Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 3 2009 שבק באמצע נסיעה ולאחר מכן לא מניע


ErezH396

פוסטים מומלצים

שבוע שעבר, בזמן נסיעה מירושלים לכיוון צפון הרכב פתאום באמצע נסיעה וללא התרעה הפסיק לנסוע המנוע נשאר עובד לכמה דקות, הבלמים עבדו למזלי עצרתי על אי תנועה והזמנתי גרר.


 עכשיו יש מצבר ויש סטרטר אבל המנוע לא נכנס לפעולה.
במוסך טוענים שמדובר בבעיה חשמלית, הזמנתי חשמלאי שעבד על הרכב הרבה זמן ועדיין לא עלה על התקלה, אין שום נורה חריגה דולקת.
הוחלף מנוע ברכב למנוע מיבוא לפני כשנה. טיימינג וקומפרסיה נבדקו, המנוע תקין.

איזה כיוונים עוד אפשר לבדוק?
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקו את המצבר ?
בדקו אלטרנטור ?

אם הרכב נכבה באמצע נסיעה בדר"כ זה סימן שהאלטנטור לא עובד ואין טעינה והרכב עבד מהמצבר 
מה החשמלאי בדק?

מה קורה שאתה מנסה להניע ?

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, topop כתב:

גם לי ישר עלה אלטרנטור, אבל לכאורה החשמלאי היה אמור לעלות על זה.

לך תדע לא ממזמן קפצתי עם אותה בעיה למוסך, אמרו לי אלטרנטור , אחרי בדיקה מעמיקה הפלוס שהלך לסטארטר היה משוחרר והיה מגע חלש

אחרי הידוק הכל עובד כרגיל ובמוסך ניסו לקחת ממני אלפיי על החלפת אלטרנטור תקין ...

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, Alberrto כתב:

לך תדע לא ממזמן קפצתי עם אותה בעיה למוסך, אמרו לי אלטרנטור , אחרי בדיקה מעמיקה הפלוס שהלך לסטארטר היה משוחרר והיה מגע חלש

אחרי הידוק הכל עובד כרגיל ובמוסך ניסו לקחת ממני אלפיי על החלפת אלטרנטור תקין ...

איך סטרטר אם הרכב נכבה באמצע נסיעה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, Deutz912 כתב:

איך סטרטר אם הרכב נכבה באמצע נסיעה ?

ה12+ שיוצא מהאלטרנטור עובר דרך הסטארטר קודם ומשם מתפצל, לא היה טעינה למצבר והרכב נכבה בדרך כי המצבר מת

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, Deutz912 כתב:

איך סטרטר אם הרכב נכבה באמצע נסיעה ?

אם הבנתי נכון הרכב לא נכבה באמצע נסיעה. 

 

להבנתי זה קשור למערכת הזרקת הדלק/משאבת דלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, Alberrto כתב:

לך תדע לא ממזמן קפצתי עם אותה בעיה למוסך, אמרו לי אלטרנטור , אחרי בדיקה מעמיקה הפלוס שהלך לסטארטר היה משוחרר והיה מגע חלש

אחרי הידוק הכל עובד כרגיל ובמוסך ניסו לקחת ממני אלפיי על החלפת אלטרנטור תקין ...

 

לפני 1 דקה, ELI001 כתב:

אם הבנתי נכון הרכב לא נכבה באמצע נסיעה. 

 

להבנתי זה קשור למערכת הזרקת הדלק/משאבת דלק.

הוא רשם שאצלו הפלוס של הסטרטר היה משוחרר, אז שאלתי איך זה קשור ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Alberrto כתב:

בדקו את המצבר ?
בדקו אלטרנטור ?

אם הרכב נכבה באמצע נסיעה בדר"כ זה סימן שהאלטנטור לא עובד ואין טעינה והרכב עבד מהמצבר 
מה החשמלאי בדק?

מה קורה שאתה מנסה להניע ?

 

החשמלאי בדק את המצבר והאלטרנטור טען שתקין.

בזמן ההנעה לא רואים משהו חריג, החשמל עובד ברכב, פנסים נדלקים כרגיל, שומעים סטרטר אבל הרכב לא נדלק.

לפני 5 שעות, ELI001 כתב:

אם הבנתי נכון הרכב לא נכבה באמצע נסיעה. 

 

להבנתי זה קשור למערכת הזרקת הדלק/משאבת דלק.

 

 

נכון, מנוע המשיך לעבוד לכמה דקות עד שכיבתי את הרכב ומאז לא נדלק.

 

אם היתה בעיה במשאבת דלק או בדלק המנוע היה אמור להתכבות לא?

