Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי אלטו 2010 ידנית - התרשמות ראשונית וסיכום שבועיים


Edward216
שימו לב! השרשור הזה בן 5028 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הסיבה לביקורת

טוב אז בגלל שהאוטו הזה קיבל פה תשומת לב לא קטנה בפורום בחודשים האחרונים, החלטתי להרים את הכפפה ולכתוב ביקורת מקיפה ככל הניתן לאחר שבועיים עם האוטו. כמובן שמדובר בהתרשמות ראשונית בלבד ולכן צריך לקחת הכל בעירבון מוגבל, אבל כרגע התפנה לי זמן שזה דבר די נדיר בתקופה האחרונה אז החלטתי להשקיע טיפה ולכתוב פה איך התרשמתי אישית מהאוטו בשבועיים שהוא אצלי.

 

האופציות האחרות

כמובן שלפני שרכשתי את האלטו ערכתי סקירות מקיפות באתרי אינטרנט רבים על מנת לראות האם הוא באמת שווה 60K ש"ח או שעדיף לקנות אוטו אחר, שבהיותו בן מספר שנים מועט יוכל להפגין אמינות דומה לרכב חדש. אופציה נוספת הייתה להוסיף עוד מספר אלפים ולרכוש את היונדאי I10 הידנית החדשה או הפג'ו 107 החדשה, שתי מכוניות שמהוות מתחרות ישירות של האלטו, משום שלמעשה אלו הן 3 המכוניות היחידות המוצעות בסכומים המדוברים ומסגמנט המיני. גם הפיאט פנדה היא אופציה עבור חלקכם שירצו אוטו חסכוני וקטן, אולם עיצוב מיושן ושנת דגם 2003 עם 60 כ"ס בלבד (למרות שהמכונית מגיעה עם נתון מומנט מכובד יותר עקב המנוע בנפח 1250 סמ"ק) גרמו לי לרדת מהעניין. 2 המכוניות האחרות נראות לי אישית פחות טוב מהאלטו, ובעלות תג מחיר גבוה יותר אשר לדעתי אינו מוצדק.

 

התנהגות בנסיעה

מכל הביקורות המקיפות שקראתי על האלטו, הסתבר כי מדובר ברכב עירוני לא רע בכלל, עם הגה חשמלי ורדיוס סיבוב של 4.5 מטרים בלבד, 2 דברים אשר עוזרים להתנהלות הנוחה של האוטו בעיר, בנוסף למנוע חדש של סוזוקי המספק 68 כ"ס. נתון המומנט טיפה מאכזב אך אינו מפתיע בהתחשב בכך שמדובר במנוע בעל 3 צילינדרים בלבד, בנפח מדויק של 998 סמ"ק. לעומת הרכב הקודם שלי, רנו קליאו B שנת 2002 עם מנוע 1.2, הרכב מרגיש טיפה יותר חלש בסל"ד נמוך ומרגישים חוסר כח בהילוך שני על פחות מ20 קמ"ש לדוגמא, אולם כפי שביקורות רבות ציינו, הרכב אוהב יותר להיות בסל"ד גבוה יותר ומרגיש זריז, מהיר ונוח בהרבה בהם.

הרכב עדיין לא עבר הרצה והקילומטראז' עומד על 600 ק"מ בלבד, אולם מהנסיעות שביצעתי ברכבי נסיעות המבחן (האוטומט והידני) האוטו מאיץ בקלות עקב משקלו הנמוך (כ850 ק"ג בלבד) ומספר הסוסים הלא מועט בכלל בהתחשב בכך שמדובר במנוע רגיל לחלוטין בנפח כה קטן ועם 3 צילינדרים. גם אצלי הרכב הגיע בקלות יחסית ל140 קמ"ש ונסע טוב בהרבה מהקליאו. יש שהשוו את הרכב לסובארו ג'אסטי של פעם, אולם אני לא אוהב את ההשוואה משום שמדובר ברכב שמרגיש חדיש ומתאים לתקופה, ולמרות שאינו מציע יותר מידי פינוקים ותוספות, מגיע עם הדברים ההכרחיים ונותן אפילו לא מעט מעבר. המראה החיצוני מעוגל ומתאים לתקופה העכשווית והעיצוב הפנימי אינו נופל בהרבה לדעתי מרכבים חדשים לא מעטים, עם מספר רב של תאי אחסון, אחד אפילו מואר באור אדום כמו כל שאר לוח השעונים והדשבורד.

