Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלות לגבי בקרת אקלים לנצ'יה דדרה/פיאט טמפרה


Meishar84
שימו לב! השרשור הזה בן 6136 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רפי,ניסן וכל השאר שיש להם ניסיון/מכירים את מערכת בקרת האקלים בפיאט/לנצ'יה

הבנתי מהיום הראשון את עקרון הפעלת מערכת המיזוג / חימום מקפיאה/שורפת ללא בעיות מיוחדת.

 

רק דבר אחד עד היום לא הבנתי !!!

איך מפעילים את המערכת על מצב איוורור?? (ללא פעולת מדחס)

כפתור ECON מנתק את המדחס לפרקים ..

 

נ.ב

גם בספר רכב זה לא מופיע!

 

עוד בעיה קטנה שיש לי מתוארת בשרשור הנ"ל בצורה הטובה ביותר:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=139962

 

איפה אפשר לפתור אותה ? (מופנה בעיקר לרפי וניסן)

 

דבר אחרון ,

סתם בשביל להעשיר את הידע

לכבות רכב שמזגן מכני דולק זה בעייתי כי בעצם הוא נדלק בעת פתיחת הסוויץ' מה שמעמיס מאוד על המצבר..

מה לגבי רכב עם בקרת אקלים ?

 

תודה על הסבלנות :)

2001 Opel Astra 1.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיקרון הכפתור econ זה מצב אוורור והמדחס לא נכנס לעבודה אלא אם כן יש לך תקלה במערכת.

לגבי התאורה אחרי הרבה זמן של בדיקות עליתי על הבעייה ותיקונה מצריך החלפה של ארבע דיודות על הקרטיס האלקטרוני רק שההלחמות שם כל-כך עדינות שבתנאי בית לא ניתן לעשות זאת ואני לא מצאתי עדיין מישהו שאי סומך עליו במאה אחוז כי במידה והכרטיס יהרס אני מניח שאחד חדש יעלה המון כסף אז בנתיים אני נוסע ככה.

לגבי כיבוי והדלקה זה לא משנה גם בבקרת אקלים המדחס יכנס לפעולה בהתנעת המנוע לכן תמיד צריך לכבות בסוף נסיעה, דרך אגב יש בדדרה פילטר מזגן שיושב מתחת לכיסוי של הווישרים ובמידה ולא החלפת אותו אז אני ממליץ למרות שהוא יקר 300 ש"ח מקורי אצל סודאי, חליפי אין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פי שכתב ניסן, לחצן ECON מכבה את מדחס המזגן וכך אתה יכול לקבל רק אורור או רק חימום ללא מדחס ומזגן שמשולב בזה.

בנגוד למה שכתב ניסן, אין צורך לכבות את מע' האקלים ברכב כי ברכב עם מחשב נהול מנוע לא יכנס לפעולה המדחס אלא לאחר הנעת המנוע. באותה מע' אקלים, אפילו בטמפרה עם קרבורטור, מחשב מע' האקלים מבצע השהייה של כמה שניות לפעולת המדחס וזאת כהנחת יסוד שעד אז כבר מנוע הרכב פועל.

בברכת חג שמח - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה את המזגן אני מפעיל לאחר שהמנוע עובד קצת ולא מאמץ אותו..

ניסן/רפי , אצלכם המזגן נכנס לפעולה ישר ?

או שלוקח כמה שניות שמהלכן הוא מפעיל מדחס, מאוורר ורק אז מוציא אויר שכבר הספיק להתקרר ?

 

לגבי הECON , בספר רכב רשום שהמדחס אמור עובד לפרקים , זאת אומרת שלפעמים המדחס עובד ולפעמים לא , הכול תלוי בהפרשי טמפ'

2001 Opel Astra 1.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוויר קר לא יכול לצאת מייד גם כי לוקח זמן עד שהמערכת בונה לחצים וגם תעלות הקירור שחמות אחרי שהרכב עמד כל היום צריכות להתקרר, בשעות הערב המאוחרות כמעט ולא תרגיש בהשהייה הזאת ומהר מאוד יצא אוויר קר.

לגבי הecon אני מצתת מהספר רכב שלי בתרגום חופשי:"פעולת חסכון האנרגיה מופעלת באמצעות לחיצת כפתור econ. במידה ונורית החיווי דולקת המערכת עובדת במצב חסכון.

פעולה זאת מנתקת את מערכת בקרת האקלים ועוברת לעבוד כחימום אוטומטי".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזובת'ך מהספר רכב בעברית , ערך אותו איזה חאפר בסמל"ת..:p

תקרא את הספר רכב באנגלית , עזוב שהוא פי 3 בעובי ויש שם אחלה מדריכים איך לטפל ברכב לבד ..

שם רשומים דברים אחרים !

 

הכוונה שלי היא שבמזגן בקרת אקלים לא יוצא אויר חם כמו שיוצא במזגן מכני רגיל , אלא אויר הרבה יותר קר (בוא נקרא לו "צונן") ..

לאחר לחיצה על הכפתור שמפעיל את המזגן עד יציאת אויר מפתחי האיוורור יש מרווח של 10 שניות..

2001 Opel Astra 1.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני תרגמתי בעצמי מהספר באנגלית:)

לגבי אוויר קר, לא יודע אבל לדעתי ההבדל לא אמור להיות כזה מורגש כי המדחס הוא אותו המדחס ואם תשווה שתי מערכות תקינות לא תרגיש בהבדלים משמעותיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נשווה את המערכת שלי לשלך ,

לחצת על הכפתור הפעלה, המדחס נכנס לפעולה -> נדלק המאורר רדיאטור -> עובד כמה שניות -> יוצא אויר קריר שמתקרר עוד יותר בהדרגה ..

לעומת זאת, ברכב עם מזגן מכני שאתה מפעיל אז אתה מקבל מכת חום שלאט לאט מתקררת..

2001 Opel Astra 1.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לומר את האמת אני מנסה למצוא הסבר הגיוני מבחינה מקצועית למה שאתה מתאר ואין כזה, ושוב לדעתי מערכת מיזוג מיכנית תקינה לא אמורה להיות שונה ממערכת בקרת אקלים בנקודה שאתה מתאר שהיא ברגע ההפעלה.

דוגמא לכך בסאני של אבא שלי מערכת המיזוג מקורית שעדיין לא נגע בה אף אחד וכמו שאמרתי מפעילים את המזגן ומיידית אוויר קר יוצא, התופעה שאתה מתאר יכולה להיות במערכת שבה חסר גז והלחץ נמוך או מדחס בעל נצילות נמוכה כתוצאה של בלאי טבעי.

גם אצלך ברכב אם תיכנס בצהרי היום ותפעיל את המיזוג לא יצא אוויר קר מיד, אלא אוויר חם כי התעלות לוהטות וומקרינות את החום לאוויר שיוצא עד שהן מתקררות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן אין הבדל בין רמת הקרור או מהירות התבצעות קרור התחלתי לבין מזגן ידני מכני רגיל ולבין מע' אקלים.

יתכן ומהירות תחילת יצאת אויר קר מהירה וטובה יותר כי מע' המזגן בדדרה ובפיאט טמפרה הנה ב"שיטה המוצפת"

של GM היוצרת קרור חזק.

מי כמוני יודע, שלפעמים יש טעויות בספרות האנגלית שתורגמה מאיטלקית וכבר נתקלתי אח"כ בהנצחת טעויות הלאה בתרגום לעברית (שהתבסס על האנגלית השגויה).

בברכת חג שמח - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6136 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...