Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נמאס לממן מוסכים המלצה לכלי עבודה.


maor12
שימו לב! השרשור הזה בן 1030 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 3.7.2021 בשעה 08:34, פריג'י כתב:

בסטים של אלן, כמה רמות מעל בונדהאוס שהם בסדר גמור, יש את wera. 

אני מאוהב בכלים של WERA. בכל מה שקשור למברגים ידניים, אני קונה רק שלהם. הידית שלהם היחידה שנוחה לי, ועברו לי בידיים מברגים מאין-ספור חברות: גם פשוטים וגם יקרים (וגם יקרים מאד).

יש לי גם סט אלן ארוך כדורי שלהם, נוח מדי פעם- אבל סוס העבודה העיקרי שלי הוא עדיין הבונדוס בענייני אלן. 

עד שאני צריך מפתח ארוך :lol:

בונדוס נותנים מעל ומעבר למספיק איכות בתמורה למה שאתה משלם.

אבל כמו שאמרת, WERA זה בהחלט כמה רמות מעל. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, elimalka כתב:

איזה מוסך לוקח 300-400 ש"ח על טיפול סטנדרטי? רובם לא,

אולי רק מורשה.

 

אתה לא ממן אותם שכח מזה, והם לא מרווחים מלא כסף על כלום.

בעל עסק מוסך או אחר, מחזיק מקום, משלם ארנונה, מיסים, עובדים, ועוד ים הוצאות.

אז מה ציפית שיעבדו בחינם? עדיין צריכים להתפרנס.

ומה עם המקצוע שלמד?, מה ציפית שיגבה ממך 100 ש"ח? 200? מה הסכום שיניח את דעתך.

 

הזמנת פעם טכנאי הביתה? אז לידעתך ביקור טכנאי כמעט מכל תחום, עולה כיום כ 250 ש"ח + מע"מ.

גם אם הוא היה אצלך 5 דק'. גם הם מרווחים מלא כסף על כלום?

מי משלם להם על הוצאות על הרכב, זמן, מיסים, ביטוחים, וכו....

 

בקיצור צא מהסרט שגוזרים עליך קופון, בטח שלא על טיפול סטנדרטי.

 

 

 

פילטר אוויר מנוע 35 שקל

פילטר מזגן 35 שקל

פילטר שמן 40 שקל

שמן מנוע בסיסי בשוק 80-100 שקל

עלות טיפול כזה במוסך רגיל (לא חברה) עולה 400 שקל

400-190=210 שקל רווח תוריד מזה מע"מ זה מתקזז שהם קונים את החלקים יותר בזול ממה שאתה קונה ומביא להם יש להם רווח של 200+- שקל ב15 דקות עבודה.

 

ואם אתה מוסיף לטיפול פלגים שעולים עוד 80-120 שקל אתה משלם תוספת עבודה 100 שקל.

 

אז להרוויח ב15-20 דקות עבודה 200-300 שקל זה לא כסף נכון???

שאדם ממוצע מרוויח את זה ביום או יום וחצי עבודה בשכר מינימום כן???

 

אה ושכחתי אם אתה צריך להחליף ברקסים באוטו כן?

300 שקל לקדימה או לאחורה או לשניהם ביחד 600 שקל לא כולל החלקים עצמם אני מדבר על רפידות כן???

אז לפרק גלגל לכווץ בוכנה להרכיב רפידות וללחוץ 10 פעמים על הברקס עניין שלוקח ולקח מול העיניים שלי 5 דקות ביחד עם סיגריה שהוא מעשן 300 שקל לצד זה לא רווח נכון? 5 דקות=240 שקל נקי בכיס אחרי חשבונית ולרוב גם חשבונית לא נותנים אז זה 300 נקי בכיס!

