Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סרק לא יציב/מרצד בהתנעה קרה, רנו פלואנס דיזל 2012


קורן בן אשר

פוסטים מומלצים

שלומות.

תופעה שמתרחשת במז"א "קר", הורגשה בצורה מזערית בשנה שעברה, כעת מורגשת היטב בשבועות האחרונים. לאחר הנעה קרה, סרק מרצד בערך פלוס/מינוס 50 סל"ד מעלה/מטה, כולל קצת רעידות. בהנעה עצמה אין שום קושי. לאחר כ-40 שניות יש שינוי קטן אך מורגש בצליל פעולת המנוע (משהו שכנראה נוגע לשינויים בניהול מנוע, היה תמיד, וכנראה רק היפוכונדר מכוניות כמוני יכול להרגיש, בנאדם נורמלי לא ישים לב). באותו רגע סרק מתחיל להתייצב עד שנעמד על 850 כמו בזנ"ט. התופעה לא מורגשת, או לא הורגשה עד כה, במז"א חם. הרכב נוסע רגיל לחלוטין כמו תמיד, אין שום נורות או קודי תקלה, בהנעה עם מנוע חם הסרק יציב לחלוטין. הרכב חגג זה עתה 180K.

 

חשודים מידיים:
נרות חימום - אם כי כרגע לא נראה לי שזה הכיוון, כמו כן אלה הוחלפו לפני כ-50K.

חיישן MAF

שסתום EGR

מצערת (כן, יש מצערת, אם כי היא מן הסתם לא עובדת בדיוק כמו במנוע בנזין).

לדעתי אין קשר למערכת הזרקה. כמו כן תושבות מנוע/גיר לא קשורות לעניין - הוחלפו למקוריות לפני כ-30K.

 

הבוקר חיברתי סורק OBD סיני כחול והסתכלתי על נתוני חיישנים (מה שניתן לגשת עם סיני כחול זה) מייד לאחר הנעה קרה - נתון טמפ' יניקה יציב והגיוני, נתון לחץ גדישה יציב (קצת מתחת לאפס בסרק), נתון MAF קצת משתולל לאחר הנעה, מיד בהתחלה נע סביב g/sec 6-7 עם פלקטואציות בסביבות פלוס/מינוס 1. לאחר כ-40 שניות מתייצב על 10 g/sec עם תזוזות קטנות מסדר גודל 0.1 מעלה/מטה. [מעניין לציין שכשעומדים בסרק במנוע חם, מקבלים ערך די יציב סביב 5.5 g/sec; אחרי כמה עשרות שניות המתנה שוב יש שינוי זעיר בצליל פעולת המנוע, והערך מתייצב על סביבות 10 g/sec. נגיעה קלה בגז - חוזר להתייצב על 5.5 g/sec, וחוזר חלילה. אני מעריך שזה תקין לגמרי, בטח נובע מהניהול השגרתי של המצערת וה-EGR.]

 

אני מנסה לקבל כיוון איך לדייק את האבחנה. תודה מראש.





 

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות שמצתי להט חדשים, תבדוק אם ה Post heating עובד, זאת אומת שיש עליהם מתח. אמור להישאר כמה עשרות שניות אחרי התנעה מתחת לטמפ' מסויימת. 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השגתי סורק "קצת" יותר רציני מהסיני הכחול, ועכשיו אני יכול לראות לייב דאטה של בערך כל מה שרץ מתחת למכסה המנוע.

מסתבר שכך: בהנעה שסתום EGR סגור. לאחר שניה או שתיים הוא נפתח לאזור 10%, ומייד מתחילות הרעידות והסל"ד רוקד. לאחר כ-30 עד 40 שניות, השסתום נסגר ל-0%, הסל"ד מתייצב, הרעידות נעלמות, זהו אותו שינוי זעיר ברעש המנוע שתיארתי מקודם. בליפ קטן במצערת, ושוב השסתום נפתח ל-10%, ושוב נסגר אחרי כמה עשרות שניות, וחוזר חלילה. כמו כן ראיתי בלייב דאטה כיצד נרות החימום ממשיכים לקבל מתח לאחר הנעה, ומפסיקים לאחר כדקה. הפסקת פעולת נרות החימום לא מלווה בשום שינוי מורגש כלשהו בפעולת המנוע. מכך אני מסיק שאין שום בעיה בחיישן MAF, וגם לא בנרות חימום, אלא מקור הבעיה ב-EGR.
 

טוב, הלכתי לראות איך נראה פירוק EGR לצורך ניקוי בפלואנס. מצאתי את הסרטון הבא. עכשיו אני צריך להתכונן נפשית לעניין הזה... נראה אטרקטיבי כמו עקירת שן בינה.
 



 

Screenshot_20230129_153946.png

Screenshot_20230129_154016.png

  • מעניין 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, קורן בן אשר כתב:

טוב, הלכתי לראות איך נראה פירוק EGR לצורך ניקוי בפלואנס. מצאתי את הסרטון הבא. עכשיו אני צריך להתכונן נפשית לעניין הזה... נראה אטרקטיבי כמו עקירת שן בינה.

מאד

הייתי כבר חי עם הרעידות או מעביר למוסך מומחה

יותר מדי פירוקים במרווח צפוף

יותר מידי אפשרויות לביקורו של מר מרפי

ב ה צ ל ח ה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בא לי לחיות עם הרעידות, מה גם שבטווח הארוך אני לא בטוח שזה עושה טוב לאוטו. אם כבר, לתכנת מחדש את ה-EGR שיישאר סגור בסרק. אבל זה פתרון פלסטר ואני לא אוהב את זה.

בהחלט הבעיה עם עבודה כזו היא פוטנציאל גדול מדי לשבור משהו, ואז השלב הבא זה גרר. אני צריך לחשוב איך אני ניגש לזה, אם בכלל.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הבחור שבסרטון הצליח לעבוד תוך כדי שמישהו דוחף מצלמה ומצלם אני לא חושב שזה כזה נורא. אני הייתי מתחיל בלפרק את הדברים הקלים ואז עושה הערכת מצב ומתקדם\מחזיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...
לפני 4 שעות, קורן בן אשר כתב:

טרם. בינתיים חי עם זה. מתוכננת גיחה למוסך מתישהו באביב.

קרה לך קושי בהנעה? 

שצריך להחזיק הרבה את המפתח עד שמניע הרכב. 

הבעיה לא בסטרטר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 56 דקות, david69 כתב:

קרה לך קושי בהנעה? 

שצריך להחזיק הרבה את המפתח עד שמניע הרכב. 

הבעיה לא בסטרטר


לא. אצלי אין שום קושי בהנעה - מניע בנגיעה, תמיד בכל מז"א.

קושי משמעותי בהנעה, לפי התיאור שלך, לדעתי לא קשור ל-EGR בכלל. ממה שאני זוכר ממקרים דומים שנתקלתי בהם פה בפורום או במקומות אחרים, כדאי שתיגש לאבחון מסודר במוסך מומחה. הקוד שאתה קיבלת נמצא בסטטוס שמור בזכרון ולא אקטיבי, אז יכול להיות שמדובר בסתם גליץ' ממזמן. תנסה למחוק את הקוד ולראות אם חוזר. אם לא חוזר אז סביר שאין קשר.

 

לפני 19 דקות, Alberrto כתב:

לדעתי הEGR לא אמור להפתח בסרק,


למיטב ידעתי דווקא כן.

 

לפני 19 דקות, Alberrto כתב:

הייתי חושד במצערת 
תנסה לעשות לימוד מחדש למצערת


מצערת ברכב דיזל??

 

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...