Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט החלפת אטם ראש - פיג'ו 206 1.4ל' ידנית שנת 2000


neowizard
שימו לב! השרשור הזה בן 1971 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחרי העזרה של חברים פה להודעה הקודמת שלי, התחלתי בסופ"ש האחרון לעשות טיפול ראש לאוטו. כרגע סיימתי לפרק את רוב מערכת הקירור ולפרק ולנקות את הראש. אני מפרסם בהודעה הזו את התהליך עד כה, ואת ההמשך אני אפרסם כתגובות.

לצערי התהליך לא מתודי במיוחד, ואני עובר הלוך חזור בין מערכות ברכב. אני מקווה שזה בכל זאת יועיל למישהו או שסתם יהיה מעניין.

 

בנוסף, כל התמונות שצילמתי (ושני הסרטונים) בגודל מלא נמצאות בתיקיה הזו ב-Drive.

קודם כל, תודה ענקית ל-igal_zeltser, bear, SlowRide ומאור30 על העצות והעזרה בהודעות ופרטי.

 

התחלתי בלפרק חלקים בשביל לאפשר גישה נוחה - מצבר, בית מצבר ופילטר אוויר היו הראשונים ללכת כי הם גדולים וקלים מאוד לפירוק (רק שני ברגים לבית המצבר, והשאר פשוט נשלף). בדיעבד, רק את הפילטר באמת הייתי צריך לפרק, אבל זה לא ממש משנה.

battery pipes and air-filter.jpg

אחרי כן התחלתי לפרק את מערכת הקירור. קודם הצינור התחתון של הרדיאטור ואחרי כן העליון. הכל מוחזק עם בנדים קפיציים. שמתי מתחת לרכב מגש לאסוף את הנוזל, אבל לא היה ממש נוזל לאסוף. הכל טחינה (הנוזל קירור הירוק במגש זה מהחלפת נוזל מלפני כמה חודשים).

radiator top and bottom hose.jpgradiator bottom hose.jpgradiator inside top hose.jpg

 

כשהבנתי שהטחינה לא הולכת לזרום החוצה, החלטתי לפרק את כל מערכת הקירור. התחלתי עם צינור של התרמוסטט

thermostat pipe.jpg

אבל זו הייתה קצת טעות כי התחילה לנזול ממנו טחינה ולא היה לי איפה להניח אותו בלי לטנף. לא חשוב, 10 דקות קדימה הצינור התרוקן והמשכתי.

 

אחרי 10 דקות של להחזיק צינור, רציתי לעזוב את המערכת קירור. רציתי להתחיל עם הראש עצמו, אבל קודם כל פירקתי את הגלגל הימני ואת הכיסוי שלו בשביל לקבל גישה לפולי התחתון ובהמשך לברגים של הכיסוי רצועת טיימינג. הכיסוי הוחזק עם שני קליפסים למעלה (סביב הקפיץ של הבולם), בורג 10ממ למטה (מול הפולי), ושלושה ברגי אלן מתחת לפגוש הקדמי.

covered wheel well.jpgbetter-uncovered wheel well.jpg

הג'ק בתמונה לא מחזיק את הרכב. הוא רק שם ליתר ביטחון, אל דאגה.

 

עכשיו הגעתי לראש עצמו. התחלתי עם הסלילים שהוחזקו עם שני ברגי 10ממ מאחורי הראש.

coils removed.jpginjectors side view zoomed.jpgdisconnected sensors and coolant tank.jpg

פירקתי גם כל חיישן שמצאתי ואת המכסה העליון של הרצועת תזמון שמוחזק עם שני ברגים בחלק העליון של ראש המנוע. אחד מקדימה ואחד מאחורה.

כמו שאפשר לראות בתמונה האמצעית, אחרי שפירקתי חלק מסויים, החזרתי את הברגים שלו למקום שלהם. בגלל שמדובר בפרוייקט ארוך שיקח יותר משבוע, פחדתי לאבד את הברגים. בשיטה הזו אני יודע איפה כל בורג ולאן הוא שייך. כמובן שהעבודה לוקחת פי שתיים זמן על כל בורג, ועוד עם כלים ידניים. אני לא ממהר.

