Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"מזל טוב, המכונית החדשה שלכם עמדה שנה וחצי בשמש" - כתבה מכלכליסט


Nakamichi
שימו לב! השרשור הזה בן 1273 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 111
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תראו איזה שרשור מפואר נכתב בגלל כתבה ברמה נמוכה שמכילה כל כך הרבה אי דיוקים.

 

שוק המשומשות לוהט - חברים סוחרים מספרים שכבר מזמן לא חוו תקופה כזאת שכל רכב עם נתונים סבירים עף תוך זמן קצר, וגם רכבי ליסינג עם קילומטראז' מעל הממוצע נמכרים במחיר קרוב למחירון.

 

שוק הרכב החדש ממתין להפגין עוצמה ובספטמבר נמכרו מעל 19000 כלי רכב. מס' המסירות באוקטובר למרות הסגר והחגים כבר קרוב לקו 5000 היחידות, ולא אתפלא אם אוקטובר 2020 יעבור את אוקטובר 2019 בכמות המסירות ( כ-14000)

 

להבנתי רמות המלאים של היבואנים הן ברמה הנמוכה ביותר מזה שנים, הארכת הגיול אינה קשורה לקורונה, והיא מהווה סוף של תהליך שהחל הרבה לפני כן.

 

יבואן לא מייבא כלי רכב כדי להעמיד אותם זמן ארוך ואח"כ למכור אותם, האחסנה והמימון עולים ליבואן כסף רב, והוא היה מעדיף להמנע מכך. המקרים היחידים בהם דבר כזה יקרה הם שינוי במיסוי שיגרום ליבואן לרכוש ולשחרר מהמכס לפני עליית המיסוי, והמקרה השני הוא הפסקת ייצור של דגם מסויים פופולרי (למשל קיה פיקנטו אוטומטית) ואז קונים למלאי כדי למכור מאוחר יותר. בשני המקרים ללקוח אין אופציה לבחור בין דגם טרי לדגם פחות טרי.  בשני המקרים הלקוח רק מרוויח: בראשון הוא רוכש רכב במחיר זול יותר כי המיסים ששולמו עליו נמוכים יותר, ובמקרה השני הוא רוכש דגם במפרט שאין אפשרות לרכוש "טרי" כי הייצור הופסק.

 

תפסיקו לחכות להתרסקות ו/או למבצעים שמבטיחים לכם - הם לא יגיעו, גם אם "כלכליסט" או "וואלה" מנסים לצייר תמונה אפוקליפטית אנחנו מאד רחוקים משם.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי PriceDevil
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, Doron_Z כתב:

אם זה היה נכון זה היה קטסטרופה ומנועים היו הולכים על ימין ועל שמאל פה. לפי מה שאיציק אמר אין לכך כל השפעה וזה זהה למצב שהשמן יושב בקופסא במדף. 

 


כל ההמלצות על תוקף של שמן נעות בין "ללא הגבלת זמן אם סגור היטב באריזתו המקורית" ועד לטווח של בין 2 ל-5 שנים.

לדעתי, אם היתה בעיה של תוקף של שמן בין זמן הייצור של הרכב לזמן המסירה (ועד להגעה לטיפול הראשון) - היצרן היה מנחה את היבואן להחליף את השמן.
מאחר ואיכות השמנים מאוד גבוהה, ובמנועי טורבו כולם עובדים עם שמנים סינטטיים מלאים, אני לא רואה שום בעיה. אם משקללים את העובדה שהיבואנים כמעט תמיד מקבלים מלאי טרי של רכבים, ודיי נדיר שרכב עומד המון שנים בבונדד, אין פה שום בעיה.
אם אתה מספיק פרנואיד, תשקיע כמה לירות ותחליף שמן אחרי שמסרו לך את הרכב אצל היבואן.

