Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"מזל טוב, המכונית החדשה שלכם עמדה שנה וחצי בשמש" - כתבה מכלכליסט


Nakamichi
 שיתוף
עוקבים 31

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, Potato כתב:

אתה לא צריך רכב שלם בשביל לבדוק אם דבק מחזיק.

תבקש מהיצרן את המפרט של הדבק בו הוא משתמש ותעשה ניסוי על חתיכה קטנה.

 

נראה לך שהייצרן יספק לך מפרט של הדבק ? אולי תבקש ממנו על הדרך מפרט הדבקה מסודר עם הוראות חיתוך והדבקה של הבד.

 

זכותך לחשוב שאני טועה ומטעה,  רק שחבל להטעות אחרים עם התיאוריות האלה...

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 111
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

לא הבנתי את ההשוואה לרכב "שנרכש חודש אחרי ייצורו ועולה לכביש סובל חיים הרבה יותר קשים מרכב שעומד שנה וחצי" אם רכשתי רכב ואני משתמש בו - ברור "שהוא סובל חיים קשים" ובגלל זה יש ירידת ערך ואני מודע לזה

יוגב,  רוב המכוניות בשנים האחרונות מגיעות עם ניילון לבן על כל החלק העליון של הרכב (זה כבר סוגר את הפינה של ג'ינג'ים ומזהמים ש"מתיישבים" על הרכב). הבעיות שאתה מתאר אחרי כמה שנים הן לא בעיה של

בתור מישהו שעבד באחד הנמלים בארץ תקופה קצרה של שנתיים וראה רכב או 2ואת צורת האחסנה של רובם ( חלק מקבלים ברנדומליות אחסנה מקורה והרוב לא למעט יוקרה שיש להם מחסן משלהם)  תלוי יצרן יש כאלו שמלבד מכסה מנו

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 5 שעות, nathun כתב:

מעניין אם כל אלה שהתפרק להם הגג אלו רכבים שעמדו עוד שנה שלמה בשמש הישראלית....

ברגע שקראתי 'גג נופל' הבנתי שמדובר בואג. זה כבר עשרות שנים מחלה אצלם.

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 שעות, EvGriga כתב:

למה להתפרק? אם האוטו חדש חיצונית אבל פנימית במצב של כמו 3 שנים על הכביש הוא לא חייב להתפרק או להרגיש בעיות מיוחדות.

יכול להיות שהחליפו להם מצבר, צמיגים ונוזלים, אבל יכול להיות גם שלא החליפו - לך תדעה.

במדינות מפותחות לאוטו שלא נמכר במשך שנה מורידים מחיר ב 20%.

אבל בארץ, המדינה נותנת ליבואנים לרמות את הלקוחות ולמכור להם מכונית כזאת בתור חדשה. 

 

אני מסכים איתך שהמצב של השנה וחצי הזה הוא אבסורד ובושה ובנאדם שקונה רכב כזה אמור לקבל הנחה, אפילו רק ברמה הפסיכולוגית זה שווה משהו. צעד אנטי צרכני דוחה של כל הגורמים המעורבים על חשבון כולנו. 

 

מה שכן לא בטוח מבחינה מכאנית עד כמה יש לזה השלכות מרחיקות לכת, על פניו בפועל גם פה בפורום אנשים קנו כל מני דגמי נישה איזוטריים יחסית (בעיקר קורה ליבואנים הצרפתים...) בהנחה יפה תוך כדי ידיעה שהרכב כבר אפילו מתקרב לשנתיים מיום היצור לא רק שנה וואלה נראה שהכל בסדר בסכ"ה. 

 

צריך אולי לבחון את זה לטווח ארוך יותר של עשור מול רכב טרי אבל אין לנו באמת נתונים מדויקים או ניסויים בנושא. אז כן המצב הזה הוא בושה אבל אני לא מקבל אוטומטית את כל תחזיות הזוועה שרצות כאן על סמך מה שקורה בפועל. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 13 שעות, nathun כתב:


 

 

אז אפשר לסכם שהציפייה שלנו לקבל רכב מהניילונים של המפעל היא קצת מנותקת מהמציאות?

