Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

83' היתה שנה מעניינת - קיצור תולדות הפיג'ו 205.


חן פרחי
שימו לב! השרשור הזה בן 4156 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רכב מדהים שבשנים הקרובות גם יהיה רכב אספנות נחשק בכל העולם (במיוחד הGTI).

והאמת היא שעם נסיון עם שתיים, אני יכול להגיד כי הרכב אמין ביותר אפילו בהשוואה למכוניות חדשות.

PEUGEOT 205 XR 1992

חבר במועדון רנו 4 הישראלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור בעלים גאה של 1.6GTI,בהחלט תענוג לקרוא.

מי שלא נהג-לא יבין.

 

בתור חבר של הבעלים, ומי שכן נהג באגדה ביום מסלול האחרון של מועדון PSI.

אני יכול להגיד שאני שמח שיצא לי לנהוג על הדבר הנפלא הזה.ובעיקר ברטוב על הצד :twisted::-D.[תמונות בקרוב]

בלי הגה כוח, בלי חשמל[והבעלים יבין].., בלי משקל, אבל כל כך הרבה כיף!!

ההגה והשילדה מדברים אליך בשידור HD ישירות לידיים ולטוסיק.

 

AVIELT המון המון תודה על ההדמנות.

 

 

נ.ב

אני בעצמי מחזיק 106RALLYE ולדעתי ה205GTI הרבה יותר ישירה וכיפית.

 

נ.ב2

שיהיה לי את הכסף והמקום אין ספק שאני יביא לי אחת לשיפוץ או שנחכה לאספנות ונביא אחת משופצרת . :).

[b]Control, vision, determination. These are the three fundamental components... of the new generation race car driver. Speed is a byproduct. Going fast. But remember: The car is you, you are the car. Okay? Let's riiide[/b]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן, תודה על הסקירה המעניינת, אכן רכב שמגיע לו להזכר בדפי ההסטוריה כאחד המהנים.

ראובן, חבר מועדון אלפא רומיאו קלאסיק ישראל

בפייסבוק: ALFA ROMEO CLASSIC ISRAEL

נפגשים בימי שישי ביכין סנטר פ"ת החל מ-16:30

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי רבות על 205 צבאיות . בצבא הקידומת הצהלית שלהם התחילו ב : 452, 279, 280, 281 , 282, 283. גם למשטרת ישראל היו לא מעט כאלה .

וכמובן שהיסטוריית המכונית בארץ הקודש לא נשכחה.

ה 205 יובאה לארץ מסוף 83', ולמיטב זכרוני לא היו 205 שנשאו את שנת הדגם 83'.

בתחילה יובאו לארץ גירסת ה 1.1 עם הספק של 57 כ"ס וגירסת ה GT עם מנוע 1360 סמ"ק ו 80 כ"ס, כשרובן היו בצבע חום מטאלי, אגב.

לובינסקי סירבו בתחילה לייבא לארץ את ה GTI, בדיוק כשם לא יוברו הגרסאות הספורטיביות של ה 505 וה 305, והחשש היה שמא תפגע תדמיתה המבוגרת והמיושבת של החברה הצרפתית.

רק בתחילת 86', במקביל לשיווקה של האונו טורבו, הוחל ביבוא ה GTI, ששווקה עם כל התוספות - חלונות חשמל, נעילה מרכזית וגג שמש גדול.

מזגן מקורי היה אופצייה, והיתה אפשרות להתקנה מקומית.

הצלחתה של ה GTI בהחלט הפתיעה את אנשי לובינסקי, שלא תיארו לעצמם שכלל יש ביקוש לפלח שוק שבעצם לא היה קיים.

באותה שנה הוחל ביבוא ה CTI הפתוחה, במפרט מכאני זהה לזה של ה GTI.

צה"ל, שבאותה העת החזיק בצי הרכב הגדול בארץ, החל לרכוש את המכונית כהמשך טיבעי ל 104 המוכרת, ואט אט החלה ה 205 לתפוס את מקומה של ה 104, שירשה את הרום כרמל.

הגירסה הצבאית היתה הפשוטה ביותר, וציידה במנוע 1.1 עם יחס דחיסה מופחת, וההספק עמד על 45 כ"ס, אך במחיר עמידות גבוהה יותר ואפשרות לשימוש בדלק דל אוקטן.

בשנת 88' החל צה"ל לרכוש עבור סא"לים 205 בעלות מנוע 1.4 שצויידו במזגן מקורי ואפילו ברדיו טייפ רודסטאר..

