nadavd4
-
הודעות
1,541 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
-
ימים ב"תורמים ביותר"
3
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי nadavd4
-
כמו שאמרו מעליי מדובר ברכב מוזנח. הייתי חושש בעיקר מהתאונות שהוא עבר ומהבוצה במנוע, ומעבר לכך הוא דורש יישור קו יקר. כמו כן בדגם הזה חשוב לבדוק היטב גם את מצב הצינורות והמחברים של מערכת הקירור אל תוך קיר האש ורדיאטור החימום - המחברים נוטים להתפורר ואם לא תופסים את זה בזמן זה עלול להיגמר בנסיעה ללא מים. משום מה לא ראיתי שמזכירים את זה הרבה, אבל זו המחלה הכי חמורה של הדגם לדעתי, יותר ממשולשים/תושבות/נקישות בהגה.
-
אם זה כמו שראיתי ברכבים אחרים בקונצרן, אז מפתח ריבועי 8 מ"מ: https://www.justmotor.co.il/product/בוקסה-לקרטר-רנופיגו-ראש-מרובע-8-ממ-stanley-0
-
לא מדובר ב RBF600 שאורך החיים שלו קצר משמעותית, אלא להבנתי ל 5.1 אורך חיים דומה ל4 הרגיל אבל נקודת רתיחה גבוהה יותר.
- 195 תגובות
-
למה לא לשים נוזל בתקן DOT 5.1?
- 195 תגובות
-
לדעתי המקטע בין ברבהר למערה - בגיחות ליליות אני מוצא את עצמי עושה אותו כמה פעמים, והקרבה לנקודת המפגש הפופולרית רק עוזרת. קח בחשבון שהקטע הזה יהיה ריק אך ורק מוקדם מאוד בבוקר או מאוחר בלילה, כשאוטובוסים/משאיות/רוכבים כבר לא נמצאים שם.
- 7 תגובות
-
- 1
-
-
אני הייתי לוקח את הבטוח יותר משניהם - להבנתי זו האימפרזה.
-
למה מוסכים לא מקפידים על תקן שמן מנוע? האם רק אנחנו משוגעים?
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של roy007 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
מוסכים מורשים ומתמחים לרוב כן מקפידים. אני מניח שבמוסכים כלליים לא מקפידים מאותה סיבה שלא מגרזים קליפרים, מחליפים את כל נוזל הבלמים, שוברים ג'וזונים ועוד. במוסכים כלליים קיבלתי את הרושם שהם מורגלים לרכבים פחות מודרניים שלא יהיו רגישים לשמן "לא-בדיוק-מתאים", אז אולי זו עוד סיבה. -
זה הפושע, שנתפס בשעת מעשה: ולאחר הסרת הגידול הסרטני וניקוי של 20 ק"מ איזולירבנד הוא נשלח לביופסיה: בהמשך אולי אעלה מאמר מסודר על איך להתקין פורץ מסך או NAC ברכבי פיג'ו/סיטרואן.
