Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המדריך להעמדת רכב לתקופה ארוכה, או הפסאט 85 שלי


re_ilan
שימו לב! השרשור הזה בן 4761 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

הפאסאט מודל 85, 1.8, אוטומטית, עומדת אצלי בחצר. ביולי היא תהיה שנתיים ללא טסט. את הרכב קיבלתי במתנה לפני בערך שנה, עם 90K בקילומטרז', כנראה אמתיים. אני לא מצליח להעלות תמונות, אבל אפשר לראות בקישור הזה http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=280655

 

בזמנו הרכב הונע בעזרת אסף בקר, אחרי שעמד כשנה בהרצליה, נסע לת"א והועמד שוב.

כרגע ידוע על בעיה בקרבורטור שכנראה דורש ניקוי + הצ'וק האוטומטי שבור. הצבע, כמו שאתם רואים, על הפנים, אבל אין שום רקבונות. יש עוד כמה דברים קלים לתיקון, כמו חלון חשמלי של הנוסע הקדמי שלא עובד, וידיות דלתות בעייתיות. הסלון שמור יפה מאוד ודורש עבודת שיקום פשוטה. עד פה לגבי מצב הרכב. מה שחשוב הוא שהרכב מדליק אותי ואני מת לשפץ אותו, ולהשתמש בו.

 

כל הזמן חשבתי שכשיתקרב מועד השנתיים ללא טסט - אלך לעשות את הטסט כדי להימנע ממעבדה בהמשך. אבל עכשיו נראה לי שלהיכנס לזה כרגע יהיה פשוט לא אחראי מצידי, בעיקר מבחינה כלכלית, אבל גם מבחינת זמן פנוי שאין לי, מה גם שהוולוו 244 רק נכנסה לפחח.

 

החלופה היא כמובן להעמיד את הפאסאט ארבע וחצי שנים, עד שתהפוך לאספנות ואז לשפץ ולהחזיר לכביש, וגם לחסוך ככה עלויות ביטוח טסט וכו'. הייתי שמח לשמוע את דעתכם בעיניין.

 

בינתיים קיבצתי למדריך מסודר את מה שמצאתי בפורום בעניין העמדת רכב ארוכת טווח:

המדריך להעמדת רכב לתקופה ארוכה

  1. לכסות את הרכב בכיסוי. אם הרכב חונה בחניה מקורה - מספיק כיסוי בד (כדאי להגביה באמצעות ספוג), אם חונה בשמש - יש לכסות בכיסוי איכותי נושם.
  2. למלא שמן חדש עד הסוף. להעמדה לתקופה של מעל לשנה - שמן מיוחד לאכסנה ארוכה. (חברים, האם כנ"ל גם לגבי שמן גיר?)
  3. לנלא את מיכל דלק למניעת חלודה. לפני התנעה להוסיף תוסף סופח מים. אם הרכב עמד כמה שנים - לרוקן הדלק ולמלא חדש.
  4. לרוקן מים ממע' הקירור ולסגור את המערכת חזרה (לא להשאיר צינורות פתוחים).
  5. לפתוח את הפלגים ולהכניס 3-5 ס"מ שמן מלמעלה בעזרת משמנת. להחזיר את הפלגים למקום.
  6. לנתק חוטי הצתה.
  7. לנתק כויל מהמפלג ולחבר לאדמה.
  8. אחרי ביצוע 5-8 לסובב את המנוע 5-8 שניות באמצעות גל הארכובה (הסבר מפורט יותר יעזור).
  9. אין ללחוץ על דוושת הגז או לנסות להתניע.
  10. לאטום פתחי כניסת אוויר ופתח האגזוז בבד או סרט הדבקה.
  11. לפרק ולהרחיק את המצבר מהרכב.
  12. לפזר 1.5 ק"ג חומר סופח לחות (silica gel) על רצפת הרכב.
  13. לפתוח את פתחי האוורור.
  14. לשחרר בלם יד.
  15. בגיר ידני - לשלב הילוך.
  16. העמדת הרכב על בוקים / השארתו על הצמיגים - הדעות חלוקות.

טיפים נוספים והבהרות על הטיפים הקיימים יתקבלו בברכה.

01Sep_0011.jpg

אם ראיתם וולוו 240 בפירוקיה אנא ספרו לי על כך

וגם אם ראיתם וולוו 700 או 900

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בנוסף לנקודות שציינת:



 

לא הייתי מרוקן את נוזל הקירור אלא מקפיד שמערכת הקירור מלאה בנוזל קירור טרי ואיכותי (יש לבדוק את אחוז האתילן גליקול במכשיר מיוחד) כי הוא ימנע קורוזיה במנוע.

 

כדאי לעבור בספריי סיליקון על כל הגומיות של הדלתות והחלונות, במיוחד אם לא יפתחו אותן זמן רב.

