Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

(מצאתי!)הבעיה המרכזית היא בכיוון המערכות..


ToneMaster
שימו לב! השרשור הזה בן 6089 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בהיותי טכנאי הקלטות ומפיק תקליטים, נעול רוב חיי באולפנים, www.myspace.com/amitgolan

הייתי בהכחשה לגבי מערכות אודיו לרכב.

כל מערכת (באלפי שקלים) שיצא לי לשמוע אצל קולגות לעבודה, או סתם אצל חברים, נשמעה לי נורא! חוסר איזון מטורף בטווח התדרים, פאזות הפוכות,סאונד רע, פשוט מערכות שלא נשמעו שוות לרמקול Full Range פשוט.

 

עד שהתבקשתי לעזור לחבר ברכישה ובכיוון מערכת לרכב שלו.. אחרי מחקר בנושא הגעתי למסקנה:

 

הבעיה במרכזית היא בכיוון המערכת!

כנראה המתקינים בארצנו לא יודעים לכוון מערכות, עבודה שצריכה מיומנות אוזניים, וידע בסאונד (תדרים,הבדלי מופע,השהייות וכו'..)

 

רוב התרדים בפורום מתעסקים ברכיבים (שכמובן קיימים הבדלים) אך אין הרבה התעסקות בכיוון המערכת, שלדעתי כיוון טוב ברכיבי אודיו סבירים, יכולים לשנות את הסאונד מקצה לקצה!

 

אולי אציע את עצמי למתקינים שונים כמכוון מערכות?:lol:

 

ותחשבו על זה..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

OK. ומה חדש בזה?

 

זה כי יש הרבה צעירים בפורום. שלתת למערכת כוח זה המקסימום. וכיוונים זה יותר בס ופחות בס.

 

אבל אתה ממש לא מחדש לנו יותר מידיי. וחוץ מפרסומת (סמויה) לעצמך. אין שום דבר חדש בדבריך.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהיותי טכנאי הקלטות ומפיק תקליטים, נעול רוב חיי באולפנים, www.myspace.com/amitgolan

הייתי בהכחשה לגבי מערכות אודיו לרכב.

כל מערכת (באלפי שקלים) שיצא לי לשמוע אצל קולגות לעבודה, או סתם אצל חברים, נשמעה לי נורא! חוסר איזון מטורף בטווח התדרים, פאזות הפוכות,סאונד רע, פשוט מערכות שלא נשמעו שוות לרמקול Full Range פשוט.

 

עד שהתבקשתי לעזור לחבר ברכישה ובכיוון מערכת לרכב שלו.. אחרי מחקר בנושא הגעתי למסקנה:

 

הבעיה במרכזית היא בכיוון המערכת!

כנראה המתקינים בארצנו לא יודעים לכוון מערכות, עבודה שצריכה מיומנות אוזניים, וידע בסאונד (תדרים,הבדלי מופע,השהייות וכו'..)

 

רוב התרדים בפורום מתעסקים ברכיבים (שכמובן קיימים הבדלים) אך אין הרבה התעסקות בכיוון המערכת, שלדעתי כיוון טוב ברכיבי אודיו סבירים, יכולים לשנות את הסאונד מקצה לקצה!

 

אולי אציע את עצמי למתקינים שונים כמכוון מערכות?:lol:

 

ותחשבו על זה..

 

1. בשביל כיוון מערכת בצורה מיטבית צריך גם לשלם כסף- רוב האנשים שמתקינים מערכות ברכב מתבכיינים על 400 ש"ח של התקנת מגבר, מה אתה חושב שיקרה ברגע שיבקשו שיכוונו להם את המערכת במשך3-4 שעות בעלות של 800-1000 ש"ח?.

 

2.בשביל להגיע לאיזון נכון של האלמנטים ברכב צריך לעשות בניות תואמות עפ"י זוויות אקסס נכונות של האלמנטים וכמובן גם מיקומם במרחב- כמו שאנשים לא אוהבים לשלם על התקנות כך גם אנשים לא רצים בהמוניהם לעשות בניות ברכב.

אנשים חושבים שלזרוק וופרים וטוויטרים במקום המקורי של הרכב = במה.