 

עכשיו יכלתי לפרק את המזרקים. קודם פירקתי את המסגרת שמחברת את המסעפת לראש המנוע, ואת צינור הדלק מאחורה בצד ימין. היה ממש קשה לראות, אבל מנתקים אותו באותו אופן שמנתקים את הצינור וואקום מהמכסה ראש מנוע. רק שבצינור וואקום הקפיץ שלוחצים עליו צהוב (בולט) ובצינור דלק הוא שחור (כמעט בלתי נראה).

intake manifold bracket zoomed.jpginjectors better zoomed.jpginjectors side view zoomed.jpg

אחרי כן, הברגתי החוצה את הברגי טורקס שהחזיקו את המזרקים ועם קצת כוח משכתי אותם החוצה. בשלב זה גיליתי שמאחורי המסילה של המזרקים יש את המחבר של המזרקים שממש קשה להגיע (מחובר למסעפת מאחורה/למטה), אבל עם קצת עקשנות הצלחתי.

injectors removed side.jpginjectors removed.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

השלב הבא הוא התושבת מנוע. הנחתי רגל עץ מתחת לאגן שמן (בהתחלה השתמשתי בג'ק עם קרש, אבל הג'ק לא משהו ושוקע אחרי כמה זמן), ושחררתי את ארבעת האומים (16ממ) שמחזיקים את הזרוע של התושבת, ואת הבורג 16ממ שמחבר את הזרוע למסגרת של הראש מנוע.

engine mount removed.jpgmount in position unscrewed.jpg

 

עכשיו, סוף סוף, היה אפשר לפרק את המסעפת. יש שני ברגים במיקום לא נוח, מאחורי הראש מתחת למסעפת. בשביל להגיע אליהם הייתי צריך להסיר את המיכל נוזל קירור (הוא איננו כבר בתמונה של התושבת). הצינור התחתון שלו מהודק בקליפס והתושבת שלו מוחזקת עם שלושה ברגים בצד ימין.

coolant tank zoomed.jpgintake manifold back view.jpgintake manifold gaskets.jpgintake manifold zoomed.jpginjectors connector.jpg

 

עכשיו רציתי לפרק את המסעפת פליטה, אבל לא יכולתי. הברגים היו חלודים והגישה הייתה גהינום. לא היה לי מאריך לבוקסה 10, אז הייתי צריך לנסות לפרק את הברגים שמתחת למסעפת עם מפתח, אבל אין שם מקום להושיט יד, שלא נדבר על להבריג משהו. בסוף החלטתי שאני אפרק את הראש עם המסעפת מחוברת אליו, ואפרק את המסעפת מצינור האגזוז.

 

לפרק את המסעפת מהאגזוז לא היה קל כמו שחשבתי. אחד הברגים שמחברים אותם יושב בין המסעפת למנוע - אין מקום לכלום. בשביל לשפר את המצב העגום הזה, החלטתי לפרק את הבית טרמוסטט. גם ככה אני צריך לפרק את כל מערכת הקירור כדי לנקות אותה, אז למה לא להתחיל עכשיו.

thermostat housing removed.jpgthermostat housing unscrewed.jpgthermostatn housing mount without housing.jpg

החזיקו את החלק הזה בערך 10 ברגי 10ממ ארוכים, וגם אחרי שהסרתי את הברגים, היה קשה לנתק אותו בגלל החומר איטום שמרוח בינו לבין המנוע עצמו. לא היה צריך כלי מיוחד, פשוט משיכה טובה ברגע שכל הברגים בחוץ.

 

עכשיו בזכות הגישה שזה נתן לי מהצד, יכולתי להגיע לבורג האחרון (13ממ) של צינור האגזוז ולנתק אותו

exhaust pipe unscrewed.jpg

 

השלב הבא זה מכסה רצועת התזמון. חשבתי שזה יהיה קל, אבל קצת הרסתי לי את היום פה. בזמן פירוק הפולי של הרצועת אביזרים, אני דיי בטוח שהרצועה קפצה כמה שיניים. אפשר לראות את זה בתמונות של הבלוק מנוע בהמשך.

שכחתי לצלם את הפירוק של הרצועת אביזרים כי קצת הסתבכתי איתה וכבר הייתי עייף. אני אצלם את ההרכבה בסוף. אני מקווה שזה יעזור.

