Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: המפכה החשמלית של דאצ'יה


yoav911gt2
 שיתוף
עוקבים 9

פוסטים מומלצים

דאצ'יה, מותג הלואו קוסט מבית רנו, מצטרף לטרנד החם ביותר בעולם הרכב ומציגה את הסנונית הראשונה בעולם הלואו קוסט החשמלי, הספרינג.

העיצוב החיצוני נותר כמעט זהה לרכב התצוגה שהושק במרץ וכן לרנו KZE  המשווק בסין. הגריל הקדמי אשר מסתיר בתוכו את שקע הטעינה, תחום

על ידי פנסי הלד צרים המאפיינים את קו העיצוב החדש של דאצ'יה. 

 

723852317_dacia-spring-electric-2021(1).thumb.jpg.4bc8d031a9f36e66d3fed1df6ad3b7f1.jpg

 

הספרינג הוא רכב קומפקטי, עם אורך של 373 ס"מ ורוחב של 162 ס"מ , הוא מעט גדול יותר משלישיית הואגיות הקטנה (אפ, סיטיגו ומי) אך עדיין קטן

יותר מהסופרמיני הממוצעת.

 

הספרינג נהנה גם ממרווח גחון של 15 ס"מ ורדיוס סיבוב קטן של 4.8 מטר, מה שצפוי להפוך את התמרון והחנייה בערים הצפופות לפשוטים וקלים יותר.

דאצ'יה טוענת למרווח פנים המיועד לארבע מבוגרים, ולנוחיותם קיים מגוון תאי אחסון ברכב. גודל תא המטען עומד על נפח מכובד של 300 ליטר, יותר מכל מתחרה בסגמנט המיני

ואפילו גדול יותר מכמה רכבים מסגמנט הסופרמיני.

 

23450800_dacia-spring-electric-2021(6).thumb.jpg.62c90b7d82cf5b7bcb862174fac0bcbf.jpg

 

הספרינג מציג עיצוב פנים אופייני לדאצ'יה, פשוט אך פוקנציונלי. על מנת לוודא כי הנוסעים מודעים לכך שהם יושבים ברכב חשמלי ולא ב"סתם" דאצ'יה רגילה,

הוספו הדגשות כחולות מסביב לפתחי המזגן, המולטימדיה וכן גם נגיעות כחולות בדיפוני הדלתות.

 

Dacia-Spring_Electric-2022-1280-1e.thumb.jpg.ac83764db11fbbf89e91af7c22062af5.jpg

 

המולטימדיה האופציונליות מגיעה עם מסך בגודל 7 אינץ', מצלמת רוורס ותמיכה באפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו וממוקמת מתחת לפתחי המזגן המרכזיים.

הספרינג מגיע עם נעילה מרכזית , חלונות חשמל ותצוגה דיגיטלית בין המחוונים כסטנדרט, אולם אבזור נוחות "מתקדם" כגון: מזגן, מראות חשמליות וגלגל חלופי

בגודל מלא מוצעים כאופציות בתוספת תשלום.

בגזרת הבטיחות הספרינג מרשים קצת יותר כאשר במפרט הסטנדרטי ניתן למצוא שש כריות אוויר, בלימה אוטונומית עד 170 קמ"ש והדלקת אורות אוטומטית. 

601207312_DaciaSpringElectric2020-7.thumb.jpg.425dc1cd3c7c4163b9a824ab6dc025e3.jpg

 

את הספרינג מניע מנוע חשמלי צנוע עם 44 כוחות סוס ו12.5 קג"מ. הוא מוזן על ידי סוללה של 26.8 קילוואט , מה שמאפשר לספרינג לקבל לפי תקן WLTP

 טווח נסיעה משולב של 224 ק"מ או טווח נסיעה עירוני של 293 ק"מ.

דאצ'יה לא מסרה נתוני תאוצה, אבל כן את המהירות המרבית, שתעמו
ד על 125 קמ"ש. 

 

דאצ'יה מציעה כמה אפשרויות להטענת הסוללה, כאשר האיטית שבהן היא הטענה מלאה משקע ביתי רגיל (220 וולט), וזו צפויה לקחת 14 שעות.

אופציה מהירה יותר היא הטענה דרך מטען ייעודי של 30 קילוואט, בעזרת מטען זה ניתן להטעין את הסוללה ל-80% בשעה אחת בלבד.

