע, או שזה לא חמור כל כך? אני רוצה לקנות את הרכב, אבל הבעלים לא עשה לו טיפול מאז שקנה אותו חדש, כי לא חשב שהוא צריך לעשות "מכיוון שהוא נוסע קצת". לא נראה לי שנגרם נזק, כי המנוע יכול לשרוד הרבה יותר מעבר לזה, אבל אולי מישהו חושב אחרת לגמרי.דרך אגב, אני מכיר מישהו שקנה בזמנו דייהו ACE חדשה ולא עשה לה החלפת שמנים אף פעם. המנוע מת ב-80,000 ק''מ.

 

לא רשמת על איזה רכב מדובר ...

יש היום רכבים שדורשים רק 30000 קילומטר בין טיפולים ...

פורסם
לא רשמת על איזה רכב מדובר ...

יש היום רכבים שדורשים רק 30000 קילומטר בין טיפולים ...

 

זה אולי 30,000 ק"מ בין הטיפולים אבל מצויין גם שנתיים וזה המוקדם מביניהם, לפחות זה המצב שהיה בC3 שהייתה ברשותי.

לכן זה לא רק 30,000 ק"מ בין ההטיפולים...

פורסם

עד כמה שידוע לי מדובר על X ק"מ (כל רכב וה-X ק"מ שלו ) או חצי שנה ,מה שבא קודם,מפני שהשמן מתחמצן לאחר זמן מסויים ומאבד מתכונותיו ולא משנה אם הרכב היה בתנועה או עמד.

פורסם

אם הוא מוכן למכור לך את הרכב במחיר שבו תוכל להחליף מנוע ועדיין לא תגיע למחירון, שווה, אחרת זה הימור.

אני מציע שתלך למכון בדיקה ותעשה בדיקה לרכב. אם המנוע תקין, הם נותנים אחריות על הבדיקה. אם לא תקין - יגידו לך. רק תוודא שבמידה והמנוע לא תקין המוכר מוכן להוריד את מחיר הרכב בהתאם, אחרת חבל על הכסף של הבדיקה.

בהצלחה8)

1972 Mustang converyible 351c

1977 Corvette T-top 350

פורסם

כמו לכול דבר גם לשמן יש תאריך תפוגה.

ובתוספת האקלים ה"נוח" שיש בארצנו החמה.

 

מרווח הטיפולים תמיד נקבע כול X קילומטר או כול X חודשים הקודם מבניהם

צרפתיה היא כמו אישה, אתה מוציא כרטיס אשראי רק בשבילה:brickwall: :brickwall: :brickwall: :brickwall: :brickwall:

פורסם

מה שמדאיג אותי וצריך להדאיג אותך יותר זו לא הבעיה הספציפית עם השמן, השמן זה רק סימפטום אולי לבעיה יותר גדולה של בעל הרכב והיא הזנחה טוטאלית.

אם נחשוב רגע בהגיון, בעל הרכב לא החליף שמן שזה דבר אלמנטרי ובסיסי בכל טיפול שגרתי במוסך אז אולי יש מצב שהוא לא עשה טיפולים בכלל? שזה דבר שכן יכול להשפיע לרעה על המנוע ומכלולים אחרים ברכב.

If you can't see the bright side of life, just polish the dull side

  • ספונסר פורום
פורסם

הבעיה במקרה כזה היא של הצטברות בוצה ,

תפתח את מכסה מילוי השמן ,אם אתה רואה שבחלקו הפנימי אין גושים קטנים של פיח

ושהכל נקי ומבריק מתחתיו כמו שצריך להיות בכזה קמ אז אין לך בעיה להתקדם עם

הרכב הזה מבחינת הקניה .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

פורסם

מדובר על שברולט קוריאנית. השמן שיש במנוע הוא השמן שמילאו במפעל.

 

מה שמדאיג אותי וצריך להדאיג אותך יותר זו לא הבעיה הספציפית עם השמן, השמן זה רק סימפטום אולי לבעיה יותר גדולה של בעל הרכב והיא הזנחה טוטאלית.