 

זה שהוא משלם שכירות וביטוח זה כל עסק משלם אין קשר בכלל ואין בעל מוסך שלא מכניס 15-50 מכוניות טיפול ביום אחד בודד וזה עוד ימים רעים לרוב הם עושים קרוב ל100 רכבים רק ביום אחד על מה אתה מדבר???

 

עריכה אחרונה על ידי maor12
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, maor12 כתב:

 

פילטר אוויר מנוע 35 שקל

פילטר מזגן 35 שקל

פילטר שמן 40 שקל

שמן מנוע בסיסי בשוק 80-100 שקל

עלות טיפול כזה במוסך רגיל (לא חברה) עולה 400 שקל

400-190=210 שקל רווח תוריד מזה מע"מ זה מתקזז שהם קונים את החלקים יותר בזול ממה שאתה קונה ומביא להם יש להם רווח של 200+- שקל ב15 דקות עבודה.

 

ואם אתה מוסיף לטיפול פלגים שעולים עוד 80-120 שקל אתה משלם תוספת עבודה 100 שקל.

 

אז להרוויח ב15-20 דקות עבודה 200-300 שקל זה לא כסף נכון???

שאדם ממוצע מרוויח את זה ביום או יום וחצי עבודה בשכר מינימום כן???

 

אה ושכחתי אם אתה צריך להחליף ברקסים באוטו כן?

300 שקל לקדימה או לאחורה או לשניהם ביחד 600 שקל לא כולל החלקים עצמם אני מדבר על רפידות כן???

אז לפרק גלגל לכווץ בוכנה להרכיב רפידות וללחוץ 10 פעמים על הברקס עניין שלוקח ולקח מול העיניים שלי 5 דקות ביחד עם סיגריה שהוא מעשן 300 שקל לצד זה לא רווח נכון? 5 דקות=240 שקל נקי בכיס אחרי חשבונית ולרוב גם חשבונית לא נותנים אז זה 300 נקי בכיס!

 

זה שהוא משלם שכירות וביטוח זה כל עסק משלם אין קשר בכלל ואין בעל מוסך שלא מכניס 15-50 מכוניות טיפול ביום אחד בודד וזה עוד ימים רעים לרוב הם עושים קרוב ל100 רכבים רק ביום אחד על מה אתה מדבר???

 

נראה שממש משתלם להיות מוסכניק,

נשקול לעשות הסבת מקצוע.

600 שח להחלפת בלמים אחורי וקדמי?

ככל הזכור לי שילמתי חצי במוסך כללי.

 

מקווה שלא תצטרך להכניס רכב למוסך מורשה....

 

רשמת בהודעה המקורית שהוא מרוויח 300-400 שח על טיפול סטנדרטי.

עכשיו ירדת לאזור ה 200 שח,

שזה גם בעיניך הרבה.

 

עצמאי אינו שכיר. ואם הוא הרוויח 200 ש"ח ב 15 דק אז שיהיה לו לבריאות.

 

רק שכחת, שבמדרכה בחצר הבית לא יקח לך להחליף שמן מנוע ב 15 דק',

אבל מה זה משנה שהוא קנה ליפט ויש לו עוד 1000 הוצאות מסביב.

 

אתה רוצה לחסוך, תעשה את הטיפולים לבד, אין בעיה...