על מנת לוודא שלא תשכחו לטעון את הרכב תוכלו להתקין אפליקציה ייעודית , המאפשרת לראות את מצב הסוללה מרחוק, ועל הדרך לראות את מיקום

הרכב בזמן אמת ואפילו לקרר או לחמם את הרכב באמצעות המזגן.

 

702377046_dacia-spring-electric-2021(4).thumb.jpg.f93871b7d7ca7fb5129e32e7b726e61b.jpg

 

הספרינג צפוי לעלות לכבישי אירופה באביב 2021 ולמרות שדאצ'יה טרם פרסמה מחירים רשמיים ניתן לשער שהוא יהיה זול מהמתחרים.

הקרוסאובר הקטן , כנציג נאמן של חברת לואו קוסט מכוון להיות הרכב החשמלי הזול ביותר באירופה ואולי, אולי הוא גם יזכה להתהדר

בתואר "הרכב החשמלי הזול ביותר בישראל".

 

 

dacia-spring-electric-2021 (2).jpg422476273_DaciaSpringElectric2020-24.thumb.jpg.aaa789ebfe4c5ffaebf50955c2755115.jpg


לצפייה במאמר המלא

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חברי המעגל הראשון
לפני 7 שעות, yoav911gt2 כתב:

בלימה אוטונומית עד 170 קמ"ש

 

לפני 7 שעות, yoav911gt2 כתב:

המהירות המרבית, שתעמוד על 125 קמ"ש

 

  • מצחיק 1
  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מסתמן כרכב חשמלי אידיאלי לתנועה עירונית נטו, קשה לי לראות איך הספק ומומנט כלכך נמוכים יתמודדו בכבישים בין עירוניים כשהרכב נוסע לאורך זמן קרוב מאוד למהירות המירבית ועדיין שומר על טווח סביר בסוללה.

בגדול אם שיווק נכון ושוק קצת פחות חששן מזה שיש בישראל הוא יכול להיות להיט.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם היא באמת מאיצה מ0 ל100 ב12 שניות, אז היא תתמודד עם תנועה בין עירונית לא כזה שונה ממכונית מיני בסיסית אחרת, או סנדרו 1.0 ידנית.

 

125 קמ"ש זה עדיין יותר מהמהירות המותרת בכבישים בארץ. ומנוע חשמלי כן יכול לפעול על סל"ד מקסימלי לאורך זמן, אז בעיית אמינות לא תהיה עם זה, זה לא כמו מנוע בנזין שאם יעבוד כל הזמן על המנתק, ימות תוך חודש.

 

זה רכב שנותן לך כל מה שאתה צריך, ולא מילימטר יותר.

 

שים לב, לא "רוצה", "צריך", כמו מנת קרב בצבא, שטעים זה לא, אבל ייתן לך את מה שאתה צריך כדי שלא תתעלף מרעב בשטח.

 

אותו דבר גם הספרינג - היא תעמוד בקצב התנועה, כדי לא להוות מטרד בכביש (ולא להיות קטנוע 50 סמ"ק שיצא לכביש מהיר וצובר תור אחריו), אבל לא יותר מזה.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, vadim6385 כתב:

125 קמ"ש זה עדיין יותר מהמהירות המותרת בכבישים בארץ. ומנוע חשמלי כן יכול לפעול על סל"ד מקסימלי לאורך זמן, אז בעיית אמינות לא תהיה עם זה, זה לא כמו מנוע בנזין שאם יעבוד כל הזמן על המנתק, ימות תוך חודש.

לא דיברתי על אמינות אלא על טווח סוללה, גם ברכבים חשמליים נסיעה מהירה יותר וקרובה יותר למגבלות המנועים צורכים מתח גבוה יותר מהסוללה לעומת נסיעה איטית יותר.

האם היא תספק 200 ק״מ בנסיעה בין עירונית ? אני בספק זה יהיה הרבה פחות.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 16.10.2020 בשעה 00:26, yoav911gt2 כתב:

 

כבל הטעינה מתחבר לשקע רגיל 220v ?

ליעד

TOYOTA yaris T-sport 1.5L manual 2003 🎌

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מאחל לרנו/דאציה והצלחה וממתין להגעה לישראל. אני כמעט בטוח שמחיר יהיה נמוך בין כל הדגמים החשמליים .