 

אבזור

האבזור שמגיע לארץ כולל כמובן מזגן ומערכת סטריאו מקורית, הגה חשמלי ומתכוונן לגובה, ABS, ESP, שתי כריות אויר קדמיות ו2 צדדיות. תא הכפפות אכן פתוח אולם אני מוצא בזה יתרון משום שהוא נוח לאחסון מפות ומסמכים ואין ספק כי נפחו רק מרויח מהמחסור במכסה. האבזור החסר בארץ הוא פנסי הערפל, חישוקי המגנזיום ומד הסל"ד אשר מוצעים בחו"ל כאופציה אולם בארץ לא. ניתן להתרשם מהתוספות ברכבי נסיעת המבחן אשר הגיעו ביחד איתן אולם היבואן החליט שלא ליבא יותר את הגירסה הנ"ל אלא לדבוק בגירסת הבסיס על מנת להציע מחיר אטרקטיבי יותר. בנוסף, הרכב מגיע רק עם 2 רמקולים בקוטר 4" אשר ממוקמים בדשבורד ו4 החורים המקוריים בדלתות נשארים מיותמים ואפילו מחוסרי חיווט. עם זאת המערכת עדיין תהיה טובה לרוב האנשים ומי שרוצה יכול להוסיף עוד 2-4 רמקולים בקוטר 6.5" בדלתות.

 

ההזמנה

כאשר קניתי את הרכב הסוכנות הציעה חיישני רוורס בחינם בהתקנה מקומית, ואת הקודן קיבלתי מתנה מהביטוח שעשיתי דרך הסוכנות. גם פסי מגן ביקשתי להתקין בהתקנה מקומית, ולמרות שהם לא נחתכו בצורה מושלמת והפריעו לפתיחה של הדלת האחורית, סידרתי את העניין בכמה רגעים עם סכין יפנית. יש לציין לטובה את סוכנות סוזוקי בכפ"ס אשר להבדיל מהמרכזית בת"א ששולחת את הלקוחות לדרום לאסוף את האוטו, הביאה את הרכב עד הסוכנות ומסרה את המפתחות בידיים. אני משער שזה קיים במרבית הסוכנויות אולם זה דבר שכדאי לברר בעת ביצוע ההזמנה. גם מחירי ההתקנות היו סבירים והם באו לקראת הלקוח.

 

מנוע וביצועים

אני בטוח שכולכם יודעים אך אני מעדיף לרכז את כל המידע בשרשור הזה, האוטו מוצע בארץ ב2 גרסאות, אוטומטית העולה 73K ש"ח ומאיצה מ0 למאה ב17 שניות וצורכת טיפה יותר מליטר ל20 ק"מ נסיעה, וידנית העולה 60K ש"ח, מאיצה ב13.5-14 שניות (תלוי את מי שואלים) וצורכת מעט פחות מליטר דלק ל20 ק"מ. הרכב מגיע בצבעים רבים אולם לחלק מהם, כמו שחור, פשוט תצטרכו לחכות יותר זמן. אני הזמנתי את הרכב בצבע כסוף. כמו כן, כפי שבטח שמעתם, גם אם תקחו את הרכב בצבעים פחות בנאליים, כמו ורוד, תצטרכו לחכות הרבה זמן לרכב. יש האומרים שזה בגלל הביקוש הגבוה אך לדעתי זה בגלל שהיבואן פשוט לא התכונן לשיווק של רכב ידני בכמות של יותר מכמה מאות בשנה ולכן ההמתנה הארוכה, נכון להיום כחצי שנה ואף יותר. נקווה שבעתיד הזמינות תשתפר, במיוחד כי אין ספק שכמות ההזמנות הרבה אינה כי האוטו הוא הכי טוב בשוק אלא פשוט כי הוא חדש, אינו מוצע עדיין כיד שניה, והרוכשים עדיין מופתעים מהמחיר הזול, אליו לא התרגלנו בארץ.

