nadavd4
-
הודעות
1,541 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
-
ימים ב"תורמים ביותר"
3
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי nadavd4
-
הרכב שקניתי טופל 8 שנים במורשה - האם להמשיך בגלל שהם מכירים את ההיסטוריה ?
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של lidor578 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
תלוי במחירון עבודה של המוסך, סה"כ מחיר סביר למורשה. לפעמים פילטר מזגן יכול להיות יקר (+200 ש"ח) במורשה, אני אישיתי קונה ומחליף לבד. צלצל לשירות לקוחות של דלק מוטורס ובקש את היסטוריית הטיפולים של הרכב. ככה תדע בדיוק מה עבר ותוכל לדעת במה עוד צריך לטפל. אם תגיע לכל מורשה פורד/מאזדה אחר תהיה להם גישה למידע הזה בלאו הכי. -
ds5 סיקורכב2 – מפגר טורבו עם מגדש – או קניתי 5 DS שנת 2014
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של lanosforce בתוך רכב כללי
מכאנית לא יצא לי להתרשם מהם יותר מידי (כי בעיות מכאניות לא היו לי ב THP165, טפו טפו), אבל מההתרשמות שכן היתה הדיאגנוסטיקה שלהם היא בגדול לעבור על איזה תרשים שמישהו כתב ולהחליף מה שכתוב בו. כשהם נתקלים במצב שהוא לא מכסה, אין להם מושג מה לעשות - לדוגמה, הרכב שלי עמד שם יומיים עם טמבון מפורק כי הם לא ידעו מה גורם לבעיה בחיישן חניה ופשוט חיכו לתשובה מהצרפתים מה לעשות. יכול להיות שלמוסכניקים שם יש יד טובה, אבל כשיש בעיה שמאובחנת/מטופלת לא נכון זה לא יעזור. -
קניתי לי flair באמאזון, כדי שיהיה לי אספרסו כשאני רוצה משהו חזק יותר ממקינטה ויש לי כוח להתעסק עוד קצת. יש עקומת למידה מסוימת, אבל הוצאתי קפה טוב מהפולים של נגרו בזמן יחסית קצר (הבחור אדיב מאוד ועוזר גם בוואצאפ למתקשים). מדהים מה שמכונה בפחות מ1000 שקל יכולה להוציא, אם אתה משאיר רק מה שבאמת חשוב לאספרסו, וכבר עכשיו הקפה יצא יותר טעים מרוב בתי הקפה שהזמנתי בהם אספרסו לאחרונה. אני מניח שיקח עוד הרבה ניסיון להגיע לקפה מושלם, אבל המגבלה פה היא המיומנות שלי ולא הציוד. כמובן שהפשרה פה היא "טקס" ארוך - לוקח לי 7.5 דקות להוציא כוס קפה מרגע תחילת חימום המים, ועוד 2 דקות לכל כוס נוספת/ניקוי של הבלאגן שעשיתי. לא מתאים לכל אחד, אני רגיל למקינטה ככה שזה לא כזה נורא בשבילי.
-
הרכב שקניתי טופל 8 שנים במורשה - האם להמשיך בגלל שהם מכירים את ההיסטוריה ?
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של lidor578 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
הרכב הזה נחשב אמין מאוד וכל עוד עובר תחזוקה סבירה בזמן עם חלפים מתאימים ומקוריים לא אמורה להיות בעיה. כל מוסך מורשה משרד התחבורה (לא רק מורשה יבואן) יכול לפתוח את ספר הרכב ולבדוק את שגרת הטיפולים, לתת לך הצעת מחיר ויש כאלה שיעשו עבודה טובה ומסודרת יותר ממורשה יבואן. אם אתה רוצה לחסוך בעלויות, קנה חלפים מתאימים בעצמך ותגיע איתם למוסך שאתה סומך עליו. כמו כן קח בחשבון שברכב בן 8 יכולות להיות הוצאות נוספות עקב בלאי טבעי. אם אתה רוצה בכל זאת מורשה (יבואן) פורד/מאזדה אני יכול להמליץ באופן אישי על @מרכז שירות שי-לי באור יהודה. -
מכרתי ניסאן טידה ללא העברת בעלות, הקונה מעניין לבטל עסקה בגלל רעשים מהגיר
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של חושב טוב בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
גם עם אדם הכי הגון ומיושב, ובסכומים נמוכים יחסית כמו שהטידה נמכרת בהם עושים זכרון דברים. חוזים נועדו לשבת במגירה, אבל לפעמים זה מה שמוציא אותך אח"כ מהבוץ/מונע ממך להיכנס אליו מלכתחילה. אני הייתי ממליץ לקחת את הרכב לבדיקה במוסך שמכיר את הרכב, וליישב את הסיפור בהתאם, כולל איזשהו תיעוד בכתב ששניכם חתמתם עליו. במידה והרכב יישאר אצלו - קבעו שם את התנאים (דדליין/טיפול בדוחות וכו') להעברת הבעלות בפועל. -
אם פקח לא ירתיע, אולי מכתב מעו"ד על נזק לרכב/איזו נשיכה שקיבלת בזמן האכלה שלהם (לא-מחוסנים, אני מניח?) יכול לעבוד. אני לא יודע אם מבחינת החוק החתולים שייכים למי שמאכיל אותם באופן קבוע, אבל זה שווה בדיקה. ממה שאתה מתאר החתולים הם רק קצה הקרחון, אני לא רוצה לדעת מה יקרה אם יהיה צריך כסף מהדיירים לתיקון דחוף בבניין. לא רוצה לפתוח פה לשטן, אבל זה נשמע כמו בניין מהסוג שקורס כי אף אחד לא רוצה לשלם על תחזוקה...