 

 

יש רכבים מאוד פופולריים ששוכבים חודשים בנמל עד שמועמסים, יש רכבים פחות נפוצים שמועמסים יום-יומיים אחרי שהורדו מהאניה וגם להיפך.

אין חוקיות מסוימת ושאף אחד לא יחשוב שאם הוא קנה סוזוקי SX4 או קיה ספורטג', זה לא אומר שהרכב שלו לא התייבש בנמל מס' חודשים.

Mazda 6 2.5L Premium Plus

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 שעות, מרק10 כתב:

 

נראה לך שהייצרן יספק לך מפרט של הדבק ? אולי תבקש ממנו על הדרך מפרט הדבקה מסודר עם הוראות חיתוך והדבקה של הבד.

 

לספק כנראה שלא,אבל זה יצרני דבקים שבטח חלקם עומדים בתקנים של יצרניות כלי רכב ככה שאפשר להתחקות אחריהם.

ברור שאף אחד לא יתעסק עם זה...

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לבקש את ה-VIN לפני ההזמנה הסופית, כל אתר פענוח VIN יתן לך את שנת המודל, כך שתאריך הייצור יהיה תחום בתחום של שנה אחת ובמקרים רבים יתך לך את חודש הייצור.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לא זו הכוונה כי זה כמעט בלתי אפשרי. יש אחסנה במפעל, שינוע לנמל, העמסה, שיט של חודשים
בתנאים של לחות ומליחות, אחסנה בארץ, והעברה למרכז -שוב אחסנה. כל זה לא מאפשר לקבל רכב ממש "טרי"
 
היום הלכתי עם אמא שלי לקבל את הטויוטה RAV4 שהיא רכשה.
 
לא טרחתי לברר את תאריך בייצור המדויק אבל שבוע הייצור של הצמיגים מלמד שזה היה אחרי השבוע השני של חודש אוגוסט.
הרכב מיוצר ביפן והגיע ארצה לפני כשבועיים. כך שהזמן בין הייצור למסירה לא כזה ארוך...
אתה יכול לבקש את ה-VIN לפני ההזמנה הסופית, כל אתר פענוח VIN יתן לך את שנת המודל, כך שתאריך הייצור יהיה תחום בתחום של שנה אחת ובמקרים רבים יתך לך את חודש הייצור.
רוב האתרים המספקים שירות (חינמי)  זה - לא מדוייקים בלשון המעטה. האתרים בתשלום מדוייקים יותר, אבל לא הייתי מוציא על זה דולר משופשף.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4

וולוו XC40 T3 Momentum

וולוו V40 T4 Kinetic Plus (נמכרה)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כוונתי לתנאי אחסון רכבים לא נאותים שגורמים לנזקים בלתי הפיכים לצבע, גומיות, וחלקי הפנים.

אם זה יעזור אפילו לבודדים להבין את המשמעות של רכבים שמאוחסנים בתנאים של מזהמים חריפים, לחות ומליחות, ולא עוברים ניקוי בזמן שמובילים לפגיעה בצבע בטווח הרחוק, עשיתי את שלי. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אישית, אני מוודא שהמכונית אותה אני רוכש היא עד שישה חודשים מיום הייצור. איש המכירות מחוייב לתת את המידע המדויק לגבי מועד ייצור הרכב והגעתו ארצה, במידה והוא נשאל. אז פשוט תשאלו. 

  • אהבתי 1

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כשאני שאלתי על שלי נאמר לי סוף 2019, לא התאריך המדויק. 

 

אגב, תאריך הייצור של הצמיגים מהווה אינדיקציה לתאריך הייצור של הרכב עצמו? זאת אומרת רכב חדש מקבל בהכרח צמיגים חדשים מיום היצור שלו או שזה לא קשור?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יכול לומר שאני קיבלתי רכב שירד מהאוניה (המתנתי חודש וחצי להגעתו) והוא הגיע עם צמיגים עם תאריך ייצור של שלושה חודשים קודם. בהתחשב במינימום של זמני ההובלה וההכנה למסירה, הרכב קיבל צמיגים שיוצרו פחות מחודשיים לפני ייצורו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

@yogev20

 

היצרנים מודעים לגמרי לתנאים הלא אופטימליים בהם מועברים ומאוכסנים כלי הרכב. בעבר כלי הרכב החדשים היו מובלים כשהם מכוסים בשכבה עבה של שעווה. כדי להגן עליהם מפגעי המלח ומזג האוויר בכלל. בשנים האחרונות עם התפתחות חומרים אקריליים ידידותיים יותר וקלים יותר להסרה וניקוי הפסיקו עם השעווה שהיתה די קשה להסרה ותמיד נשארו ממנה שרידים, ועברו לחומרים אחרים שגם אם אינך רואה אותם בעין - הם שם.

