Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. nadavd4

    5008 בנזין\דיזל

    במקרה הזה יכול להיות שעדיף דיזל, כי ההבדל בצריכת הדלק יהיה משמעותי. סייג אחד הוא אם רוב הנסיעות הן קצרות יחסית, הבנתי שזה מקצר את חיי מסנן החלקיקים בדיזל.
  2. nadavd4

    5008 בנזין\דיזל

    מה הנסועה השנתית הצפויה? איזה הבדלי אבזור יש בין הגרסאות? מבחינת סחיבה כל השלושה יעשו את העבודה, במומנט הם כמעט זהים והבנזין "מושך" את המומנט לסל"ד הרבה יותר גבוה בו לדיזל "נגמר האוויר", ומכאן יש לו הספק גבוה יותר.
  3. מניסיוני ציפוי ננו/קרמי זה בעיקר תחליף לאוטם צבע ממש טוב, עושה את ניקוי הרכב קל אבל לא מגן ממש משריטות ובקושי מסווירלים. עם עיטוף לכל סוגיו אין לי ניסיון אבל הבנתי שעיטוף זה יקר משמעותית, סדר גודל של כמה ביקורים טובים אצל דיטיילר.
  4. עוד לא התקנתי את הטארוקס, אבל ממה שהבנתי טיפה יותר רועשות מרפידות רגילות - תלוי כנראה בבלמים הספציפיים.
  5. לגבי בלמים, אם אין לך רצון לשים בלמים גדולים יותר שיש בדגמים אחרים (תלתן?) שתואמים לרכב שלך - יש את האפשרות לשים רפידות ספורטיביות יותר, קרי מקדם חיכוך גבוה יותר בעיקר בטמפרטורות גבוהות. לי כבר יש רפידות של טארוקס שמחכות בצד להחלפה ב DS שלי אחרי ששמעתי ביקורות טובות, כאשר יש להם כמה רמות שונות (והבדלים די גדולים במחיר). שמעתי המלצות גם על פרודו ds2500 לשימושים דומים, אז אולי שווה לבדוק גם את זה. קח בחשבון שהאופציה של רפידות ספורטיביות תהיה מורגשת בעיקר כשהבלמים חמים ובבלימות חזקות, ולא בנהיגה מנהלתית/בלימות עדינות יחסית.
  6. nadavd4

    איפה כל הנשים?

    יכול להיות, קשה לדעת. למדתי בבר אילן וסיימתי ב 2012, אז אולי דברים השתנו מאז.
  7. nadavd4

    איפה כל הנשים?