 

במוסך אמרו שבדקו את המשאבת דלק והדלק עצמו (אולי היה מלוכלך) וטענו שהכל תקין והבעיה 100% חשמלית אבל לא ידעו לכוון בדיוק לבעיה גם אחרי סריקת תקלות במחשב.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי ErezH396
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה אכן מאוד מוזר שהמנוע עבד עד הכיבוי (משמע מערכות הדלק וההצתה תקינות), וכעת לא נדלק למרות שהסטרטר לכאורה תקין (משמע שהבעיה במערכת הדלק או ההצתה). סתירה מוחלטת. מוזר גם שאין שום תקלה שמערכת הדיאגנוסטיקה מזהה, כלומר מחשב הרכב לא רואה שמשהו לא בסדר...

 

האם רואים שהמנוע מסתובב בנסיונות התנעה, ופשוט לא מגיע לסל"ד עבודה? או שלא זז בכלל (ואז נשמע שהבעיה אכן בסטרטר או באזור שם).

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, ErezH396 כתב:

שבוע שעבר, בזמן נסיעה מירושלים לכיוון צפון הרכב פתאום באמצע נסיעה וללא התרעה הפסיק לנסוע המנוע נשאר עובד לכמה דקות, הבלמים עבדו למזלי עצרתי על אי תנועה והזמנתי גרר.


 

 

מה זה הרכב ׳הפסיק לנסוע׳? מצד שני המנוע לא נכבה, אז מה בדיוק הכוונה? הייתה נפילה בכוח או שבכלל לא עבר כוח לגלגלים? כאילו שהגיר בהילוך סרק. אולי הכיוון זה בכלל הגיר.

חסרים פרטים להבין את התמונה.

עוד אופציה - אימובילייזר תקול. תצלם וידאו של נסיון התנעה שרואים גם את הלוח שעונים וגם שומעים מה קורה עם הסטרטר.

  • רעיון טוב! 1

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך אולי מצבר ספייר, שאתה יודע בוודאות שהוא תקין ?
או דרך להטעין את המצבר הנוכחי או שאולי לנסות להניע עם בוסטר ?

אבל באמת כמו שציינו קודם, מה זה אומר שהרכב הפסיק לסוע אבל המנוע עבד, תפרט יותר מה קרה ?
יש נוזל קירור ? המנוע התחמם ? 

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, topop כתב:

אימבולייזר תקול יכול לגרום לכיבוי הרכב?

 

זה לא בלתי אפשרי, יש אימובלייזרים שמתנתקים את המשאבת דלק למשל, תקלה יכולה לקרות גם באמצע נסיעה. אבל לא ברור אם בכלל כבה המנוע כאן, נשמע שלא.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, misterb כתב:

 

מה זה הרכב ׳הפסיק לנסוע׳? מצד שני המנוע לא נכבה, אז מה בדיוק הכוונה? הייתה נפילה בכוח או שבכלל לא עבר כוח לגלגלים? כאילו שהגיר בהילוך סרק. אולי הכיוון זה בכלל הגיר.

חסרים פרטים להבין את התמונה.

עוד אופציה - אימובילייזר תקול. תצלם וידאו של נסיון התנעה שרואים גם את הלוח שעונים וגם שומעים מה קורה עם הסטרטר.

הפרטים המלאים:
בזמן הנסיעה בירידות והעליות של ירושלים הרכב נסע פיקס, לא עשה בעיות ולא נראה שהתאמץ.
מה שכן בזמן שניסתי להעביר להילוך נמוך במצב ידני כדי להאט את הרכב בירידה, ההילוך לא תמיד הצליח להשתלב בהילוך 3 בעיקר, אבל בסוף הצליח.
ובאופן 'פתאומי' הרכב לא הגיב כלל לדבשת הגז (לא כמו על פארקינג וניוטרל שהסלד עולה אבל הרכב לא זז) על אף שהמנוע המשיך לעבוד..
העניין הוא שבמוסך בדקו את הגיר והמנוע כולל טיימינג וקומפרסיה ולא מצאו שום דבר. אמרו שהגיר מצליח לשלב הילוך.
 

לפני 3 שעות, Alberrto כתב:

יש לך אולי מצבר ספייר, שאתה יודע בוודאות שהוא תקין ?
או דרך להטעין את המצבר הנוכחי או שאולי לנסות להניע עם בוסטר ?

אבל באמת כמו שציינו קודם, מה זה אומר שהרכב הפסיק לסוע אבל המנוע עבד, תפרט יותר מה קרה ?
יש נוזל קירור ? המנוע התחמם ? 

החשמלאי הטעין את המצבר כי החשמל ברכב דלק בזמן הגרירה והמצבר התרוקן
בדק את הקודן, את האימבולייזר, בדק מגעים של המצבר והאלטרנטור, החליף קונקטורים, בדק פיוזים, עשה הכל מהכל לפי הספר והרכב ממאן להידלק מבלי לדעת למה.

יש נוזל קירור תקני של מאזדה ואין נזילה מהרדיאטור, הרכב לא התחמם.

יש לי הרגשה שהם מפספסים משהו במוסך, או החשמלאי או המכונאי... אני רק לא מבין גדול ברכבים מספיק כדי לדעת מה מפספסים פה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...