אבל להפוך את המוסכניק לאיזה מכונה שמדפיסה כסף מהטיפולים, הדרך עוד רחוקה.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המוסכניק השכיר לא מדפיס, הבעלים של המוסך - אם הוא יודע לעבוד, מסתדר יופי.
אבל אין בזה שום דבר רע - יש בעולם אנשים שיהידיים לא מחוברות לראש ויש שכן, אלו שכן, יכולים לחסוך כמה שקלים ולעשות דברים לבד.
ולגבי החלפת שמן ב15 דק, לוקח לי בערך 20-25.
ואם תרצה להתעכב על עניין הזמן אז בבקשה:  קח דוגמא לטיפול שליפט וכלים ממש מקלים על העבודה: החלפת  תושבות בולם מקדימה.
לקח לי ברוטו 3 שעות, עם כלים ביתיים (חילקתי את העבודה ליומיים, כדי לעבוד בשעות נעימות של היום).
אם היה לי ליפט ואת כל הכלים, אני מניח שבשעה וחצי הייתי סוגר סיפור, אולי קצת פחות (נצא מנק' הנחה שאני יודע לעבוד אבל אני לא מאלה שעובדים מאד מהר כי זה לא משהו שאני עושה כל יום כל היום).
אז נגיד שבמוסך נטו זמן עבודה של מכונאי תותח וזריז שקם עם מרץ זה שעה.
כמה זמן הנסיעה מהמוסך הבייתה? כמה זמן ההמתנה? ההתחשבנות? בסוף תגיע לשעתיים וחצי-שלוש.

ואם מדובר בטיפול 10K פשוט של פילטרים ושמן - בוא נעגל חזק למעלה ונגיד 45 דק', כולל להוריד גלגלים ולהציץ על הרפידות וחלקי הגומי במתלה.
כמה זמן בילית במוסך בפעם האחרונה שעשית טיפול שנתי?

  • אהבתי 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, shellcase כתב:

המוסכניק השכיר לא מדפיס, הבעלים של המוסך - אם הוא יודע לעבוד, מסתדר יופי.
אבל אין בזה שום דבר רע - יש בעולם אנשים שיהידיים לא מחוברות לראש ויש שכן, אלו שכן, יכולים לחסוך כמה שקלים ולעשות דברים לבד.
ולגבי החלפת שמן ב15 דק, לוקח לי בערך 20-25.
ואם תרצה להתעכב על עניין הזמן אז בבקשה:  קח דוגמא לטיפול שליפט וכלים ממש מקלים על העבודה: החלפת  תושבות בולם מקדימה.
לקח לי ברוטו 3 שעות, עם כלים ביתיים (חילקתי את העבודה ליומיים, כדי לעבוד בשעות נעימות של היום).
אם היה לי ליפט ואת כל הכלים, אני מניח שבשעה וחצי הייתי סוגר סיפור, אולי קצת פחות (נצא מנק' הנחה שאני יודע לעבוד אבל אני לא מאלה שעובדים מאד מהר כי זה לא משהו שאני עושה כל יום כל היום).
אז נגיד שבמוסך נטו זמן עבודה של מכונאי תותח וזריז שקם עם מרץ זה שעה.
כמה זמן הנסיעה מהמוסך הבייתה? כמה זמן ההמתנה? ההתחשבנות? בסוף תגיע לשעתיים וחצי-שלוש.

ואם מדובר בטיפול 10K פשוט של פילטרים ושמן - בוא נעגל חזק למעלה ונגיד 45 דק', כולל להוריד גלגלים ולהציץ על הרפידות וחלקי הגומי במתלה.
כמה זמן בילית במוסך בפעם האחרונה שעשית טיפול שנתי?

הכל טוב ויפה.

עדיין המחירים שהמוסכים הכלליים

לוקחים, הם בדרכ הוגנים.

 

זה שאתה יכול לעשות לבד, אז סבבה.

 

עצמאי הוא לא שכיר,

הוא לא גובה מחיר לפי זמן,

ולכן לא רלוונטי כמה זמן לקח לו.

אם היה לוקח לפי זמן, 

היה סוגר את העסק והולך לעבוד כשכיר.

 

דרך אגב, רוב המוסכים ליד הבית שלי

גובים 150 ש"ח לטיפול, אם אני מביא את החלפים.

