Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5148 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אני לא מאמין איך אחרי 6 עמודים אף אחד לא הזכיר את הגלגל החלופי שממוקם מתחת לאוטו.

 

איך בדיוק אמורים מדי פעם למלא בו אויר?

אני אמור לשכב על הרצפה בתחנת דלק ולמלא אויר?

הרי ברור שכל פעם שהיה לי פנצר החלפתי צמיג רק בכדי לגלות שגם בחלופי אין מי יודע מה אויר.

אתה צודק במאה אחוז!

בגלל בקטע הדבילי הזה אני לא מילאתי אויר לגלגל החלופי כבר שנה. האמת? אני לא בטוח שיש לי גלגל חלופי...

לפחות החלופי לא על המנוע כמו בסובארו DL...

  • תגובות 325
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אתה אמור לבדוק בכל טיפול תקופתי את מצב הגלגל הספייר. לא יזיק גם להתכופף פעם ב ולתת לחיצה לגלגל. ובלי קשר, ממה הגלגל הזה יתפנצ'ר?

 

אתה לא בטוח שיש לך גלגל ספייר, כבר שנה? מתי בפעם האחרונה בדקת את הבלמים האחוריים שלך? ואם בדקת אותם, אז בדקת ולא ראית את הגלגל הספייר?

 

בניגוד למה שהרבה חושבים, טיפול 10K או חד-שנתי, או חצי-שנתי זה לא רק להחליף שמן. סט הבדיקות שאתה אמור לעשות בו חשוב יותר ותופס הרבה יותר זמן מהח' השמן. אגב, הרבה מאוד מוסכים חוטאים בעניין הזה, בגדול.

פורסם
באלפא 33 עשו משהו אידיוטי ביותר: תאורת תא המטען פועלת אך ורק כשהאורות פועלים. עכשיו תארו לכם את הסיטואציה הבאה: אני מגיע בלילה לחניה, מכבה אורות, מדומם מנוע, יוצא מהרכב וניגש להוציא משהו מתא המטען. אך שוד ושבר! עלי לפשפש בתא המטען כסומא בגלל שאיזה איטלקי טיפש החליט שהתאורה שם תעבוד רק כשהאורות פועלים :x

אין ברירה, צריך לשוב למושב הנהג, להדליק אורות, לחזור לתא המטען, למצוא ברגע את מה שחיפשתי, לשוב עוד פעם לתא הנהג, לכבות אורות, לנעול את הרכב ולקלל את אותו איטלקי בקללה עסיסית.

פטנט פשוט בשבילך. פנס לד קטן על המחזיק מפתחות. אני משתמש בו מידי פעם, וזה מעולה, כי גם ככה המפתחות ביד שלך.

 

ועוד משהו מעצבן בB4:

הרדיו בילט אין, כך שאי-אפשר להחליף. ומה שמעצבן בו, הוא שאין כפתורי פליי\סטופ\פאוס ויש רק כפתורי קדימה-אחורה. מוזר...

 

יאיר.

Subaru Outback 2.5

גם כשהכביש נגמר...

פורסם

נכון בכל המכוניות הרגילות כפתור פתיחת מכסה המנוע נמצא בערך מול ברך שמאל של הנהג?

 

שם כולם רגלים למשוך אותו?

 

אז בסוזוקי סמוראי זה לא ככה:

הוא מתחבא שם בתא כפפות.

פורסם
לכל דבר חשמלי האוטו שיש לו חלופה מכנית אתה יכול להגיד את זה:

לפני סיבוב חד ב 180 נכבה לי האוטו, מי עושה הגה כח, עכשיו אין לי הגה...

הילד הוריד הנד-ברקס באוטו מכובה ועכשיו אין לי בלמים, מה רע בבלמים הידראולים סטנדרטיים?

נגמר לי המצבר ועכשיו אני לא יכול לפתוח חלון חשמלי ותינוק יחנק לי שם מחום, מה רע בחלונות ידניים?

וכו' וכו' וכו' זה עדיין לא אומר שאתה צודק, רק יקח קצת זמן להתרגל.

בדיוק בגלל זה אני במועדון החמש....

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם
כשאתה אומר שאין לך תלונות למהנדסים, אתה מדבר על אותם מהנדסים שגרמו למכוניות האלה להזדקר ולעופף באוטובאנים של גרמניה?

תן לי אוטו בלי מאפרה ועם מתגי חלונות בגב של משענת הכסא שלי, רק שיהיה בטוח בבקשה :twisted:

לא.. אלו המהנדסים של הTT הישנה..

את האודי עיצבו מהנדסים חדשים...

