Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. אם הסיבה שבגללה הלך מנוע היא הסיפור עם רצועת התזמון חרף ההחלפה, יש סיכוי שלפחות החלקים (המנוע...) בהחלפת המנוע ימומנו על ידי היצרן?
  2. נראה שנפלת על רכב תקול במיוחד, לצערי אף יצרן אינו חף מתקלות - השאלה איך הוא ובעיקר איך היבואן המקומי מתמודד איתן. קיבלתי התרשמות דומה על יבואן טויוטה מעמיתה לעבודה, אם מסתכלים עליך אתה בכלל צריך להגיד תודה. אני תוהה מה יקרה ביום שאחד (או כמה) מהדגמים שהיבואנים האלה מוכרים יפגין אמינות נמוכה באופן סדרתי (ואני מאמין שזה עניין של זמן), והאם בכלל הם יקחו אחריות על כך.
  3. אצלי זה מתבטא גם במקומות אחרים - את הרכב הנוכחי לקח לי חודשיים לקנות (מבחינה טכנית, הבדיקה עצמה בוצעה ביום הקניה) ואת הקודם כשבוע. יש אנשים שלוקחים את הזמן ואני אחד מהם, ובשני המקרים הרווחתי מזה.
  4. נסה קודם לספוג מים בעזרת מגבות מהשטיחים ומתחתיהם. מעבר לכך, אפשר להשתמש (עם השגחה) במפזר חום על האיזורים הרטובים. בשאר הזמן וכשהרכב נעול, תניח על רצפת הרכב קערה עם אורז/מלח/סיליקה ג'ל/חומר סופח לחות אחר.
  5. כתיבה יפה מאוד, חרף כל ה"פגמים" בדמות לקויות למידה למיניהן (כותב שורות אלו "פגום" בעצמו). אני שמח לראות שיש עוד אנשים ישרים בשוק היד שניה, כן ירבו. לגבי המצמד - אל תדאג. בקניית הרכב הקודם שלי אמרו בבדיקה "המצמד והמשולשים כמעט גמורים, תתכונן להחליף" - עם המצמד נסעתי עוד 30 אלף ק"מ (וגם אז הוא לא החליק), ועם המשולשים עוד 50... אז יש סיכוי שגם במקרה שלך מדובר בכסת"ח. מצא מכונאי שאתה סומך עליו וכך תדאג שהכל כשורה. תתחדש על הרכב, ושתף תמונות
  6. אם כולם פה מקבלים את אותו מידע שהוא 3-4 תמונות וסרטונים שפורסמו לאחר החילוץ מהרכב, אז אי אפשר באמת לדעת יותר מידי מהתמונות האלה - או שאולי למישהו כאן יש גישה למידע שאפילו לחוקרי התאונה אין... מצד שני, נפתח כאן דיון על תופעות קטלניות שכולנו עדים להן בכביש מידי פעם (אני מקווה שבתור צופים מהצד) וזה legit לגמרי.
  7. יש לי את המוצר המקביל של טרטל, אני משתמש בו על רכב שעבר ציפוי נאנו לפני כשנתיים ונראה שהוא משפר קצת את ההידרופוביות של הצבע בנוסף לשיפור הברק ובמשך היום-יומיים הראשונים הצבע מרגיש חלק יותר. על רכב שלא עבר ציפוי ההבדל היה משמעותי יותר, וחודש+ אחרי היישום עדיין יש ברק ומידה מסוימת של הידרופוביות. זה לא יותר מווקס/אוטם רגיל לדעתי, אבל היישום משמעותית קל יותר.
  8. עדכון החלפת צמיגים - התקנתי רביעיית מישלין ps4 כמו שכמה המליצו כאן, ואיזה שיפור... אחרי טיול אחד הספקתי להרגיש הבדל מורגש מאוד באחיזה, וגם קצת להבין על מה המהומה בטענות שה ps4 לא מספיק ספורטיביים: מצד אחד, הם רכים כמו ה ps3 ככה שהנוחות לא נפגעה, אולי אף השתפרה. מצד שני, האחיזה גבוהה באופן משמעותי לעומת הצמיגים הקודמים ולכן דפנות הצמיג חווים כוחות גדולים משמעותית - מה שמדגיש עוד יותר את הרכות שלהם. הייתי אפילו מגזים ואומר שבגלל זה ה ps3 הרגישו לי יותר ספורטיביים בקצת מה ps4. אבל לדעתי, ברכב שנוסע יותר לסופר מאשר לנס הרים - הצמיגים עושים את העבודה מצוין, ועל הדרך הרווחתי עוד כמות מכובדת של אחיזה בגלגלים.
  9. לצערי הרבה מוסכים עוד מעקמים פרצוף. אצל לובינסקי בנתניה למשל, מנהל המוסך מוכן לזה רק אם כותבים בחשבונית את הכסת"ח הידוע "חלפים סופקו ע"י הלקוח" בלי לציין מה הם, כמובן. המוסכניק שהייתי מטפל ברכב הקודם אצלו (חבר משפחה) הסכים בשמחה בתנאי שאשלם לו "דמי חליצה" שכאלה, או שאתן לו את רשימת החלקים המדויקת והוא יספק אותם. ואני בטוח שיש עוד הרבה דוגמאות.
  10. רוב הסיכויים שזה כי אין ממיר. קח בחשבון שהרכב לא עובר טסט במצב הזה, לפחות בלי קומבינות.