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, איציק נ. כתב:

בשביל מה לקרות את משטחי האיחסון ?
כי אחרי שהאוטו עובר לבעליו החדשים הוא נוסע עם מטריה שהתקין על הגג בשביל למנוע נזקי שמש ?
אוטו נועד להיות בחוץ וזה לא משנה אם הוא חונה בחניה אצלך למטה או במשטח האחסנה של היבואן.


זה שבשנים האחרונות יש יותר ויותר חניונים תת קרקעיים זה בסדר, אבל עד אז ? היו תקופות שלאנשים היה איכפת והיו אשכרה מכסים את הרכב. איפה אתה רואה את זה היום ? גם מי שיש לו חניון תת קרקעי - אם ימצא חניה בחוץ בכניסה לבניין -  יחנה בחוץ, כי הוא מתעצל לרדת למטה ו"לבזבז זמן".

צודק, גם אפשר לזרוק את הבגדים בפוקס על הרצפה, ממילא הילדים ילכלכו אותם בגן.

ואפשר למכור לך מקדחה עם שריטות באותו מחיר, ממילא אחרי שבוע של עבודה היא תקבל אותן בלאו הכי.

אז מה קרה, אוטו ב-150 אלף שקל יגיע קצת דהוי, פלסטיקים אפורים הדשבורד יתקלף אחרי חמש שנים והיבואן יאשים את ספריי הסקיי במכוני השטיפה.

העיקר שהיבואנים יחסכו קצת בתזרים, שיהיה להם לתת דיבידנד יפה לבעלי הבית. בואו נגיד להם יפה תודה שהם בכלל מוכנים למכור לנו מכוניות.

 

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, שי כתב:

העיקר שהיבואנים יחסכו קצת בתזרים, שיהיה להם לתת דיבידנד יפה לבעלי הבית. בואו נגיד להם יפה תודה שהם בכלל מוכנים למכור לנו מכוניות.

 

הפוך גוטה הפוך - מלאי לא מכור פוגע בתזרים המזומנים לא מסייע לו...

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ברור. הכוונה שלבנות סככה פוגעת בתזרים, לתת למכוניות להישרף עוזר לדיבידנד

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, Ldh_88 כתב:

במצב "רגיל" כמה זמן עובר מהרגע שהרכב יוצא מהמפעל ועד לרגע שהוא נמסר ללקוח ? חצי שנה? יופי.

 

עכשיו תוסיף לזה בלאי של חום, קור, גשם, חום, קור, גשם וכו.. במשך כמה, שנה וחצי? (חום גורם לחומר להתרחב וקור גורם לו להתכווץ)

 

ועכשיו אתה הולך לקבל רכב שעבר את כל זה במשך שנתיים~ כרכב חדש 0קמ. מי רוצה את זה?

זה ברור שאף אחד אינו מעוניין לקבל רכב חדש, כאשר עמד בפני פגעי מזג אוויר כאלה ואחרים משך זמן ממושך.

אני תושב אילת הרבה שנים, והטמפרטורות כאן בשמש בקיץ, פשוט מטורפות.  כאשר אני, {או כל אחד אחר}, הולך לפנצרייה, אני רוצה לקבל צמיג כמה שיותר טרי וקרוב לתאריך הייצור שלו. בנושא הנדון כאן, הצמיג "החדש" לכאורה, עוד לפני שהוא מורכב על הרכב, שכב על המדף במחסן מסויים. בתנאים טובים כמובן. כמה זמן? חודשיים? אולי 3 ? אז מרגע ייצורו, ועד קניית הרכב בפועל על ידי הלקוח, עובר זמן. הרבה זמן. בסופו של דבר, אורך החיים של הצמיגים ברכבים הללו שעומדים כאן בנמל חודשים רבים, קצרים משמעותית. החום הרב ששורר כאן בקיץ, פוגע בהם קשה. רציתי לסכם בזה, שצמיג חדש שעומד במחסן אפילו מעבר לשנה וחצי, עדיף משמעותית, מאשר זה שמורכב על הרכבים שעומדים כאן בנמל.

עניין שמן המנוע, הוא בעל חשיבות שולית. השמן נמצא בתוך המנוע בדיוק באותו מצב כמו שהוא בתוך הפחית בחנות.