-
תזמין לוכד עירייה שיסרס ויעקר את כל החתולים בבניין... ככה לפחות לא יהיה מטרד עוד כמה שנים. מצחיק אותי שאנשים מוציאים בחודש מאות ואלפי שקלים על האכלה של חתולי רחוב, אבל סירוס ועיקור הם לא מוכנים לעשות להם. אני יודע שלדבר עם השכן לא עובד, אבל מכיוון שזה קורה בכניסה לבניין מה שהופך את זה למטרד - אפשר לנסות ולפנות לוועד/עירייה/עו"ד (בסדר הזה). אין בעיה שיאכיל, אבל במקום שלא מייצר מטרד - שיזיז את עצמו לגן הציבורי הקרוב או אפילו רק לצד השני של הבניין, ונפתרה הבעיה. ולכל אלה שמציעים פתרונות כמו "להעלים" את החתולים - תתביישו. רוצה להעלים חתול מהרחוב - תאמץ או תמצא לו בית חם. גם זה פתרון...
-
אם אין כניסת לחות לפנסים, המתח שמגיע יציב ואתה מתקין את הנורה בלי לגעת בזכוכית בידיים חשופות - אז מה שנותר לעשות זה לקנות נורות שמסווגות כ long-life. זה היה המצב בספארק שהיתה לי וכיום אצל אחותי, כל נורה רגילה ששמתי החזיקה חצי שנה. קניתי זוג נורות כאלה ומאז עברו שלוש שנים, והנורות עוד לא נשרפו.
-
דו״ח בלקר- חסך בדיקה של רכב אחר תאונה.
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של זה עולם מסובך בתוך ייעוץ ברכישת רכב
כל הכבוד על התושיה - הרבה אנשים עדיין לא יודעים שאפשר לבדוק היסטוריה ונופלים בפח. אבל, את המקרה הזה אפשר היה לגלות גם בהוצאה של היסטורייה ביטוחית של הרכב ב10 ש"ח באינטרנט - ועד עכשיו לא הבנתי מה דו"ח בלקר נותן שהאופציות האחרות (שהרבה יותר זולות) נותנות... -
תתחדשו! אחלה קליק בייט בכותרת...
-
ראיתי איפשהו שהתווסף גם מסנן חלקיקים, אבל לא מוצא את המקור. בגדול ה180 וה225 זהים ל165 ו208 בהתאמה, עם תוכנת ניהול אחרת ותאימות לתקן זיהום אוויר מחמיר יותר.
-
אם היה, לא הזמינו אותי. אני לא חושב שסוג א' קונה צרפתי, וסוג ב' יפני. יש כאן כמה שקנו את שניהם ומבסוטים עד הגג. מההתרשמות שלי, הציפיות בקניה שונות ומכאן מובילות להתנהלות צרכנית שונה. זו רק השערה שמבוססת על החוויה האישית שלי, ובדיוק כמו כל שאר ההשערות כאן אין לה הוכחה חותכת, כי המספרים נמצאים רק אצל היבואנים והיצרנים. ולדעתי זה נורמלי לחלוטין, כי זה רכב עם עלויות אחזקה קצת יותר גבוהות אבל סה"כ הגיוניות כשאתה לוקח אותן בחשבון בזמן הקניה. בשלב מסוים זה כבר מגיע לחוסר כדאיות כלכלית/הוצאת מרץ ושם צריך להיפרד לשלום.
-
נסה קודם בסרק. כמו כן נסה להכניס לניוטרל בשיוט ותראה אם הרעש נשאר.
-
ובתחזוקה נכונה, יש גירים כאלה שמחזיקים מעל 200 אלף בלי שיפוץ?
-
נסה להקליט, כשמדובר ברעש קשה להבין במה בדיוק מדובר. האם זה קורה גם בעמידה וסל"ד גבוה, או רק בנסיעה? האם קורה בסל"ד גבוה ומהירות נמוכה (הילוך ראשון)?