 

אחרי שפירקתי את הפולי (3 ברגים של 13ממ. הבורג 22מ"מ באמצע לא נחוץ) פירקתי את שלושת הברגים (10ממ) של הכיסוי רצועת תזמון.

חשבתי שזה הכל, אבל היה עוד בורג 10ממ באיזור של המשאבת מים. הבורג הזה קצת שקוע בתוך הפלסטיק, אז רק בוקסה או מפתח עם זווית יתאימו פה, ורצוי לא שחוקים כי הם לא ישבו עד הסוף על הראש של הבורג. הם עלולים להחליק ככה בקלות (לקח לי יותר מ-10 דקות).

timing belt wihtout cover - last bolt marked.jpgtiming belt wihtout cover.jpgcrankshaft pully removed.jpgtiming belt cover removed.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיבעתי את גלגל הזיזים עם עוגן ג'מבו 3/8" כי הוא היה קצר יותר ממקדח 10ממ (מה שבדרך כלל ראיתי שממליצים).

עכשיו לרצועה עצמה. כל מה שצריך זה לשחרר את המותח עם מפתח 16 ולהחליק אותה החוצה.

timing belt removed.jpgtiming belt wihtout cover.jpg

 

עכשיו סוף סוף, הראש יכול לרדת (6 שעות רצוף עד עכשיו + שעה הכנה). שני ברגי 10 למעלה בשתי הקצוות והמכסה ראש יורד

head cover removed.jpgwithout head cover.jpg

 

השלב הבא זה להבריג החוצה את ברגי הראש. הם מוחזקים ממש חזק. השתמשתי בידית 3/8" עם בוקסה E14 ובידית של הג'ק בתור מאריך. סדר המעבר על הברגים מצויין בתמונה. קודם עברתי על כולם עם רבע סיבוב, אחרי כן עוד חצי סיבוב ואז סיבוב שלם. משם הם כבר יצאו חלק. עברתי עליהם ככה כי אם הייתי מבריג אותם במכה אחת, הברגים בסוף הסדר היו סופגים יותר מתיחה מהברגים בהתחלה.

engine head removed.jpghead bolts unscrewed.jpghead bolts removed gunked.jpg

(הראש לא יושב עם המשטח על הרצפה, לא לדאוג. הוא יושב על ארגז מפלסטיק בשביל התמונה)

הברגים נראו לא משהו, אבל בהמשך הם יקבלו ניקוי טוב. ואחרי הניקוי הם ימדדו. כל אלו באורך מעל 176.5ממ יוחלפו.

 

עכשיו שאין יותר ראש, אפשר להסתכל על האטם והבלוק

engine block just after head removed.jpgengine block filthy zoomed.jpgengine block gasket top down view.jpggasket just before removing.jpg

 

והנה האטם אחרי שהסרתי אותו (בתיקיה ב-Drive יש סרטון של ההסרה למי שסקרן)

gasket removed upside down.jpggasket zoomed left half.jpggasket zoomed right half.jpggasket angled view.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו הסתכלתי על בוכנות ושמתי לב שהן לא במקום - כולן באמצע הצילינדר במקום בקצוות.

engine block without gasket right side.jpgengine block without gasket.jpg

אני חושב שזה קרה כשפירקתי את הפולי התחתון. הסתבכתי שם מאוד ובשלב מסויים הידית שעבדתי איתה קפצה רבע סיבוב בלי שהבורג ישתחרר. חשבתי שנשברה הידית, אבל אז ראיתי שהיא עדיין בסדר. פחדתי שאוליי רצועה רפוייה וקפצה, אבל לא הייתי בטוח. אני עדיין לא בטוח. אם למישהו יש מושג איך זה קרה, אני אשמח לשמוע. כרגע אני פשוט אצטרך לארגן משהו שיחזיק את השרוולים של הצילינדר במקום כשאני מחזיר אותו לנקודה הנכונה.

 

השלב הבא (והאחרון לאותו יום) היה לפרק את המותחן של הרצועת תזמון ומשאבת המיים. בשביל המותחן פשוט מבריגים את אותו אום 16ממ ממקודם ומחליקים אותו החוצה. המשאבה מוחזקת על ידי בורג 10ממ מלמטה ובורג 16ממ למעלה. הבורג 16 הוא למעשה התבריג של הבורג שעשה לי בעיות בזמן פירוק המכסה של הרצועה.

water pump removed filthy.jpgwater pump removed cleaned.jpgwater pump broken blade.jpgwater pump housing without pump.jpg

כמו שאפשר לראות, המשאבת מיים לא שרדה את המפגש עם הטחינה. נשברה לה כנף.