 

עניין הפנסים הקדמיים לא פחות חשוב כאן. עמידה בשמש גורמת להם לבלאי מהיר, וגם להיות צהובים או עכורים בזמן קצר יותר.

הרכבים שאינם באים עם שכבת הגנה,[ויניל דק על מכסה המנוע והגג],  בנוסף ל"גינגים" שעלולים להיווצר על הצבע, עלולים לסבול גם מ-לשלשת ציפורים. ואם לא מנקים את זה בזמן, זה גורם לנזק בלתי הפיך ל-לקה או לצבע של הרכב. 

וגם לרכב שמכוסה, לא חסרות "צרות". הגג והמכסה מנוע אינם מכוסים לגמרי. לרוב יש שטח של פח חשוף, כ-15-עד 25 ס"ם, בין הכיסוי, לבין השמשה הקדמים. לאחר הסרת הכיסוי, תמיד רואים הבדל, וסימן ברור,{במיוחד בלילה},  היכן היה הכיסוי, ואיפה היה הפח החשוף.

תמיד אפשר לנסות עם פוליש להעלים את ה"קו" , או את לשלשת הציפורים. לרוב זה לא מצליח.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, שי כתב:

הכי מפריע לי הוא העובדה שהיבואנים לא טורחים לקרות את משטחי האחסון, כאילו השמש במדינת ישראל היא מגיפה חולפת ובשנה הבאה יהיה פה קריר ומעונן. 

 

לא ראיתי סככה אצל האמריקאים.

מגרש רכבי פולקסוואגן, מדבר קליפורניה

image.png.767cf780268b47e35b6668c02ef61fa7.png

ליעד

2007 TOYOTA Corolla 1.6L Runx

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

רק שהתמונה הנ"ל אינה אחסנה לפני מסירה אלא אחסנה אחרי שוואג רכשה חזרה 300 אלף מכוניות דיזל, 

עקב פרשת דיזלגייט.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיפוש קל ברשת ימצא מאות תמונות של אלפי מכוניות חדשות עומדות חשופות בעיקר בתקופות של משבר כלכלי (למשל זה של 2008/2009)

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, שי כתב:

צודק, גם אפשר לזרוק את הבגדים בפוקס על הרצפה, ממילא הילדים ילכלכו אותם בגן.

ואפשר למכור לך מקדחה עם שריטות באותו מחיר, ממילא אחרי שבוע של עבודה היא תקבל אותן בלאו הכי.

אז מה קרה, אוטו ב-150 אלף שקל יגיע קצת דהוי, פלסטיקים אפורים הדשבורד יתקלף אחרי חמש שנים והיבואן יאשים את ספריי הסקיי במכוני השטיפה.

העיקר שהיבואנים יחסכו קצת בתזרים, שיהיה להם לתת דיבידנד יפה לבעלי הבית. בואו נגיד להם יפה תודה שהם בכלל מוכנים למכור לנו מכוניות.

יפה שלוקחים כאן כל דבר קטן ומקצינים אותו.

הקצנה של דברים לא אומרת שום דבר והיא בטח שלא הופכת כל מקרה למקרה קיצון.

עדיין לאף אחד כאן, מעבר לכתבה מאוד שטחית על הארכת הזמן שבו יוכלו היבואנים למכור מכוניות, אין שום נתון מבוסס על מי, כמה ולמה עושים את זה - ואיזה נזקים, אם בכלל, נגרם לרכב שעומד הרבה זמן תחת השמש.

העיקר זורקים משפטים לאויר בסגנון של "האוטו עמד הרבה בשמש, אחרי 5 שנים הדשבורד ישרף, הכל יהיה אפור"... כאילו שבפועל, מרגע שהרכב נמכר, הוא לא עומד בשמש. כל היום מלקקים אותו והוא מכוסה או חונה בחניון תת קרקעי, וכשהוא יוצא מהחניון הוא פותח מטריה ענקית מעליו בגלל השמש - שחלילה השמש לא תיפגע בו. נו באמת...