אם נחשוב רגע בהגיון, בעל הרכב לא החליף שמן שזה דבר אלמנטרי ובסיסי בכל טיפול שגרתי במוסך אז אולי יש מצב שהוא לא עשה טיפולים בכלל? שזה דבר שכן יכול להשפיע לרעה על המנוע ומכלולים אחרים ברכב.

 

נכון, הרכב לא עשה טיפולים בכלל. כתבתי שהוא אצלו 2.5 שנים ולא עשה אף טיפול. נסע 20,000 ק''מ מאז שיצא מהמפעל.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

חלק מהאנשים כאן נסחפו לגמרי.

היום אצל הרבה יצרנים מרווח סיכה הוא 30.000 קילומטר, כולל במנועי דיזל, בהם השמן מתבלה מהר יותר.

ברכוים כמו דוקאטו מרווח ההחלפה הוא 50.000 קילומטר.

אני לא חושב, שהם משתמשים בשמן שונה באופן מהותי ממה שיש באופטרה הזאת, או מה שזה לא יהיה.

 

 

פורסם
חלק מהאנשים כאן נסחפו לגמרי.

היום אצל הרבה יצרנים מרווח סיכה הוא 30.000 קילומטר, כולל במנועי דיזל, בהם השמן מתבלה מהר יותר.

ברכוים כמו דוקאטו מרווח ההחלפה הוא 50.000 קילומטר.

אני לא חושב, שהם משתמשים בשמן שונה באופן מהותי ממה שיש באופטרה הזאת, או מה שזה לא יהיה.

 

אכן יש טעם בדברייך, להזכירך שבכול הרכבים שבהם מירווח הטיפולים נמתח ל-30K בדרך כלל הרכב מצוייד בחיישן המנטר את איכות השמן וגם הנחיות הייצרן הינם להשתמש בשמן איכותי יותר קרי בעל דירוג גבוה יותר ולא קיימים בשוק הרבה אלטרנטיביות לשמן המקורי.

 

במקרה של רכבי קונצרן VAG קיים תקן המפרט את הדרישות משמן למרווחי טיפולים של עד 30K והוא נקרא VW 503/VW506 ותתפלא לא הרבה חברות שמנים קיבלו אישור לסמן את השמנים כעומדים בתקנים אלה.

 

מסקנה :idea: אם אתה רוצה למתוח את מירווח הטיפולים ל-30K אזי אתה מחוייב למלא שמן מתאים.

איזה כייף לי :)

פורסם

מאד לא מומלץ למשוך טיפול החלפת שמנים.

 

בשלב מסויים, פילטר השמן נסתם (הפילטר סופג ליכלוך ופיח)

והשמן הופך עם הזמן פחות ופחות אפקטיבי,

מה שגורם בלאי מוגבר למנוע והיווצרות בוצה.

פורסם

קראתי את כל התגובות בשירשור, והמסקנה שלי היא שכנראה קיים טווח בטיחות (כל רכב והדרישות שלו).

אבל לא לעשות טיפול שנתיים נשמע לי המון מה עם ברקסים גם לא החליף?

נשמע כמו רכב מוזנח ביותר אבל אם אין בעיות מיוחדות אולי שווה לקחת אותו בהצלחה!

פורסם

הנסיעות היו עירוניות או בין ערוניות?

 

כי במידה והנסיעות היו עירוניות יש טעם לדאגה.

 

ברמה העקרונית שמן אמור להבדק לפי שעות עבודה ולא ע"פ הק"מ.

 

במידה והנסיעות היו רק מחוץ לעיר אז לא הייתי דואג.

 

תפתח את המכסה של השמן ובדוק מה המצב שם.

 

ד"א גם ברכבים שבהם קבע היצרן 30000 ק"מ, מומלץ פה בארץ להחליף הרבה לפני. מפני שעל מנת להשיג בישראל 30000 ק"מ דרוש בערך כפליים שעות מנוע מאשר בחו"ל ששם מהירות הנסיעה גבוהה בערך בפי שניים מהארץ.

 

הנקודת אור במקרה שלך, שהשמן שכרגע שיש באוטו הוא כנראה ברמה גבוה (מקורי) ולכן אני לא חושב שנגרם נזק.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

×
×
  • תוכן חדש...