Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

srack

[פרוייקט מצולם] - שיפוץ הגאנטים באופן עצמאי.

שימו לב! השרשור הזה בן 4966 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

הקורבן , גאנטים של 205גיטיאיי 1900.

ישנם 2 דרכים לנקות את הגאנטים. אני עשיתי את שניהם

1: הדרך הזולה, שעורכת יותר זמן, בסופו של דבר התוצאות יצאו טובות יותר בדרך הזאת

2: הדרך היותר יקרה (ב30 שקל), ארכה רבע מהזמן, התוצאות היו סבירות מאוד (לא ניתן לראות הבדל ממרחק של יותר מ20 סמ)

 

המצרכים (לדרך הארוכה)

סט גאנטים במצב מזוויע (התמונה מדברת בשם עצמה.

ניירות חול (5 גס, 5 בינוני). -16 שקל

ספריי צבע יסוד אחד.- 18 שקל

ספריי לבן מט 4 סה"כ - 18 שקל לאחד

ספריי לקה אחד - 39.99

מברג שטוח

דלי

סמרטוט

והרבה סבלנות

 

ולהלן ה"פרוייקט"

 

הגאנטים ביום פירוקם מאחד הרכבים שלי

orig_737ADACEDA8B42759478EBA58B41440B.JPG

 

הגאנטים היו במצב מזעזע, חלקם לבנים, חלקם דהויים. הרבה מכות מהחנייה.

הגאנטים שהיו עם שריטות עמוקות עברו שיוף קל בעזרת משייף פנלים (יש לנו במוסך, אין לי מושג כמה עלה בזמנו)

ובכן.

לקחתי 2 נירות חול לכל גאנט (סה"כ 8 - אחד גס ואחד בינוני) חתכתי לחתיכות קטנות והתחלתי להסיר את הצבע הישן מהגלגל. העבודה ארכה כשעה וחצי לכל גלגל. התוצאות מדברות בעד עצמן

התמונה לאחר הסרת הצבע

 

orig_B3E756AEAA5348FA8E5B84C4C908C9D2.JPG

 

אפשר בהחלט לראות שיפור משמעותי לעומת מצבם הקודם. (בסוף אוסיף תמונה איך להסיר את הצבע בעזרת המסיר צבע בדרך הקצרה יותר) - יתרונות וחסרונות

 

לאחר הסרת הצבע יש לנקות טוב טוב את הגלגל מכל לכלוך, זה נעשה בעזרת סבון כלים + הכרית הזאת שמנקים איתה כלים בבית (לא יודע איך קוראים לה... זה לא התפקיד שלי לעשות את זה)

אחרי הניקוי הגיע שלב הצבע בסיס

אין צורך ביותר מ2-3 שכבות של צבע בסיס! בנוגע לצביעה. יש לשמור על מקום נקי, מאוורר וללא לחות. לצבוע בשכבות אחידות מבלי לעזוב את היד מהכפתור של המיכל, מרחק של 20-30 סמ מהגלגל

להלן הצילום אחרי צבע הבסיס.

orig_97297B951CE646FEB33E37683A0C4C07.JPG

 

במידה ואחרי הצבע (בסיס או הלבן) יופיעו בועות צבע על הגלגל - 2 מסקנות

1: אתם לא עבדתם לפי ההוראות, צביעה אחידה, לזוז ממקום למקום, ולהיות במרחק של 20 סמ מהגלגל

2: יש לקחת נייר מים (הכי קל שניתן למצוא) ולשייף בזהירות את הבועות.

 

לאחר צבע הבסיס יש לתת לגלגל להתייבש לפחות שעה (מהמלצה שלי, מינימום של 4 שעות)

לאחר מכן יש להתחיל לצבוע בצבע הרצוי (אני השתמשתי בלבן מט, סה"כ 8 שכבות "חפיף" של צבע על כל גלגל - יצא כ80 אחוז מיכל, העדפתי שלא להשתמש במיכל עד הסוף שם הלחץ של הגז שונה, ויצאו בועות)

תוצאות לאחר 5 שכבות של צבע לבן

 

orig_171B3A291B024AC0A05549152BFB48FF.JPG

 

יש לרסס כ5 דקות לאחר השכבה הראשונה, וכך הלאה.

רצוי מאוד (המלצה שלי מנסיון!!!!!)

