Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. nadavd4

    מקבצי נדבות בצמתים

    כשהייתי בקורס בצבא והיה לנו סיור בירושלים, הגיע קבצן לבקש מאיתנו כסף עם סיפור נוגע ללב שאין לו מה לאכול. בדיוק באותו זמן נשאר לנו חצי ארגז של סנדוויצים שנשארו לנו והצענו לו - הוא סירב ואני לא מופתע למה...
  2. אני החלפתי את המצתים ב 20K ולדעתי בכיף היו מחזיקים גם 30 ו 40 אלף - וזה עם רכב שנוסע חזק מידי פעם. אולי עניין הפיח ב THP156 שלך ילכלך אותם קצת מהר יותר, אבל אני לא יודע כמה משמעותי זה.
  3. כדאי למצוא מישהו עם סורק תקלות ולהבין מה קוד התקלה שהמחשב מדליק כשזה קורה. מה גורם לך לחשוב שמדובר דווקא בבריחת אוויר ולא משהו אחר? האם מורגש גמגום או חוסר בכוח לפני שהנורה נדלקת והמנוע עובר לlimp mode? אם ברכב שלך יש את צינורות הגדישה המקוריים וקוד התקלה קשור ללחץ הגדישה, רוב הסיכויים הם שמדובר בפורק לחץ תקול או סולנואיד טורבו תקול. את הראשון קל מאוד לבדוק ע"י פירוק ובחינה של הדיאפרגמה, בשביל השני צריך ציוד לבדיקת וואקום.
  4. לקחו רכב טוב שבקושי נמכר. הורידו את ההספק, שמו גיר שנחשב כאן "בעייתי", וכדי ליצור חבילה מושלמת גם העלו את המחיר. אני רוצה לראות מישהו בדלק מוטורס שבאמת מאמין שזה ימכור כאן.
  5. איך יודעים שאתה חי בישראל? כשיש השקה של רכב חדש ומעניין אתה קודם כל מתבאס, כי רוב הסיכויים שהוא לא יגיע לכאן. לפחות בשבילנו, תאריך ההשקה די הגיוני.
  6. ממה ששמעתי ומסרטונים ביוטיוב שמשווים את זה (ויזואלית, עם מצלמה בסעפת) לניקוי קונבציונלי בעזרת שבבי אגוז - ניקוי פיח במימן טוב רק לחשבון הבנק של מי שמוכר לך את זה. יש שמועות גם על נזק ממשי למנוע עד כדי עיוות טלטלים, אבל אני לא יודע כמה זה נפוץ.
  7. רק לרדת לבית הקפה הקרוב לבית/עבודה ולקנות קפה טחון פעם בכמה ימים.
  8. nadavd4

    סובארו BRZ החדשה בארץ

    זו בדיוק התפיסה של דלק מוטורס, במיוחד למיאטה. יכול להיות שאני לא "מקושר" מספיק, אבל מהנציגים שלהם קיבלתי את הרושם שגם אם לא מוכרים רכב אחד המחיר לא יורד בשקל.
  9. ביאלטי הרגילה או בריקה, ומטחנה ידנית/חשמלית בסיסית יעשו את העבודה. סד"ג של 300-400 ש"ח להכל. בריקה מוציאה קפה מרוכז וחזק יותר, ולא צריך לחמם את המים מראש. חייתי עם זה שנתיים עד שהחלטתי שאני רוצה גם אספרסו בבית.
  10. nadavd4

    סובארו BRZ החדשה בארץ

    זו בדיוק הנקודה. זה או זה, או רכב בקטגוריה אחת או שתיים מעל, בגרסה המושחזת ביותר שלו. את מי היית קונה? לכל רכב יש את הפשרות והמעלות שלו, אבל זה צריך להיות תואם למחיר. ברז ב300? אף אחד לא יקנה. ב200? גרויסה מציאה.
  11. nadavd4

    סובארו BRZ החדשה בארץ

    גם אם אבארט זו פאר היצירה האיטלקית, נשמע לי מוזר לשלם מחיר של מיאטה או ברז (עם עודף) על גרסה מושחזת של רכב עירוני זול. במיוחד שברור שאתה משלם על העקרב בלוגו לא פחות מעל הרכב...
  12. nadavd4

    סובארו BRZ החדשה בארץ

    עוד משהו שאני פשוט לא מסוגל להבין. מילא להוציא סכום כזה על מיאטה, שהוא רכב ספורט "טהור" עם שמירת ערך יותר טובה מטויוטה קורולה. אבל לשלם 250K על רכב מיני משודרג...
  13. nadavd4

    יעוץ לגבי i20

    קיבלתי דיווחים מחבר שה i20 שלו נוסעת בבינעירוני כ-20-30K בשנה על צריכה ממוצעת של 20 ק"מ לליטר. כנראה שבנסיעה עירונית/משולבת תהיה צריכה גבוהה יותר, ואז אולי שווה לשקול היברידית.
  14. nadavd4