ה 205 המשיכה גם בתחילת שנות ה 90' להיות עמוד השדרה העיקרי בצי המכוניות ה "לבנות" של צה"ל, למרות שגם רנו 5 נרכשו.

רק באמצע שנות ה 90', כשהדרישה לבטיחות עמדה בראש סדר העדיפויות, נרכשו פיאט פונטו 75 HSD כתחליף ל 205.

הפונטו לא הוכיחה עצמה כמו ה 205, ודי מהר נרכשו 205 חדשות, והן נותרו בצי הצה"לי עד תחילת שנות ה 2000.

גם משטרת ישראל רכשה 205 עבור קציניה, לרוב בגירסת ה 1.4, ואלו שימשו קצינים בדרגת סנ"צ.

לאורך כל שנות שיווקה נמכרה ה 205 היטב בארץ, וכשהתחרות עם האונו של פיאט החריפה, שיווקו לוביסנקי את המכונית ברמות אבזור גבוהות יותר, שכללו חישוקים קלים ואבזור חשמלי.

גירסת ה 1.1 שירתו היטב ציי רכב, ונמכרו עד סוף 96'.

בתחילת 95' שווקה ה 1.1 בגירסה נחמדה בשם "המספר החזק" או שמא "המספר הקדוש", שכללה מושבים ספורטיביים וגלגל הגה דומה לזה של ה GTI.

הגירסה האחרונה כונתה FOREVER ונמכרה עד סוף 98', במקביל ל 106 המודרנית יותר.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד חן על הכתבה היפה ,אכן מגיע מקום של כבוד לרכב הזה.זכור לי מאד לטובה משרותי הצבאי למרות שנהנתי יותר מהרנו 5.

בארץ הראשונות למיטב ידיעתי נרשמו כ- 1984.אני חושב שמעטים מאד שרדו מהשנתון הזה.יש לי אחת רגילה מיד ראשונה 1100 סמ"ק 84.

אשמח לגעת עם מישהו יודע על דומה משנתון זה.

תודה,חן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפעם גם אני רוצה להוסיף מספר מילים:

בשנת 1997 חזרתי משהות ארוכה בארצות הברית וגיליתי ששכן מבוגר שגם בסמוך לבית הורי מעוניין למכור את ה-205 GTI שלו, מודל 1989. השכן הזה היה חשוך ילדים וגם די מבוגר, שמר מאוד על המכוניות שלו והוא לא נסע בהן הרבה. בשמונה שנים - רק 40,000 ק"מ... כמובן שהייתי חייב לרכוש ממנו את המכונית ולמרות שהיא הייתה בת שמונה שנים, לי היה את העונג להסיר את הניילונים מהמושבים האחוריים! כן, הם עדיין היו שם. מעולם לא ישבו במכונית הזו במושב האחורי. המכונית הייתה במצב חדש לגמרי!

 

נו, ואיך הייתה ההתרשמות שלי מהמכונית שכולם לא הפסיקו להלל? שנאתי אותה. פשוט שנאתי את המכונית הזו! אחרי שלוש שנים של התמקצעות בנהיגת מסלול מדויקת וחלקה - המכונית הזו פשוט לא התאימה לי בכלל. הייתי מכוון אותה לנקודה מסוימת בכביש ומוצא את עצמי מפספס את אותה נקודה במטר. בנהיגת מסלול, זאת יש לדעת, פיספוס של 20 ס"מ בנקודת ההשקה נחשב בושה גדולה... כל כך שנאתי את המכונית הזו, עד שאפילו לא יכולתי לדרג אותה בין עשרת המכוניות החביבות עלי ביותר.

ואז יצאתי לעשות קורס נהיגת ראלי-עפר בצרפת. שם למדתי לזרוק את המכונית לתוך הסיבוב ועוד שיטות ומונחים מעולם הראלי. כמובן שחזרתי לארץ ומיד התחלתי ליישם את הטכניקות מאחורי ההגה של הפיג'ו הקטנה. כזה מהפך - גם ביפה והחנון לא ראו מעולם. ממכונית שנואה ולא מדויקת, הפכה ה-GTI למקור הנאה בלתי נדלה. רק בזכות שינוי שיטת נהיגה שלי. ממכונית שלא נכנסה לרשימת ה-Top 10, היא קפצה בדירוג היישר למקום השני (מיד אחרי מאזדה RX7 דור שני, שהייתה ברשותי בארצות הברית).