1: לדאוג לשים כובע על הראש!!!! אתם לא רוצים שערה על צבע טרי!! לי זה הרס לילה.

2: לחכות לפחות לילה שלם עד הצביעה בלקה

 

כשסיימתי 8 שכבות הנחתי את הגלגל לישון במשרד (דבר לא חכם בכלל - הריח בבוקר גרם לסינוסיטיס)

לאחר מכן צבעתי בלקה. 2-3 שכבות לכל גלגל.

 

והנה תמונות של התוצר הסופי

 

orig_2DF459B38BA848A78D76119541B4FAB0.JPG

 

 

orig_193890525C1248CF973EF152F40074D4.JPG

 

 

בתמונה הבאה ניתן לראות 2 גלגלים עם לקה עליהם ו2 בלי לקה עליהם

שימו לב להבדל

orig_5FBAC459EB8C4DE08E8924EA1D077C72.JPG

 

התוצר מותקן על הרכב.

 

norm_344370C4606440928131B02455FAC54C.JPG

 

 

סה"כ כ10 שעות עבודה על הגלגלים. הוצאה של כ100 שקל על חלקים (לא כולל מחיר הגלגלים)

 

חשוב לעבוד לאט ולא למהר.

ניקוי חול של גלגלים בציוד מתאים sand blaster

יעלה לכם מעל ל500 שקל לכל הרבעייה, וזה רק לניקוי החול. ככה שלדעתי עם צבע אצל פחח אתם תעברו את האלפייה.

תוצאה יפה מאוד (8 מתוך 10 בסולם סראק)

 

לגבי הדרך המהירה. במקום לעבוד כמו חמור על הגלגלים עם הנייר חול

אפשר לקנות מסיר צבע בהומסנטר (על בסיס חומצה) בכ30-40 שקל. לעבור עם מברשת (מצורפת תמונה) להמתין 5 דקות ולנקות טוב טוב

יתרונות - מהיר

חסרונות - דרוש יותר מפעם אחת

אם תעבוד עם שפכטל אתה תגרד את הסגסוגת מהגלגל. ואז "פיזדצ"

 

אני אישית מעדיף לעבוד עם נייר "חול"

 

הנה תמונה של מריחת החומר. מה שמבטל את שלב השיוף עם הנייר.

 

norm_C7D7FC0F091C4CA1B19FC238B0AE8C27.JPG

 

 

וזהו. בהצלחה למי שמתכנן לעשות זאת.

 

אגב - השימוש במברג היה על מנת להסיר את הונטיל הישן.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סחתיין על ההשקעה!


[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד , יצא מעולה ! :)

 

תתחדש .

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נראה מצויין, כל הכבוד.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פששש ממש יפה יצא, טוב לדעת שאפשר לחדש ככה ג'אנט

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יצא פיגוז.

מעניין כמה זמן זה יחזיק.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
יצא פיגוז.

מעניין כמה זמן זה יחזיק.

 

 

בעקרון השתמשתי בלקה כשכבה אחרונה, והסרתי כל שבב של צבע מהגלגל.

לדעתי אין סיבה שהצבע יחזיק, כל עוד לא אשפשף מדרכות.

בכל מקרה, עכשיו זה חורף. זמן טוב לראות יעילות של הצבע עם הגשם

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על ההשקעה. יצא יפה מאד.

 

למה אתה מתכוון ב"נייר חול"?

יש נייר זכוכית, שמתאים לעץ ולקיר, יש בד שמיר או נייר מיים (הכי טוב) שמתאימים למתכת. במה השתמשת?

 

לגבי מה שאמרת ששפטכל יעשה- יגרד את סגסוגת? הכוונה שיהיו שריטות עמוקות? כי את הציפוי אתה ממילא מגרד עם נייר לטש. אם התכוונת לשריטות, גם אותן יהיה ניתן להעלים ע"י שיוף.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כבוד:-D

 

יפה מאוד.

 

שי.


פורד פיאסטה 83':arrow:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
כל הכבוד על ההשקעה. יצא יפה מאד.

 

למה אתה מתכוון ב"נייר חול"?

יש נייר זכוכית, שמתאים לעץ ולקיר, יש בד שמיר או נייר מיים (הכי טוב) שמתאימים למתכת. במה השתמשת?

