Jump to content
  • המפכה החשמלית של דאצ'יה


    yoav911gt2

    דאצ'יה, מותג הלואו קוסט מבית רנו, מצטרף לטרנד החם ביותר בעולם הרכב ומציגה את הסנונית הראשונה בעולם הלואו קוסט החשמלי, הספרינג.

    העיצוב החיצוני נותר כמעט זהה לרכב התצוגה שהושק במרץ וכן לרנו KZE  המשווק בסין. הגריל הקדמי אשר מסתיר בתוכו את שקע הטעינה, תחום

    על ידי פנסי הלד צרים המאפיינים את קו העיצוב החדש של דאצ'יה. 

     

    723852317_dacia-spring-electric-2021(1).thumb.jpg.4bc8d031a9f36e66d3fed1df6ad3b7f1.jpg

     

    הספרינג הוא רכב קומפקטי, עם אורך של 373 ס"מ ורוחב של 162 ס"מ , הוא מעט גדול יותר משלישיית הואגיות הקטנה (אפ, סיטיגו ומי) אך עדיין קטן

    יותר מהסופרמיני הממוצעת.

     

    הספרינג נהנה גם ממרווח גחון של 15 ס"מ ורדיוס סיבוב קטן של 4.8 מטר, מה שצפוי להפוך את התמרון והחנייה בערים הצפופות לפשוטים וקלים יותר.

    דאצ'יה טוענת למרווח פנים המיועד לארבע מבוגרים, ולנוחיותם קיים מגוון תאי אחסון ברכב. גודל תא המטען עומד על נפח מכובד של 300 ליטר, יותר מכל מתחרה בסגמנט המיני

    ואפילו גדול יותר מכמה רכבים מסגמנט הסופרמיני.

     

    23450800_dacia-spring-electric-2021(6).thumb.jpg.62c90b7d82cf5b7bcb862174fac0bcbf.jpg

     

    הספרינג מציג עיצוב פנים אופייני לדאצ'יה, פשוט אך פוקנציונלי. על מנת לוודא כי הנוסעים מודעים לכך שהם יושבים ברכב חשמלי ולא ב"סתם" דאצ'יה רגילה,

    הוספו הדגשות כחולות מסביב לפתחי המזגן, המולטימדיה וכן גם נגיעות כחולות בדיפוני הדלתות.

     

    Dacia-Spring_Electric-2022-1280-1e.thumb.jpg.ac83764db11fbbf89e91af7c22062af5.jpg

     

    המולטימדיה האופציונליות מגיעה עם מסך בגודל 7 אינץ', מצלמת רוורס ותמיכה באפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו וממוקמת מתחת לפתחי המזגן המרכזיים.

    הספרינג מגיע עם נעילה מרכזית , חלונות חשמל ותצוגה דיגיטלית בין המחוונים כסטנדרט, אולם אבזור נוחות "מתקדם" כגון: מזגן, מראות חשמליות וגלגל חלופי

    בגודל מלא מוצעים כאופציות בתוספת תשלום.

    בגזרת הבטיחות הספרינג מרשים קצת יותר כאשר במפרט הסטנדרטי ניתן למצוא שש כריות אוויר, בלימה אוטונומית עד 170 קמ"ש והדלקת אורות אוטומטית. 

    601207312_DaciaSpringElectric2020-7.thumb.jpg.425dc1cd3c7c4163b9a824ab6dc025e3.jpg

     

    את הספרינג מניע מנוע חשמלי צנוע עם 44 כוחות סוס ו12.5 קג"מ. הוא מוזן על ידי סוללה של 26.8 קילוואט , מה שמאפשר לספרינג לקבל לפי תקן WLTP

     טווח נסיעה משולב של 224 ק"מ או טווח נסיעה עירוני של 293 ק"מ.

    דאצ'יה לא מסרה נתוני תאוצה, אבל כן את המהירות המרבית, שתעמו
    ד על 125 קמ"ש. 

     

    דאצ'יה מציעה כמה אפשרויות להטענת הסוללה, כאשר האיטית שבהן היא הטענה מלאה משקע ביתי רגיל (220 וולט), וזו צפויה לקחת 14 שעות.

    אופציה מהירה יותר היא הטענה דרך מטען ייעודי של 30 קילוואט, בעזרת מטען זה ניתן להטעין את הסוללה ל-80% בשעה אחת בלבד.

    על מנת לוודא שלא תשכחו לטעון את הרכב תוכלו להתקין אפליקציה ייעודית , המאפשרת לראות את מצב הסוללה מרחוק, ועל הדרך לראות את מיקום

    הרכב בזמן אמת ואפילו לקרר או לחמם את הרכב באמצעות המזגן.

     

    702377046_dacia-spring-electric-2021(4).thumb.jpg.f93871b7d7ca7fb5129e32e7b726e61b.jpg

     

    הספרינג צפוי לעלות לכבישי אירופה באביב 2021 ולמרות שדאצ'יה טרם פרסמה מחירים רשמיים ניתן לשער שהוא יהיה זול מהמתחרים.

    הקרוסאובר הקטן , כנציג נאמן של חברת לואו קוסט מכוון להיות הרכב החשמלי הזול ביותר באירופה ואולי, אולי הוא גם יזכה להתהדר

    בתואר "הרכב החשמלי הזול ביותר בישראל".

     

     

    dacia-spring-electric-2021 (2).jpg422476273_DaciaSpringElectric2020-24.thumb.jpg.aaa789ebfe4c5ffaebf50955c2755115.jpg


    User Feedback

    Recommended Comments



    • חברי המעגל הראשון
    לפני 7 שעות, yoav911gt2 כתב:

    בלימה אוטונומית עד 170 קמ"ש

     

    לפני 7 שעות, yoav911gt2 כתב:

    המהירות המרבית, שתעמוד על 125 קמ"ש

     

    • מצחיק 1
    • מעניין 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מסתמן כרכב חשמלי אידיאלי לתנועה עירונית נטו, קשה לי לראות איך הספק ומומנט כלכך נמוכים יתמודדו בכבישים בין עירוניים כשהרכב נוסע לאורך זמן קרוב מאוד למהירות המירבית ועדיין שומר על טווח סביר בסוללה.