  11. מה לעזאזל עושים בארץ עם המברשת? אגב, אצלי בתא המטען יש מטרייה זולה שנמצאת קבוע וזה מוכיח את עצמו - אז אני יכול להבין את השימושיות של זה גם בארץ עבור ה"מפונקים" יותר.
  12. מברשת ממותגת סקודה? המצאה של וואג או בדיחה של היבואן המקומי? 😂
  13. אהבתי לקרוא, תודה. שאלה קטנה - לסקודה עדיין יש את ה"שטיק" הזה של תא ייעודי ומנוקז למטריה (+מטריה) באחת הדלתות?
  14. בתור בעלים לשעבר של אחת, הרכב לא נוח במיוחד. ה C1 והספייס הרגישו לי משמעותית נוחות יותר, ובבינעירוני הצריכה שלהן משמעותית טובה יותר (כמעט 1:20 לעומת 1:16 בספארק).
  15. שווה לפות"ש לעשות נסיעה קצרה (או לא כל כך קצרה, בכל זאת 90 ק"מ ליום) על כמה מהרכבים שהוצעו פה, ולקחת את זה שיהיה לו הנוח יותר - כולם טובים, אבל נוחות זה עניין סובייקטיבי.
  16. ב IIHS, אז אי אפשר בכלל להשוות.
  17. מעניין איך שתי מכוניות שחולקות את אותו מרכב מקבלות תוצאות שונות כל כך במבחני ריסוק? אני זוכר שרק הספייס נבדקה ב NCAP, והאטראז' לא. אולי מכאן נובע ההבדל?
  18. מעניין, משום מה זכור לי שהיא זהה לאטראז' מהבחינה הזו - טוב לדעת שטעיתי. הספייס היא לא גרסת ההאצ'בק של האטראז'?
  19. מבחינת חסכון עדיפות הספייס/אלטו/108/C1. מבחינת בטיחות אני חושב שהאלטו הגרועה ביותר ומבחינת אבזור האלטו כל כך ספרטנית שאפילו מד סל"ד אין לה. ה 108 עם מנוע 1.2 זריזה יותר, אני לא יודע אם זה אומר שיש לה צריכת דלק גבוהה יותר מה C1 עם מנוע ליטר. מעניין אם יש רכבי דיזל נורמליים (בטוחים/נוחים) בתקציב הזה. 90 ק"מ ליום זה המון וכנראה שגם ב C1 תרגיש חוסר נוחות.
  20. אני אולי לא מקרה מייצג, אבל אצלי התקנת מרים השמשות שהוזמנה ע"י היבואן ובוצעה על ידי חברה "מוכרת", בוצעה בחובבנות וגרמה לכניסת מי גשם לרכב. גם אם אתה "חם" על ההתקנות המקומיות האלה - ממליץ לעשות אצל מתקין ספציפי שאתה סומך עליו, או לעשות בעצמך. זה לא מדע טילים, ובוודאות תהיה זהיר יותר מכל מתקין שהוא לא הבעלים של הרכב.
  21. מעניין לעשות השוואה, כמה פעמים אתה או אני מעבירים הילוך במקטע כביש מסוים וכמה פעמים הנהג באוטומטית שנצמד בפקק מקלל באותו מקטע כביש.
  22. ידני זה סבל בפקק רק אם אתה נוהג בפקק כמו ישראלי ממוצע, שנצמד לרכב מולו ומזגזג בין נתיבים. שמירת מרחק והימנעות ממעבר בין נתיבים שלא לצורך (הרי גם ככה כולם זוחלים באותו קצב), יחסכו העברות הילוכים/גז/ברקס מיותרים ועל הדרך יחסכו דלק.
  23. מכיוון שיש אנשים/גופים בארץ (אולי הרוב, לא יודע) שמתבססים על מחירון אחד ספציפי כ"עוגן" לשווי הרכב או לירידת ערך , במקרה חברת ביטוח אף כתורה מסיני - אני תוהה מה קורה מחוץ לישראל. איך למשל חברות ביטוח מעריכות שווי רכב עממי ולא עממי באנגליה, גרמניה וארה"ב? והאם יש "עוגן* שכזה בשוק היד שניה שם?
  24. הבעיה שאתה מתאר נובעת בעיקר ממחירון שלא מייצג את מחירי השוק. אני די בטוח שעבור רכבים יחודיים יש פתרון לך מול חברות הביטוח/רשויות המס, אבל אני לא בקיא מספיק כדי לדעת מהו.
  25. לשאלה ההיפותטית - מנוע גדול. אבל במציאות כנראה שההחלטה היתה תלוי ברכב ובמפרט הספציפי. למיטב ידיעתי, ברוב המכוניות העממיות בשוק המקומי הקונה לא יתקל בדילמה דומה לזו שהצגת - זה או "מנוע חזק ורכב מאובזר", או "מנוע חלש ורכב ערום", עם אופציות מוגבלות in-between. אם נוסיף את עניין הגיר למשוואה, היכן שהייתי מצפה שהגיר הידני יפגוש בגרסה ה"ספורטיבית" יותר (גם אם זו רק רמת גימור, ולא איזו גרסה חמימה של הדגם) - דווקא כאן המצב הוא הפוך ורוב האופציות הידניות מכוונות לגרסה הזולה/כלכלית ביותר. אני מסתכל על סקירות רכבים בחו"ל ועל כך שבחלקן מזכירים שניתן לעשות mix & match בין צבעים, מנועים ואבזור ומרגיש כאלו אני חי בפלנטה אחרת.
×
×
  • תוכן חדש...