 

בטיחות

לפני מספר ימים אכן התפרסם כי זהו הרכב הכי פחות בטוח שנבחן השנה בeuroNCAP וזכה רק ל3 כוכבים, אולם יש לזכור כי הגירסה שנבחנה אינה כוללת ESP ובמבחנים שנערכו באוסטרליה עם 6 כ"א וESP הרכב זכה ל4 כוכבים, כאשר נתון הESP כחובה הוסיף יותר ניקוד מאשר הנוכחות של 2 ה-curtain airbags. אני לא מתכוון לגונן על האוטו רק כי קניתי אותו, ואין ספק שבטיחות היא דבר חשוב שאין לזלזל בו ושכל אחד יעשה את השיקולים שלו, אולם בבדיקה מעמיקה יותר ניתן לראות כי ספק שהרכב בטוח פחות מיונדאי I10 אשר אמנם קיבל 4 כוכבים באירופה עקב הESP אולם אין ספק שנכשל בכך שהנקודה החלשה היא בהגנה על החזה, דבר אשר בתאונה יכול לגרום לסיבוכים לבביים וריאתיים רבים, לעומת הגנה חלשה שנרשמה בסוזוקי על אזור הברך הימנית של הנהג.

 

נוחות

האוטו טוב מאוד לנסיעות קצרות, המושבים נוחים, המתלים לא קשים מידי ברכב ללא יומרות ספורטיביות כלל, ולמרות הצמיגים הקטנים לא מרגישים יותר מידי את המהמורות על הכביש. גם מחוץ לעיר ובנסיעות ארוכות יותר האוטו נשאר נוח ובמהירות שיוט של 100-120 קמ"ש הוא מרגיש יציב מאוד ונוח, אולם מעבר למהירות הזו המנוע מתחיל להרעיש.

 

צריכת דלק

נתון שאני בטוח מעניין לא מעט מהרוכשים הפוטנציאליים של האוטו. לאחר התדלוק הראשון שלי האוטו צרך בממוצע 16.37 ק"מ לליטר, אולם יש לזכור שמדובר בתקופת הרצה בה אי אפשר לנסוע במהירות שיוט קבועה לאורך זמן, דבר הידוע כחוסך רבות בדלק, ומרבית הנסיעות שלי היו עירוניות. אין לי ספק כי קל לעבור את ה20 ק"מ לליטר בנסיעה רגועה, מה גם שנתון הצריכה אמור להיות 26 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית. במרתוני החיסכון בדלק, שמשום מה הפכו להיות פופולאריים בזמן האחרון, האלטו הציגה אחוזי שיפור ניכרים לעומת הנתון המוצהר שלהם, כלומר אם אתם באמת לא רוצים לממן את אילי הנפט הסעודיים תוכלו לממש את החזון.

 

לסיכום

להבדיל מכמה סיפורים פחות טובים שקראתי פה בפורום על מכשירי תנועה, לי דווקא הייתה התנסות חיובית עימם, ואני מרוצה מאוד מהאוטו. אני לא עומד לדבר על ההתנהגות של האוטו, כי אין יותר מידי סיבה לבדוק אותה ברכב, שכמו שאמרתי אין לו יומרות ספורטיביות כלל וכלל. הרכב מרגיש יציב, זריז ובטוח, ולמרות שיש את האופציה לא הייתי ממהר לכבות את הTCSS ולבדוק את גבולות האחיזה. מדובר ברכב פשוט, נוח, אמין וחסכוני שלי בתור סטודנט מתאים מאוד והתיבה הידנית מספקת בעצם את ההנאה מהנהיגה והחיבור לכביש. גם ההגה החשמלי אינו מרגיש מנותק מידי מהנעשה בכביש והוא חד ביותר, ובנוסף קל מאוד בעיר, לביצוע תמרוני חניה.

לפני שקיבלתי את האוטו חשבתי שלא אהיה מרוצה מספיק ותכננתי להוסיף חישוקי מגנזיום, להזמין תא כפפות אמיתי עם מכסה להחליף את הקיים ומשענת בין הכסאות מקורית מלונדון. בסופו של דבר ירדתי מכל אלה כי האוטו כפי שהוא עכשיו מספק את החבילה השלמה, וכנראה השיפור היחיד שאתקין בו יהיה תוספת של 2 זוגות רמקולים קואקסיאליים.