בעיה היא אחרת שאני לא רואה הכנות ותחנות טעינה בישראל.

גם טעינה בבניין משותף יכול להיות בעיה גדולה כי עדיין לא רואה פתרון של טעינת כאלו.

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, Mr.Hybrid כתב:

 

כבל הטעינה מתחבר לשקע רגיל 220v ?

 

כן, אבל אז אתה צריך 14 שעות פנויות. מטען פנימי חזק (3.7-7.4kW) זה אחד הדברים שחסכו עליהם בדגם. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בחו"ל יש כבר מחיר 10,000 יורו ! לפי שער היורו להיום זה 39,617 , איזה מחיר לפי דעתכם צריך היבואן להחליט כדי שהרכב המיוחד הזה יהיה להיט ?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הסטפווי הכי יקר עולה 13 אלף יורו בגרמניה, הסנדרו SCE עולה שם קצת פחות מ10  לפי ההערכה הלא מקצועית בעליל שלי ולפי התמחור בארץ, 

הייתי מהמר על מחיר בין ה70 ל80 אלף, בהנחה ויגיע בכלל, ואם יהיו הקצאות. 

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתם שוכחים שעל רכב חשמלי יש בארץ מיסוי נמוך יותר.

אני מהמר על 70-75 אלף.

עריכה אחרונה על ידי itsik170
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 10 שעות, niro007 כתב:

בחו"ל יש כבר מחיר 10,000 יורו ! לפי שער היורו להיום זה 39,617 , איזה מחיר לפי דעתכם צריך היבואן להחליט כדי שהרכב המיוחד הזה יהיה להיט ?

מדברים על מחיר של פחות מ 20000 יורו ואז יש כסף שהמדינות נותנות לקוני מכוניות חשמליות.

המחיר בסין הוא 9000 $ אבל אני בטוח שהגרסה הסינית לא מגיע לאירופה, הגרסה הסינית לא עומדת בתקני בטיחות של שנות ה 80

זה מה שאמרו על הרנו קוויד מתי שהוא יצא, הקוויד זה אותו רכב אבל עם מנוע בנזין

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4660114,00.html

ציטוט

הקוויד כאמור לא יעמוד בתקינה האירופית בכל הנוגע לזיהום, איכות ובטיחות, ולכן אינו צפוי להגיע לישראל. בשלב זה לא ברור אם רנו מתכננת לשדרגו בהמשך לשיווק באירופה, אך בהתחשב בעלייה המטאורית במכירות רכבי הפנאי, אי אפשר לשלול זאת על הסף.

 

אייל

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
  • תכנים דומים

    • מאת yoav911gt2
      אחרי שלוש עשרה שנים ארוכות מאוד, רנו מציגה דור חדש למסחרית הקטנה שלה, עם עיצוב חדש, טכנולוגיה חדשה וחלוקה לשני גרסאות נפרדות, הקנגו והאקספרס.
      בעוד הקנגו מיועד לשוק האירופאי, הוא יציג פנים איכותי יותר ואבזור עדיף ולעומתו האקספרס אמור להיות פשוט ונגיש יותר. שתיהן יציעו גרסה לנוסעים וגרסה מסחרית.  
       

       
      בגרסאות המסחריות, נפח המטען נע בין 3.3 ל-4.9 קוב, כתלות בבסיס הגלגלים הנבחר, ארוך או קצר. הקנגו מציג חידוש מבחינת נגישות למטען, כאשר רנו הסירו את קורה B 
      בצד הנוסע, ובכך יצרו לטענתם את מפתן ההעמסה הצדדי הגדול ביותר קטגוריה, ברוחב של 141.6 ס"מ, כמעט פי שתיים מהדגם היוצא.
       

       
       הקנגו זוכה לעיצוב מחדש, הפרונט חדש לגמרי ומציג סבכת גריל גדולה, ניפוחים במכסה המנוע ובבתי הגלגלים, ופנסי תאורת יום בצורת C,
      בדומה לשאר דגמי המותג. פנים הרכב מכוון להציע חווית נסיעה של מכונית מהשורה במקום מסחרית, על ידי שימוש בחלקי פנים של מכוניות הנוסעים של המותג.  
      הדגמים הבכירים יציעו את מסך המולטימדיה 7' אינץ וכן לוח מחוונים דיגיטלי ובפעם הראשונה הקנגו יזכה לקבל מערכות בטיחות, בדמות בלימה אוטונומית, התרעת רכב בשטח מת ומערכת סיוע לנגרר.
       

