nadavd4
-
הודעות
1,541 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
-
ימים ב"תורמים ביותר"
3
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי nadavd4
-
אם אתה לוחץ יותר משניה או שתיים על הקלאץ' ברצף, כנראה שאתה לא משתמש בו נכון. גם לקלאץ' זה לא בריא...
-
מחפש המלצה לדגמים לזוג ללא ילדים עד 65 אלף
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של ExeAction בתוך ייעוץ ברכישת רכב
בנסועה כמו שלך ההבדל הכספי בצריכת הדלק הוא לא משמעותי, ובכל מקרה אם אתה רוצה לראות צריכת דלק ריאלית יש את האתר הזה: https://www.fuelly.com/car אם מבין האופציות שיכנסו לך לתקציב יהיו רכבים חסכוניים פחות אבל מאובזרים/בטוחים/חדשים יותר - הם יהיו עדיפים עבורך. -
נהיגה בחניון/כביש צדדי נטוש במהירות נמוכה על רכב כזה של חבר - סבבה לגמרי. נהיגה ביומיום במצב כזה - רעיון רע מאוד מבחינת הביטוח. תקן אותי אם אני טועה, אבל בחברת הביטוח מבחינים בין רישיון ורכב ידניים ואוטומטיים כשם שמבחינים בין קטנוע ומשאית. אם חלילה יעשה תאונה שמישהו אחר ייפגע בה, יהיה בצרות צרורות. הייתי מתקן ל"נהיגה יומיומית ברכב ידני תורמת לרכישת הרגלים טובים ונכונים", אחותי שינתה מאוד את הרגלי הנהיגה שלה לטובה לאחר שנהגה תקופה עם הספארק הידנית שלי, כ-5 שנים לאחר שהוציאה רישיון (ידני) ונהגה באוטומט בלבד. מצד שני, רוב הישראלים מחזיקים ברישיון ידני ועדיין רבים מהם נוהגים "גז-ברקס" מרמזור לרמזור או מרכב אחד בפקק למשנהו. אז אולי נהיגה על אוטומט תקופה מסוימת תורמת לרכישת הרגלים רעים, לא יודע... ל @Fuso - אפילו אם אתה רואה את עניין הנהיגה בידני כחוויה או "שדרוג" הרישיון כחוויה, לך על זה. קשה לשפוט אם יש הצדקה פרקטית או כלכלית במצב שלך (זה לא שקיבלת במתנה רכב ידני וזה חוסך לך קניה של רכב אחר...).
-
לא צריך ללכת רחוק, תשב בקורולה הישנה והחדשה ותרגיש מיד הבדל עצום. לדעתי שימוש מושכל בחומרים הנכונים יכול להפוך את השהייה בתא הנוסעים לנעימה הרבה יותר.
-
אם מדובר במנוע 1.2 לא שמעתי על עדכון תוכנה למנוע הזה, אבל אם יש לך מקור נשמח שתשתף... לפות"ש - שווה לך לעשות ניקוי בית מצערת, לרוב לכלוך שמצטבר שם גורם לכיבוי מנוע בסרק. חפש על זה בפורום, זכור לי שיש מדריך מצולם איפשהו. נ.ב- המצערת בספארק היא אלקטרונית ואין "בורג טורים" וגם לא סולנואיד לסרק כמו שיש במצערות מכאניות.
-
אכן, מכיר כאלה. אבל הם המיעוט, מההיכרות שלי עם הנהגים העצבניים בארץ.
-
גם ככה הרוב כאן נוסעים על אוטומט, problem solved.
-
פיג'ו כנראה ויתרה סופית על הזן הנכחד הזה שנקרא הוט האץ', לוואג לפחות נשארו המנועים.
-
יצחק כל בעל קופרה שמוציא קרוב ל 400 כ"ס ממנוע ה 2 ליטר שלו.
-
אני חושב ש"מיומנות" החלפת גלגל צריכה להיות חלק מלימודי הנהיגה המעשיים, לא חלק מהטסט. למיטב ידיעתי כרגע זה אפילו לא חלק מלימודי התיאוריה.
-
אני ממליץ להתקין חיישני חניה, גם קדמיים. אני נעזר בהם כשצריך לחנות או לעבור במקום לא שגרתי. דיסקליימר - אצלי הם מהמפעל ועובדים עם התצוגה של המולטימדיה, אבל אני לא יודע איך יהיו הביצועים של חיישנים מהתקנה מקומית.
-
הייתי מוסיף גם שברולט ספארק צורה ישנה, למרות שאם אפשר להכניס קליאו בתקציב היא תהיה עדיפה.
