Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. אצלי ברכב יש מחליף חום בין המים לשמן, וגם בפצאל טמפ' השמן לא עברה את ה 110 מעלות. וכמו שכתבו פה, בתחילת נסיעה לוקח לשמן כרבע שעה להגיע לטמפ' עבודה - אפילו שלנוזל הקירור מספיקות 5 דקות.
  2. אתה לא תחסוך כמה שקלים, כי הוצאות האחזקה לרכב יוקרה מתיישן כמו גם ירידת הערך יהיו גבוהות מאוד.
  3. ככה - שים לב להבדל בין הקדמי לאחורי:
  4. המעבר ל 208 gti יהיה לך הכי "קל", אין מה להוסיף מעבר למה שמני כתב. בתור בעלים של DS3 אחרי המתיחה, אכן הרכב דומה מאוד (הרגשה/התנהגות/אחזקה) וברגע שאתה משפר ההבדלים בהתנהגות לעומת ה 208 מצטמצמים - אבל קשה מאוד למצוא אחת כזו (יש סה"כ 8 כאלה). לגבי המיני - ממה ששמעתי עלויות האחזקה גבוהות יותר אבל גם ההתנהגות טובה יותר. לצערי לא חוויתי בעצמי, אז קח את זה בערבון מוגבל. BRZ - מההתרשמויות הקצרות יחסית, מדובר בחיה אחרת לגמרי ואם אתה מוכן להשקיע את הסכום ולחיות עם החסרונות שלה, זה רכב שיהיה הרבה יותר מהנה לנהיגה (לדעתי).
  5. nadavd4

    מה שוחק את הגיר?

    אם פות"ש רוצה להבין אילו פעולות של הנהג או מאפיינים של הרכב מגבירים בלאי בגיר, כדאי לציין באיזה סוג גיר מדובר - ידני, אוטומטי פלנטרי, רציף, או רובוטי חד/דו מצמדי?
  6. nadavd4

    מחשבון דלק

    צריכת דלק תלויה בנהג ובסגנון הנהיגה שלו, לא פחות מאשר תוואי הנסיעה וצריכת הדלק "על הנייר" שהיצרן הצהיר. אני ממליץ לבדוק את צריכת הדלק הספציפית שלך, עם הרכב שלך בתוואי שאתה רגיל ליסוע בו. תמדוד את המרחק שנסעת בין שני תדלוקים, באותה תחנה (ועדיף גם אותה משאבה, עד שידית התדלוק עוצרת לבד). תחלק במס' הליטרים שתדלקת בתדלוק השני - ותקבל את צריכת הדלק "שלך".
  7. היצע וביקוש, הפיקנטו היא רכב מבוקש מאוד. גם בהשוואה ל i10 הזהה מכאנית, הפיקנטו יקרה משמעותית.
  8. מקפיץ, למקרה והתפספס.
  9. הם ממולאים באותו שמן ונוזל קירור, וזהו בערך.
  10. אהלן, אני שואל בשביל חבר, בעלים של יונדאי i20, מודל 2019 (נדמה לי, היא עדיין באחריות) עם מנוע 1.0 טורבו. לאחרונה נדלקה לו נורת מנוע, הרכב נכנס ל limp mode וב OBD הופיע קוד P0191: החבר הלך למוסך של יונדאי, ואחרי שהתעקש על חיבור מחשב דיאגנוסטיקה של היצרן ראו בעיה בתערובת דלק. המוסך ניקה פלאגים, איפס את התקלה ושלח אותו לדרכו. נראה לי קצת מופרך, בהתחשב בכך שלא היו misfires (במקרה של תערובת עשירה), וכשמדובר בתערובת עניה ניקוי פלאגים כמדומני לא יכניס עוד דלק לצילינדר... זו הפעם השניה שהתקלה הזו מופיעה לו, כשהפעם הקודמת היתה לפני יותר משנה עם אותם סימפטומים. בפעם הקודמת החליפו אטם למשאבת דלק ואיפסו את התקלה. האם למישהו כאן מוכרת התקלה הנ"ל ואיך היא נפתרה במקרה שלו? מה שעולה לי לראש הוא חיישן/משאבת דלק תקולים, אבל במוסך התעקשו שלא להתעסק איתם. כמו כן, אשמח להמלצה על מוסך מורשה יונדאי באיזור המרכז שבו יוכלו לבצע דיאגנוסטיקה כמו שצריך.
  11. nadavd4