מקווה שהביקורת הייתה אינפורמטיבית ומעניינת, אני מצרף תמונה של הרכש החדש.

אם יש לכם שאלות נוספות אנא שאלו אותן פה. אני מעדיף שלא לענות לאחד אחד בה"פ, לא כי אני לא רוצה, אלא פשוט על מנת שכולם יהנו מהידע ויוכלו לבצע את הבחירה המושכלת שלהם.

DSC00446.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 869
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

סיקור נרחב וענייני. בהחלט "יצור" מוזר שנחת בארצנו. ראיתי משלוח של כמה כאלה וספלאש ביחד היום. מוזרות :-)

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רכשתי לפניי שנתיים וקצת גולף מנוע 1800 ב 51 אלף שח!!! שנת 1999 דור 4 שכבר הייתה 8 ומשהו שנים על הכביש.

עם מחיר כזה למכונית חדשה מצטער אולי שלא רכשתי אחת כזו.אני נהג יחיד אגב.

למרות שאני נהנה מכל רגע מהנהיגה.

תתחדש ותהנה. ממש מפתה לקנות רכב חדש במחיר שכזה.

האם העובדה שהמונע רק 1000 סמק אומרת שהוא יחזיק מעמד לקצת קמ?

מה המקסימום בדרכ שמנוע כזה יכול להחזיק?מבחינת ק"מ?

תתחדש וסע בזיהרות,יופי של סיקור!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב לציין שזה נשמע כמו אחלה רכב לעיר,והמחיר שלו באמת אטרקטיבי.

 

האמת שאם היה לו מראה קצת יותר "שיקי",זה היה יכול להיות רכב בנות אטרקטיבי מאוד,מנוע קטן,מידות חיצוניות קטנות, עלות נמוכה מאוד כחדש.

 

 

באמת רכב מעניין בקטגוריה שלו.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כבוד על הסיקור!

לגבי השאלה על מנוע 1000 סמ"ק-לא מדויק.

היה לי דייהטסו שרייד 1000 סמ"ק 3 צילינדרים גם כן.

מכרתי לקרוב משפחה שלאוטו היו 170K ק"מ והמנוע לא הרגיש עייף.

אין לצפות שמנוע כזה יעשה 400K (כמו שאני מצפה מהלאנטיס 1800 שלי)

אבל מנוע כזה בהתחשב גם במוצאו היפני יעשה בטיפול ואחזקה נכונים כ 250Kק"מ.

שווה בהחלט בהתחשב במחיר ובטקס "קריעת הניילונים"!

סוזוקי SX4 2008

דייהטסו סיריון2008

דייהטסו YRV-נמסר לביתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שאם היה לו מראה קצת יותר "שיקי",זה היה יכול להיות רכב בנות אטרקטיבי מאוד,מנוע קטן,מידות חיצוניות קטנות, עלות נמוכה מאוד כחדש.

דווקא בדיוק ככה הוא משווק. מישהי מהכיתה שלי בדיוק קיבלה אותו בצבע ורוד שבוע שעבר.

הקטלוג בחו"ל (שמוצע גם בארץ) מדגיש מאוד את המראה החיצוני העגול וה"חמוד" וכמעט ולא רואים נהגים שנוהגים באוטו אלא רק בחורות.

בארץ, משום שדווקא הגיר הידני מתומחר בצורה כה טובה, הוא פחות קורץ לנשים, הרגילות לאוטומט, ולכן הוא מהווה דווקא אופציה נורא טובה לסטודנטים המחפשים אמינות ומחיר זול במחיר העברת הילוכים ידנית (מה גם שחלקנו מעדיפים את הגיר הידני שמוצע פחות ופחות בארצינו).