-
כמו שאמרו פה, יש ברכב חלקים בעלי אורך חיים קצר יותר ואף אחד מהם לא משאיר אותך תקוע בצד הכביש עם מנוע מגמגם. אני למשל כבר החלפתי באחריות סולנואיד טורבו שגרם לתקלה פעם בכמה חודשים ותושבת גיר, כשהחלקים לבד עולים מעל 2000 ש"ח וגם העבודה דורשת הרבה פירוק. אצלי זה קרה כשעברו כולה 4-5 שנים מיום הייצור (מתוכם רק 3 שנים ו30 אלף על הכביש), אבל לדעתי נהג פחות פדנט היה נוסע ככה גם 100 אלף ק"מ בלי לשים לב. ובינתיים, בעלי המאזדות שמחליפים חלקים מתבלים כל כמה שנים במחיר של של אלפי שקלים שותקים... אולי כי זה יפני, או כי זה לא מדליק נורה מאיימת ומאפשר (טכנית) להמשיך ליסוע עד שמשהו יתפרק לגמרי. עוד יותר מצחיק, שרק לאחר שקניתי מאזדה 2 גיליתי שמנועים גומרים ראש מנוע על הזנחה של החלפת הפלאנג'ים לרדיאטור החימום, ולחצי מהרכבים שבדקתי היה חופש לא סביר בהגה בגלל חלק יקר במערכת ההיגוי שהולך כמו פיסטוקים - כנראה שאם אתה קונה רכב צרפתי, יש יותר סיכוי שתמצא מישהו שגם מתלונן עליהן בריש גלי, ואם אתה אוכל לאקרדה ברכב יפני אתה משלם ושותק. שלא יבינו אותי לא נכון. המאזדות האלה נחשבות בעיני כרכב סופר אמין. אבל גם ברכב אמין יש בלאי וגם בו צריך לטפל נכון, וזה עולה כסף בניגוד לתפיסה הישראלית הרווחת שאוטו זה רק דלק וביטוח. כך גם ברכבים האמינים שכן יצאו פה ושם ליצרנים הצרפתים למיניהם, וברמת האחזקה זה לא שונה בעיניי מכל רכב אחר, יפני או לא יפני.
-
למה בעצם? בגלל שגרת התחזוקה של המוסכים הישראלים או כי בכל העולם אורך החיים שלהם קצר יותר?
-
יש להם שמן בתקן 2312, שנמכר גם תחת סדרה אחרת שלהם (professional) ועליו מצוין שעומד גם בתקן 2302 - למעשה המק"ט של גרסת הליטר של ה magnatec הרגיל זהה לזה של ה professional.
- 195 תגובות
-
רוב הסיכויים שהשמן המקורי מיוצר ע"י חברה מוכרת. אני יכול לבדוק בבקבוק שנשאר לי היכן זה מיוצר, אם תרצה. בPSA למשל אפילו לא מתאמצים יותר, שמן המנוע "המקורי" הוא פשוט טוטאל בלי מיתוג של PSA.
-
כנראה שכל מה שעומד בתקן, יעבוד. בפועל - מכיוון שהמקורי עולה כמו אמסויל (ושליש מרויאל פרפל) אין סיבה שלא לקחת אותו. לגבי הכמות - לי הספיקו 2.5. מצד שני, החלק הקדמי של הרכב היה מורם אז במצב מאוזן אולי היה יוצא יותר. במערכת כולה יש 7 ליטרים - ככה שהחלפה חלקית היא חלקית מאוד ואין מה לדאוג.
-
רענון נוזל פשוט כמו החלפת שמן מנוע, ככה שהמחיר לא אמור להיות גבוה. קח בחשבון שהרבה מוסכים בארץ מסרבים לבצע החלפה של שמן גיר, מפחד שיקרה נזק לגיר - לדעתי לא מוצדק, אבל זה המצב.
-
לא, זה דורש פירוק של הקרטר ואטימה מחדש. הרכב עבר רק 130 אלף ק"מ, ככה שהחלפה חלקית של השמן אמורה להספיק.
-
אני החלפתי לא מזמן החלפה חלקית לשמן המקורי. יצאו כ 2.5 ליטר שמן שמן מטונף (אבל נקי משבבי מתכת) מהקרטר בגיר, שמתי במקומם כמות דומה של השמן המקורי - סביבות 75 ש"ח לליטר. בינתיים, הכל עובד חלק.
-
לאיזה רכב אתה צריך את השמן? מה התקנים שהוא צריך לעמוד בהם?
-
פיג'ו 308 נורת Service נדלקה ולא מתאפסת
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של EndlessWave בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אז בכלל, מה השאלה. שילך לשם. נורה לא שם כדי שיאפסו אותה, זו התראה על תקלה כלשהי וצריך להבין מה המקור שלה.