 

כדאי למרוח וקס על כל הפח של האוטו ולא להוריד. זה נראה מכוער אבל זה שומר על הפח.

 

אם יעברו באמת 5 שנים, במילא תצטרך להחליף את הצמיגים בבוא היום שתרצה לנסוע, כך שאין צורך בהגבהת הרכב.

 

בהצלחה.

 

אם מצבך הכלכלי, או הזמן העומד לרשותך, ישתפר, שחרר את האוטו מהעונש לפני סוף התקופה.

 

הרכב שלי (שמופיע באחד השירשורים למטה) עמד שבעה חודשים בעונש, ויצא ללא נזקים מיוחדים, למעט המצבר שמת למרות היותו מפורק מהרכב.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההסברים, גם אני שוקל להעמיד רכב לפרק זמן ארוך ולא ידעתי מה הפעולות שאצטרך לבצע כדי לשמור עליו, עכשיו אני יודע.

סובארו-SVX שחורה 94' ,סובארו SVX לבן פנינה 92', סובארו XT טורבו שחורה 86', סובארו XT טורבו בורדו 86', סובארו XT טורבו לבנה 86'

ארז

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה 505 שלי עמדה שנה ותשעה חודשים

הונעה פעם בחודש

להחזיר אותה לכביש לא היה קשה במיוחד

הבעיה החריפה ביותר היתה למצוא את דליפת הגז מהמזגן...

אצא לי השוקה / להקת "ברוז"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תמלא את הצלינדרים בשמן,3 -5 ס"מ ,כמו שכתבת ואחר כך תסובב הקרנק ,בעזרת הסטרטר-

במקרה הטוב לא יסתובב,במקרה הרע תיצור נעילה הדראולית שתגרום לעיוות בטלטל,או שבירת

גל ארכובה.

עליך לטפח מוזרויותך מגיל צעיר,כדי שלכשתזדקן לא יחשבו שעף לך בורג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד כמה דברים שמצאתי בפורום (סליחה שאני לא נותן קרדיטים, אבל אם אכנס לזה לא אוכל לצאת. למען ההגינות אני מבהיר ששום עיצה אינה שלי במקור והכל נאסף בשיטוט בפורום).

 

מתוך ספר הרכב של BMW, דגם לא ידוע לי, מצ"ב בקובץ:

  1. להעמיד את הרכב במקום ישר,
  2. בגיר אוטומט: להשים את הגיר בP, בגיד ידני בR
  3. ולנפח צמיגים לPSI 57
  4. ממש לפני ההשבתה לנסוע מעט תוך לחיצה על דוושת הבלמים ועם בלם יד.

מתוך האתר של מיאטה:

How do I prepare my Miata for Winter Storage?


  1. Clean all painted surfaces, use touchup paint as needed, and wax the exterior and door jams, under the hood and trunk lid, and wheels.

  2. Flush with generous quantities of water: the undercarriage, behind inner front fender liners, inside rocker panels (being sure that all 8 drain slits are unblocked).

  3. Use a good rubber/vinyl cleaner-conditioner on all vinyl and on rubber gaskets, seals, and other rubber parts.

  4. Change oil and filter; do lube job. (Optional: Remove four spark plugs, squirt oil in cylinders, and turn engine over. This may be unnecessary with modern engine oils and their additives.)

  5. Check that engine coolant has 50-50 mixture, or that coolant is good for 35-below temperature.

  6. Lubricate door window channels and tracks with silicon (on power windows, keep silicon away from electrical contacts and use white lithium in the metal tracks).

  7. Fill gas tank as full as possible. Add a can of dry gas made for use with fuel injection. (Optional: Add fuel stabilizer to gas; some believe this is unnecessary for modern gasoline with its additives.)

  8. Stuff rags (steel wool or crumpled foil should foil rag-eating rodents) tightly into tailpipe and intake snorkel under hood in order to keep out rodents. Tape a note to the steering wheel that reminds you to unplug the pipes before trying to start the Miata.

  9. Jack up car and store on blocks under the jack points; this takes weight off springs, shocks, and tires. (Alternative: Store car with at least 40 pounds of air in tires, to minimize
    flat spotting
    of tires.)

  10. Transmission in neutral and parking brake off. (The MCA has recommended that you also depress the clutch pedal by using a stick between base of driver's seat and the pedal; however, no one has seen a sticking clutch pedal on a Miata and some experts question whether you should follow this step, which would put the linkage under stress.)

  11. Battery



    1. [*]
      Store car with convertible top up, to ensure that it is dry and does not mildew.


      [*]
      Where mice are a problem, a few mothballs placed in the car will discourage the building of nests.


      [*]
      Cover car with a soft breathable cover, to keep away sunlight and to keep dust off Miata.