    בגדול אם שיווק נכון ושוק קצת פחות חששן מזה שיש בישראל הוא יכול להיות להיט.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אם היא באמת מאיצה מ0 ל100 ב12 שניות, אז היא תתמודד עם תנועה בין עירונית לא כזה שונה ממכונית מיני בסיסית אחרת, או סנדרו 1.0 ידנית.

     

    125 קמ"ש זה עדיין יותר מהמהירות המותרת בכבישים בארץ. ומנוע חשמלי כן יכול לפעול על סל"ד מקסימלי לאורך זמן, אז בעיית אמינות לא תהיה עם זה, זה לא כמו מנוע בנזין שאם יעבוד כל הזמן על המנתק, ימות תוך חודש.

     

    זה רכב שנותן לך כל מה שאתה צריך, ולא מילימטר יותר.

     

    שים לב, לא "רוצה", "צריך", כמו מנת קרב בצבא, שטעים זה לא, אבל ייתן לך את מה שאתה צריך כדי שלא תתעלף מרעב בשטח.

     

    אותו דבר גם הספרינג - היא תעמוד בקצב התנועה, כדי לא להוות מטרד בכביש (ולא להיות קטנוע 50 סמ"ק שיצא לכביש מהיר וצובר תור אחריו), אבל לא יותר מזה.

    עריכה אחרונה על ידי vadim6385
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני כשעה, vadim6385 כתב:

    125 קמ"ש זה עדיין יותר מהמהירות המותרת בכבישים בארץ. ומנוע חשמלי כן יכול לפעול על סל"ד מקסימלי לאורך זמן, אז בעיית אמינות לא תהיה עם זה, זה לא כמו מנוע בנזין שאם יעבוד כל הזמן על המנתק, ימות תוך חודש.

    לא דיברתי על אמינות אלא על טווח סוללה, גם ברכבים חשמליים נסיעה מהירה יותר וקרובה יותר למגבלות המנועים צורכים מתח גבוה יותר מהסוללה לעומת נסיעה איטית יותר.

    האם היא תספק 200 ק״מ בנסיעה בין עירונית ? אני בספק זה יהיה הרבה פחות.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מאחל לרנו/דאציה והצלחה וממתין להגעה לישראל. אני כמעט בטוח שמחיר יהיה נמוך בין כל הדגמים החשמליים .

    בעיה היא אחרת שאני לא רואה הכנות ותחנות טעינה בישראל.

    גם טעינה בבניין משותף יכול להיות בעיה גדולה כי עדיין לא רואה פתרון של טעינת כאלו.

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 4 שעות, Mr.Hybrid כתב:

     

    כבל הטעינה מתחבר לשקע רגיל 220v ?

     

    כן, אבל אז אתה צריך 14 שעות פנויות. מטען פנימי חזק (3.7-7.4kW) זה אחד הדברים שחסכו עליהם בדגם. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בחו"ל יש כבר מחיר 10,000 יורו ! לפי שער היורו להיום זה 39,617 , איזה מחיר לפי דעתכם צריך היבואן להחליט כדי שהרכב המיוחד הזה יהיה להיט ?

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    הסטפווי הכי יקר עולה 13 אלף יורו בגרמניה, הסנדרו SCE עולה שם קצת פחות מ10  לפי ההערכה הלא מקצועית בעליל שלי ולפי התמחור בארץ, 

    הייתי מהמר על מחיר בין ה70 ל80 אלף, בהנחה ויגיע בכלל, ואם יהיו הקצאות. 

    עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אתם שוכחים שעל רכב חשמלי יש בארץ מיסוי נמוך יותר.

    אני מהמר על 70-75 אלף.

    עריכה אחרונה על ידי itsik170
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 10 שעות, niro007 כתב:

    בחו"ל יש כבר מחיר 10,000 יורו ! לפי שער היורו להיום זה 39,617 , איזה מחיר לפי דעתכם צריך היבואן להחליט כדי שהרכב המיוחד הזה יהיה להיט ?

    מדברים על מחיר של פחות מ 20000 יורו ואז יש כסף שהמדינות נותנות לקוני מכוניות חשמליות.

    המחיר בסין הוא 9000 $ אבל אני בטוח שהגרסה הסינית לא מגיע לאירופה, הגרסה הסינית לא עומדת בתקני בטיחות של שנות ה 80

    זה מה שאמרו על הרנו קוויד מתי שהוא יצא, הקוויד זה אותו רכב אבל עם מנוע בנזין

    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4660114,00.html

    ציטוט

    הקוויד כאמור לא יעמוד בתקינה האירופית בכל הנוגע לזיהום, איכות ובטיחות, ולכן אינו צפוי להגיע לישראל. בשלב זה לא ברור אם רנו מתכננת לשדרגו בהמשך לשיווק באירופה, אך בהתחשב בעלייה המטאורית במכירות רכבי הפנאי, אי אפשר לשלול זאת על הסף.

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    נחמד.

    בנוגע לטעינה בבתי דירות - קודם נגיע לפריסה נורמלית של תשתיות חיוניות אחרות כגון סיבים אופטיים, אחר כך נדבר...

    44 כ"ס זה אכן נמוך בצורה יוצאת דופן, אבל כרגיל ברכב חשמלי - המומנט הקבוע מחפה על זה בקלות בעולם העירוני.

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...