-
מה זה "מהירות נמוכה"? אם אתה מחובר עם ראוטר דרך VDSL, הקו רגיש גם לחיבורים/פיצולים מקופסת בזק בתוך הבית אבל בעיקר מהמרחק מארון בזק שבו נמצא ה DSLAM (הקצה השני של הכבל, מבחינתך). אם יש לך שקע טלפון שנמצא צמוד לקופסת החיבורים של בזק, שווה לנסות לחבר אליו את הראוטר ולראות אם יש שיפור. אם אין והשכנים שלך חווים בעיה דומה, רוב הסיכויים שזה בגלל המרחק מהארון ואין יותר מידי מה לעשות.
-
בבית הוריי שגרים בישוב שהיה מוכה פריצות למדתי שתיאוריית "הפרי הנמוך" עובדת ברוב המקרים, כל עוד לא מדובר בפורץ נחוש במיוחד וחמוש במידע פנימי לגבי פריט כזה או אחר שכדאי לגנוב. לחלק מהבתים ברחוב יש סורגים, לחלק לא. עד כמה שידוע לי רק בבתים ללא הסורגים היו פריצות. מצלמות, תאורת הצפה, אזעקה טובה וכו' לא יזיקו ואולי גם ירתיעו קצת. אני ממליץ לאנשים להיות אנוכיים ואם לשכן יש מיגון X, לדאוג שהמיגון שיש בבית טוב יותר ובעיקר בולט יותר כלפי חוץ. מעבר לכך - ביטוח תכולת דירה. טוב לא רק נגד גנבים, אלא נגד אסונות אחרים. לגבי מערכות "בית חכם" - אולי שווה להתקין חיישן כלשהו במקום אסטרטגי, שבעת זיהוי אדם כשהמערכת דרוכה תושמע הקלטה של בני אדם מתוך הבית+יודלק אור? אחלה הרתעה לגנב שיטעה ויחשוב שיש מישהו ער בבית.
-
לא הרבה. היה בורג נוסף שהיה קשוח, אבל לתקוע את הביט (טורקס) כמו שצריך עם גומיה בין הביט לבורג עזר קצת בפתיחה וייצר עוד חיכוך בלי לטחון את הראש. פתרון נחמד שראיתי איפשהו, הוא לתקוע מברג בתוך הוונטות של הצלחת ככה שהקליפר נותן לו קונטרה, ולפתוח את הברגים הסוררים לפני פירוק הקליפר.
-
למדתי להחליף ברקסים לבד! (וגם כמה קללות חדשות) ממשיך לעדכן, בשרשור שכבר נהיה מתגלגל... אחרי הפעם האחרונה במסלול (הפעם עם הדרכה) לא נשאר יותר מידי מהרפידות הקדמיות. הגעתי למסקנה שבלימה זה הדבר שהכי בוער לי לשנות ברכב אחרי שתוך כמה הקפות הבלמים כבר רעדו וגם מההקפה הראשונה הבלימה לא היתה טובה מספיק, והתחלתי לבדוק מה האופציות בתקציב "סביר". אופציה א': קליפרים מפירוק שתואמים לצלחת 302 מ"מ, מעט גדולה יותר מה 283 שיש ב DS וזהה ל GTi ול C4. סיפור של עוד כ 600-1000 ש"ח מעבר למחיר צלחות ורפידות סטנדרטיות, כשמקבלים קליפרים שאמינותם מוטלת בספק (לכו תדעו מה עשו עם ה C4 הזו לפני שהורידו אותה מהכביש). אופציה ב': להישאר עם צלחות 283 מ"מ ולשפר את הבלימה על ידי הגדלת מקדם החיכוך והביצועים בחום של הבלמים. אחרי המלצות מכמה אנשים שהרכיבו רפידות של טארוקס אצלם, החלטתי לנסות והזמנתי סט של הדגם ה"יומיומי" יותר, בעלות של כמה מאות שקלים יותר מרפידות סטנדרטיות. יחד איתן הזמנתי צלחות רגילות לחלוטין של ברמבו, ויאללה לעבודה. זו פעם ראשונה שאני מחליט לבצע החלפת בלמים בעצמי, כאשר עד היום היה החשש ש"זה חלק בטיחותי" ולכן לא כדאי להתעסק איתו. קצת דחיפה לכיוון הנכון מהשכן ה"כנופצון" והחלטתי לנסות לבד. כהרגלי דברים חייבים להשתבש, והפעם הבורג הקטן שמחזיק את הצלחת (נאמר לי שהוא משמש בעיקר לצרכי התקנה) החליט להיות עקש במיוחד ולא יצא כך שלבסוף הביט טחן לו את הצורה. אחרי ניסיון כושל עם פטיש ומברג, מקדחה וקרנר, ושלל קללות בארבע שפות כמעט שהתייאשתי, עד שהשכן הנחמד שלף חולץ גירים שפשוט משך החוצה את הצלחת בכוח אדיר וגזר את הבורג כמו חתיכת פלסטלינה. אני חייב לציין שלמעט עניין הבורג המרגיז ההחלפה מאוד פשוטה ועל הדרך היתה לי ההזדמנות לנקות, לגרז וגם ללמוד - משהו שבמוסך הממוצע לא יקרה. הרפידות כרגע עוד בתקופת ההרצה ולפי הוראות היצרן צריך להימנע בזמן הזה מחימום מיותר של הבלמים או בלימות חזקות מידי, ככה שברגע שאעבור אותה אעדכן אם אכן השינוי היה שווה את זה.