       
      היצרן מבטיח מגוון יחידות הינע, אך לא מספק יותר מדיי פרטים, סביר לצפות שמנוע ה-1.5 טורבו דיזל הותיק יופיע גם בדגם החדש  לצד מנוע ה-1.3 טורבו בנזין,
      משודכים לתיבות ידניות או אוטומטיות כפולות מצמדים. בנוסף, כמו בדגמים הקודמים, תוצע לקנגו גרסה חשמלית טהורה, שאמורה להציע טווח מוגדל וטעינה מהירה
      יותר בהשוואה לדור היוצא, שלו טווח של כ-160 ק"מ בנסיעה משולבת.
       

       
      הקנגו החדש ייוצר כמו קודמיו במפעל מאובוג בצרפת, ואילו האקספרס ייוצר במפעל טנג'יר במרוקו, וכנראה יחליף את הדוקר לבית דאצ'יה, המיוצר שם כיום, ושניהם צפויים להגיע לשווקים
      באזור אביב 2021.
       




    • מאת yoav911gt2
      אחרי שלוש עשרה שנים ארוכות מאוד, רנו מציגה דור חדש למסחרית הקטנה שלה, עם עיצוב חדש, טכנולוגיה חדשה וחלוקה לשני גרסאות נפרדות, הקנגו והאקספרס.
      בעוד הקנגו מיועד לשוק האירופאי, הוא יציג פנים איכותי יותר ואבזור עדיף ולעומתו האקספרס אמור להיות פשוט ונגיש יותר. שתיהן יציעו גרסה לנוסעים וגרסה מסחרית.  
       

       
      בגרסאות המסחריות, נפח המטען נע בין 3.3 ל-4.9 קוב, כתלות בבסיס הגלגלים הנבחר, ארוך או קצר. הקנגו מציג חידוש מבחינת נגישות למטען, כאשר רנו הסירו את קורה B 
      בצד הנוסע, ובכך יצרו לטענתם את מפתן ההעמסה הצדדי הגדול ביותר קטגוריה, ברוחב של 141.6 ס"מ, כמעט פי שתיים מהדגם היוצא.
       

       
       הקנגו זוכה לעיצוב מחדש, הפרונט חדש לגמרי ומציג סבכת גריל גדולה, ניפוחים במכסה המנוע ובבתי הגלגלים, ופנסי תאורת יום בצורת C,
      בדומה לשאר דגמי המותג. פנים הרכב מכוון להציע חווית נסיעה של מכונית מהשורה במקום מסחרית, על ידי שימוש בחלקי פנים של מכוניות הנוסעים של המותג.  
      הדגמים הבכירים יציעו את מסך המולטימדיה 7' אינץ וכן לוח מחוונים דיגיטלי ובפעם הראשונה הקנגו יזכה לקבל מערכות בטיחות, בדמות בלימה אוטונומית, התרעת רכב בשטח מת ומערכת סיוע לנגרר.
       

       
      היצרן מבטיח מגוון יחידות הינע, אך לא מספק יותר מדיי פרטים, סביר לצפות שמנוע ה-1.5 טורבו דיזל הותיק יופיע גם בדגם החדש  לצד מנוע ה-1.3 טורבו בנזין,
      משודכים לתיבות ידניות או אוטומטיות כפולות מצמדים. בנוסף, כמו בדגמים הקודמים, תוצע לקנגו גרסה חשמלית טהורה, שאמורה להציע טווח מוגדל וטעינה מהירה
      יותר בהשוואה לדור היוצא, שלו טווח של כ-160 ק"מ בנסיעה משולבת.
       

       
      הקנגו החדש ייוצר כמו קודמיו במפעל מאובוג בצרפת, ואילו האקספרס ייוצר במפעל טנג'יר במרוקו, וכנראה יחליף את הדוקר לבית דאצ'יה, המיוצר שם כיום, ושניהם צפויים להגיע לשווקים
      באזור אביב 2021.
       