 

עכשיו עם כל החלקים מפורקים, הכנסתי הכל לתוך הסדנה שלי וסיימתי לאותו היום אחרי 8 שעות רצוף. הראש חיכה בשקט על שולחן העבודה לבוקר.

head in workshop.jpg

עכשיו מחוץ לאוטו, יכלתי להגיע לכל הברגים של המסעפת פליטה ושיחררתי אותה ולבחון את המשטחים של הראש.

engine head surface wide angle.jpghead without exahust manifold.jpgintake hole burned.jpghead surfaces after wipe.jpghead surface zoomed.jpg

(הורדתי את הרוקרים בשביל שלא יחטפו מכה כשאני עובד על הראש)

 

לפני שאני אנסה לנקות את הראש, החלטתי לנקות את המצתים (בוקסה 16ממ עם מאריך) והברגים של הראש. את הברגים שמתי בכלי וריססתי עם מנקה קרבורטורים. אחרי שהם ישבו קצת, חיברתי בוקסה E14 למברגה ו"הברגתי" אותם דרך צמר פלדה כשאני מפעיל לחץ קל עד בינוני על הצמר. אחרי פעם עד פעמיים, כל הברגים היו נקיים לחלוטין.

את המצתים בדקתי עם מד עלים 0.9ממ וישרתי עם מברג שטוח קטן. בחנתי את החורים של המצתים וניגבתי אותם קלות עם סקוטשברייט.

לא תמונות משהו, אבל כולם אוהבים תמונות

 

head bolts after degrease and brush.jpghead bolts degrease.jpgspark plugs removed.jpgspark plug hole near camshaft gear.jpg

אחרי כן הברגים נמדדו מהבסיס של הראש עד קצה הבורג - כולם מתחת לאורך 176.5ממ. לא יוחלפו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי ששרפתי קצת זמן (כדי לאזור אומץ), אני יכול לעבוד על המשטח של הראש אפשר לראות סרטון של ה "לפני" בתיקיה ב-Drive. לא הצלחתי לנקות אותו עם מנקה קרבורטורים וסקוטשברייט. לא הזיז ללכלוך. אחרי הרבה קרצוף עדין, ניסיתי שיטות יותר אגרסיביות. קודם סקוטשברייט מתכתי ("כריות סיניות") שלא עשה כלום. אחר כך ניסיתי צמר פלדה שמייד ראיתי שהוא שורט את הראש אז הפסקתי. אם הייתי ממשיך, זה היה גורם לנזק. בסוף החלטתי על גירוד המשטח עם להב ישרה. זו שיטה שאני מכיר מתחומים אחרים, אבל אף פעם לא ישמתי אותו על משהו כל כך רגיש לטעויות. לשמחתי זה עבד לא רע (למרות שעד שאני ארכיב הכל חזרה, אני לא אדע בוודאות).

head scraping before and after angled view.jpghead scraping before and after top view.jpghead scraping before and after.jpghead scraping before and after low angled.jpghead surface near light.jpghead surface far from light.jpghead surface far from light 2nd view.jpghead scraping water ways after.jpghead scraping 2nd water ways mid work.jpghead scraping water ways before zoomed.jpghead scraping before.jpg

השיטה לא מסובכת. לוקחים להב ישרה וחדשה (סט להבים לסכין יפנית זה נוח). מחזיקים את הלהב בשתי ידיים עם הצד החד נח על המשטח. מכוונים את הלהב בזוות הכי נמוכה שעדיין נוח להחזיק ועוברים על המשטח ודוחפים אותה קדימה (לכיוון הצד החד שלה). צריך להקפיד להפעיל כוח שווה עם שתי הידיים ולהשתמש בלחץ מתון עם אצבע על מרכז הלהב. לעולם לא להשתמש בקצוות של הלהב ולא להפעיל על הקצוות לחץ (אפשר לראות כמה קל לשרוט ככה את המשטח בתמונה עם הכיתוב האדום).

השיטה עובדת טוב רק על משטח שגדול יותר מהסכין, אז היא לא מתאימה לשטח בין תאי הבערה וצריך מאוד להיזהר באיזורים סביב מעברי המים.