חוצמזה שאין חכם כבעל הנסיון, אז המהנדסים של אודי קיבלו את הנסיון על הטיטי.. עכשיו הם עושים מכוניות של עפות מהאוטובאן! :)

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם
נכון בכל המכוניות הרגילות כפתור פתיחת מכסה המנוע נמצא בערך מול ברך שמאל של הנהג?

 

שם כולם רגלים למשוך אותו?

 

אז בסוזוקי סמוראי זה לא ככה:

הוא מתחבא שם בתא כפפות.

יש לזה דווקא סיבה מצוינת וחכמה!

 

אתה יודע מהי?

5700 סל"ד מקסימום

פורסם
פטנט פשוט בשבילך. פנס לד קטן על המחזיק מפתחות. אני משתמש בו מידי פעם, וזה מעולה, כי גם ככה המפתחות ביד שלך.

 

ועוד משהו מעצבן בB4:

הרדיו בילט אין, כך שאי-אפשר להחליף. ומה שמעצבן בו, הוא שאין כפתורי פליי\סטופ\פאוס ויש רק כפתורי קדימה-אחורה. מוזר...

 

יאיר.

על זה בדיוק מדברים....

ולי יש פטנט בשבלך- תקח נגן MP3 .... פתרון מצוין לכפתור פליי\סטופ\פאוס חסרים....

!!! FUCK THE FUEL CRISIS

פורסם

שברולט קורסיקה / Chevrolet Corsica (בדגש על שנתון 1994, אך גם בשנתונים אחרים):

  • בגלגל ההגה ממוקמות שתי נקודות-צופר (כביכול, אחת לכל יד) שלא ניתנות לשימוש באופן שפוי. על-מנת להיות עירני ומוכן בכדי להשתמש בנקודה אחת בלבד לכל הפחות, צריך לאחוז את ההגה באופן סוריאליסטי לחלוטין, דבר שלא מאפשר פניות נורמליות בסיבובים ותנוחה בטוחה ונוחה עבור הנהג (ומכאן ההשלכות לגבי הנחת הידיים בצורה שתפגיש אותן עם שתי נקודות הצופר...). כל שטח גלגל ההגה מוקדש לכרית-האוויר, שכנראה מהנדסי GM שאפו שהשימוש בה יהיה מהיר מהרגיל וודאי...

1990:

1990-96-Chevrolet-Corsica-90123331000302.JPG

 

1991 (והלאה):

1990-96-Chevrolet-Corsica-91123331990204.JPG

  • במקום סליל-הצתה (Ignition Coil) אחד לכל הצילינדרים במנוע, ישנם 3 סלילים (אחד לכל שני צילינדרים). כשהבלאי מראה אותותיו וכשניגשים להחליף Coil סורר, השיבה למוסך המרכזי לאחר כשבועיים (בנוגע לסליל אחר) מובטחת. אומנם מדובר בעיקרון שחוזר על עצמו ברכבים רבים (וברכבים בעלי תזמון שסתומים משתנה יש סליל-הצתה עבור כל צילינדר), אך זה מתיש!

  • בסיסי מראות הצד לא ניתנים לקיפול והם מקובעים למסגרות הדלתות. כאשר הרכב חונה או בעת "מפגש מקרי" עם רכב אחר, אין לכל מכלול המראה אלא להימחץ/להתרסק ולקמט איתו ביחד את מסגרות הדלתות. מנגנון כיוונון המראה מתוך הרכב הוא פרימיטיבי לחלוטין וכשהוא נתלש, החלפת הדלת תהיה יותר זולה...

  • הפלסטיקה ברכב הזה היא נחותה ברמת הפלסטיקה הצרפתית: חיפויי ידיות פתיחת הדלתות הפנימיים נסדקים ונתלשים לאורך הזמן לאור כובד הדלתות הרב (ניתן לראות את אחד מהם בתמונה לעיל בצד שמאל), צריך לבצע מאמצים עילאיים למניעת תלישת ידיות האיתותים והמגבים שנוטות להתנגד להפעלתן ומאיימות בהתעקמויות שונות ומשונות תוך כדי הנסיעה, יציאת הנהג מהרכב מלווה באיום מתמיד על גלגל אורות הפנים והמעבר כאשר ברכי הנהג פוגשות את כתפיו ונהג שמצליח להפעיל את אורות הדרך על-ידי משיכת ידית האיתותים נחשב לבר-מזל מובהק.

  • המושבים: כאן כבר מדובר באומנות המאזוכיזם. מדובר בכסאות-ים שעברו הסבה מקצועית למושבי-רכב. הרכב נמוך בלאו הכי והרגשת הישיבה על רצפת הרכב לא תורמת רבות לנוחות הנהיגה, בלשון המעטה. ללא התחשבות באדם שנוהג ברכב (בין אם גבוה או נמוך), קיימת החובה לגלגל מעיל/מגבת/ספר-טלפונים-סיני/חתול מתחת לישבן. ידיות כיוון המושבים נוטות להוציא את המושב מאיזון ולעיתים גם מהמסילה עצמה, ורק כשנזרקים בפתאומיות עם המושב באמצע בלימה במהלך הנסיעה - יודעים שהמושב שב למקומו. יש לציין שהכיוון הינו פסיכולוגי ותו לא.

sandchr.jpg

ולא, לא מדובר באילוסטרציה.