לצערי, הרומן שלנו לא החזיק מעמד זמן רב. באותה תקופה עבדתי בתל אביב ועדיין גרתי אצל הורי. הייתי נוסע עימם בבוקר לעבודה, בטנדר סובארו שלהם, או על אוכף האופנוע, והפיג'ו הייתה נשארת בבית, בחניה. בערב, כשרציתי לקפוץ לבקר חברים, עייף מדי להזיז את הסובארו שחוסמת את החניה של הפיג'ו - מצאתי את עצמי לא פעם מתעצל ובוחר בסובארו על פני ה-GTI. הקש ששבר את גב הגמל היה ההכרה שאני פשוט צריך אופנוע טוב יותר וזה יהיה מבחינתי הרבה יותר שימושי. מה גם שאם אמכור את הפיג'ו, אוכל לקנות אופנוע יותר טוב וגם מכונית אספנות - וכך עשיתי. הפיג'ו נמכרה לבן דודי שהחזיק אותה כמה שנים. אני קניתי ימאהה XT600 ובהפרש פיאט 124 ספורט ובלילות נשארתי להתגעגע לפיג'ו, שלימדה אותי שמכונית הנעה קדמית טובה יכולה להיות כיף אחד גדול.

205 gti.JPG

פיג'ו 205.JPG

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה 205 הפסידה לאונו בתחרות "מכונית השנה 84'" - ובצדק.

האונו היתה חדשנית יותר והציגה תפיסה מתקדמת, בעיקר במה שנגע להשגת מרחב פנימי גדול.

הן האונו והן ה 205 הצליחו מאד מסחרית, אך בעוד שפיג'ו ידעו למנף היטב את הצלחת ה 205, והציגה קו מרשים של מכוניות, שכולן נהנו משילוב יוצא מן הכלל של נוחות נסיעה והתנהגות כביש מהנה, פיאט "בזבזה" את הצלחת האונו בצורה מושכלת פחות, ובין השנים 83' ל 88' לא היה לפיאט הרבה מה להציע, וגם הטיפו שהוצגה ב 88' לא הפכה ללהיט גדול.

בנוסף, ה 205 התבגרה בצורה טובה בהרבה מהאונו, ומתיחת הפנים של 88' במסגרתה הוחלף קו המנועים, הפכה אותה למכונית טובה יותר מהאונו, שבדור השני, נעדר היצירתיות, הרגישה "פאסה".

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פנים רבים להתבגרות. לפחות בהיבט אחד אני חולק עליך: איכות החומרים. גם ב-205 וגם באונו איכות החומרים היתה רחוקה מלהרקיע שחקים, אלא שבאונו גם אחרי עשור הדשבורד הוא עדיין יחידה אחת, בניגוד ל-205, שעם כל עליה על גבשושית מזדמנת בכביש נושר לו חלק נוסף מהדשבורד.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה 205 מכונית מצוינת מנוע דגם TU רץ המון שנים

בשנת 2000 הגשתי הצעה במכרז של צהל

אמרו לי תגיש סכום נמוך ותתן על רוב המכוניות

זכית באותו מכרז ב 11 205מכונית סאמק ועוד לסטודנט :)

כל החברה בכיתה נסעו עם 205 באותה שנה חח

אחלה רכב באמת

חבר צוות פיברקלאב טוב כלב חבר מחבר כלב מיצר צינורות ברקס ממתכת 0522790303

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעולה ומעניין... כהרגלך.

 

ברשותך מספר הערות/הארות

 

ה 205 קבריולט בנפח 1.4 נקראה CJ ולא CTI כמו אחותה בעלת מנוע ה 1.6

 

ה 205 roland garros - נמכרה רק בצבע ירוק בקבוק, ולמיטב זכרוני מעולם לא נמכרה בישראל.

ידוע על אחת שנת 94 שהגיע לישראל, מה עלה בגורלה, לא ידוע?

 

ל roland garros היו גם גרסאות קבריולט.

 

את גרסת ה rallye אפשר היה לקבל רק בצבע לבן

 

גג השמש הענק היה נקודת תורפה, עם בעיות איטום של גומיות מתנפחות חשמלית שכמובן לא שרדו את השמש הישראלית.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזכרות כאן ה-205 מול האונו. הרנו 5 רק במילה.

באירופה ובמיוחד באיטליה, ארץ המכוניות הקטנות, וגם בגרמניה, הרנו 5 בדרך להיות קלאסית הרבה יותר משתי האחרות. בצדק. היא מתנהגת טוב מהן ,נוחה ואמינה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4156 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...