-
מחפש לקנות קורא תקלות עבור סיטרואן פיזו
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של sh8335904 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אמת, אבל לא בעיה למצוא את הסורק הזה (KW902) ברשת. בכל מקרה לא תוכל לאפס תקלות בלי אפליקציית FAP, אז כדאי לרכוש גם אותה. -
מחפש לקנות קורא תקלות עבור סיטרואן פיזו
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של sh8335904 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
יש לי את זה (חפש את המתאם באיביי/עליאקספרס), עובד טוב ומאוד מומלץ: https://carsforum.co.il/topic/635946-המלצה-למתאם-obd2-מוצלח-למדי-שקניתי-המלצה-לאפליקציית-fap/ -
סיקורכב3 - נבון בלי טורבו - או סיכום חצי עשור עם סובארו B4 2010
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של lanosforce בתוך רכב כללי
כל הכבוד, עשית בשכל. מוזר ממש שהמצערת נראית יחסית נקייה אבל עדיין נתקעת - זו תופעה ידועה ברכב הזה? המצערת במאזדה שלנו נראתה ככה לפני ניקוי ולא נתקעה, אלא רק גרמה לרעידות בסרק: -
עדכון שנה שלישית לשרשור שכבר נהפך לארוך טווח... הרכב כבר עם 39K כך שצריך טיפול "גדול" - נוסף על שמן/פילטר, יש צורך בהחלפת מסנן אוויר, מסנן דלק (נבדק בקטלוג היצרן, קיים כזה אך ורק ב THP165 ולא ב 208), רענון נוזל בלמים ופלאגים. פלאגים הוחלפו כבר ב 20K כשנראה שהישנים יכלו לשרוד גם 40K ואף יותר, כך שההחלפה הבאה תהיה רק סביב 60K. נוזל בלמים הוחלף לאחרונה ל DOT 5.1 כך שגם את זה חסכתי מהמוסך. יחד עם פילטר מקורי ושמן Total בתקן שנקנו עצמאית, עלות הטיפול היתה כ 750 ש"ח במוסך מורשה. עם פלאגים ונוזל בלמים שנקנים עצמאית, אני מאמין שעלות הטיפול היתה עולה כ 1200-1300 ש"ח במורשה. בשנה האחרונה מערכת האנדרואיד שהיתה מותקנת עם פורץ מסך החליטה להחזיר את נשמתה לבורא וגם לשרוף משהו במערכת המקורית שגרם לה להפסיק לספק מתח למסך. אחרי התלבטויות ומחקר לא קטן, נראה שהרבה יותר פשוט להחליף את פורץ המסך באחד שנותן אך ורק אנדרואיד אוטו (אלחוטי!) ולספק מתח למסך ממקור אחר מאשר להחליף את כל העסק ל NAC, שזו המערכת החדשה יותר ברכבי פיג'ו/סיטרואן. בינתיים מרוצה מאוד, למעט הפיצ'ר המרגיז של אנדרואיד אוטו להוציא אודיו דרך חיבור האנדרואיד אוטו ללא קשר להגדרת פלט האודיו בטלפון. ככה יוצא שהאודיו שאמור לצאת דרך הבלוטות' במערכת המקורית יוצא דרך פורץ המסך באיכות נמוכה.
-
הצריכה נמדדת כפונקציה של מרחק ולא זמן, אז לא.
-
זה חישוב פשוט. נגיד שאתה נוסע 15,000 ק"מ בשנה, בנהיגה חסכונית הרכב יצרוך 15 ק"מ לליטר ובנהיגה בזבזנית 10 ק"מ לליטר. מחלקים את הנסועה בצריכת הדלק ומכפילים במחיר הדלק (נניח 6.5 שקלים לליטר). ההבדל הוא הוצאות דלק של 6500 ש"ח בשנה לעומת 9750 - הפרש של 3250 ש"ח בשנה או 270 לחודש. יש רכבים שההפרש בצריכת הדלק בין נהיגה חסכונית לבזבזנית יהיה גדול יותר, בעיקר עם מנועי טורבו או רכבים עם הספק גדול יחסית לגודל הרכב.
-
רכב חדש שנכשל על זיהום אוויר - פיג'ו 3008
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של iyl0909 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
זו בעיה ידועה במנועי THP (1.6 טורבו של פיג'ו/סיטרואן) מתקן יורו 6 ומעלה - הממיר הולך באיזור ה 100 אלף ק"מ. אין הרבה מה לעשות חוץ מלהחליף למקורי, שכן תחליפי לא מחזיק הרבה. -
שלושה עמודים של ויכוח האם אפשר להפצע מנשיכת כלב מגזע שהחתול הממוצע יכול לנקנק...
-
אם טמפרטורת המנוע תקינה - המצב תקין לגמרי. טמפרטורת העבודה של מנוע היא סביב ה100 מעלות ובחלקים שסביב סעפת הפליטה הטמפרטורה אף גבוהה יותר.
-
ולנו נשאר רק לקנא... מישהו עוד מאמין שהרכב הזה יגיע בייבוא סדיר ארצה?