    רכבים צרפתיים

    זה תלוי - היו דגמים מסוימים של מנועים, בעיקר THP150/156 הידועים לשמצה שסבלו מתקלות חוזרות ונשנות (בעיקר טיימינג/פיח/משאבת דלק) גם כשטופלו כראוי. אפשר לחפש כאן בפורום, כמו שאמרו הנושא נטחן עד דק. ישנם דגמים אמינים מאוד, בייחוד כשהם מטופלים כראוי.
  12. היצע וביקוש. אני אמשיך לקנות צרפתיה ידנית... מרד אלור.
  13. לטסלה יש גם מצלמות ומיקרופונים שמשמשים את התפעול הקולי, אוטופיילוט וכו'.
  14. איזה קשקוש. הגישה הזאת מזכירה לי את החיילים שהיו מצלמים את עצמם לאינסטגרם באמצע שטח כינוס או בסיס סודי. גם לשוטר איציק יש גישה למידע רגיש (במסוף למשל), שהחוק בכל מדינה מתוקנת אוסר על מעבר שלו החוצה - וטוב שכך. אבל, אני מניח שאם מחלקת משטרה/צבא כזו או אחרת בעולם תבחר בטסלה הם ימצאו דרך לבטל את החיבור הזה לרשת, בין אם על ידי הסכם עם טסלה או באופן אחר.
  15. בדיוק המשבצת שה 208 יושבת בה... המושבים (והרכב) מאוד נוחים ובנסיעה רגועה אתה בטוח שמדובר בעוד צרפתייה נוחה. אם באבזור (או בסאונד) הוא חפץ, שישכח ממנה. אם גם ה 208 לא תהיה לו נוחה, כנראה ששום סופר מיני חמה לא תהיה - ואז אין מניעה מלמצוא איזו סלון מפנקת עם גרגור של V6.
  16. אכן המחיר לא רחוק מזה של מאזדה 3 - אבל זה כבר מחיר השוק, לא איזו המצאה של שמאי מפונפן. אתה באמת תהיה בשוק כשתבדוק את המחירון של פיקנטו...
  17. אם אתה מציג קבלות ומנהל המוסך שבו אתה מממש את האחריות גם על הצד הטוב הבוקר - כן. אם לא, לך תילחם איתם על זה שהאחריות שלך תקפה - אתה ב 99% מהמקרים תצליח לממש אותה (כי אנחנו חיים במדינת חוק), אבל תצטרך לטרוח יותר מאשר אם מלכתחילה לא היית צריך להוכיח ולהראות כלום. בנוסף, אם טיפלת במוסך אחר והטיפול באמת לא בוצע כמו שצריך - יגידו לך ללכת לחפש אותם. אם טיפול לא בוצע כמו שצריך במורשה יבואן, האחריות עדיין תתפוס.
  18. אז הוא מכר מתחת למחיר השוק. בשנתון הזה רכבים עפים מהלוח תוך יום כבר ב 20-22. העניין הוא, שפנייה למוכרים שזה עתה פרסמו רכב ב"מחיר המחירון" הגבוה באופן לא ריאלי היא מרגיזה ולא נעימה, עבור שני הצדדים. המוכר בטוח ש"זה מה ששווה הרכב" ולא מוכן למכור לקונה שמציע "מחיר שוק". ככה מוכרים וקונים מפספסים עסקאות במשך שבועות עד שהמוכר מבין את השוק או מוצא פראייר תורן.
  19. מחירון של ספארק 2011 עלה מ 12k ל 16k (כשדווקא מחיר השוק סביב 12k). מחירון של מאזדה 2 שנת 2008 ירד מ 21k ל 18k (שעוד איכשהו יחסית מציאותי למחיר השוק). עד שהוא מדייק במחירון אחד, הוא חייב לדפוק מחירון אחר. לי נראה שלוי יצחק פשוט קובע את המחירון על פי מצב הרוח שלו בבוקר. גם שעון מקולקל מראה את השעה הנכונה פעמיים ביום...