    גם מהניסיון שלי זה נכון, בתואר במתמטיקה שעשיתי היו פחות מ 10% סטודנטיות, וגם במחלקה השכנה של מדעי המחשב המצב לא היה טוב בהרבה, וכך גם בתואר השני באותם תחומים. אני חושב שהסיבה היא לא שהתחומים האלה פתוחים פחות לנשים (למעשה, ממה שאני מכיר לנשים שמועסקות בהייטק יהיה יתרון על פני גברים, לטובת אפליה מתקנת), אלא מדובר בתופעה מורכבת ועמוקה יותר שכנראה מושרשת בחברה ובחינוך שלנו מגיל 0. הנ"ל נכון גם לגבי חובבי מכוניות/נהיגה...
  8. שמעתי על זה לראשונה ברשת ולאחר מכן ממכר שעוסק בכיוון פרונט. אם קורה שלא בגלל שחיקה לא אחידה, זה כנראה פגם בייצור.
  9. אז אכן המקרה דומה למה שהיה לי. שמעתי פעם שהבעיה במקרה כזה יכולה להיות צמיג "קוני", ושהבעיה לא ניתנת לגילוי על ידי מכשירי איזון סטנדרטיים.
  10. אני לא מכיר אישית מקרים כאלה אבל מניח שתמיד יהיו (בתוך או מחוץ לקופה). כמו שאמרו פה, לך ע"פ המלצות.
  11. אתן את השנקל שלי - לא משנה באיזו קופה אתה, תעשה טובה לשיניים שלך ותטפל בהן במרפאה פרטית שמכבדת את עצמה. מההיכרות שלי זמני ההמתנה במכבי דנט למשל הם ארוכים בצורה לא סבירה, ולעיתים רבות איכות הטיפול לא תהיה טובה. אני מכיר מקרה של טיפול שורש שלא בוצע כהלכה וגרם לריקבון מלא של השן, כך שנותר רק לעקור את השן ולעשות השתלה (במרפאה פרטית) במחיר שביטל את כל ה"חסכון" בטיפול שיניים בקופה.
  12. איכשהו לא שאלתי את זה, אבל הלחץ והשחיקה בכל הצמיגים זהה? כל הצמיגים מאותו דגם?
  13. היתה לי פעם תופעה כזו עם צמיגים זולים של פאלקן, בנוסף לרעידות ששום איזון לא פתר. ההחלפה פתרה הכל עבורי.
  14. מההיכרות שלי עם הטידה 2008 של אבא שלי, רכב אמין וגם נוח יחסית שמזדקן יפה, במיוחד הסלון שלו. לא יציב במיוחד בכבישים מהירים, תמיד הרגשתי חוסר בטחון כשנהגתי עליו, ונוסף על כך לא חסכוני.
  15. אגב מכונאים, שמעתי את הטענה לגבי סידור תא המנוע לא מעט מהם. נשמע לי סביר שמכונאי חאפר יעשה עבודה גרועה היכן שקשה לעבוד, אבל פעולות פשוטות קלות לביצוע מאוד ברוב הרכבים הצרפתיים בדיוק כמו בכל רכב. לגבי הטענה ש"מנוע לא בנוי לאקלים בארץ" - לא מבין מי המציא את השטות הזאת. הטמפרטורות בתא המנוע מגיעות ל 80-90 מעלות צלזיוס ברגע שהוא מגיע לטמפרטורת עבודה, בין אן אתה חי בצרפת או בישראל. טורבו אמור להיות מסוגל לעבוד בטמפרטורות של גזי הפליטה של המנוע שהם גבוהים עוד יותר - אז חמסין ישראלי של 30-40 מעלות זה מה שיגמור אותו? לגבי הטענה של "ביפניות אין חווית נהיגה" - דווקא למאזדה ולהונדה יש מוניטין של רכבים עם סוג של "חווית נהיגה", אז אני לא חושב שגם זה נכון, לפחות לא היום. לפות"ש - ממליץ לך לבחור את הרכב הבא ללא דעות קדומות, ואז לבדוק האם יש בעיות אמינות בכלל בדגם הזה. אולי תמצא איזו יפנית עם חוויית נהיגה משגעת או צרפתית עם אמינות מופתית. הכל תלוי בדגם הספציפי שתשקול
  16. אני חושב שיש לו את כל הנתונים להחליט לבד לאיזה מחנה הוא שייך, כי לפי השרשור הזה התשובה היא בעיקר עניין של אמונה.
  17. זה לא כזה משנה היכו הרכב יוצר, הונדס, עוצב או באיזו עיר ה CEO נולד. את כמה מהרוכשים של "רק טויוטה" זה מעניין שיאריס היא רכב צרפתי לא פחות מ208 או קליאו? כנראה שבארץ לא, ובצרפת זו דווקא אחת מנקודות השיווק שלה: https://www.lbbonline.com/news/new-toyota-yaris-ad-takes-made-in-france-guarantee-to-the-extreme מה שרק מפריך את הטענות שקושרות בין ארץ מוצא הייצור/תכנון וכו' לבין אמינות, איכות ושאר סטיגמות. יש דברים אחרים, קצת יותר מחוברים לקרקע שקובעים אם רכב יהיה אמין או לא, כמו שכבר ציינו כאן.
  18. רגע.. לא ניסאן, לא מיצובישי וסוזוקי, נשארת בעיקר עם הונדה, מאזדה, סובארו וטויוטה. רגע... להונדה אין את הבעיה הזו של דילול שמן שלקח זמן עד שלקחו עליה אחריות? ולסובארו לא היו לאחרונה בעיות של פריצת ראש מנוע, שבירת טלטלים ועוד שלל בעיות אחרות שאנחנו שומעים עליהן? אז נשארת עם שתי חברות, בעצם. ובהצלחה לשמור על מנוע סקייאקטיב עם שמן לא בתקן או דלק באוקטן נמוך... נוסיף על זה שקיה ליונדאי זה כמו סיטרואן לפיג'ו - אותו מפעל, אותם חלקים, אותה איכות ייצור. דיסקליימר - טיפול ע"פ הוראות היצרן זה לא "פיזור אבקת פיות" וגם לא "טקס פגאני לפני כל התנעה". סה"כ הליך שקורה כל זמן שהיצרן הגדיר, שבו בודקים X, מחליפים Y בתקן Z ונוסעים עד לטיפול הבא. אני בהלם מכמות הרכבים שגם את זה לא מקבלים, ולזה התכוונתי ב"תחזוקת שבר". לפעמים זה נובע מהמשתמשים אבל לפעמים גם מפעולות המוסך, מדיניות היבואן או אפילו הוראות היצרן עצמו. אני מגדיר "רכב לא אמין" רק במקרה האחרון.
  19. אני לא יודע להגיד אצל מי יש יותר תקלות כי אין לי את המידע הזה. אם הייתי יבואן, האינטרס שלי היה לטפל בשקט (אפילו בטיפול שגרתי) בכל תקלה וכך ליצור קהל לקוחות מרוצה מחד, וקונספציה של רכב אמין מאידך. מה זה "תקלות חשמל"? האם זה חיישנים מזייפים? חיווט לא טוב? נזק במערכת החשמלית בעקבות התעסקות של התקנה מקומית? אתה מבין שכל דבר פה שונה בתכלית וקורה בכל רכב. האם היו לי "תקלות חשמל" לפי ההגדרה העממית? כן, בכל רכב שנהגתי עליו ללא קשר למוצאו. האם מעבר לכך שהתקלות לא היו "מכאניות" וגם לא "קוסמטיות", "הידראוליות" או "בטיחותיות" היה להן מכנה משותף נוסף? לא ממש.
  20. מסכים איתך, כשמדברים על רכבים מהעשורים הקודמים. על אילו רכבים שמיוצרים היום אפשר להגיד את זה? ועל אילו רכבים שמיוצרים היום אפשר להגיד שההנדסה בהם לא מסובכת? עברנו את שנות ה 50 שבהן בסיטרואן היו רכיבים שגרמו למכונאי האמריקאי להרים גבה. היום הכל ממוחשב, מהונדס מאוד ובטולרנסים מאוד הדוקים שסטייה קלה מהם עלולה לגרום לנזק.
  21. אף יצרן לא חף מתקלות ואני בטוח שלמעט דגמים ספציפיים עם מחלות ספציפיות, כל הרכבים המודרניים שאנחנו נהנים מהם היום אמינים עשרות מונים לעומת המכוניות של פעם (בייחוד הצרפתיות שעליהן נוצרה הסטיגמה). השאלה היא, כיצד היצרן או היבואן מתמודדים עם תקלה כשמתעוררת כזו - ולפי דיווחים בפורום הזה נראה שאצל יצרנים אירופאיים יש מה להשתפר בעניין הזה. נוסף על זה, אני מתרשם שבארץ נוצרה תפיסה של "רכב אמין"=רכב שממשיך ליסוע במצב של תחזוקת שבר, משהו שלהבנתי שמאפיין בעיקר רכבים יפנים וקוריאניים של העשור הקודם. אין ספק שזה מהווה חלק מאמינות הרכב, אבל לדעתי זה צריך להיות חלק שולי ששמור אולי לגופים גדולים ולא לאדם הפרטי. כמה רכבים חדישים כבר יש היום על הכביש שנתקעים בצד הדרך/גוררים ביקור דחוף במוסך לאחר שטופלו וננהגו לפי הוראות היצרן? הערה - אני מודע לזה שבארץ, לקחת את הרכב למוסך מורשה פעם בשנה לפעמים לא תואם את הוראות היצרן בגלל התנהלות של מוסכים (בהצלחה לרענן את כל תכולת נוזל הבלמים או לוודא את תקינות הרכב האמיתית בלי לבקש בצורה מפורשת). אולי זה חלק מהבעיה.
  22. מחיפוש קצר ברשת מדובר במערכת הידראולית. לך למי שעשה לך את העבודה ודרוש שיסדר אותה.
  23. אתה מרגיש שהוא מחליק? יכול להיות שלא כוון כראוי (אם מדובר בכבל) או שיש אוויר במערכת ההידראולית (אם זה מנגנון הידראולי). באיזה רכב מדובר?
  24. nadavd4

