Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3297 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום לכולם

*לא מבין כלום באודיו לרכב, מעולם לא חשבתי על זה או לשפר את זה וזו לא המטרה שלי*

 

ברכב החדש שלי היה בעבר מגבר, כאשר הרכב נמכר לי כנראה לקחו את המגבר.

אני מחפש מגבר סבבה, אין בעיה יד שנייה שיחזיר לחיים את הרמקולים הקדמיים.

תמונה של החיבורים מאחורה מצורפת.

(במידה ולא ברור - כרגע הרמקולים הקדמיים לא עובדים בכלל)

 

עד כמה שידוע לי יש מקדימה מכל צד רמקול 6.5" MB QUART ONYX או משהו כזה וטוויטר.

כאשר פתחתי את הדלת ראיתי שלכל רמקול היתה מחוברת תיבה כזו שאין לי מושג מה היא עושה.

 

מצורפים תמונות של החיבורים שיש בבגאז'

c4834d8a-825a-4eec-bea8-c3ff44828425.jpg

d6fdcda7-1719-4882-b987-c323780de824.jpg

eed60e67-fa1e-4ec9-b4ae-3680944e3a92.jpg

עריכה אחרונה על ידי Morningstar
פורסם

התחל בביצוע בדיקה מקדימה, על מנת לוודא שכבל המתח החיובי מנותק מהמצבר!

פתח מכסה מנוע, וחפש את הכבל האדום המעובה שהולך לכיוון המצבר. בדוק אם מנותק ומבודד ו/או שהפיוז שמגן עליו (גם אמור להימצא בסביבת המצבר) מנותק.

 

לא לגמרי ברור אם יש חיווט לרמקולים קדמיים ואחוריים או קדמיים וסאב.

כן יש שני זוגות של RCA שמגיעים מכיוון הר"ד (מה הדגם?).

"התיבה" שאתה רואה לכל צד היא ככל הנראה הקרוסאובר של הסט קומפוננט, מפצל תדרים בין המידבאס לטוויטר.

 

תחליט על תקציב ואז עבור על פורום יד שניה כדי לבחור מגבר בהתאם.

תוכל לחזור להתייעצות.

 

מומלץ כמובן לעבור אצל מתקין, לא רק כדי שיוכל לאתר אולי את החיווט הנדרש ואיזה ציוד קיים, אלא גם כדי לבצע את ההתקנה המלאה באופן מקצועי. יתכן ויוכל להציע לך גם מגבר מתאים בין אם כחדש או יד שניה גם כן.

פורסם (נערך)

הרמקולים האחוריים כן עובדים, והקדמיים לא.

זה אומר שהאחוריים לא מחווטים לשם, לא?

 

400-500₪ נשמע לי סבבה למגבר יד שנייה.

 

יש במקרה מתקינים מומלצים באיזור יבנה-נס ציונה?

עריכה אחרונה על ידי Morningstar
פורסם (נערך)

כנראה שהאחוריים מחוברים ישירות לר"ד (שואל שוב - האם ידוע דגם הר"ד?)

סידור מקובל כשמשתמשים במגבר 4 ערוצים להגביר קדמיים+סאב למשל.

 

יש כמה מגברים סביב התקציב שלך בפורום. חלקם וותיקים, חלקם סבירים/מספקים, חלקם ידרשו בירור נוסף לגבי עלות/דגם,

חלקם אולי ידרשו קצת התגמשות של הצדדים, חלקם אולי לא באזור חיוג שלך, חלקם אולי כבר לא רלוונטים וכו' :wink::

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?621747

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?629784

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?617242

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?628910

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?628064

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?630242

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?630177

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?627688

 

יש בבאר יעקב את B-A-S-S מערכות, יש בראשל"צ את ארט סאונד שהם ספונסר בפורום, יש את Exsound לדעתי איפשהו באזור אשדוד, וגם srool מאחת מההודעות הנ"ל לדעתי מהאזור וידע להכווין במידת הצורך. כמובן שלא מדובר ברשימה מוגבלת. אין לי נסיון אישי מול אף אחד מהם, אבל הם הוזכרו בפורום בצורה חיובית כזו או אחרת למיטב זכרוני.