הלהב מאוד גמישה אז צריך לעבוד בזהירות, אבל אם מחזיקים אותה נכון היא מגרדת את המשטח ישר (מספיק ישר למנוע הזה לפחות). בנוסף, זו שיטה מאוד איטית כי עוברים על המשטח לאט כי קל לעשות טעויות, עם סכין לא גדולה כי אחרת קשה לקבל תוצאה ישרה ווצריך לעבר על כל איזור כמה פעמים כי עם לחיצה מתונה לא כל טינופת משתחרר במעבר ראשון.

השתמשתי בשיטה כזו מסוכנת כי החלטתי שהאלטרנטיבה היא חרט, אז היא לא יכולה לעשות נזק יותר גדול ממה שהחרט גם ככה יצטרך לתקן.

 

כרגע המשטח ישר לפי סרגל פשוט שיש לי (לא מושלם, אבל אני מאמין לו) ומד עלים 0.05ממ.

 

המשך התהליך זה לנקות את מערכת הקירור. המנוע מתנקז כבר כמה ימים, אבל נראה שמפלס הטחינה נמוך מהגובה של פתח הניקוז (התושבת של משאבת המים). אני מתלבט איך להמשיך ואשמח ליעוץ.

 

אני מקווה לפרסם את ההמשך שבוע הבא (בתקווה שאסיים בסופ"ש הקרוב).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על התיעוד.

ה"טחינה" ממש מגעיל לנקות טוב.

מצאת את הכנף השבורה של המשאבה?

תסובב את הקרנק ככה שבוכנות 1+4 יהיו למעלה, זה המצב שצריך להיות בהרכבה. אח"כ (בסוף) תיישר את הקמשפט לפי הסימון ויהיה בסדר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש גישה לצינור מים אז לשטוף ביסודיות את כל צינורות המים והרדיאטור ואת רדיאטור החימום(המעברים שם מאוד צרים כך שידרשו הרבה שטיפות בטמפ' גבוה).

 

יש חומרים שאפשר לדלל עם מים ולתת למנוע לעבוד בטורים גבוהים כדי שימיס את כל הטחינה, אפשר גם עם אבקת כביסה, מניסיון זה מנקה מעולה, אחרי זה שוב שטיפה עם מים רגילים עד שתראה שיוצאים מים נקים לגמרי ואז למלא נוזל קירור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות. המערכת קירור מפורקת לגורמים פרט לרדיאטור חימום. אני מתכנן להעביר הכל שטיפות עם צינור גינה ו/או אמבטיות עם אבקת כביסה. אני מקווה שזה יעבוד גם על הרדיאטור והמעברים הצריך שלו.

 

bear, תודה על ההסבר על הסידור של הבוכנות. חשבתי שזה משהו כזה, אבל חששתי שאני מפספס משהו. לא מצאתי את הכנף, אבל כל המערכת מפורקת, אז או שהוא נפל, או שאני אמצא אותו כשאני אעשה שטיפות (אני בוודאות אחפש).

 

מאור, אני כרגע לא שולח לחרט. לא מצאתי אחד באיזור (קיבלתי המלצה, אבל זה לא הוביל לשום מקום), ואני חושב שהראש ישר. לפחות עד כמה שאני יכול לבדוק עם סרגל פשוט ומד עלים. אם אני אראה התחממות/נזילות/טחינה או צרות אחרות אחרי ההרכבה, זה בהחלט יהיה החדש העיקרי שלי, אבל יש עוד כמה שעות עבודה לפני שאני אוכל לבדוק את זה.

 

אגב, למי שמתעניין, פירקתי את בית משאבת המים בשביל לנקות את הטחינה ממנה. בתהליך הבית נפל ונשבר הפלאנג'/כיסוי משאבה (החלק פלסטיק שממנו יוצאת הצנרת). אני לא יודע אם זה שביר מאוד או שזה היה פגום. החיבור של הצינורות התנפץ כמו זכוכית. הזמנתי חדש ויגיע מחר (180ש"ח). לפחות עכשיו אני מתחיל לשלם על טעויות שלי ולא סתם מזל רע.