 

לגבי מה שאמרת ששפטכל יעשה- יגרד את סגסוגת? הכוונה שיהיו שריטות עמוקות? כי את הציפוי אתה ממילא מגרד עם נייר לטש. אם התכוונת לשריטות, גם אותן יהיה ניתן להעלים ע"י שיוף.

 

 

בעקרון - מה שרשום על האריזה של החומר מסיר צבע הוא

(ואני מצטט)

"להסיר בעזרת מרית (שפכטל). שאריות קטנות ניתן להסיר בעזרת מברשת פלדה בכיוון הסיבים. לאחר גמר העבודה לשטוף היטב את השטח במים וסבון או בטרפנטין....." בלה בלה בלה.

בקיצור, אל!!! תשתמש בשפכטל. הסגסוגת (אלומיניום) תתגרד מהחישוק!! יש להסיר בעזרת הכרית הזאת של הניקוי כלים (נו איך קוראים לה) וסבון. זה מה שאני עשיתי. בדקתי קודם על צינור אלומיניום.

 

בקשר לנייר חול

בארצנו הקטנטונת אתה קורא לזה "נייר ליטוש"

אבל זה נייר חול. זהו נייר אשר מודבקים עליו חול (זה לא חול ים, אלא חול דק דק) אין לי מושג איך קוראים לחול הזה. אבל באירופה זה נקרא "sand paper" מכיוון ששם למדתי, ככה אני קורא לזה.

ניתן לזהות את זה ע"י הורדת הצבע מהגלגל, אתה רואה המון פירורים של חול על כל הגאנט (בכמויות גדולות)

אני יכול להביא את הדגם של הנייר שהיה לי, לא זכור לי מאיפה קניתי אותו, זה היה לפני הרבה זמן, אבל העלות שלו בזמנו הייתה פחות מ20 שקל ל10 נירות.

 

מה שבטוח , נייר מים זה לא היה (יש לי פה, זה ממש לא אותה התחושה) וגם לא נייר זכוכית.

בקשר לבד שמיר, זה לא, אחרת זה לא היה כל כך כואב.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טוב לאחר בדיקה באינטרנט sandpaper זה להבנתי מה שאנחנו קוראים לו בישראל נייר זכוכית ויתקנו אותי מי שמכיר אחרת. הוא מיועד בעיקר לשיוף עץ וטיח.

 

לגבי הסגסוגת. תבין שכל הגאנט עשוי מסגסוגת של אלומיניום, מגנזיום וחומרים דומים (משפחת האלקליות למיטב זכרוני) כך שאין מה להוריד. זה לא שיש ציפוי ואתה תוריד אותו וגם אם כן יש ציפוי אז גם הליטוש יוריד אותו. כנראה שהבעיה היא סריטוט עמוקות שהשפיץ של השפכטל עלול לעשות ואז יהיה צריך לשייף הרבה בכדי להעלים.

 

בכל מקרה עבודה ממש יפה!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה יפה :mm_yeah:


*pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter

Pontiac - we are driving excitement

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה יפה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד אין מילים............

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
טוב לאחר בדיקה באינטרנט sandpaper זה להבנתי מה שאנחנו קוראים לו בישראל נייר זכוכית ויתקנו אותי מי שמכיר אחרת. הוא מיועד בעיקר לשיוף עץ וטיח.

 

לגבי הסגסוגת. תבין שכל הגאנט עשוי מסגסוגת של אלומיניום, מגנזיום וחומרים דומים (משפחת האלקליות למיטב זכרוני) כך שאין מה להוריד. זה לא שיש ציפוי ואתה תוריד אותו וגם אם כן יש ציפוי אז גם הליטוש יוריד אותו. כנראה שהבעיה היא סריטוט עמוקות שהשפיץ של השפכטל עלול לעשות ואז יהיה צריך לשייף הרבה בכדי להעלים.

 

בכל מקרה עבודה ממש יפה!

 

 

אני נאלץ לא להסכים

אגב על האריזה רשום

aluminium oxide

 

זה לא נייר זכוכית. אני סגור על זה במליון אחוז

לא עבדתי עם השפיץ של השפכטל, אלא עם הצד. זה הוריד כ2 ממ אלומיניום מהצינור

בכל מקרה המסקנה היא שלא כדאי להשתמש בחומר הזה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 4966 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.
Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • Create New...