      [*]
      In choosing location for storage, remember that moisture, rodents, and direct sunlight are the enemies, to varying degrees in different parts of the country.


      [*]
      Wait in agony for winter to end, then to restart, pull the fuel injector relay (under hood, on fender, N. American passenger side) and crank until you've got good and steady oil pressure -- about 8 psi on the gauge. This will take 45 seconds or so. Plug relay back in and away you go.



      Untitled-1.jpg

  12. Disconnect battery and store it where temperature is above freezing and NOT on a concrete floor. (Be sure to record the radio code, which you will need to re-enter when reconnecting battery.)

  13. An alternative approach, at least with indoor storage, is to leave battery in car and use a trickle charger set at 2 amps, approximately once each month. An even better approach is to use a timer on the charger, set weekly. Best of all is use of an automatic trickle charger which is attached to the battery, plugged in, and then forgotten.

  14. It does NOT work to start the car up weekly or monthly when it is in storage.

אם ראיתם וולוו 240 בפירוקיה אנא ספרו לי על כך

וגם אם ראיתם וולוו 700 או 900

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תמלא את הצלינדרים בשמן,3 -5 ס"מ ,כמו שכתבת ואחר כך תסובב הקרנק ,בעזרת הסטרטר-

במקרה הטוב לא יסתובב,במקרה הרע תיצור נעילה הדראולית שתגרום לעיוות בטלטל,או שבירת

גל ארכובה.

 

יכול להיות שאתה צודק, אך משום שהדבר מצויין בקישור שלהלן כלקוח מתוך דף טכני של פורשה ובנוסף והיה עוד חבר פורום שהמליץ לעשות כך באחד השרשורים, אבל כרגע אני לא מצליח לאתר את הקישור. אשמח להתייחסות נוספת לעניין.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=126577

 

שבת שלום

אם ראיתם וולוו 240 בפירוקיה אנא ספרו לי על כך

וגם אם ראיתם וולוו 700 או 900

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיוני רכב שעומד ולא מניע בצורה תכופה (פעם בחודש +/-) ושלא נוסעים בו קצת מדי פעם צובר המון בלאי. אם אתה חושב שאפשר לשמר צינורות גומי שלא יתייבשו או צמיגים שלא יהרסו וכו' הדבר לא נכון. בלי קשר לאם הרכב עומד או נוסע חלקי גומי מתבלים עם הזמן.

 

אני במקומך הייתי מעמיד את הרכב מכוסה כמו שצריך, מגיע אליו פעם בחודש ומניע אותו לחצי שעה.

 

לגבי כל סיפור הטסטים מה שאתה יכול לעשות זה ליישר לרכב קו עכשיו כך שהוא יעבור טסט, ולהשתמש בטסט פעם בחצי שנה כהזדמנות לרכב לנסוע. אתה יכול לעשות טסט ומיד אח"כ להקפיא את הרשיונות ולהזדכות כמעט על כל האגרה. ביטוח לטובת הטסט עושים לשבוע כל פעם (עולה גרושים) ומכיוון שהרכב נוסע רק לטסטים פעם בחצי שנה או פעם בשנה או אפילו פעם בשנה וחצי איך שיסתדר לך הוא לא יצבור ריג'קטים ותספיק הכנה אחת טובה עכשיו לטסטים לשנים הקרובות.

 

בקיצור מה שאני מנסה להגיד לך זה שלהעמיד רכב ל4 וחצי שנים על הנייר (או על גבי דפי הפורום) זה דבר אחד ובמציאות זה דבר אחר. ולדעתי היישור קו המאסיבי שתצטרך לעשות בסוף התקופה יעלה לך יותר מיישור קו לטסט עכשיו + פיצ'פקס בעתיד לקראת טסטים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה הולך להעמיד רכב ל 5 שנים כמו עציץ בחצר, לך תדע מה יקרה עוד 5 שנים...

 

לפי דעתי, אתה יכול למכור אותה או לגרוס אותה ועוד 5 שנים לקנות אחת משופצת ונוסעת, מאשר לחכות עם זו, ולהחזיר אותה לכביש יעלה לך סכומים לא מבוטלים היות ותיכנס לסבב החלפות של חלקים מתבלים גומיות וכו, סיפור בלי סוף.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שאתה צודק, אך משום שהדבר מצויין בקישור שלהלן כלקוח מתוך דף טכני של פורשה ובנוסף והיה עוד חבר פורום שהמליץ לעשות כך באחד השרשורים, אבל כרגע אני לא מצליח לאתר את הקישור. אשמח להתייחסות נוספת לעניין.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=126577

 

שבת שלום

אם אתה שם שמן בצלינדרים ומסובב זה מצוין,אבל לא עם הפלאגים מורכבים,ולא עם הסטרטר אלא ידנית היות

וכשאין פלגים אין בעיה לסובב ידנית,לשמן יהיה זמן להמרח כראוי על דפנות הצלינדר ואין ספק שאם יעשה בעזרת

הסטרטר יושפרץ השמן וילכלך את תא המנוע.

