Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב דיזל, שאלות לגבי נוזל קירור, תוספים ופילטרים


omri_t
שימו לב! השרשור הזה בן 7074 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן!

 

ברשותי סיאט קורדובה דיזל 1.9 sdi

 

מודה אני כי בחודשים הספורים שהיא ואני זוג- מלקק אני את אצבעיתי (דפו דפו דפו חמסה חמסה חמסה)

 

מס' שאלות לי בבקשה לגבי אחזקה :

 

1. האם קיים תוסף דלק למנוע סולר שיכול לסייע בניקוי מע' ההזרקה?

האם מומלץ להשתמש בו? היכן ניתן להשיגו? עלות?

אציין כי אני נוסע כמעט רק נסיעות בינ-עירוניות ע"ג כביש 6.

וביום אנחנו גומעים 150 ק"מ...

 

2. לגבי נוזל קירור- שאלתי בעבר ולא ממש קיבלתי תשובה,

באיזה סוג משתמשים במוסך של פולקסווגן? (צבע אדמדם)

היכן ניתן להשיג חוץ מאשר אצל היבואן?

 

3. לגבי פילטר שמן ,סולר , אויר

אני מבצע טיפולי 10K לבד (פילטרים+שמן)

האם קניית תחליפי של שלושת הפילטרים תהווה חסכון רציני בקניה?

והאם שימוש בתחליפי עלול לגרום נזק?

(פילטר שמן מקורי 65 . פילטר סולר 170, פילטר אויר 130)

 

4. לגבי ממיר קטליטי,

יש דרך כלשהי לשמור עליו? לנקותו? להאריך את חייו?

 

5. ראיתי שקיים תוסף שמן שמשתמשים בו לפני ריקון השמן מנוע,

מוסיפים אותו לרבע שעה עבודה ואז מרוקנים את אגן השמן-

מישהו מכיר? האם אכן עוזר\מומלץ?

 

 

תודה רבה רבה לכל המשיבים!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(1)יש תוספים שונים ולא צריך אף אחד מהם כי הסולר מגיע כבר מתוסף

(2)יש נוזל קירור יעודי לדיזל. כך תשמור על חיי המנוע ומשאבת המים

(3)אין בעיה בשימוש בתחליפי מיצרן מוכר

(4)אין ממיר קטליטי בדיזל

(5)אין צורך אם אתה מקפיד להחליף שמן כל 10K

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוהג באחות התאומה שלה, הפולו קלאסיק.

1. התוסף היחיד, שהומלץ לי עליו, הוא של חברה בשם JB (זו אינה BG, יצרנית ה-K44). תערוך חיפוש בגוגל על Justice Brothers ותמצא את התוסף. לצערי לא מצאתי אותו בשום מקום. דרך אגב, בצ'מפיון פשוט מרוקנים פחית K44 למיכל בטיפול גדול, גם לסולר.

2. הם משתמשים בנוזל מקורי של פולקסווגן.

3. הטיפולים אינם כל 10 אלפים ק"מ אלא כל 15. חלקים מקוריים וגם תחליפיים תוכל לקנות אפילו בצ'מפיון. הם משווקים גם חלקים תחליפיים, שבאים מהחברה, ולעיתים ההפרש יכול להיות ממש גדול. למשל, פילטר סולר תחליפי של צ'מפיון עולה 60 ש"ח ומקורי 240 ש"ח. בגלל "איכות" הסולר בארץ, אולי כן שווה לשים עוד 180 ש"ח פעם בחצי שנה-שנה מאשר לסבול יותר מאוחר.

4 ו- 5 אינם מוכרים לי.

 

דרך אגב, למה אתה מתכוון שאתה מתכוון שאתה אומר שאתה מבצע לבד טיפולי 10K? אל תשכח, שבטיפול לא רק מחליפים שמנים ומסננים, אלא גם בודקים הרבה דברים שאתה לא תדע לחפש, שיכולים להיות חשובים לאורך חיי הרכב ובטיחותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובות הזריזות!

