Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

וולוו 244 - גיר ידני, הילוך 5, איך זה עובד?


re_ilan
שימו לב! השרשור הזה בן 4186 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

וולוו 244, מודל 83, גיר ידני. בגיר יש 4 הילוכים + כפתור שעליו רשום "5".

מה זה ההילך החמישי הזה? ואיך זה עובד?

P6120048_800x600.jpg

אם ראיתם וולוו 240 בפירוקיה אנא ספרו לי על כך

וגם אם ראיתם וולוו 700 או 900

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא קשור כלל לדיפרנציאל.

לוולבו שלך יש גיר שנקרא M46, שהוא גיר 4 הילוכים+אוברדרייב.

במודלים חדשים יותר הותקן גיר שנקרא M47, בדגמים חדשים יותר הותקן גיר שנקרא M47 שהיה בעל 5 הילוכים "רגיל".

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וולוו 244, מודל 83, גיר ידני. בגיר יש 4 הילוכים + כפתור שעליו רשום "5".

מה זה ההילך החמישי הזה? ואיך זה עובד?

 

 

Yes, as it was written this NOT 5 speed gearbox, it's 4 speed gearbox maid by Volvo + Overdrive maid by Laycock.



This Overdrive type assembling in many English cars and other



IMG_0012_kl.jpg



The "5" is Electric switch that operated the Electric Solenoid that put in the OD work





99626018_5637cf0da9.jpg?v=0



For more details please put your email address.



D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובות.

 

123VOLVO - הדוא"ל שלי הוא [email protected] -ואשמח למידע נוסף, למרות שאולי כדאי לפרסם בפורום לטובת הרבים.

 

יש לי עוד שאלה: לא אמור להיות איזשהו חיווי על כך שהOD מחובר/מנותק? ברכב שלי אין שום נורה וגם לא ניתן לדעת ממצב

הכפתור מתי הוא מחובר/מנותק.:?

אם ראיתם וולוו 240 בפירוקיה אנא ספרו לי על כך

וגם אם ראיתם וולוו 700 או 900

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Yes, as it was written this NOT 5 speed gearbox, it's 4 speed gearbox maid by Volvo + Overdrive maid by Laycock.



 

This Overdrive type assembling in many English cars and other

 

 

The "5" is Electric switch that operated the Electric Solenoid that put in the OD work

 

 

99626018_5637cf0da9.jpg?v=0

 

For more details please put your email address.

 

 

D

 

 

אולי עדיף שתכתוב בשבדית?:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

שלום לבעלים של הוולבו 83'.

יש, או היה לך במכונית הילוך יתר (אובר-דרייב. בעבר ישראלים היו טועים וכינו משיכת יתר בבנק אובר-דרייב במקום אובר-דראפט).

זה פטנט ישן, להערכתי בן כ-80 שנה.

הפטנט דווקא מוצלח מכנית, אם כי פחות נוח לשימוש מהילוך נוסף בתיבת ההילוכים.

בעיקרון, זה אמור להוסיף לך יחס העברה לכל ארבעת ההילוכים.

אם היית יכול לשלב לראשון, אח"כ לראשון + אוברדרייב, להוציא ממצב אוברדרייב ולשלב לשני ואח"כ לשלב אובר-דרייב וכך הלאה - היית מקבל 8 יחסי העברה. ייתכן שקיימת הגבלה מובנית כך שניתן יהיה לשלב הילוך יתר רק אחרי הילוך רביעי. מטרת הילוך היתר היא, כמובן, חיסכון בדלק וברעש מנוע, שכן נסיעה בהילוך-יתר מצריכה מהמנוע פחות סיבובים לדקה (סל"ד, מה שהישראלים מכנים "טורים").

להערכתי, בוולבו 83' צפוי שנורת חיווי תידלק, בעת השילוב של הילוך-היתר. בדוק אם יש ברשותך ספר-הרכב.

הכי טוב לנסוע במקום שקט, להגיע להילוך רביעי ולאחר זמן מה לשלב לאוברדרייב ולשים לב אם הטורים יורדים ומהירות הנסיעה לא.

בדרך כלל, אם זה לא פועל, אין מדובר בתקלה רצינית, אלא בנתק חשמלי או סולנואיד לא תקין או איזו ג'ולה חסרה. אם זה המצב, פנה למוסך מומחה לכל הוולבואים בת"א, בבעלות שרון חיבה.

אגב, מכיוון שמדובר ביחס העברה המצוי בדיפרנציאל ולא בתיבת ההילוכים, אין צורך, כעיקרון לשלבו תוך הפעלת המצמד. נקודה זו היא דווקא ייתרון מסוים על פני הילוך חמישי, המחייב תפעול המצמד.

בהצלחה - ויש לך אוטו טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בערך כמו ה"חצאים" במשאית... רק ששם כן צריך ללחוץ על הקלאץ'!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פטנט אנגלי משנות החמישים דיי מחו..ן בעיקרון בזנב הגיר יש יחידה פלנטרית המופעלת ע''י מצמד כל העסק מופעל ע''י לחץ שמן כשההפעלה החשמלית מזיזה שסתום כשכמה התניות אפשריות בדרך (ע''מ לא לפגום בקלאצ' הרכב ) גיר משלישי ומעלה , מהירות , ומצב דוושת הגז . כך יש המון סיבות "טובות" למה זה לא יעבוד ...:wink:.

אודי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי היתה וולוו 4 הילוכים אוטו' עם OVERDRIVE חשמלי שמקבל פיקוד דרך סולנואיד שנמצא מאחורי התא כפפות,אני משער שאצלך זה פועל על אותו עיקרון.תשלב אותו במהירות של 100 קמ"ש ותראה אם הסל"ד יורד אם לא יש לך בעייה בהילוך החמישי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4186 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...