    סטנדרטיזציה ברכבים

    וגם אנדרואיד אוטו, שהוא אולי האופציה הכי סבירה בכל הדבר הזה - מקרטע לא מעט. אני מקווה שבאפל זה לא ככה.
  25. nadavd4

    סטנדרטיזציה ברכבים

    גם ב DS שלי יש כמה אנומליות כאלה... במערכת המולטימדיה, כדי להעלות או להוריד ווליום יש כפתורים במקום חוגה שנמצאים בתחתית הקונסולה, הרחק מהמסך... כדי להשתיק וגם כדי לעצור את המוזיקה צריך ללחוץ על שניהם יחד, ואני אף פעם לא בטוח מתי זה רק משתיק ומתי זה גם עוצר, כי בשני המקרים נתקלתי כבר... מעבר לזה בלא מעט רכבי PSA אין שליטה על המולטימדיה או בקרת השיוט דרך ההגה, אלא בעזרת מנופים מאחוריו - סה"כ נוח, ברגע שמתרגלים לזה. בפונטו ובסנדרו נתקלתי במתגי חלונות שנמצאים בקונסולה המרכזית, אבל אף פעם לא הבנתי איזו הצדקה ארגונומית/הנדסית/כלכלית יש לדבר כזה. עוד תופעה מוזרה בסנדרו - כששכרתי אותה בחו"ל גיליתי שברמת הגימור הנמוכה אין אפשרות לכוון את גובה המושב, מי לעזאזל עושה דבר כזה בימינו?
×
×
  • תוכן חדש...