  • ריפוד הרכב אומנם קשור פחות להנדסת האנוש שבו, אך אי אפשר להתעלם מנייר-השיוף שמרפד את הדלתות ואת רצפת הרכב (שבנס מוסתרת על-ידי שטיחונים גסים מעט פחות). אדם ממוצע מקולף כולו משכבת האפידרמיס שלו בתום נסיעה ממוצעת כאשר לגופו לבוש קייצי. ניתן להקביל את הריפוד לכלי הייעודי להברשת סוסים.

  • מספר מילים חיוביות: כשמשלבים את הגיר להילוך (בתחילת נסיעה, כשהרכב במצב Parking), כל דלתות הרכב ננעלות באופן אוטומטי.
  • מספר מילים שליליות: אדם ממוצע שלא מכיר את הרכב ומניח אצבע תמימה במקום ידית הנעילה, עלול למצוא עצמו מתפקד מעתה והלאה עם 4 אצבעות בלבד באותה היד.

  • מרווח-פנים: על אף גודלו של הרכב, לא קיים בו דבר כזה. כשהמושבים הקדמיים מכוונים עבור אנשים רגילים לחלוטין בגודלם, יימחצו בוודאות רגלי הנוסעים האחוריים. עובדה זו מקשה על המחשבה שהמכונית הזאת נמכרה לפלח השוק המשפחתי האמריקאי בתחילת שנות ה-90 ועד לאמצען, טרם כניסת מודעות בריאות הגוף והרדיפה אחר שריפת הקלוריות.

פורסם
זו דווקא הנדסת אנוש מצוינת! בזמן עקיפות ממילא האצבע נמצאת על הידית, וגם בתוך העיר הרבה פעמים. כך יוצא שאם אני צריך לצפור באופן מיידי, אני לא צריך להעביר את היד למרכז ההגה (ובמילים אחרות - להוריד אותה מההגה באופן לא בטיחותי) וללחוץ חזק. אני פשוט לוחץ בזריזות על הכפתור בקצה ידית האיתות והזמבורה עובדת. כמובן שיש גם על ההגה, אלא מה.

 

בכל מקרה, ניסיתם פעם להשכיב את המושבים האחוריים במונדיאו חדשה? יש אפשרות כזאת, אבל בלי ספר הרכב פשוט אי אפשר למצוא אותה. מסתבר שיש שני מוטות מיוחדים, אחד בכל צד של תא המטען, בחלק העליון שלו צמוד למדף האחורי מלמטה, שצריך למשוך אותם ואז המושבים יכולים להתקפל. רק שלקח לי איזה חמש דקות למצוא אותם כי הם בלתי נראים וכי אף אפשרות אחרת (וכמובן הגיונית הרבה יותר) לא קיימת.

 

זה רק מה שעיצבן אותי לאחרונה, במסגרת העבודה יצא לי להתקל במגוון מוזרויות בתחום הנדסת האנוש. סתם דוגמה שעולה לראש - מתגי פתיחת חלונות בסיטרואן C2. הם ממוקמים באזור של ידית ההילוכים, אחד בכל צד. צריך להתכופף כדי להגיע אליהם ואם רוצים לפתוח שני חלונות צריך לפתוח אחד ואז להעביר את היד מאחורי ידית ההילוכים ולפתוח את השני. כאילו שהיה קשה לשים אותם על הדלת, כמו בכל מכונית נורמלית...

 

רוני

מצויינת? כן לעקיפה היא באמת מצויינת במידה ואתה מאותת

אבל תחשוב מה קורה שאתה נוסע להנאתך ופתאום איזה מפגר חותך אותך כמו מרגרינה

אינסטינקט ראשוני זה לתת אגרוף\ללחוץ בחוזקה על ההגה אבל מה קורה? לא הצפצפה שלך היא איפשהו באיתות אני בטוח שבמצב של לחץ אתה באמת תזכור את זה

עדיף מאזדה 3 עם דלקן מאשר M3 בלי דלקן

פורסם

טוב מכיוון שאין שהתחלתי לקרוא את התגובות ויש 7 עמודים שלא נגמרים יש כמה דברים שאני לא בטוח שנגעו בהם

לגבי כל הרדיודיסקים שבאים בילד אין כמו שציינו במזדה 6

אותו סיפור קיים במזדה 3,6 בי 4 וכנראה זה עכשיו מתחיל להיות בכל המכוניות החדשות כאילו ואיי יש לי מערכת שהיא חלק מהאוטו ממש מגניב! לפחות תשקיעו תשימו משהו טוב יפה כמו במרצדס :)

לגבי כל המכוניות המטומטמות כגון הצרפתיות אם אני לא טועה זה רק בישנות

מה הקטע לשים צפצפה איפה שהאיתות?