 

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי elimalka
עדכון
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מטפל במוסכים כי אני יכול לעשות לבד, אבל התחלתי עם זה לא רק בגלל שחשבתי שעושקים אותי במחירים אלא בגלל שלא סמכתי על איכות העבודה ואמינות הדיאגנוסטיקה (ובכל ביקור במוסך שאני לא מכיר החשדות שלי מאומתים מחדש - הענף הזה חולה מאד בעיני).
אני קצת חולק על מה שכתבת בסוף - עבודות מכונאות מתומחרות לפי שעתון, את השעתון בונה היצרן - זה חלק מהדזיין של הרכב.

  • רעיון טוב! 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לנסוע 91 בכביש שמותר בו 90 זה לא חוקי - מה הנקודה?

  • רעיון טוב! 2

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הזוי לראות בפורום כזה הצדקה לבעלי מוסכים, אני פשוט לא מבין את אותם אנשים יפי הנפש שתומכים במחירים ההזויים שלהם!

 

הייתי במוסך לפי כמה ימים לקחו לי בשחור 150 שקל להחליף בולמים אחורה 4 ברגי אלן לפרק לשים את הבולמים ולחבר אותם 4 דקות עבודה 0 הוצאות את הבולמים הבאתי בעצמי...

 

אתם משחקים אותה כאילו המוסכים הם אנשים טובים עניים ואין להם כסף לאוכל כן...

 

בוא נגיד את זה בצורה יותר יפה מוסכניק מרוויח יותר מעורך דין יותר משכיר והרבה יותר ממסעדה הביקוש לתיקון רכבים רק עולה משנה לשנה אלפי מכוניות בכבישים וכן מי שרצה לעשות הסבה שיתחיל בלימודים שלב 1 שעולים 10 אלף אחרי זה שלב 2 ואז 3 ואז אפשר גם להתמקצע בחשמלאות רכב על הדרך ולהגיע לשכר חודשי של 15-20 אלף לבעלי ידע נרחב.

עריכה אחרונה על ידי maor12
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, maor12 כתב:

הזוי לראות בפורום כזה הצדקה לבעלי מוסכים, אני פשוט לא מבין את אותם אנשים יפי הנפש שתומכים במחירים ההזויים שלהם!

 

הייתי במוסך לפי כמה ימים לקחו לי בשחור 150 שקל להחליף בולמים אחורה 4 ברגי אלן לפרק לשים את הבולמים ולחבר אותם 4 דקות עבודה 0 הוצאות את הבולמים הבאתי בעצמי...

 

אתם משחקים אותה כאילו המוסכים הם אנשים טובים עניים ואין להם כסף לאוכל כן...

 

בוא נגיד את זה בצורה יותר יפה מוסכניק מרוויח יותר מעורך דין יותר משכיר והרבה יותר ממסעדה הביקוש לתיקון רכבים רק עולה משנה לשנה אלפי מכוניות בכבישים וכן מי שרצה לעשות הסבה שיתחיל בלימודים שלב 1 שעולים 10 אלף אחרי זה שלב 2 ואז 3 ואז אפשר גם להתמקצע בחשמלאות רכב על הדרך ולהגיע לשכר חודשי של 15-20 אלף לבעלי ידע נרחב.

יש מקצועות עדיפים לדעתי.

אף אחד לא משחק אותה.

הבעיה של הרבה אנשים שלא מעריכים בעלי מקצוע, או מקמצנות יתר מחשבים כמה הרוויח ובכמה זמן.

טכנאי שמגיע אליך הביתה לתקלה במגוון תחומים, יגבה לפחות 250 שח, גם אם היה אצלך 5 דקות.

 

אם זה פשוט כל כך להחליף בולמים למה לא עשית את זה לבד?

בחשמל גם תתעסק לבד? כולה 3 חוטים צריך לחבר.

אני למדתי בחיים לתת לבעל מקצוע לעשות את העבודה שלו.

ואם החלטתי לעשות עבודה לבד, עדיין לא אספר לעצמי כמה יקרן ולוקח כסף על כלום .

150 ש"ח זה מחיר הזוי?

הגעת למוסך, העלה את הרכב שלך על ליפט, החליף בלמים, מה רצית שיגבה 50 ש"ח?