    סובארו BRZ החדשה בארץ

    GR yaris בייבוא מקביל?
  15. לחכות ליד הבניין כשמישהו אחר יוצא, ולתפוס את הילד על חם/לגלות באיזו דירה הוא גר.
  16. האלטרנטיבה ברוחב 155 היא הנקוק שהיו פשוט גרועים.
  17. קרה לי פעם. ראיתי מאיזו קומה ודירה בבניין זה מגיע, עליתי לשם ודיברתי עם ההורים. בסוף זו היתה ילדה בת 5 בערך שההורים לא ממש טרחו להסביר למה כמה זה מסוכן, אבל זה לא חזר מאז. צלם/תקליט את השיחה עם ההורה, אם הוא יסרב לעצור את הילד שלו, פשוט לך עם זה למשטרה, והם כבר ידברו איתו.
  18. כשהחלפתי מידה בספארק, בכלל לא פניתי ל UMI. ידעתי שלמכוני רישוי (מסוימים, כנראה) יש גישה לאוטודאטא והתעקשתי שיבדקו מה המידות שרשומות עבור הדגם הזה. אחרי כמה דקות חזר אלי הבוחן עם אישור עבור המידה, ומשם נסעתי להחליף את הצמיגים וחזרתי למכון ל"בדיקת תקינות" בסיסית.
  19. לדעתי, תקבלי תמורה הרבה יותר טובה לכסף עבור רכב ידני. בידניות אני יכול לחשוב על - פורד פיאסטה, שברולט ספארק, סוזוקי ספלאש, i10/20 כאשר כולן אמינות מאוד, עם אחזקה זולה ומבוקשות פחות מהאוטומטיות. כתוצאה מכך תקבלי רכב חדש יותר (2011-2013), במצב טוב יותר באותו המחיר. כבונוס, גיר ידני אמין יותר. על האלטו לא הייתי ממליץ בשום גרסה (ידני או אוטומט), מעבר לבטיחות הלא-קיימת היא תתקשה בעליות יותר לעומת האחרות. היתרון היחיד שלה הוא אחזקה זולה בצורה קיצונית. אם בכל זאת תבחרי אוטומט - פיאסטה בנפח 1.4, מאזדה 2 ברמת אבזור דינמיק וסוזוקי סוויפט יהיו טובות, כאשר המאזדה הכי זריזה ו"סוחבת" מכל הרכבים שציינתי כאן. המאזדה והסוויפט דגמים מבוקשים מאוד, ולכן רק שנתון ישן יותר (2008-9) ייכנס בתקציב וכן יהיה קשה יותר למצוא אחת במצב טוב. מה שלא תעשי - ממליץ מאוד לקרוא מדריכים לקניית רכב ראשון - למשל כאן.
  20. nadavd4

    סובארו BRZ החדשה בארץ

    דורון, ידוע לך אם מישהו פנה לסמל"ת בנושא הזה? פעם אחרונה ששמעתי על זה משהו מהם, היה לפני שנה ואז הם אמרו שיעשו את "כל המאמצים" להביא לכאן את הדגם. כרגע זה נשמע כמו חרטא בפיתה.
  21. לחתום על זכרון דברים ולהעביר בעלות/לתת מפתח רק ברגע שהכסף בחשבון.
  22. לרוב צריך למצוא מוכר שאפשר לבנות איתו רמה בסיסית של אמון, כזאת שהוא לא יברח עם המפתח בשניה שתעביר לו את הכסף. יותר קל לעשות את זה עם חתימה על זכרון דברים וצילום רישיון רכב ות"ז של המוכר והקונה.
  23. אני יודע שלא ככה מכינים. אבל בפועל אם תמלא גבעה כזו ותשטח (ככה שלפני דחיסה הנפח ימלא בדיוק את הסלסלה), בכל פעם תצא לך אותה כמות קפה, והכמות הזו (בגרמים) תהיה קרובה לזו שהסלסלה תוכננה עבורה. לצורך העניין, גם גלעד מנגרו ממלא ככה ופשוט מוודא עם דוזר לאחר הדחיסה.
  24. אז, לא כל כך הצליח להם...
  25. 1. אתה בטוח בזה? לרוב ממה שאני מכיר הם ממלאים את הסלסלה לפי העין , מיישרים ודוחסים. לרוב זה אמור להיות הכמות שהסלסלה תוכננה אליה (פחות או יותר). עריכה - הכוונה, ממלאים עד שהסלסלה מלאה ומסלקים את העודף. זה אמור לספק חזרתיות ולהיות קרוב מספיק לכמות המתאימה לסלסלה הספציפית. 2. אני לא יודע, באמת. כנראה צריך לקנות מידי פעם פולים של בית קפה כזה או אחר ולהכין "כמו שצריך" כדי לראות מה מוציאים מהקפה הזה. 3. למיטב הבנתי כרגע אי אפשר לקרוא למה שיש "הכשרה". אבל להשקיע שעה אחת או שתיים עבור עובד שיהיה שם כמה חודשים - עדיין בטל בשישים. אני חושב שהקפה הוא לא הדגש ברוב בתי הקפה (וגם לא המוצר הכי רווחי), ולכן לא משקיעים בו.
×
×
  • תוכן חדש...