בנוסף רכב הוא הסביבה הכי בעייתים שאפשר להתקין בה מערכת אודיו, לכן צריך לטפל אקוסטית ברכב וכמובן גם לעשות את אותם בניות כי לפעמים המיקומים המקוריים פונים בזוויות מגוכחות (כמו בפיג'ו לדוגמא שזה מופנה כלפי הדש וכו') ולכן אני גם יכול להבין את כל אילו שלא עושים את הבניות(זה לא מעט כסף) אבל בשביל להגיע לתוצאה טובה צריך לעשות את זה.

 

3.בשביל להגיע לאיזון של תדרים צריך שימוש באקולייזר גרפי שיהיה לפחות 1/3 אוקטבה מונו לכל ערוץ(L+R)- כמה חברי פורום אתה רואה עם אקולייזר כזה?

ובשביל לכוון איקולציה מוחלטת ע"י זוג אקולייזירים גרפיים של 1/3 אוקטבה צריך גם RTA מקצועי- לכמה מתקינים בארץ יש גישה לRTA?

 

4.יש בפורום המון התעסקות בכיווני מערכות, הבעיה שלכוון למישהו במה ברכב ותמונת סאונד מושלמת זה לא דבר שאפשר לעשות דרך מסך המחשב, אם תגיע למפגשים תגלה שלא מעט אנשים נוסעים עם מערכות מכוונות להפליא וגם יודעים דבר או שניים על כיוונים נכונים,בניית במה נכונה ומאוזנת וכמובן בניית תמונת סאונד קרובה כמה שיותר למקור.

 

קוראים לזה SQ, וזאת לא מילה גסה(אם כי היא נאמרת לעיתים יותר מידי קרובות ללא כל קשר למקור).

under construction..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

OK. ומה חדש בזה?

 

זה כי יש הרבה צעירים בפורום. שלתת למערכת כוח זה המקסימום. וכיוונים זה יותר בס ופחות בס.

 

אבל אתה ממש לא מחדש לנו יותר מידיי. וחוץ מפרסומת (סמויה) לעצמך. אין שום דבר חדש בדבריך.

 

 

לא הבנתי מה באמת אתה אומר...

אם לך לא חידשתי לך יותר מידי, סבבה.. אבל מי שמך להחליט לאחרים?

הרי אתה אומר בעצמך: "זה כי יש הרבה צעירים בפורום. שלתת למערכת כוח זה המקסימום. וכיוונים זה יותר בס ופחות בס."

אולי להם אני עוזר?

ואתה בטח לא חושב שאני מפרסם את עצמי לכיוון מערכות:-D (יש לי עוד כמה פרוייקטים לפני זה...)

רפואה שלמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו יודעים שזו אחת הבעיות המרכזיות במערכת. אחרי! כל מה שניר (המפלצת הירוקה) כתב.

 

אתה חושב שאתה מספר לנו דברים חדשים.

אז אנחנו עונים לך שלא! אנחנו מכירים את הדברים האלו. (וחלקנו גם מגיעים מהתחום של המערכות הגברה/ אולפנים / התקנות / וכו )..

 

אתה כותב את זה כאילו לפחות מצאת את אמריקה. (בלי להעליב.)

תריץ חיפוש תראה לא מעט מידע בתחום. ונושאים שקשורים.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו יודעים שזו אחת הבעיות המרכזיות במערכת. אחרי! כל מה שניר (המפלצת הירוקה) כתב.

 

אתה חושב שאתה מספר לנו דברים חדשים.

אז אנחנו עונים לך שלא! אנחנו מכירים את הדברים האלו. (וחלקנו גם מגיעים מהתחום של המערכות הגברה/ אולפנים / התקנות / וכו )..

 

אתה כותב את זה כאילו לפחות מצאת את אמריקה. (בלי להעליב.)

תריץ חיפוש תראה לא מעט מידע בתחום. ונושאים שקשורים.

 

Soundman

למה אתה מתעקש לדבר איתי ברבים (לנו,אנחנו) כמה ממך יש שם? (בלי להעליב)

מה שברור לך זה נפלא! אני בטוח שיש כמה אחרים חוץ ממך שישמחו לקבל מידע בעניין, אבל להתייחס בביטול לדברי זה לא לעניין.

לא מעניין אותך,עבור להודעה הבאה, אבל להחליט שכולם מבינים,ומכירים ויודעים, אפילו אתה(או אתם) לא יכול לדעת.