      לצפייה במאמר המלא
    • מאת yoav911gt2
      בעידן המודעות הגוברת לאיכות הסביבה, רכבים חשמליים הם העתיד. אין דרך להתחמק מזה, ככל שעובר הזמן צצות להן עוד מכוניות חשמליות, בעיצוב עתידני.
      אבל מה עם המכוניות הקלאסיות? המכוניות הישנות עליהן גדלנו? המכוניות האייקוניות, האם מגמת החשמול היא הסוף של אותם רכבים גדולים, מיושנים, זללנים ומעשנים?
      התשובה המפתיעה היא, לא בהכרח.
       

       
      בתערוכת השיפורים השנתית SEMA, חשפה שברולט פרפורמנס אב טיפוס המבוסס על בלייזר K5 מ-1977 אשר הוסב להנעה חשמלית טהורה, בלייזר E.
      הבלייזר E הוא הדגמה פונקציונלית ראשונה של ערכת הסבה לחשמל, ישירות מהמדף.
       

       
      כחלק מהליך ההסבה של רכב השטח הקשיש, פינו את מקומם ה-V8 המקורי בנפח 6.5 ליטר, תיבת ההילוכים האוטומטית, מערכת הדלק והאגזוז, לטובת
      מנוע חשמלי חדשני... הזהה לזה שבשברולט בולט... כן, ככה נראית באסה. בלייזר קלאסי שעובר מודרניזציה באמצעות מנוע חשמלי של קופסת חסכון. המנוע החדש מספק 200 כ"ס ו-26 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים נשלטת אלקטרונית בעלת ארבעה יחסי העברה.
       

       
      שאר רכיבי ההינע של הבלייזר נותרו כשהיו, ביניהם הסרנים, האחורי והקדמי, ציר ההינע ותיבת ההעברה. את המנוע החשמלי מזינה סוללה של 60 קילוואט שעה
      המותקנת באזור תא המטען.
      שימוש ביחידת סוללה קיימת, ממדף החלקים של היצרנית תאפשר לבלייזר לשמר תכונות מתקדמות המוצעות בבולט, תכונות כגון: חימום וקירור של הסוללה,
      הגנה מטעינת יתר ואפילו בלימה רגנרטיבית.  בנוסף לכל אלה, צויד הבלייזר המשודרג בהגה כוח חשמלי, משאבה חשמלית המספקת ואקום למערכת הבלמים
      ובקר שהופך את מד הדלק המקורי למד טעינת הסוללה.
       

       
      בעתיד, מתכננת שברולט פרפורמנס להשיק את תוכנית ה-eCrate  בתור ערכת הסבה שתימכר בנפרד, ותאפשר להסב רכבים קיימים מבנזין או דיזל להנעה חשמלית נקייה ומתקדמת.
      עם תחילת השיווק, הצפוי לחציון השני של 2021, תוצע  ערכת המרה בסיסית. ערכה זו תכלול סוללת 60 קילוואט לשעה, מנוע חשמלי עם הספק של 200 כוחות סוס,
      שנאי AC ל-DC , ממיר DC ל-DC לשימושי מתח נמוך, רתמות חיווט ומשאבות מים לקירור וחימום הסוללה.
      שברולט פרפורמנס הודיעה כי היא  שוקלת להציע בהמשך חבילות המרה נוספות, עם ביצועים עדיפים וקונפיגורציות סוללות שונות,
      כאשר בעתיד הרחוק יותר צפויה שברולט פרפורמנס לשלב בחבילה  את טכנולוגיות סוללות האולטיום המודלוריות שלה.
       

       
      שאון מנועי הבנזין ככל הנראה צפוי להיות נפוץ פחות ופחות במחוזותינו, אולם ערכות המרה כדוגמת זו של שברולט פרפורמנס יכולות להציע פתרון נוח וזמין אשר יאפשר לכל אותם
      חובבי רכבים קלאסיים ובעצם לכל חובבי הרכב באשר הם, לראות את אותן קלאסיקות מוטוריות ממשיכות לנוע על הכבישים גם בשנים הבאות, עמוק לתוך העידן החשמלי.
       
