Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מי יכול לתת חוות דעת על קיה נירו חשמלית ?


dor_xd
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לא ניתן לדעית בוודאות את התשובה לשאלה הזו, מכיוון שצריכת האנרגיה של הרכב תלויה במהירות הנסיעה, הפעלת צרכנים חשמליים,[כמו מזגן במקרה הזה], ועוד גורמים.

 

נערכו לרכב מבחני דרכים בארץ ובחו"ל. מומלץ לצפות בסרטונים..

 

החוות דעת הכללית, על פי המבחנים הללו, הם , שהרכב נראה "קצת" מיושן. מבחינה חיצונית, נראה בדיוק כמו דגם ה-הייבריד.

למעשה חוץ מהגריל הקדמי שהוא אטום, ומהמוט הילוכים שהוחלף בגלגלת, וגם צביעה בכחול בכל מיני מקומות בודדים, שינויים בקוסולה המרכזית, זה למעשה, אותו רכב.

 

ברכב הנ"ל, יש כפתורים פיזיים שאחראים על רוב הפעולות של הרכב, בנסיעה,[מזגן, מולטימדיא ועוד..]. מבחינתי יותר נוח, נגיש, ולא מסובך.

אני אישית דווקא רואה  בזה יתרון משמעותי על רכבי החשמל האחרים, שהם "הכל מסתכם במסך". 

הרכב בעל תאוצה טובה, וטווח יחסית גדול. לפחות על הנייר. בפועל אפילו ניתן להתקרב לזה, בנסיעה מחושבת. בנסיעה עירונית אפילו ניתן לעבור את הטווח המוצהר.

 

הדבר היחידי שמנע ממנו להפוך ללהיט מכירות, זה המחיר המופרז, שהודבק לרכב הזה, ע"י היבואן, אצלנו.

עריכה אחרונה על ידי yossiaviel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד הבדל זה תא המטען שגדול בכ 100 ליטר מהפלאג אין

 

חיפשתי משהוא שנוסע ברכב מדי פעם בכביש 6 במהירויות הידועות שם..

 

לא ראיתי מבחן כזה..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחסוך לך כמה שקלים וקל את הנירו פלאג-אין. תקבל גם רכב חשמלי למרחקים קצרים וגם פתרון לחרדת הטווח.

  • רעיון גרוע 1

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, יובלסב כתב:

רכב מאוד מתקדם וחסכוני.

יש לו מערכות בטיחות מתקדמות שזה מאוד חשוב עם כל התאונות דרכים שקורות היום

המערכות הנ"ל מתקדמות וייחודיות כל כך לרכב הנ"ל , שהוא לא יוכל למצוא אותן ברכבים  נוספים??

עריכה אחרונה על ידי ליצן צהוב
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, Ophir14d כתב:

הבעיה הכי גדולה ברכבים האלה שאין להם שוק אחרי 7 שנים, כי צריך להחליף סוללה שעולה 20 אלף שקל

הגיע הזמן לעקור את הקשקוש הזה לתמיד,

מקומו בפח האשפה של האמירות בדיוק כמו:

ליפניות יש פח דק

לגרמניות יש פח עבה

צרפתיות נוחות

איטלקיות מחלידות

ועוד. 

 

די. וזו לא בקשה. 

  • אהבתי 2
כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לימדו אותי שיש צורת דיון מקובלת בעולם,

לא ידעתי שלהגיד מידע שיש לי - גם אם הוא נראה למישהו פה כטעות גורר אזהרה בפורום כאילו ניבלתי את הפה או חרגתי מכללי השיח התקין.

לא מתאימה לך הדעה שלי? אוקי, תגיב ותגיד את שעל דעתך.

זה שאתה מתייחס לזה בצורה תקיפה כזו כאילו עברתי על כלל כלשהו, גורם לי לחשוב שיש לזה סיבות נסתרות וחבל.

 

לעניין ה״הקשקוש״, בתור מישהו שמכיר ועבד עם סוללות ליתיום ומודע לבעיות האינהרנטיות שלהן ברור לי שזה לא קשקוש.

סוללות ליתיום מאבדות קיבולת כתוצאה משימוש הטענה ופריקה עמוקה באופן משמעותי יותר מאשר בפריקה פחותה.

ומהסיבה הזו סוללות טסלה מאבדות פחות קיבולת לאורך זמן מסוללות לדוגמה של ניסאן ליף.

בנוסף יש חשיבות לחום בו נטענת הסוללה וגם לזה יש השפעה על הירידה בתפקוד (ואנחנו לצערי בארץ שטמפ׳ הקיץ בה גבוה מ-30 מעלות בממוצע ברוב המקומות)

מכוניות כמו טסלה מתמודדות עם זה על ידי וויסות טמפ׳ הסוללה באמצעים חיצוניים, ואני לא בטוח בכלל שזה קיים בהיברידיות ״עממיות״

 

במכוניות היברידיות, והיברידיות חשמליות עם סוללה יחסית קטנה, מחזורי הטעינה-פריקה הינם עמוקים יחסית מעצם זה שהסוללה קטנה.

מהסיבה הזו לא הייתי ממהר להתייחס לירידת הקיבולת כ-״קשקוש״.