ראיתי גם במגאן 98' וקאיה מנטור מזה הקטע הזה לשים שתי כפתורים (ממש בגודל של כפתור) לאגודלים כנראה בשביל לצפצף!!??! עדיף להראות מטומטם שכל ההגה יהיה צפצפה ולפעמים תוך כדי סיבוב לצפצף סתם בטעות כזה ולצאת סתום מאשר שבאמת תצטרך את הצפצפה המזויינת בגלל שאיזה פוסטמה (99% מהמקרים זה נשים שאפילו לא מודעות לזה שהן חתכו אותך ברגע זה וכמעט נכנסת בהם)

לדעתי הטעות הכי גדולה של ההנסדת אנוש זה בכלל אלה שחשבו על המכוניות הצרפתיות

עם כל הכבוד לפוזה, סטייל, נוכחות, נוחות-ובזה הם ממש טובים (מושבים) כל השאר זבל, טיפולים פעם ב 30K

אני חושב שהטעות האנושית הכי גדולה הם אלו שחשבו להמציא רכב צרפתי

היום רכב צרפתי שנת 2007 פחות אמין מרכב יפני משנת 92

עדיף מאזדה 3 עם דלקן מאשר M3 בלי דלקן

פורסם
מצויינת? כן לעקיפה היא באמת מצויינת במידה ואתה מאותת

אבל תחשוב מה קורה שאתה נוסע להנאתך ופתאום איזה מפגר חותך אותך כמו מרגרינה

אינסטינקט ראשוני זה לתת אגרוף\ללחוץ בחוזקה על ההגה אבל מה קורה? לא הצפצפה שלך היא איפשהו באיתות אני בטוח שבמצב של לחץ אתה באמת תזכור את זה

מישהו חותך אותך, אז הרבה יותר הגיוני להוריד יד אחת מההגה כדי לצפור?

עדיף שתי ידיים על ההגה ולנסות להתחמק ועדיין תהיה אופציה לצפור.

 

בכל מקרה, אין במצב הזה אינסטינקט. זה הכל הרגל (וקל להתרגל לשני המקרים, מנסיון).

 

עריכה - עכשיו קראתי את ההודעה השנייה שלך - אולי בכלל לא הייתי צריך לטרוח ולענות לראשונה..

פורסם

מה הקטע לשים צפצפה איפה שהאיתות?

ראיתי גם במגאן 98' וקאיה מנטור מזה הקטע הזה לשים שתי כפתורים (ממש בגודל של כפתור) לאגודלים כנראה בשביל לצפצף!!??! עדיף להראות מטומטם שכל ההגה יהיה צפצפה ולפעמים תוך כדי סיבוב לצפצף סתם בטעות כזה ולצאת סתום מאשר שבאמת תצטרך את הצפצפה המזויינת בגלל שאיזה פוסטמה (99% מהמקרים זה נשים שאפילו לא מודעות לזה שהן חתכו אותך ברגע זה וכמעט נכנסת בהם)

אינסטינקט ראשוני זה לתת אגרוף\ללחוץ בחוזקה על ההגה אבל מה קורה? לא הצפצפה שלך היא איפשהו באיתות אני בטוח שבמצב של לחץ אתה באמת תזכור את זה
האינסטינקס שלי כשמישהו חותך אותי זה ולהאט ולהתחמק, אם צריך.

99% מהמקרים אתה לא צריך בכלל להשתמש בצפצפה, אם אתה נוהג זהיר וצופה מה נהגים (או נהגות) הולכים לעשות.

אתה בטח גם מאלו שדופקים את הראש בקיר, כשמעצבנים אותך? אתה מזכיר לי נהגי מוניות כאלו שנוסעים באמצע הכביש ומוציאים את התיסכול שלהם בדפיקה על הצופר שעל ההגה כשמשהו לא מוצא חן בעיניהם בנהיגה של אחרים. או אולי כאלה שרואים שמישהו מאותת לפניה ברחוב עם נתיב אחד לכל צד אבל הם חייבים לעקוף ולצפור שכולם ישמעו.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

שברולט קורסיקה / Chevrolet Corsica (בדגש על שנתון 1994, אך גם בשנתונים אחרים):

  • חגורות הבטיחות הקדמיות מעוגנות לדלתות הקדמיות. מדובר בתכנון מיותר לחלוטין.


×
×
  • תוכן חדש...