 

היצרנים מודעים לכך שכלי הרכב עשויים לעמוד תקופה לפני אספקתם (וכמעט תמיד זה יהיה בקרבת הים) ודאגים להגן על כלי הרכב בחומרים מתאימים. כמו"כ יש פרוטוקול מסודר להכנה למסירה של כלי רכב שעמדו זמן רב, כולל החלפת נוזלים והחלפת חלקי גומי/צמיגים כאלה ואחרים אם נדרש.

 

יש לזכור שהיצרן נותן אחריות לרכב וזה האינטרס שלו (וגם של היבואן) שברכב החדש יהיו מינימום תקלות גם אחרי שימסר ללקוח, ולכן כל רכב מטופל בקפידה לפני המסירה עלפי פרוטוקול מסודר.

 

אף לא מכריח לקוח לרכוש רכב שעמד זמן אחרון אם אין רצונו בכך.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכריחים כלום אבל כן הייתי מצפה לשקיפות, לקוח לא באמת מצפה כשהוא בא לקנות רכב שיכול להיות שהוא יוצר לפני שנה וחצי. 

 

גם יש אלמנט פסיכולוגי משמעותי בקנייה של רכב חדש, עזוב את כל הדיונים המכאניים והקוסמטיים, עד כמה באמת זה משפיע או לא, אתה חושב שחוויית הקנייה של הלקוח לא היתה נפגעת אם היה יודע שעבר כל כך הרבה זמן מרגע היצור? 

 

ברור שכן. מבחינתי שיעבירו איזה תקנות שרוצים אבל שהמידע יהיה שקוף ונגיש. ליבואן אין אינטרס להנגיש וברור שאם הלקוח לא ירחרח הוא לא יקבל תשובות אבל לפחות איזה גוף נפרד צריך לחייב את זה כמו שפעם היה מצויין זמן יצור על כל רכב ולא זמן העלייה לכביש. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתייחס לזה כמו לדוכן פלאפל - אם יש הרבה לקוחות אז כנראה שהתחלופה המהירה תשיג לי פלאפל טרי. אבל אני מהרוכשים מכוניות מדגמים עממיים, כאלה שרואים הרבה על הכביש כך שסביר שלא המתינו יותר מדי במגרש. מי שרוכש דגמים פחות נפוצים עלול להתקל ברכב שזוף.

לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

א. אכסנה לזמן ממושך ברכבים היא כמעט ללא נוזלים כלל אלה רק מינימום הדרוש. ובעת מכירה מתבצעת החלפה כי גם סוג שמן לאחסנה שונה. (מקיר את זה מצה"ל) גם דלק שונה מסטנדרט.

אני לא רואה סיבה לא לרכוש רגב שעמד כי שנה מיום יצורו.. מעבר לשנה זה קצת מבעס (פסיכולוגי).

 

דוגמה כשאתם רוכשים מחשב/או כל מוצר מדף אחר. אתם לא בודקים כמה זמן זה היה במחסנים של יבואן ואך חברות שילוח התייחסו למוצרים בפירוק מכולות. אז למה זה שונה ברכב עם אכנסה מתבצעת כי הלכה.

גם ברכב ושאר המוצרים יש בלאי שנגרם בגלל שילוח או אחסנה. בדרך כלל מוצרים האלו נמכרים במחירים נמוכים יותר. יש חוק הגנת הצרכן שאם יש נזק 3.5% על הרכב חובת דיווח ללקוח או יש 2 מוקדים לא זוכר בדיוק.

אז יבואנים יעשו סככות רכבים יגיעו מכוסי ניילון או WHAT AVER בסוף  מי אשלם על זה? יבואן. נראה לי שזה אני ואתה. ונקבל מחירים של I10 במחיר של קורולה

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...