-
יכול גם להיות שבהחלפה לא ניקו/גירזו כראוי את החלק בקליפר שמחזיק את הרפידות.
-
סקרנת אותי ומסתבר שגם בפוקוס RS יש פטנט כזה. חבל שאין כאלה בכל הרכבים...
-
זה חלום קל מאוד להגשמה בלי הוצאות נוספות, אם משתחררים מהלחץ החברתי של "לגור במרכז העניינים" כאילו אתה כלוא ברדיוס של 500 מטר מהבית (אופס...).
-
אני חושב שזה יותר עניין של איכות חיים - לחיות במקום צפוף ללא חניה שמורה הופך את הנסיעה ברכב לטירחה בכל פעם (תאר לעצמך שכל נסיעה של חמש דקות תיארך 35 דקות בגלל חיפושי חניה). כרגע אני גר בדירה עם חניה פרטית בחצר וזה מאפשר לי הרבה יותר פרטיות, משהו שגם חניון תת קרקעי לא מאפשר.
-
מסכים איתך ב100 אחוז. יתרה מכך, כיסוי הרכב בטל בשישים לעומת חיפושי חנייה בכל פעם שחוזרים הביתה, או חשיבה עשר פעמים אם לעשות נסיעה כתלות במצב החניה ברחוב בשעה מסוימת - אני מכיר אנשים שמעדיפים לא להזיז את הרכב אף פעם בדיוק מהסיבה הזו. אני חושב שרוב הנזקים נגרמים בגלל כיסוי לא הולם או שימוש לא נכון. אני יצרתי ברכב שלי יותר סווירלים משטיפה (עם כפפה וייבוש נכונים) מאשר עם הכיסוי.
-
רעיון מגניב, אבל צריך איכשהו לפתור את הבעיה של שפשוף הכיסוי במהלך ההתקנה וההסרה - זו אחת הסיבות לסווירלים שנגרמים מכיסויים. לרוב צריך לכסות ולהסיר על ידי "הפיכת" הכיסוי מעל פני האוטו, בלי לגרור אותו על הצבע.
-
נשמע לי כמו מקרה קצה מבדח במיוחד.
-
קאברקינג. הכיסוי הספציפי (תלת שכבתי) עולה למיטב זכרוני בין 600 ל 1000 ש"ח כולל משלוח ומיסים, תלוי בגודל הרכב. יש לו אחריות של שנתיים וכבר קיבלתי מהם כיסוי חדש לפני כשנה בגלל קרע שנבע מתכנון לקוי של החור לאנטנה - אז גם השירות טוב. יש כיסויים הרבה יותר יקרים ועמידים (למיטב זכרוני ל@Morningstar היה אחד כזה), אבל בשביל רכב האצ'בק חמים ועממי גם מה שיש לי מספיק ועומד בגבורה בכל תנאי מזג האוויר (והחתולים שאוהבים לשבת על הרכב).
-
לרכב שלי קניתי כיסוי שאמור לצמצם למינימום את הסווירלים (שילוב של חומר רך מבפנים, התאמה לרכב המדויק, וכיסוי רק אם הרכב נקי), ונראה שזה עובד טוב בניגוד למה ששמעתי על כיסויים גנריים של כמה מותגים נפוצים בארץ. לכסות ולהוריד לוקח כ 2-3 דקות, הכיסוי קל וקטן יחסית, ונכנס בקלות לתא מטען - ככה שכל עוד הרכב הולך לעמוד יותר מכמה שעות אני נוהג לכסות אותו. רוב הנסיעות שלי מתוכננות ולכן זה נוח לי, אבל אני מבין את חוסר הנוחות בשביל מי שצריך לעשות הרבה יותר נסיעות או פשוט לא מעניין אותו לשמור על הרכב נקי מלכתחילה (ליסינג, אבל לא רק).