 

ולעניין:

 

ניר, הצלחתי להגיע ללא בנייה וללא איטום, וגם ללא EQ גרפי לתוצאה שהיא שנות אור מהמצב שבו קיבלתי את המערכת מהמתקין (אחרי שעתיים כיוון)

 

כמובן שבניות ואיטומים וכן הלאה יכולים לשפר (או להרוס) אבל הנקודה היא שלדעתי כיוון נכון של המערכת צריך להיות חלק בילתי נפרד מהתקנה, אם לא, מה הטעם? למה לשפוך כסף ומאמץ?

 

לגבי הEq הגרפי, זה עוד גורם שמייצר הבדלי מופע, אולי חלק מהפתרון זה להרכיב מערכת, שבחירה נכונה של הרכיבים + כיוון נכון ( הבדלי מופע ככל שניתן,באלנס בין כל יחידות ההגברה והרמקולים וחיתוך נכון של נקודות הקרוס אובר) יחסוך את הצורך באיקיו גרפי? הרי הלינאר פייז איקיו עדיין לא הגיע לרכבים..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על התקנת מגבר שלוקחת בשעה עבודה + כבלים ואביזרי התקנה לוקחים 400 ש"ח.

במידה והיה מדובר על כיוון מערכת בנוסף שלוקח משהו כמו שעתיים שלוש במינימום(כיווני פאזות,אפילו טיים קורקשיי/אליימנטן,כיוון קרוסים וכו') כמה היה גובה מתקין על התקנת מגבר? 1000 ש"ח? 1200 ש"ח?

 

הרי אם היה מדובר על מוסך מורשה היית משלם 180 ש"ח לשעת עבודה לפני מע"מ, נכון? אז למה שמתקין יקח פחות מזה? הוא עובד אחרת ממוסכניק?--->לא.

 

מכיוון שלא כל לקוח מוכן לשלם על התקנת מערכת סטנדרטית(HU+קומפוננט+מגבר 4 ערוצים + סאב בגישור) 1500-1700 ש"ח רק בגלל הכיוונים.

 

זה למה הנושא לא נפוץ כלכך, וזה למה גם רוב המתקינים לא יודעים בכלל מה זה פאזה אקוסטית או איך עובדים על מכשירים בעלי תיקוני זמנים ,אקולייזרים,מעבדי צליל,קרוסאוברים אקטיביים וכו' וכו' כו'.

אם אין ביקוש אז גם לא יהיו בעלי מקצוע בנושא זה.

under construction..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Soundman

למה אתה מתעקש לדבר איתי ברבים (לנו,אנחנו) כמה ממך יש שם? (בלי להעליב)

מה שברור לך זה נפלא! אני בטוח שיש כמה אחרים חוץ ממך שישמחו לקבל מידע בעניין, אבל להתייחס בביטול לדברי זה לא לעניין.

לא מעניין אותך,עבור להודעה הבאה, אבל להחליט שכולם מבינים,ומכירים ויודעים, אפילו אתה(או אתם) לא יכול לדעת.

 

ולעניין:

 

ניר, הצלחתי להגיע ללא בנייה וללא איטום, וגם ללא EQ גרפי לתוצאה שהיא שנות אור מהמצב שבו קיבלתי את המערכת מהמתקין (אחרי שעתיים כיוון)

 

כמובן שבניות ואיטומים וכן הלאה יכולים לשפר (או להרוס) אבל הנקודה היא שלדעתי כיוון נכון של המערכת צריך להיות חלק בילתי נפרד מהתקנה, אם לא, מה הטעם? למה לשפוך כסף ומאמץ?

 

לגבי הEq הגרפי, זה עוד גורם שמייצר הבדלי מופע, אולי חלק מהפתרון זה להרכיב מערכת, שבחירה נכונה של הרכיבים + כיוון נכון ( הבדלי מופע ככל שניתן,באלנס בין כל יחידות ההגברה והרמקולים וחיתוך נכון של נקודות הקרוס אובר) יחסוך את הצורך באיקיו גרפי? הרי הלינאר פייז איקיו עדיין לא הגיע לרכבים..

 

רוב האנשים פה בפורום יודעים את החשיבות של כיוונים.

כיוונים זה דבר בסיסי,אי אפשר לזרוק את האלמנטים ברכב בלי לכוון.