  20. כשהחניה בטאבו, אני מניח שזה די שקול להפקעת קרקעות וייעוד בניינים להריסה באיזור - ככה שמי ש"נדפק" יוכל לקבל פיצוי (כספי) בהתאם לגודל ואופי ההפקעה. תקן אותי אם אני טועה, אבל הרווח שהחברה הישראלית תקבל מהרק"ל יהיה גבוה עשרות מונים מעוד כמה מאות מקומות חניה ציבוריים ופרטיים. זה שעיריית ת"א לא מאשרת בניה של בניינים חדשים עם חניה (למרות שהבנתי שלשלם "בקשיש" עובד) - את זה אני כבר לא מסוגל להבין, גם לא בהסתכלות אל עבר "קצה טווח התחזית".
  21. כי כשאתה מטפל במוסך שהוא לא מורשה יבואן (ולא משנה כמה טוב הוא), ופתאום צריך משהו מהאחריות - חובת ההוכחה שהרכב טופל "כמו שהיצרן רוצה" היא עליך. הוראות היצרן הן כל 20K ק"מ, ללא קשר לזמן.
  22. אם תמהיל הרכבים במשטרה מורכב בעיקר מ"רכבי שרד" שנועדו להסיע את השוטרים מביתם למקום העבודה ולמקומות שידרשו להגיע אליהם במסגרת העבודה, זה פתרון לא רע. מה שמעלה את השאלה, למה חברות הליסינג לא נותנות כיום אופציה לחשמלי?
  23. אני חושב שיש כאן היצע מכובד של רכבים עם אופי שונה מאוד, וכדאי לפות"ש לבדוק מה יותר חשוב לו מבין 2 הקטגוריות העיקריות: - הוט האץ' מהנות לנהיגה (פיאטסה, 208, ג'ולייטה וכו') - רכב "מפנק וחזק" (אימפלה, הוולוו והאינפיניטי שהוזכרו). יכול להיות שהוא יגלה את זה רק אחרי שינהג בהן.
  24. גם 208 gti אחרי מתיחת הפנים שהיתה ב 2016 נכנסת לתקציב. יש לה שוק די גדול (נמכרו כאן כ -300 כאלה). כנראה שהיא לא מאובזרת כמו הוולוו או ייחודית בארצנו כמו הקליאו והפיאסטה, אבל היא עונה על הצרכים שלך וכיפית מאוד גם כסטוק. (כפלוס, אמינה יחסית עם תחזוקה זולה).
  25. בדיוק אתמול נסענו לצפון עם פיונה (המאזדה 2 הירוקה שקנינו כרכב שני), אף עלייה לא אתגרה אותה. 100 סוסים על 950 קילו זה די קליל, אפילו עם גיר אוטומטי עתיק בעל 4 הילוכים. לגבי מאזדה 3, מחירי יד שניה שלה בשנים האלה כמעט זהים ל 2. לך תבין ישראלים... קח בחשבון שהן מאוד מבוקשות וקשה למצוא אחת טובה. ממה שהבנתי הפיאסטה האוטומטית קצת עגלה יחסית למאזדה, אבל מבחינת שאר ההיבטים היא זהה לה - חולקת מכלולים רבים מאוד. הידנית זריזה יותר וגם חסכונית יותר. לגבי ספלאש וסיריון - לשים לב שלא מדובר ביוצאות ליסינג/השכרה. הבנתי שהגיר באחרונה נוטה לעשות בעיות עקב חוסר בתחזוקה ע"פ הוראות היצרן בארצנו.
×
×
  • תוכן חדש...