במקרה הזה, יש מצב לגיטימי שיש דובים ויש יער, למרות שאולי יש אנשים שלא היו רוצים לחשוב ככה
 

עוד פרטים וידע טכני מלא, כולל סטטיסטיקות והסברים טובים אפשר למצוא בסרטון הזה ביו-טיוב שנותן הסבר שקוף ולא רק ״דעה שצריך לעקור מהשורש״


 

עריכה אחרונה על ידי Ophir14d
  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, Ophir14d כתב:

 

מכוניות כמו טסלה מתמודדות עם זה על ידי וויסות טמפ׳ הסוללה באמצעים חיצוניים, ואני לא בטוח בכלל שזה קיים בהיברידיות ״עממיות״

 

 


 

השרשור אינו דן בניסאן ליף "פרימיטיבית", או ברכבים הייברידיים, אלה ברכב [KIA NIRO EV], חשמלי מלא, בעל מערכות קרור שמונעות התחממות יתר, ואפשרות לפגיעה ביכולת הסוללה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועדיין נושא מחזורי הפריקה העמוקה לסוללות הוא אקוטי יותר גם מטעינה בחום.

זו בעיה שאי אפשר לברוח ממנה בכל מה שקשור לרכבים עם סוללה קטנה - שמנצלים (או מתקרבים מאוד לנצל) את טווח הנסיעה המירבי על חשמל

 

נ.ב.

אנחנו ממש לא מדברים על נירו ev אלא על נירו פלאג אין (עם טווח נסיעה של 50 קמ על חשמל.)

הבעיה של נושא עומק הפריקה, הוא כללי כמו שאמרתי לכל מכונית חשמלית, אבל קריטי יותר ככל שגודל הסוללה קטן ביחס לנסועה.

גם נירו ev תהיה באותה בעיה יחסית, במידה ויטענו ויפרקו את המצבר שלה בטווח של 0-100 במקום בטווח לדוגמה של 60-80 (שנחשב אופטימלי כמעט)

עריכה אחרונה על ידי Ophir14d
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Ophir14d כתב:

 

 

נ.ב.

אנחנו ממש לא מדברים על נירו ev אלא על נירו פלאג אין (עם טווח נסיעה של 50 קמ על חשמל.)

 

לידיעתך, שוב,

פותח הנושא ביקש חוות דעת על, "קיה נירו חשמלית".

[לא פלאג אין , ולא הייברדי]. 

קיה נירו EV, היא אכן קיה נירו חשמלית. ככה היא גם מופיעה באתר היבואן.

תשתדל להבדיל. תודה.

עריכה אחרונה על ידי yossiaviel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Ophir14d כתב:

לימדו אותי שיש צורת דיון מקובלת בעולם,

לא ידעתי שלהגיד מידע שיש לי - גם אם הוא נראה למישהו פה כטעות גורר אזהרה בפורום כאילו ניבלתי את הפה או חרגתי מכללי השיח התקין.

לא מתאימה לך הדעה שלי? אוקי, תגיב ותגיד את שעל דעתך.

זה שאתה מתייחס לזה בצורה תקיפה כזו כאילו עברתי על כלל כלשהו, גורם לי לחשוב שיש לזה סיבות נסתרות וחבל.

 

לעניין ה״הקשקוש״, בתור מישהו שמכיר ועבד עם סוללות ליתיום ומודע לבעיות האינהרנטיות שלהן ברור לי שזה לא קשקוש.

סוללות ליתיום מאבדות קיבולת כתוצאה משימוש הטענה ופריקה עמוקה באופן משמעותי יותר מאשר בפריקה פחותה.

 

אני ממליץ לך לקרוא את כללי הפורום. שוב. 

 

אתה רשמת שעוד שבע שנים הסוללה תעלה 20,000 שח, ולכן הרכב יהיה שווה אפס. 

 

אני לא יודע כמה יעלה ליטר בנזין או חלב או קרמבו בעוד חודש, ואתה כמומחה לסוללות, יודע לומר כמה הן יעלו עוד שבע שנים ולהסיק מכך מסקנות על שווי עתידי של הרכב. ככה נראה קשקוש. 

 

זה בדיוק מה שאנחנו משתדלים להימנע ממנו. 

 

  • אהבתי 1
כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
בתאריך 27.10.2021 בשעה 11:46, יובלסב כתב:

רכב מאוד מתקדם וחסכוני.

יש לו מערכות בטיחות מתקדמות שזה מאוד חשוב עם כל התאונות דרכים שקורות היום

 

Screenshot_20211029_165424.png

 

מעניין, רק על קיה לדבר ידעת.

 

מתקפת הזומבים של קיה לא מסתיימת ?  היבואן של קיה לא יכול להרשות לעצמו לשלם עבור פרסום כראוי שהוא זקוק ליחצנים בגרוש ?

עריכה אחרונה על ידי dani666
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 28.10.2021 בשעה 13:07, Ophir14d כתב:

לא ידעתי שלהגיד מידע שיש לי - גם אם הוא נראה למישהו פה כטעות גורר אזהרה בפורום כאילו ניבלתי את הפה או חרגתי מכללי השיח התקין.

 

אז תקרא את כללי הפורום

אזהרות אתה לא מקבל ״ממישהו״ אתה מקבל ממנהלי הפורום, בהתאם לכללי הפורום.

בכללים כתוב בפירוש, מתן מידע מוטעה הוא עבירה על כללי הפורום.

 

שאלות?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...