מוסכניק מרוויח יותר מעו"ד?

תלוי מי המוסכניק ומי העו"ד.

עו"ד לקח לי פעם על מכתב 1000 ש"ח + מע"מ. 

מה כבר הוא עשה, הקליד מכתב במחשב?

 

בקיצור אתה רוצה לחסוך תחסוך,

רק אל תספר לעצמך שאתה ממן את המוסך, כי אתה ממש לא.

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, shellcase כתב:

אני לא מטפל במוסכים כי אני יכול לעשות לבד, אבל התחלתי עם זה לא רק בגלל שחשבתי שעושקים אותי במחירים אלא בגלל שלא סמכתי על איכות העבודה ואמינות הדיאגנוסטיקה (ובכל ביקור במוסך שאני לא מכיר החשדות שלי מאומתים מחדש - הענף הזה חולה מאד בעיני).
אני קצת חולק על מה שכתבת בסוף - עבודות מכונאות מתומחרות לפי שעתון, את השעתון בונה היצרן - זה חלק מהדזיין של הרכב.

במוסך שעובד על פי שעתון, שהוא מוסך מורשה, החיוב הוא על פי השעתון ולא על פי זמן העבודה בפועל.

כלומר אם היצרן הגדיר שעת עבודה לפעולה X אתה תחוייב בשעת עבודה, גם אם זה לקח פחות.

ובדר"כ זה לוקח פחות.

 

לפני 12 שעות, shellcase כתב:

גם לנסוע 91 בכביש שמותר בו 90 זה לא חוקי - מה הנקודה?

הנקודה שעיסוק במקצוע ללא תעודה והסמכה היא עבירה פלילית שעלולה להוביל לתיק פלילי.

אני מניח שלא בכל מקצוע, לא יודע מה החוק קבע או לא קבע בעניין מכונאות רכב.

 

נסעת מהר יותר, נתפסת, שלם קנס ותמשיך הלאה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה בסופו של יום המוסך עצמו מרוויח סביב 200-300+- ל5-20 דקות עבודה ואני מדבר על ליפט אחד ואיש מקצוע אחד זאת אומרת שמוסך סוגר עשרות או מאות אלפי שקלים וגם השכירים מרוויחים מעל 10-12 בחודש אני דיברתי עם כמה אנשי מקצוע במוסכי חברה ואפילו הראו לי תלושים של הסכומים האלה ככה שהם לא מסכנים לא הם ולא הבעלים כמובן.

 

ושוב הפוסט לא נועד לבוא בטענה פשוט להבין איזה כלי עבודה לקנות ואת הרוב קניתי ואקנה את מה שצריך בהמשך לאט לאט להגדיל את הכמות שיש לי בבית וכן אתקן את הרכבים לבד חבל לממן אנשים שגוזלים ועושקים במאות שקלים לכמה דקות עבודה מבחינתי זה גזל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עבדתי על הרכב שלי כמה פעמים זה עבודה פיזית קשה. מגיע להם תשלום בהתאם. הם מחזיקים מקום. מחזיקים עובדים. מחזיקים פקידה. משלמים מס. יש להם הרבה הוצאות. מסכים איתך שהמחירים לפעמים מופקעים. אם יש לך את הידע והסבלנות לטפל לבד תטפל הכי חשוב בטיחות.
 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ABSULUTT כתב:

אני עבדתי על הרכב שלי כמה פעמים זה עבודה פיזית קשה. מגיע להם תשלום בהתאם. הם מחזיקים מקום. מחזיקים עובדים. מחזיקים פקידה. משלמים מס. יש להם הרבה הוצאות. מסכים איתך שהמחירים לפעמים מופקעים. אם יש לך את הידע והסבלנות לטפל לבד תטפל הכי חשוב בטיחות.
 