       
       
       
       


      לצפייה במאמר המלא
    • מאת yoav911gt2
      בעידן המודעות הגוברת לאיכות הסביבה, רכבים חשמליים הם העתיד. אין דרך להתחמק מזה, ככל שעובר הזמן צצות להן עוד מכוניות חשמליות, בעיצוב עתידני.
      אבל מה עם המכוניות הקלאסיות? המכוניות הישנות עליהן גדלנו? המכוניות האייקוניות, האם מגמת החשמול היא הסוף של אותם רכבים גדולים, מיושנים, זללנים ומעשנים?
      התשובה המפתיעה היא, לא בהכרח.
       

       
      בתערוכת השיפורים השנתית SEMA, חשפה שברולט פרפורמנס אב טיפוס המבוסס על בלייזר K5 מ-1977 אשר הוסב להנעה חשמלית טהורה, בלייזר E.
      הבלייזר E הוא הדגמה פונקציונלית ראשונה של ערכת הסבה לחשמל, ישירות מהמדף.
       

       
      כחלק מהליך ההסבה של רכב השטח הקשיש, פינו את מקומם ה-V8 המקורי בנפח 6.5 ליטר, תיבת ההילוכים האוטומטית, מערכת הדלק והאגזוז, לטובת
      מנוע חשמלי חדשני... הזהה לזה שבשברולט בולט... כן, ככה נראית באסה. בלייזר קלאסי שעובר מודרניזציה באמצעות מנוע חשמלי של קופסת חסכון. המנוע החדש מספק 200 כ"ס ו-26 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים נשלטת אלקטרונית בעלת ארבעה יחסי העברה.
       

       
      שאר רכיבי ההינע של הבלייזר נותרו כשהיו, ביניהם הסרנים, האחורי והקדמי, ציר ההינע ותיבת ההעברה. את המנוע החשמלי מזינה סוללה של 60 קילוואט שעה
      המותקנת באזור תא המטען.
      שימוש ביחידת סוללה קיימת, ממדף החלקים של היצרנית תאפשר לבלייזר לשמר תכונות מתקדמות המוצעות בבולט, תכונות כגון: חימום וקירור של הסוללה,
      הגנה מטעינת יתר ואפילו בלימה רגנרטיבית.  בנוסף לכל אלה, צויד הבלייזר המשודרג בהגה כוח חשמלי, משאבה חשמלית המספקת ואקום למערכת הבלמים
      ובקר שהופך את מד הדלק המקורי למד טעינת הסוללה.
       

       
      בעתיד, מתכננת שברולט פרפורמנס להשיק את תוכנית ה-eCrate  בתור ערכת הסבה שתימכר בנפרד, ותאפשר להסב רכבים קיימים מבנזין או דיזל להנעה חשמלית נקייה ומתקדמת.
      עם תחילת השיווק, הצפוי לחציון השני של 2021, תוצע  ערכת המרה בסיסית. ערכה זו תכלול סוללת 60 קילוואט לשעה, מנוע חשמלי עם הספק של 200 כוחות סוס,
      שנאי AC ל-DC , ממיר DC ל-DC לשימושי מתח נמוך, רתמות חיווט ומשאבות מים לקירור וחימום הסוללה.
      שברולט פרפורמנס הודיעה כי היא  שוקלת להציע בהמשך חבילות המרה נוספות, עם ביצועים עדיפים וקונפיגורציות סוללות שונות,
      כאשר בעתיד הרחוק יותר צפויה שברולט פרפורמנס לשלב בחבילה  את טכנולוגיות סוללות האולטיום המודלוריות שלה.
       

       
      שאון מנועי הבנזין ככל הנראה צפוי להיות נפוץ פחות ופחות במחוזותינו, אולם ערכות המרה כדוגמת זו של שברולט פרפורמנס יכולות להציע פתרון נוח וזמין אשר יאפשר לכל אותם
      חובבי רכבים קלאסיים ובעצם לכל חובבי הרכב באשר הם, לראות את אותן קלאסיקות מוטוריות ממשיכות לנוע על הכבישים גם בשנים הבאות, עמוק לתוך העידן החשמלי.
       
       
       
       
       

    • מאת yoav911gt2
      דאצ'יה, מותג הלואו קוסט מבית רנו, מצטרף לטרנד החם ביותר בעולם הרכב ומציגה את הסנונית הראשונה בעולם הלואו קוסט החשמלי, הספרינג.
      העיצוב החיצוני נותר כמעט זהה לרכב התצוגה שהושק במרץ וכן לרנו KZE  המשווק בסין. הגריל הקדמי אשר מסתיר בתוכו את שקע הטעינה, תחום
      על ידי פנסי הלד צרים המאפיינים את קו העיצוב החדש של דאצ'יה. 
       