לא ממש בעיה לכוון HPF\LPF לבד,גם טיים קורקשן,זה גם דבר יחודי לכל אדם,מה שנשמע לי טוב יכול להישמע זוועה לאדם אחר.

כנראה שמערכות ששמעת הותקנו אצל מתקינים לא מקצועיים.

אצל 99 אחוז מהמתקינים שביקרתי אצלם,כיוונו את המערכת אחרי התקנה,צריך לדעת מי מתקין טוב ומי חאפר.

כמו שסאונדמאן אמר,זה ידוע.

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל מי קובע לאוזן שלי שהכיוון שייקח גם 3 שעות הוא הכיוון הנכון ??? (לאוזן שלי)

לדעתי,

מי שקונה בשביל SPL לא יחפש כיוון נכון שיערוך 2-3 שעות.

 

מי שקונה SQ לבטח יכוון לפי אוזנו שלו ולא אף אחד אחר.

מנוע V6 בלי להתבייש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל מי קובע לאוזן שלי שהכיוון שייקח גם 3 שעות הוא הכיוון הנכון ??? (לאוזן שלי)אתה אמור לדעת לבד אם זה מתאים לך או לא

לדעתי,

מי שקונה בשביל SPL לא יחפש כיוון נכון שיערוך 2-3 שעות. לך ותראה מה עשה אליקו ברכב שלו , אם אתה חושב שהוא לא עבד ותכנן את זה לSPL אתה טועה

 

מי שקונה SQ לבטח יכוון לפי אוזנו שלו ולא אף אחד אחר.

מי שקונה מערכת ורוצה SQ יכווין בעצמו ו/או יתן למתקין לכווין בהדרכתו , ו/או אם הוא לא יודע כלום ימצא מישהו שכן יודע ויתן לו . בחו"ל זה יותר נפוץ , וסדנאות רכב הולכות לתחרויות SQ גם כדי להתחדש (ולמצוא עוד טריקים) וגם כדי להתפרסם . ROMANX הביא פעם שירשור על תחרויות ברוסיה , אתה צריך לראות מה הם עשו שם , המתחרה הראשי בנה קרוס פאסיבי ב1000 דולר אאל"ט

כאן בארץ יש המון ידע אבל הוא מרוכז יותר בפורום ו/או באנשים שאינם חברים בפורום , אבל אאל"ט אין הרבה מתקינים שיודעים ו/או רוצים לדעת, כי כמו שאלי (SOUNDMAN) אמר אין לזה דרישה .

 

ולגבי הנושא של איקולייזר אני מסכים עם פותח השירשור ולא עם ניר , אני חושב שצריך לכווין מערכת עם מה שפחות אקוליזציה ככול שניתן , אבל זה גם בגלל סוג המוסיקה שלי (במוסיקה כלית ווקאלית עודף איקוליזציה יוצר "זיוף" של הכלים ושל הקול)

בברכה יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יהודה,

א.אין לי מושג מאיפה הבאת את שתי ההערות שלך,

הראשונה התייחסה לפותח השירשור(אז לא הייתי מספיק ברור)

ובקשר למערכת של אליקו,מישהו באמת חושב שזו מערכת SQ ?? (יכול להיות שכן ,אבל לא חשבתי כך).

 

ב.תקן אותי אם אני טועה,אבל אף אחד לא ביקש ממך לתקן אותי ולא הטעתי אחרים.

זה לא הועיל שתי ההערות שכתבת לאף אחד.

מנוע V6 בלי להתבייש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. לגבי זה שכתב את ההודעה מעליי - המערכת של אליקו בנויה מרכיבים שיודעים לעבוד בשני העולמות.

 

המערכת שלו מתוכננת גם לתת רמה סבירה (סליחה - רמה גבוהה - עריכה) של SQ תוך כדי שמירה על אלמנטים של גובה במה תקין, הפרדה נכונה בין ימין לשמאל, סה"כ אם לא שמת לב - הסט הקדמי שלו הוא סופרימו! והוא מוסיף לזה CDM! בנוסף לכך יש לו את אחד הHU ומעבדי הצליל הכי טובים שניתן להשיג בשוק (אלפיין), מערכת חשמל שלא מביישת נגמ"ש צה"לי ואם מדברים על מגברים אז אתה תמצא שם שמות כמו ג'נסיס, זטק וסאן-דאון אודיו, בקיצור - נפלת מאוד רחוק מהעץ והגיע הזמן שתתעורר.