 

בנוסף, בשבוע שהרכב עומד ומחכה להמשך טיפול קיבלתי הודעה מפקח שדורשת שאני אפנה את "הרכב הנטוש". בהתחלה צחקתי, אבל אני חושב שאולי יעשו לי בעיות, כי אני לא מצליח לתפוס אף אחד בטלפון שרשום שם כדי להסביר שהרכב לא נטוש (סתם נראה רע).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע לי....תן לחרט את הראש שהוא יעבור עליו כמו שצריך ויחליף על הדרך גם את גומיות השסתומים ואת מחזיר השמן העליון ואף ישחיז את תושבות השסתומים אם צריך. כבר פירקת את הראש אז חבל על העבודה אם תרכיב ולא ייצא טוב. חרט אמור לקחת על ראש כזה לא יותר מ 400 שח. אם תרצה תביא את הראש לחדרה בבוקר בצהריים יהיה לך מוכן יש לי חרט מצויין שאצלו אני חורט את הראשים כבר שנים. ידי זהב!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא שאני לא רוצה לחרוט את הראש, אני פשוט לא מוצא חרט (ונסיעה של 4 שעות הלוך חזור לחדרה פעמיים זה גדול עלי, אבל תודה על ההמלצה).

או שכל מי ששאלתי ממש לא מאופסים, או שלא בא להם לענות לי. שלחו אותי למקומות שלא קיימים לחפש חרטים שלא קיימים. בינתיים כבר שלחו אותי לעמק שרה לחפש חנות שיושבת בכלל ליד העיר העתיקה. גם המליצו לי מכל הלב על חרט בשם אולג, רק שאף אחד לא יודע להגיד לי איפה הוא יושב.

 

ידעתי שזו תיהיה בעיה. זו הסיבה שביקשתי המלצה לחרט בהודעה המקורית שלי. אני לא מוצא אחד בעצמי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שאתה מבאר שבע

אולג עושה אחלה עבודה

הוא יושב ממש צמוד לאיפה שהיה גפן בחצר

מי שלא מכיר את המקום קצת יסתבך למצוא

 

ולדעתי אל תחזיר את הראש בלי יישור ובדיקה שהכל תקין והחלפת אטמים..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

אמרתי שאני אפרסם את ההמשך אחרי שבוע...כמובן שהתכוונתי אחרי חודש (חודש מייגע שכלל החלפת מצמד והרבה כשלונות).

 

המנוע עובד, אבל יש לי בעיה חדשה. אם מישהו רוצה לנסות לעזור, זה בסוף של ההודעה האחרונה שלי על הפרוייקט.

 

אחרי שסיימתי לנקות את הראש, התחלתי לנקות את מערכת הקירור. זה היה מגעיל ומתיש, אבל בזכות כמה עצות מכם, עברתי את זה בשלום.

קודם כל ניקית את בית התרמוסטט.

 

[ATTACH=CONFIG]516161[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]516162[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]516163[/ATTACH]

 

 

הורדתי ממנו את שאריות האטם הישן, ועם מטלית ניגבתי את כל הטינופת.

 

את שאריות האטם סביב חורי הברגים היה קשה להסיר. הם נדבקו ממש טוב. השתמשתי בסכינים מפלסטיק והרבה סבלנות בשביל לא לפצוע את המשטח.

השלב הבא היה לנקות את מעברי המים של הבלוק מנוע.

block leftmost piston dirty.jpgblock waterlogged near rightmost piston.jpgblock waterlogged near oil path.jpgdrained filth.jpgwashing syringe on top of dirty block.jpg

 

 

החלל סביב הבוכנות היה מוצף בטחינה בחודש האחרון, אז היה קשה לנקות אותו. האימולסיה של השמן והמים התייבשה קצת והפכה לבוץ בתוך הבלוק. השתמשתי במים עם הרבה אבקת כביסה ובמשך שלוש שעות עשיתי לו שטיפות.

 

השתמשתי במזרק 60מ"ל (כי זה המזרק הכי גדול שיש לי זמין) וצינור קטן בשביל להזרים מים לתוך המעברים בבלוק, ולשאוב אותם החוצה שוב ושוב. התנועה של המים שחררה את כל הטינופת ואיפשרה לי לשאוב הכל החוצה עם המזרק לתוך קערה.