 

אני מטפל לבד כל 10K במקום טיפול "קטן" של צ'מפיון כל 15K

ואת שאר הטיפולים אבצע במוסך...

 

מעבר לזה-

1. חלקים תחליפיים של חברה מוכרת- יש חיה כזו? מה מומלץ?

2. לגבי תוסף 44K - מה זה אומר? מה הוא נותן?

והאם מישהו יודע ומכיר היכן ניתן להשיג את ה- Justice Brothers - עליו המלץ כאן דן...?

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היצרן ממליץ לעשות טיפול כל 15 בשביל מה אתה עושה כל 10? חבל על הזמן ועל הכסף. כמה אתה כבר חוסך בהחלפת השמנים לבד? דרך אגב, טיפול קטן (15) בצ'מפיון עולה פחות מ-300 ש"ח, אז אולי שווה לך להכנס למוסך מורשה, וכך גם לדעת, שמי שבודק לך את הרכב, גם יודע בדיוק מה לחפש.

חלקים תחליפיים ניתן להשיג בכל חנות חלקי חילוף. כדי לך לבדוק גם במחסן החלקים של צ'מפיון, אתה עשוי להיות מופתע לטובה. ברכב שנוסע הרבה כמו הרכב שלך, חבל לשים פילטר ממקור לא ידוע ואחרי זה לחוות תקלות שונות ומשונות. אם זה מחברה מוכרת, יופי. אם לא, חבל.

לגבי K44 בצע חיפוש. למרות שזה מה שצ'מפיון שמים, נראה לי שעדיף (אם בכלל) לשים משהו אחר, יעודי לסולר.

לגבי JB תשאל את עמית (KOMPY).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"יש תוספים שונים ולא צריך אף אחד מהם כי הסולר מגיע כבר מתוסף"

 

מומחים שאינם תמימים טוענים שבגלל האיכת הנמוכה והאמינות של הדלק בארץ, כן מומלץ לשים תוסף לדיזל, משהו של STP למשל. ומה עם ההוספה של מים לדלק? יש גם תוספים סופחי מים. ואתה יודע בוודאות למה הוא מוכר לך ב149 אגורות פחות לליטר (מים ואקונומיקה)?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"יש תוספים שונים ולא צריך אף אחד מהם כי הסולר מגיע כבר מתוסף"

 

מומחים שאינם תמימים טוענים שבגלל האיכת הנמוכה והאמינות של הדלק בארץ, כן מומלץ לשים תוסף לדיזל, משהו של STP למשל. ומה עם ההוספה של מים לדלק? יש גם תוספים סופחי מים. ואתה יודע בוודאות למה הוא מוכר לך ב149 אגורות פחות לליטר (מים ואקונומיקה)?

תוספי דלק הינם נוזלים שלבד מאפקט ניקוי המערכת גם מעלים את דליקות התערובת. מכיוון שבמנועי דיזל יש יחס דחיסה גבוהה מאוד יש חשיבות לשמירה על דליקות נמוכה. תוסף דלק גורם להיפך לקרות ויש סיכון שהתערובת תידלק לפני הזמן ותגרום לנזק מצטבר (במנועי דיזל קשה מאוד לשמוע צלצולים). ההמלצה הטובה היותר לתוסף היא לתדלק בתחנת דלק קבועה ומוכרת שמוכרת בהנחה של סביבות ה - 130 אגורות לליטר.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוות הדעת על ה K44 מעולות. גם משימוש כאן בפורום, גם מדעות בעולם, וגם אני יכול להעיד משימוש אישי.

מומלץ לשים את התוסף (על מיכל מלא ורצוי לפני התדלוק ע"מ שיתערבב טוב) כל 10,000 ק"מ, והמהדרין שמים אפילו כל 5000.