-
אפשר לקבל תמונה משלימה בחיפוש אותו דגם/קוד מנוע/יצרן במאגר הזה: https://data.gov.il/dataset/reshev_bitul_sofi ואם רוצים לראות כמה נמכרו מכל דגם, יש את זה: https://data.gov.il/dataset/amount_monthly_closures_vehicles/resource/602ac32d-19c0-4b41-88e0-e3ce8a7e80b7
-
בשיטוט קצר בפורום אפשר לראות בעיות גם ברכבים מודרניים של פיג'ו ורנו, על חלקן יש תביעה ייצוגית או ריקול ועל חלקן אנשים סתם אוכלים לקרדה. לדעתי, היצרנים האלה הרוויחו את המוניטין שלהם ביושר. אז כן, יכול להיות שבממוצע צרפתיות פחות אמינות, במיוחד בטיפול לא קפדני. האם זה אומר ששווה לפסול כל צרפתייה על הסף? לדעתי לא, כמו שלא כדאי לקנות מאזדה או יונדאי "על עיוור" בלי לבדוק אותה. לפעמים המוניטין הזה מייצר אחלה VFM לרכבים משומשים שבפועל לא יהיו פחות אמינים ממקביליהם היפניים/קוריאניים.
-
קשה לשפוט רכב משנת 2018 על פי דגם מתחילת שנות ה 2000, שהמשותף היחיד ביניהם הוא השם ולוגו היצרן.
-
היה תענוג להאזין לסאונד, ולמשש חלקי פנים שונים בקרוקומבוש. אכן רק הגענו וכבר התחלנו במלאכת התקנת מערכת NAC (זו עם האנדרואיד אוטו וטאץ' קפסיטיבי) ב 208 gti שלפני המתיחה. אולי בהמשך אעדכן איך בדיוק עושים את זה ברכבי פיג'ו/סיטרואן, זה יותר פשוט ממה שזה נראה. בהחלט התרשמתי מכמות האנשים וה204 המהממת.
-
יכול להיות שהוא באמת חישב את זה כמו שצריך, אם כן - עשה לפחות חלק משיעורי הבית. חשוב להבין שההוצאה העיקרית באחזקת רכב היא ירידת הערך וצריכת הדלק. קנית רכב ישן, חסכוני או שאתה לא נוהג הרבה? צמצמת באופן ניכר את ההוצאות על רכב. כמובן שזה עובד עד גבול מסוים, לרוב רכב מזדקן יהיה חסכוני פחות וידרוש יותר הוצאות תחזוקה.
- 5 תגובות
-
- 1
-
-
ראשית כל - החברים שלך טועים. לחלוטין אפשר להחזיק רכב בפחות מ 3000 ש"ח לחודש, בטח במקרה של רכב משומש. אני מתחזק טבלאות אקסל עם כל ההוצאות עבור הרכבים של 3 רכבים במשפחה - אף אחד מהם לא עולה סכום כזה לחודש. שנית - יש לך כמה טעויות בחישוב. ההוצאה על רכב צריכה לכלול (בעיקר, אבל לא רק) את הדברים הבאים: ירידת ערך: ההפרש בין מחיר הקנייה למחיר המכירה המשוער, במקרה שלך אחרי 5 שנים. אם קנית רכב ב30,000 ומכרת אחרי 5 שנים ב 10,000, הוצאת 20,000. דלק: כל אחד והנסועה שלו. אפשר להעריך לפי מס' ק"מ בשנה לחלק לצריכת הדלק הממוצעת של הרכב, כפול מחיר (ממוצע) לליטר. ביטוח: התשלום הוא עבור שנה. קשה לי להאמין שתגיע ל 12,000 לשנה, גם ברכב כזה אפילו כנהג ללא עבר ביטוחי. תחזוקה/אחזקה: אגרות, מחירי טיפולים, יישור קו בקניה וכו'. אלא אם כן קנית רכב שדרש יישור קו יקר מאוד, זה מסתכם באלפים בודדים לשנה או פחות. סוכמים את כל אלה עבור כל התקופה שהרכב בבעלותך, מחלקים במספר החודשים (5 שנים = 60 חודשים) ומקבלים את ההוצאה החודשית המשוקללת.
- 5 תגובות
-
- 2
-
-
בחנייה לזמן ארוך עם רכבים ידניים ניתן לנתק את אחד הכבלים שמחברים בין ידית ההילוכים לגיר - ואז אי אפשר יהיה להכניס להילוך. באוטומט אולי אפשר לפרק איזו צמה בין ידית ההילוכים לגיר - אותו אפקט.