 

 

ובקשר למנוע, אין שום סיבה שהוא יחזיק פחות, רק צריך להחליף פילטרים ושמנים בטיפולים ולא לקרוע אותו יותר מידי. מנועי 3 צילינדרים כבר קיימים המון זמן ועדיין יש המון ג'אסטי בכבישים, אפילו יותר מ20 שנה. אגב, מעניין שהמצתים הם מאירידיום ודורשים החלפה רק כל 6 שנים או 100K, לא רגיל לראות את זה במכוניות פשוטות כ"כ.

 

דבר נוסף ששכחתי לציין בביקורת היא בהקשר לאבזור, שמגיע עם ח"ח מקדימה וחלונות שנפתחים לצדדים מאחור (קצת כמו במכוניות ספורט, אבל מסיבות חיסכון במקרה הזה). כמו כן האוטו מגיע עם נעילה מרכזית אלחוטית מהשלט, וידיות דלת ומראות בצבע שחור (לעומת בצבע הרכב בחו"ל).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה מעניינת, תודה רבה!

 

אגב, אף פעם לא הצלחתי להבין בשביל מה צריך חיישני חניה ברכב קטן כזה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל הפעמים שאמא תרצה לנסוע לאנשהו ולהחנות.

חוץ מזה, זה מעין בונוס של הסוכנות על ההמתנה לרכב, אני בטוח שרוב האנשים כאן לקחו את זה כי האפשרות השנייה היא לקבל קודן שגם ככה מקבלים אם עושים ביטוח דרכם, וזה גם עולה חצי ממחיר התקנת חיישני הרוורס בסוכנות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש ושמור עליו.

אין ספק שמדובר בקניה נבונה.

אם ממש ממש תשמור עליו, ותהיה לך הסטוריית טיפולים מתועדת, ארצה לקנות אותו ממך בעוד 3 שנים 8)

 

תהנה.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוף אני כבר לא יכול להתאפק לקבל את שלי שמגיע רק ביוני.

סחטיין על הסיקור.כל הכבוד!תודה רבה על המידע.

מקווה שאהנה גם מהרכב ביוני ככה.

כפיר הג'ינג'י

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה מקיפה ומעניינת, תודה.

 

הערות שלי:

1. הרכב אכן מרגיש זריז בעיר, אבל ההילוכים ארוכים מאוד, כך שצריך למשוך אותם הרבה - כמו שאמרת, אם תעביר לשני מוקדם מדי הרכב יתחיל לגמגם. מחוץ לעיר הרכב איטי, נקודה. גם בגיר ידני ובמיוחד באוטומטי.

2. המנוע משולש הצילינדרים מאוזן בערך כמו נהג מונית קווקזי אחרי 5 ליטר בירה. פתח מכסה מנוע ותראה כמה הוא רועד. הויברציות מגיעות גם לתא הנוסעים וזה עשוי להציק בעמידה ברמזור (במיוחד באוטומט) אבל גם בנסיעה. במהירות בינעירונית (מעל 100) מתווספים לזה רעשים, רעידות בהגה ותחושה כללית לא נעימה (ביחס למכונית אחרות, הכוונה).

3. חיישני רוורס ברכב כזה זה באמת מצחיק. אם אמא לא יכולה לחנות בלעדיהם - איך היא הסתדרה לפני שנות ה-2000?

4. נוחות נסיעה וישיבה - נחותה ממרבית הסופר-מיני המודרנית. גם בעיר, גם מחוץ לעיר. הרכב גם ממש לא מרגיש יציב בנסיעה מהירה. הוא לא מסוכן, פשוט פחות טוב ממקבילות יקרות יותר.

5. זוויות גלגול גדולות לא משרות בטחון בנהיגה אגרסיביות, וגם לא מגבלות האחיזה הנמוכות. TCSS זו בקרת משיכה. לא ניתן לנתק בקרת יציבות (וטוב שכך).

6. תיבה ידנית אכן מוסיפה להנאה - חבל רק שמהלך הידית והשילוב לא מדויקים.

 

מעבר לכל זה, וכדי שאנשים לא יקפצו ויתלוננו שאני "אנטי אלטו" - אני בהחלט חושב שלאנשים מסוימים האלטו הידנית היא קנייה טובה - אך ורק בגלל המחיר. בכמעט כל מובן אחר, מכונית כמו i10 ידנית תהיה עדיפה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5028 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...