 

 

אחי תבוא קצת לרחובות תראה איך עובדים בשחור וכמה כסף נקי מכניסים לכיס בקומבינה בלי מס ובלי בטיח סבבה?

 

בתור אחד שטיפל שם בעשרות מוסכים כל פעם מוסך אחר בסוף יום יתנו לך טיפול גם בשחור בשביל להכניס עוד כמה שקלים לארנק...

 

ולדעתי כן זה מופקע:

לנסות לקחת על החלפת רפידות אחורה 300 שקל רק על העבודה

ולנסות לקחת על החלפת רפידות קדימה 300 שקל רק על העבודה

ולנסות לקחת על 2 בולמים אחורה 200-300 שקל רק על העבודה

וכן זה לוקח בדיוק 5 דקות עם הכלי עבודה שלהם כי זה לא בבית נכון

 

טיפול פלגים שמן מנוע פילטר שמן פילטר אוויר מנוע 400 שקל כולל החלקים

תוסיף פלגים הטיפול קופץ ל500-550 שקל

תוסיף פילטר מזגן הטיפול קופץ ל600-650 שקל

וכל זה בשחור פאקינג בשחור!!!

וכן זה לוקח בדיוק 10-15 דקות עם הכלי עבודה שלהם כי זה לא בבית נכון

 

אז להגיד שהם לא מרוויחים או יש להם הוצאות זה חארטה אחת גדולה...

 

וכן זה הסיבה שאני רוצה לתקן בבית למה לי לממן אותם אני צעיר עם חוש טכני וידע טכני ובזמן השהות שלי במוסכים כאלה ישבתי לראות איך עושים מה עושים ובאיזה כלים והבנתי שלא צריך להיות חכם גדול להחליף מה שהם מחליפים ד"א אפרופו ראיתי סרטונים של מוסכניקים והבנתי שהחאפרים האלה עובדים אפילו בצורה לא נכונה או בדרך קצרה ולא אכפת להם הנזק שיעשו או יהיה לאוטו עם הזמן כמו כיווץ בוכנה עם פלייר ביוב/משאבות או שלא שמים גריז על דופן הפלח של הרפידות או שלא מנקים עם אוויר או עם היד לכלוכים שיש שם במידה ויש סגירת פלגים עם היד לפי החוש "הטכני" שלהם החלפת קראנצ' ולמרוח סיליקון לא באחידות וכולי וכולי או מקמצנות או מרצון לטפל כמה שיותר ביותר מכוניות ולקצר כמה שניות בודדות בטיפול ברכבים כניראה.

 

אני יכול לספר ולהמשיך לספר על עשרות מוסכים רק ברחובות שעובדים ככה ובעוד ערים שיצא לי להיות בהם ולטפל כי תמיד חיפשתי מוסכים שהם לא "חברה" כי בחברה תמיד רצו פי 2 או פי 3 במחיר ממוסך רגיל פשוט...

 

 

עריכה אחרונה על ידי maor12
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הקטע של עבודה בשחור לא ייחודי למוסכים, זו הרעה החולה של השוק הישראלי, ככל שהמדינה תעמיס מיסים כך יותר ויותר האזרחי יחפשו להתחמק מהם. 


@elimalka, לכמה מהמכונאים במוסכים בארץ אתה חושב יש תעודת מכונאי מוסמך?
אני אגב די בטוח שהחוק הזה שאכן קיים, אם כי אינני מכיר אותו - אולי מישהו רוצה להתאמץ ולהביא אותו פה, לא יעבור את מבחן בית המשפט ביום שהמדינה תחליט לאכוף, במיוחד לא אם הטיפול בוצע בשטח פרטי.
בארה"ב יש בדיוק דיון על זה והתקוממות של האזרחים (לא רק מענף הרכב אלא גם הטלפונים החכמים ועוד כמה) כנגד חברות שלא משחררות ספרי אחזקה וחלפים לשוק.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1030 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...