בתיקיה ב-Drive (בתת תיקיה 2nd stage) יש סרטונים שבהם אני מנסה להראות איך השתמשתי במזרק בשביל לנקות את המעברים למי שמעוניין.

 

אחרי כן, ניקיתי את הצילינדרים עם מטליות וספרי ניקוי קרבורטורים

clean block and cleaning leftmost piston.jpgclean block and pistons.jpgclean block and leftmost piston.jpg

 

חוץ מזה שהשפה של הצילינדר חתכה לי את האצבע פעמיים (דרך כפפות ניטריל), התהליך עבר ללא הפתעות וממש בקלות.

 

עכשיו היה צריך לנקות את מטריצת החימום. בגלל שאני מטומטם, כשהמנוע התחמם, הפעלתי את המיזוג על חימום כדי להשתמש במטריצת חימום כרדיאטור נוסף (חשבתי בהתחלתי שאולי הטרמוסטט או הרדיאטור הלכו). התוצאה, טחינה במטריצת חימום.

 

heater matrix dirty.jpgcleaning heater matrix.jpgflushing heater matrix directly.jpgheater matrix drainage.jpg

 

בהתחלה ניסיתי לשטוף את המערכת חימום באותו אופן שטיפלתי במנוע (מזרק, צינור, מים עם אבקת כביסה והרבה זמן פנוי). זה לא עבד הכי טוב. בהמשך הבנתי שאני צריך יותר לחץ בהכנסת המים, אז העפתי את הצינור והשתמשתי במזרק ישירות על הפתח של המטריצה. השפה של המזרק אטמה את הפתח וזה אפשר לי ליצור לחץ במערכת.

לא הצלחתי לנקות את המערכת ממש טוב, אבל מים זורמים בה חופשי. אחרי טיפול עם חומר שטיפת רדיאטורים, אני חושב שהיא תיהיה בסדר גמור.

עריכה אחרונה על ידי neowizard
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו רציתי לנקות את הצנרת, אבל קודם כל, הייתי צריך לפרק את הצינור האחרון שעובר מאחורי הבלוק מנוע. הצינור מתכת שמחבר את בית משאבת המים לתרמוסטט.



metal pipe block screw.jpg





לצינור הזה מתחברים כל מני צמות חשמל שצריך לנתק, והוא גם מחובר עם בורג לבלוק. לפרק את הבורג הזה לקח לי יותר מרבע שעה. הוא תקוע בין הבלוק למתנע. לא היה לי מושג כמה קל לפרק את המתנע (גיליתי את זה כשפירקתי את הגיר בהמשך), אז פשוט נלחמתי בבורג עד שהצלחתי.





עכשיו לנקות את הצנרת. קודם שטיפות

washing pipe into toilet.jpg



השתמשתי בברז שמוחבר ליד האסלה בשביל לשטוף את הצנרת מבפנים (אשתי תומכת באופן חריג). יש סרטון של שטיפה של אחד הצינורות ב-Drive. זה לא עשה המון, אבל כמו שרואים בסרטון, זה כן עזר. במיוחד בצינורות הקצרים יותר.



הצינור מתכת לא יושב טוב על הברז, אז במקום שטיפה, מלאתי אותו עם מים ואבקת כביסה, סתמתי את הפתחים שלו, וניערתי. התוצאה הייתה מצויינת וכשהסתכלתי פנימה עם אנדוסקופ, הוא היה מצוחצח.



 

אחרי השטיפות, עברתי על כל צינור (חוץ מהצינור מתכת) עם חוטר.



displaying the setup.jpgprepping radiator pipes.jpg



ליפפתי כבל חשמל עם פלנלית והעברתי אותו דרך הצינורות תוך כדי שאני מסובב אותו עם מברגה. שתי מעברים על כל צינור והתוצאות היו טובות.



הצינור שמחבר את מיכל נוזל הקירור לרדיאטור היה צר מדי. במקום זה, השתמשתי במוט הברגה 8מ"מ בשביל לנקות אותו.



8mm rod after first pass.jpg8mm rod after second pass.jpg

 

האנדוסקופ לא נכנס לצינור הזה, אבל המוט הברגה יצא נקי לחלוטין אחרי המעבר השני, אז הסקתי שהצינור נקי.