 

וכן, גם הסאבים של FI מתוכננים להיות מסוגלים לעבוד בסביבת SQ - לא חייבים להוציא מהם כל רגע נתון את כל מה שהם מסוגלים לספק.

 

אבל - כשהוא רוצה לקבל SPL - וואלה יש לו רזרבות!

 

ב. לפותח הת'רד - אל תיעלב וגם אל תעליב.

 

אלי - סאונדמן - אחד מחברי הפורום היותר פעילים והיותר מועילים שראיתי בפורום הזה מזה זמן רב.

 

כשאנו מדברים בגוף "נסתר" או גוף שלישי איך שלא תקרא לזה - אנחנו מדברים בשם הפורום וזה קורה כשאנחנו ותשים לב שאני מדבר ככה גם כן ולא אין יותר מידי כמוני (תודה לאל) ואני גם לא סכיזופרן, אנחנו די בטוחים שאנחנו יודעים שהתשובה שאנחנו נותנים היא מאוד מגובשת ומאוד נכונה וכשמדובר בתשובה טכנית לרוב אנו גם נהיה מסוגלים להוכיח אותה מדעית.

 

זה לא חדש לא מהיום ולא מאתמול שכוון\כיול של המערכת הוא הבסיס והיסוד להצלחת התוצאה שלה.

 

אתה בא מתחום ההגברה לכן אתה בטח מיומן בהקשבה ויש לך תכונות אודיופיליות שמונעות ממך את הצורך ללמוד קודם כל למה להקשיב לפני שאתה בכלל הולך לכוון מערכת - אני די בטוח בזה שזה המצב.

 

אבל, בשביל לכוון מערכת באולם הגברות ובשביל לכוון מערכת ברכב אתה צריך להתעסק עם שתי תורות שונות לחלוטין - שחולקות את אותם העקרונות.

 

היישום ברכב - הרבה יותר קשה להשגה.

 

אם תריץ חיפוש על ערכים כמו "כוון" או "כיוון" או "כיול" + "מערכת" אתה תגלה שיש כאן הההההמון מידע לגבי איך עושים את זה.

 

אני לא בא לריב איתך ובטח שלא להעליב אותך, ברוך הבא! אני שמח שאתה מראה כזה רצון לתרום לחברי הפורום ואתה אכן תורם - אבל לפני שאתה קופץ בהכרזה של "הר הבית בידינו" אולי כדאי קודם שתבוא למפגש? תכיר את חברי הפורום? תרחרח ותראה מה הרמה הכללית?

 

בכל מקרה - ברוך הבא. אני אדי.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Soundman

למה אתה מתעקש לדבר איתי ברבים (לנו,אנחנו) כמה ממך יש שם? (בלי להעליב)

..

זה בסדר הם שלושה שם.

 

ולנושא, אני כל יום לפני העבודה יושב איזה רבע שעה ברכב ומנסה כל מדיי דברים חדשים. וכל יום אני משיג תוצאה הרבה יותר טוב.

עד עכשיו הצלחתי לרכך את השילוב של הסאב והקומפ, ואז גם גיליתי כמה נמוך יורד הסאב שלי.

ותאמין לי שזה לא ניגמר. נגיעה פה ושם כמעט כל פעם וזה רק הולך ומשתפר.

:-) just smile
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפותח הת'רד ברוך הבא..

 

שנית, מה אתה יכול לתרום בדיוק לבעל מערכת שאין לו כסף לבניות ואיטום?

 

אצלי למשל התקנתי מערכת בקנגו עם בניות ועם איטום רציני ביותר לא כמו האיטום של אלי ונהניתי מכל רגע וגם מהסאונד

לאחר מכן החלפתי את הקנגו בפאסאט. ובפאסאט אין איטום אין בניות. והסאונד נשמע כך וכך צולע!! וזה גם לאחר שמיטב המתקינים והמכוונים עם נסיון יותר מ- 15 שנה בתחום לא הצליחו להביא להרבה וזה עקב חוסר בניות ובמיוחד איטום.

בגלל שאין איטום אני עדיין שומע מהקומפוננט סאונד לא חלק.

 

אז איך בדיוק תביא לתוצאה מרשימה במיוחד אם אני מושפע SQ עד לרמה הכי מטורפת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6089 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...