 

לגבי "התוסף שמן" שראית שמשתמשים בו לפני ריקון שמן, מדובר בחומר שנקרא "פלאשינג" שבעצם הוא חומר ניקוי מרוכז וחזק מאוד הנועד לנקות את המנוע מבפנים ע"י פתיחת מעברי שמן סתומים \ בשלבי סתימה. מומלץ לבצע פלאשינג לעיתים רחוקות (חלילה לא כל החלפת שמנים) ולמנוע שעובד קשה. שימוש: כמו שכתוב על האריזה, בד"כ 10-15 דקות במנוע חם בסיבובי סרק.

לקנות פלאשינג של חברה מוכרת! אני השתמשתי באחד של BG והייתי מבסוט.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בואו נדבר שוב על K44 או כל תוסף אחר לדלק. (נציין כי מדובר על מנוע דיזל!!!)

 

 

במקרה הפרטי שלי תאי השריפה והסעפות אמורות להישמר במצבן ואף להתנקות

בשל העובדה שאני נוסע רק נסיעות ארוכות מאוד במהירות שיוט של 100+ (כביש 6)

אם אינני טועה (אני טועה??) אני צריך לחשוש בגדול רק למערכת ההזרקה....

או במילים אחרות ברצוני להגן על מערכת ההזרקה...

 

האם K44 (או JB שהומלץ יותר) יסייע בשמירה על נקיון מע' זו?

האם יותר משקעים או יעלה את דליקות הסולר?

ובכלל האם במקרה הפרטי שלי יש בזה צורך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפאג'רו שלי שמתי היום 2 פחיות (המלצה של המוסך)K44.

בינתיים נראה שזה עובד דיי טוב, לפחות יוצא פחות פיח תחת מאמץ..

Some days your the bug; Some days your the windshield

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(1)יש תוספים שונים ולא צריך אף אחד מהם כי הסולר מגיע כבר מתוסף

(2)יש נוזל קירור יעודי לדיזל. כך תשמור על חיי המנוע ומשאבת המים

(4)אין ממיר קטליטי בדיזל

(5)אין צורך אם אתה מקפיד להחליף שמן כל 10K

====================================================

 

שלום ,

 

לא ברור מאיפה המידע השגוי שאתה מציג בפורום (על אף הכוונות הטובות)...

* נוזלי הקירור היעודיים בדרך כלל מתאימים למנועי בנזין ודיזל ולמעשה כיום אין נוזל קירור שיעודו (מבחינת תקן ) הוא רק למערכות קירור במנועי דיזל.

בכל אופן יש להקפיד ולא לערבב נוזלי קירור שונים \בצבעים שונים ובתקנים שונים.

ראה מאמר תחקיר שכתבתי ופרסמתי באתר שלי : www.carinfocus.com, למכוניות ספורט בישראל - יש לבחור במאמר מערכת.

 

*ברוב המכוניות החדשות עם מנוע דיזל מותקן ממיר קטליטי.

 

*מוכר תוסף לסולר בשם : Eolys , המאפשר בסופו של דבר הארכת חיי הממיר בתנאי של קיום מסנן תקין במערכת הסולר.

 

מנהל האתר למכוניות ספורט בישראל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

====================================================

 

שלום ,

 

*ברוב המכוניות החדשות עם מנוע דיזל מותקן ממיר קטליטי.

 

מנהל האתר למכוניות ספורט בישראל

נכון, וממיר כזה מותקן בוודאות גם בסיאט קורדובה SDI. במוסך שמתמחה באגזוזים, שהחליף את הממיר הנ"ל, לאחר שהתקלקל, נאמר לי, שהממיר הזה פשוט מתקלקל לאחר זמן מסוים, אבל אי-אפשר לצפות מתי זה יקרה. זה יכול לקרות אחרי 60 אלף ק"מ, באותה מידה שהוא יכול לעבור גם 150 אלף ק"מ או יותר בלי להתקלקל.