בשלב הזה גם ניקיתי את בית משאבת המים.





water pump housing new flange.jpg

 

זה לא הלך טוב, וקצת נלחצתי שם, אז אין לי ממש תמונות של זה. הפלאנג'ה שאוטמת את הבית משאבה (חדשה בתמונה) נשברה כשניסתי לפרק אותה (היא תפוסה ממש חזק בתוך בית המשאבה). קניתי חדשה (150שקל), אז אחרי כמה שעות, נרגעתי והכל היה בסדר.

אחרון חביב היה הרדיאטור. התחלתי עם שטיפות בלחץ מהברז ליד האסלה. המשכתי עד שהמים יצאו נקיים. אחרי כן, שטיפות במים רותחים עם אבקת כביסה.





prepping radiator.jpgcapped radiator.jpg

 

אטמתי את הפתח בראש הרדיאטור לפליטת עודף נוזל קירור. אחרי כן הכנסתי חצי ליטר מים רותחים עם כפית אבקת כביסה וניערתי את הרדיאטור חזק. נתתי למים לחמם את הרדיאטור ולמוסס את הליכלוך במשך חמש דקות, שפכתי הכל החוצה והתחלתי מחדש.

בגלל שמדובר ברדיאטור, לא כדאי לקחת הפסקות, כי הוא מתקרר מהר מאוד. זה לקח בערך 10 שטיפות לפני שהמים שיצאו ממנו היו נקיים מספיק לשביעות רצוני. סדר גודל של שעה עבודה.

עכשיו כשהכל נקי, הגיע הזמן להרכיב חזרה את אוטו. קודם כל, צריך למקם את גל הארכובה שבטעות זז בפירוק. בשביל זה הכנתי כמה מחזיקים לצילינדרים מפרופיל אלומיניום



profile strips.jpgprofile strips on gasket.jpgdrilling holes in profile.jpgsurface profile strips.jpgprofile strips ready.jpg

קודם חתכתי את הפרופיל לחמיש חתיכות באורך מקורב. הקפדתי שהן יהיו יותר ארוכות מהאטן כדי שהקצה של כל חתיכה לא יגע בבלוק כשאני אחבר אותן. שהקצה לא ישרוט את הבלוק.

אחרי כן סימנתי באמצעות האטם איפה צריך לקדות בכל חתיכה, ועם מקדחת עמוד ומקדח קוני קדחתי חורים של 16מ"מ.



עריכה אחרונה על ידי neowizard
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיברתי את החתיכות לבלוק מנוע עם ברגי m10. בשתי פינות של הבלוק היו מיתדים (אני לא בטוח לגבי השם) למיקום הראש . המיתדים (?) האלו בלטו מעל הפרופיל אלומיניום והדיסקיות של הברגים היו קטנות מדי, אז השתמשתי בחתיכות עץ לביד שקדחתי בהן חור 16מ"מ בשביל להתמודד עם זה.





plywood spaces.jpgright block dowel.jpgleft block dowel.jpg



ואחרי כל זה, היה אפשר לחבר את הפרופילים ולמקם את גל הארכובה לקראת הרכבת הראש

 

cylinder retainers installed wide.jpgcylinder retainers installed.jpgcrankshaft position corrected.jpg

 

עכשיו שהכל מוכן, הלבשתי את האטם החדש, ומיקמתי עליו את הראש.

head gasket refitted.jpghead refitted.jpg



הידקתי את ברגי הראש. קודם למומנט 20נ"מ ואז עוד סיבוב של 240 מעלות.

tightening head bolts 20nm.jpgtightening head bolts 240.jpgtightening head bolts order.jpg

עכשיו מרחתי חומר איטום חדש על בית התרמוסטט. קצת הגזמתי עם המריחה וגם יצא לא אחיד אז ניקיתי אותו ועברתי על זה שוב, אבל לא צילמתי.



 

new gasket paste thermostat housing.jpg



משום מה, במקום לכסות את הראש, התקנתי בשלב הזה את המסעפת פליטה. אני לא זוכר למה, אבל זה נראה לי סדר עבודה מטופש. בדיעבד, עדיף שהייתי סוגר את המכסה של הראש קודם כדי לעצור לכלוך מלהיכנס.



 

refitted exhaust manifold.jpg



אחרי כן, הרכבתי את המכסה ראש (עם גומיה חדשה ואחרי נקיון)

 

cleaned head cover.jpghead with cover.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1971 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...