עליך לטפח מוזרויותך מגיל צעיר,כדי שלכשתזדקן לא יחשבו שעף לך בורג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון אישי עם רכבים ישנים-לא אספנות אבל ישנים.

שום דבר שתעשה לא יתקרב אפילו להתנעה וסיבוב קצר פעם בכמה זמן וכל מי שיגיד לך אחרת טועה.

גם אם תתניע רק פעם בחודש לחצי שעה ותעשה סיבוב רק של 2-3 דקות זה הדבר הכי בריא והכי טוב לרכב.

אני לא נכנס כרגע לעניין של ביטוחים וטסטים אלא רק למה הכי בריא בשביל הרכב.

תחשוב בשביל הדוגמא על בן אדם בריא יחסית שישכב במיטה ולא יקום,לא ילך ולא יעשה פעילות, זה לדעתי דבר די דומה.

אני לא אומר שמה שאני אומר ישמור על הרכב במצב מעולה אבל לפחות סביר.

על חלקי גומי בחום של ישראל הדרך היחידה שתוכל קצת לשמור עליהם זה תזוזה מידי פעם.

ככה גם על דברים שלא קשורים למנוע-חלונות,דלתות,מנעולים,חלקי חשמל,הגה,בלמים ,בולמים,מיסבים שונים,מזגן,חימום וכו'.

במיוחד בגלל שזה רכב ישן כל דבר שלא יפעל 5 שנים יפגע.

המאמץ במשך 5 שנים ישתלם לך אחר כך כשישמר לך רכב במצב סביר ולא גרוטאה מוחלטת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים,

  1. למכור את הרכב - לא בא בחשבון, הרכב כמעט לא זז שנתיים + ללא טסט שנתיים, ובוא נודה על האמת: אף אחד לא יקנה אותו. מתפרסמים בפורום כלי רכב הרבה יותר אטרקטיביים ואף אחד לא מרים את הכפפה.
  2. לגרוט אותו - למה לי? חוץ מזה שהרעיון מחליא אותי, הרי את זה אוכל תמיד לעשות.
  3. להכין את הרכב כרגע לטסט, להקפיא רשיוניות וכל שנה להפשיר ולהעביר טסט (אין שום סיבה לעשות את זה כל חצי שנה) היתה התוכנית המקורית. הנקודה היא שהרכב צריך יישור קו (במקרה הטוב רק צמיגים, בלמים וקרבורטור) ומדובר בכסף ובעיקר בזמן שאין לי (אני אבא לוולוו 244, גולף דור 2 וקטנוע שדורשים את שלהם באופן שוטף),
  4. לכן ההחלטה כרגע היא להעמיד את הרכב.

בפן המעשי, לשם אחסנה ארוכה, אשמח לדעת את התשובות לשאלותי שלהלן:

  1. איזה נוזל מומלץ לשים במע' הקירור?
  2. איזה שמן?
  3. איפה משיגים שמן סיליקון למריחת הגומיות?
  4. האם כדאי למרוח משהו על הפח? ואם כן, מה?
  5. האם כשאני ממלא את מיכל הדלק, כדאי למהול את הדלק בשמן? (איזה תחנות מוכרות דלק מהול:lol:?)
  6. מע' השפיצרים לשמשה - אני מניח שלרוקן. נכון?

תודה

אם ראיתם וולוו 240 בפירוקיה אנא ספרו לי על כך

וגם אם ראיתם וולוו 700 או 900

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי להניע את הרכב ל10 /20דקות נניח ,פעם בשבוע/שבועיים או אפילו יותר לא צריך טסט ,לא ביטוח וגם לא את כל הפעולות שכתבת.

וזה יהיה הרבה יותר יעיל מרכב שיעמוד 5 שנים אפילו אם לא תעשה סיבוב.

אם באותה הזדמנות שאתה מניע תפעיל מידי פעם גם מזגן/חימום זה בכלל יהיה טוב.

זה לא יעלה לך יותר ממחיר הדלק שישרף .

כמובן שצריך לבדוק שמע' הקירור תקינה ולבדוק שמן ומים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני בדעה שאין טעם להעמיד אותה ולחכות 5 שנים- תכל'ס מדובר במכונית די בנאלית וכעורה, ועוד אוטומטית...

ולך תדע כמה ריקבונות יתפתחו בתקופה הזאת.

במקומך הייתי מפרק את המנוע 1.8 ומשתיל אותו בגולף, ואת השאר מוכר לחלקים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4761 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...