 

דרך אגב, אם מישהו יודע מה יכול להאריך את חיי הממיר, זה יהיה נחמד אם הוא יכתוב זאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברצוני להתייחס רק לנושא פלשינג של מערכת השמן לפני החלפתו. שמנים סינטטיים הם מעצם טיבם בעלי יכולת המסה וניקוי. המעולים שבהם מתוספים ביד נדיבה בתוספות דטרגנטיות המרחיפות בתוכן את הפיח והמשקעים ומונעות מבוצה להצטבר ולשקוע. במקום להוציא כסף על תוספי שמן למיניהם, כשאינך יכול להיות בטוח בריכוז שלהם ובמשך הזמן המומלץ לשהייתם במערכת, עדיף לקנות שמן איכותי שבו היצרן השקיע באופטימיזציה של המרכיבים. בשימוש רציף וממושך בשמן סינטטי איכותי תמנענה תופעות של תפיסת רינגים לבוכנות עקב משקעי פיח, סתימות במרימי שסתומים הידראוליים וכדומה. יתר על כן, גם מנועים בהם קימת סתימה או היתפסות חלקית עשויים להשתחרר לאחר שימוש ממושך בשמנים איכותיים - במקרים בהם מנוע 'אוכל שמן' בגלל רינגים תפוסים עשויה התופעה להעלם עם השתחררותם. בנסיעות ממושכות כפי שאתה מבצע אין סכנה בדילול השמן ובניטרול התוספות הבסיסיות שבו, ולכן אתה יכול להחליפו בהתאם להוראות יצרן הרכב ולא לעיתים קרובות יותר. רק הקפד להחליף תמיד מסנן עם החלפת השמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוספי דלק הינם נוזלים שלבד מאפקט ניקוי המערכת גם מעלים את דליקות התערובת. מכיוון שבמנועי דיזל יש יחס דחיסה גבוהה מאוד יש חשיבות לשמירה על דליקות נמוכה. תוסף דלק גורם להיפך לקרות ויש סיכון שהתערובת תידלק לפני הזמן ותגרום לנזק מצטבר (במנועי דיזל קשה מאוד לשמוע צלצולים). ההמלצה הטובה היותר לתוסף היא לתדלק בתחנת דלק קבועה ומוכרת שמוכרת בהנחה של סביבות ה - 130 אגורות לליטר.
במנועי דיזל נשאף אויר נקי ורק הטיפות המוזרקות מתלקחות, אז איך תיתכן הצתה מוקדמת? למיטב ידיעתי אחת הבעיות במנועי דיזל היא עיכוב בהצתה (פיגור שריפה במונחים טכניים) ולחצי ההזרקה העצומים במנועים מודרניים באים להקטין את הפיגור הזה ולהבטיח שריפה שלמה של הדלק המוזרק.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב תודה!

עד עכשיו הבנו ככה-

שתוסף שמן, ופלאשינג למניהם- לא נחוץ ולא יתרום בפרט במקרה הספציפי הזה.

וכן חשוב לשמור על שמן באיכות גבוהה. (במקרה שלי אג'יפ!)

 

לגבי ממיר קטליטי (אני מודה שלרגע חשתי טיפה בור)

כיצד ניתן לשמור עליו- ז"א להאריך את חייו.

מתוקף תפקידו (אם אינני טועה?!) הוא "אוכל הרבה זבל"...

ובכל זאת- איך ניתן לשמור עליו בכלל. ובפרט כיצד יכול תוסף (כגוןEolys) לסייע? (מה הוא עושה)

לגבי אותו ממיר קטליטי- מתי יודעים שהוא לא תקין בכלל? או לא תקין בצורה חלקית...

 

* עדיין אין תשובה מוחלטת לגבי תוסף דלק למנוע דיזל...:wink:

 

תודה רבה!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7074 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...