       
      הספרינג הוא רכב קומפקטי, עם אורך של 373 ס"מ ורוחב של 162 ס"מ , הוא מעט גדול יותר משלישיית הואגיות הקטנה (אפ, סיטיגו ומי) אך עדיין קטן
      יותר מהסופרמיני הממוצעת.
       
      הספרינג נהנה גם ממרווח גחון של 15 ס"מ ורדיוס סיבוב קטן של 4.8 מטר, מה שצפוי להפוך את התמרון והחנייה בערים הצפופות לפשוטים וקלים יותר.
      דאצ'יה טוענת למרווח פנים המיועד לארבע מבוגרים, ולנוחיותם קיים מגוון תאי אחסון ברכב. גודל תא המטען עומד על נפח מכובד של 300 ליטר, יותר מכל מתחרה בסגמנט המיני
      ואפילו גדול יותר מכמה רכבים מסגמנט הסופרמיני.
       

       
      הספרינג מציג עיצוב פנים אופייני לדאצ'יה, פשוט אך פוקנציונלי. על מנת לוודא כי הנוסעים מודעים לכך שהם יושבים ברכב חשמלי ולא ב"סתם" דאצ'יה רגילה,
      הוספו הדגשות כחולות מסביב לפתחי המזגן, המולטימדיה וכן גם נגיעות כחולות בדיפוני הדלתות.
       

       
      המולטימדיה האופציונליות מגיעה עם מסך בגודל 7 אינץ', מצלמת רוורס ותמיכה באפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו וממוקמת מתחת לפתחי המזגן המרכזיים.
      הספרינג מגיע עם נעילה מרכזית , חלונות חשמל ותצוגה דיגיטלית בין המחוונים כסטנדרט, אולם אבזור נוחות "מתקדם" כגון: מזגן, מראות חשמליות וגלגל חלופי
      בגודל מלא מוצעים כאופציות בתוספת תשלום.
      בגזרת הבטיחות הספרינג מרשים קצת יותר כאשר במפרט הסטנדרטי ניתן למצוא שש כריות אוויר, בלימה אוטונומית עד 170 קמ"ש והדלקת אורות אוטומטית. 

       
      את הספרינג מניע מנוע חשמלי צנוע עם 44 כוחות סוס ו12.5 קג"מ. הוא מוזן על ידי סוללה של 26.8 קילוואט , מה שמאפשר לספרינג לקבל לפי תקן WLTP
       טווח נסיעה משולב של 224 ק"מ או טווח נסיעה עירוני של 293 ק"מ.
      דאצ'יה לא מסרה נתוני תאוצה, אבל כן את המהירות המרבית, שתעמו
      ד על 125 קמ"ש. 
       
      דאצ'יה מציעה כמה אפשרויות להטענת הסוללה, כאשר האיטית שבהן היא הטענה מלאה משקע ביתי רגיל (220 וולט), וזו צפויה לקחת 14 שעות.
      אופציה מהירה יותר היא הטענה דרך מטען ייעודי של 30 קילוואט, בעזרת מטען זה ניתן להטעין את הסוללה ל-80% בשעה אחת בלבד.
      על מנת לוודא שלא תשכחו לטעון את הרכב תוכלו להתקין אפליקציה ייעודית , המאפשרת לראות את מצב הסוללה מרחוק, ועל הדרך לראות את מיקום
      הרכב בזמן אמת ואפילו לקרר או לחמם את הרכב באמצעות המזגן.
       

       
      הספרינג צפוי לעלות לכבישי אירופה באביב 2021 ולמרות שדאצ'יה טרם פרסמה מחירים רשמיים ניתן לשער שהוא יהיה זול מהמתחרים.
      הקרוסאובר הקטן , כנציג נאמן של חברת לואו קוסט מכוון להיות הרכב החשמלי הזול ביותר באירופה ואולי, אולי הוא גם יזכה להתהדר
      בתואר "הרכב החשמלי הזול ביותר בישראל".
       
       

  • נושאים פופולריים

  • צפיות אחרונות   0 משתמשים רשומים

    אין משתמשים רשומים הצופים בעמוד זה.

×
×
  • Create New...