 

אגב, יתכן ואפשר פשוט לחבר את הרמקולים הקדמיים גם ישר לר"ד.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם

אם מדובר במערכת מקורית, אז איפשהו במיקס של הציוד אמור להיות גם מנחתים שממירים את הסיגנל מרמת מתח של יציאת רמקולים רגילה לרמת מתח שמתאימה לכניסה של המגבר (ומחברי ה-RCA). כלומר, יש שימוש כבר עכשיו לכאורה ביציאות הרמקולים הקדמיות לפחות אני מניח.

 

בקיצור, מתקין מקצועי צריך לאתר מה בדיוק הולך שם ואז לבצע התקנה בהתאם לדרישות שלך וציוד נוסף/אחר/קיים.

פורסם

טוב srool באמת אחלה בן אדם - עצר אצלי בבית מכוון שהיה קרוב ועזר לי קצת לעשות סדר בדברים שם.

עושה רושם שנעשתה ברכב עבודה לא טוב כל כך מבחינת החיווט. כרגע הרמקולים האחוריים מחוברים למערכת המקורית והקדמיים אמורים להיות מחוברים למגבר שלא נמצא שם.

פורסם

:mm_yeah:

 

עכשיו תצטרך להחליט אם מספיק לך מגבר 2 ערוצים (נניח מהלינק האחרון שנתתי קודם) רק כדי להגביר את הקדמיים או שתבחר במגבר 4 ערוצים כלשהו ואז לחבר אולי גם את האחוריים אליו או לחילופין להוסיף סאבוופר, בהווה או בעתיד.

פורסם

אני מנסה להבין מה המצב ברכב בלי לדעת יותר מדי, על מנת שאדע מה להגיד למתקין מקצועי לפני שאני מגיע אליו.

אני ו srool לא הצלחנו בוודאות להחליט מה הולך שם.

האם אפשר מהתמונות המצורפות להבין?

 

מקדימה יש מכל צד MB QUART OSC-216, מאחורה אין לי מושג מה יש.

04b62d06-4b7e-4fba-917d-f169f9864e39.jpg

768cbe57-5e33-47f0-8d0a-0763a23949a9.jpg

b119b99d-5488-44da-8371-5bd550fa5842.jpg

d50fd212-e0f5-429b-956b-58d009c2e74b.jpg

פורסם (נערך)

נראה שבצמה המרכזית הזאת יש:

  • 3 זוגות של חיווט רמקולים, אולי 2 עבור הקדמיים ו-1 עבור סאבוופר.
  • את הכבל RCA האדום שמתפצל בקשצהו לשני זוגות נוספים. כלומר אני מעריך שהתקינו מנחת על זוג יציאות הרמקולים הקדמיות של המערכת המקורית ואז פיצלו ממנו את האות לשימוש במגבר 4 ערוצים.
  • הכבל האדום שמלופף עם איזולירבנד בקצה שלו זה כנראה הפלוס מהמצבר (כאמור, לבדוק שמנותק ומאובטח בצד המצבר גם, אחרת מדובר בסכנת שריפה חשמלית), והכבל השחור לידו הוא כנראה המינוס. הכבל האדום הדק לידם הוא כנראה הרימוט (12V אחרי סוויץ' לצורך הדלקת המגבר).
  • לא לגמרי מבין מה זה שני הכבלים שנמצאים בשרשורים השחורים.

 

הסט הוא סט בסיסי עם הספק ספיגה של 45W RMS לכל צד.

אני חושב שאפשר לנסות בהחלט לחבר אותם ישירות למערכת המקורית ישירות ולבדוק אם זה מספק אותך. אפילו בתור נסיון פשוט.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם

הכבלי מתח בכלל לא מחוברים למצבר... כנראה כשהחליפו מצב לא חיברו אותם.

 

כמה אמור לעלות חיווט מחדש של הרמקולים הקדמיים למערכת המקורית אצל בעל מקצוע?

מעדיף לסלק כל זכר לחיווט הזה מהרכב שלי, שכן עניין המוזיקה ברכב במילא לא מדבר אלי.

פורסם

תצטרך לבצע סקר שוק. איני יודע להגיד לך מחירים מדוייקים.

מומלץ אבל שיהיה מדובר במישהו מקצועי כדי שהפירוק וההרכבה של הדיפונים יעשו ללא נזק וחזרה שלמה לקדמותם.

×
×
  • תוכן חדש...