 

בסופו של דבר גם נכנסים לכיס של היבואנים - אז אם זו המטרה, חבל לבזבז כל כך הרבה מילים ומשפטים, תגיע ישר לעניין.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 10 שעות, yogev20 כתב:

רכב שנראה כמו פח זבל  אינו יכול להיות על הכביש. כלומר, זיהום סביבתי. (מקבל קנס, ומורד מהכביש)

דעתך.  הבנו.  חסר משמעות לרוב האנשים.

 

לפני 10 שעות, yogev20 כתב:

מזהמים מעל הרכב (שוב רכב שלא מטופל חיצונית) גורמים לג'ינג'ים שמובילים לקילופי לכה = צבע גמור. מה לא ברור עד כה

ברור מאד.  ו ?  לי ולאחרים לא אכפת.  אל תקנה ממני את הרכב כשיימכר.

 

לפני 10 שעות, yogev20 כתב:

אם זה לא מפריע לך שאתה קונה רכב במיטב כספך, אז אין בסיס לדיון

בדיוק.  אבל  משני הצדדים.  אז למה אתה מתדיין ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, שי כתב:

זה ברור. הכוונה שלבנות סככה פוגעת בתזרים, לתת למכוניות להישרף עוזר לדיבידנד

 

סככה אולי תתן תחושה שהרכב מוגן, אבל הרכב ישאר חשוף לפגעי מזג האוויר כמעט באותה המידה.

 

בנוסף בניית סככות מחייבת רישוי מבחינת בניה ומעלה משמעותית את הארנונה על השטחים הללו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Mr.Hybrid כתב:

 

לא ראיתי סככה אצל האמריקאים.

מגרש רכבי פולקסוואגן, מדבר קליפורניה

image.png.767cf780268b47e35b6668c02ef61fa7.png

 

גם בארצות הברית ראיתי מגרשים ענקיים עם רכבים שיושבים שם חודשים אם לא יותר.

אבל שם יש מודעות  לטיפוח רכבים, שראיתי את זה בכמה מדינות (לפני כמה עשורים) הופתעתי לטובה. 

גם כאן זה מתחיל לתפוש תאוצה, במיוחד בשנים האחרונות. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור מישהו שעבד באחד הנמלים בארץ תקופה קצרה של שנתיים וראה רכב או 2ואת צורת האחסנה של רובם ( חלק מקבלים ברנדומליות אחסנה מקורה והרוב לא למעט יוקרה שיש להם מחסן משלהם)  תלוי יצרן יש כאלו שמלבד מכסה מנוע לא מגנים בכלל ויש כאלה שעוטפים את הרכב ברמה שלא רואים פאנלים בכלל.. 

 

רכב שעומד שנה וחצי מעבר לפגיעה המכנית שדיברו עליה פה חווה כמות של לכלוך ולשלשת ציפורים, אפילו יש לי תיעוד של מספר רכבים שהועמדו בטעות מתחת למשפחת יונים חמודה שכיסתה את כל הרכבים בציפוי עבה של חרא ולהגיד את האמת זה ממש לא רכב שהייתי רוצה לקבל, זה רכב שכל הלכה שלו ירדה ונגרם נזק בלתי הפיך לצבע ואתה יכול לא לדעת על זה בכלל בתור קונה.. אז נכון זה לא תמיד ככה והרבה רכבים נמכרים במהירות אבל יצא לי על בסיס קבוע במשך שנתיים לעבור בין הרבה רכבים בנמל ולראות קבוצות רכבים שעומדות חודשים ארוכים בקיץ ( לא מדבר על תקופה רחוקה, שנה שעברה) 

 

בקיצור.. יש אנשים שזה מעניין להם את התחת אבל יש לא מעט שזה מפריע להם וחבל שהמדינה מגנה על הלוביסטים במקום על האזרח הקטן שוב ושוב. 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1273 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...