Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. לגבי זה אני מסכים. אבל, כמה משמעותי מחירון של רכב שנמכרים ממנו בודדים עד עשרות בשנה? הרי הסטטיסטיקה שעליה מתבססים המחירונים לא מדויקת במספרים קטנים שכאלה. וכשכל רכב ננהג אחרת לגמרי (אחד ישב מכוסה בחניון ויצא למפגש פעם בחודש, השני בילה במסלול רוב חייו), אני מניח שגם השונות בין מחירי המכוניות גדולה מאוד. במקרה של רכבים כמו פורשה 911 וכד', אני לא אתפלא אם ההסכם מול הביטוח הוא כזה שלא מתבסס בדיוק על מחירון לוי יצחק.
  2. אני יכול לחשוב רק על דוגמאות בודדות שכאלה, רובם רכבי נישה ייחודיים (לא רק ספורט). ברוב המקרים העממיים יותר שנתקלתי בהם, המחירון ייצג יפה את מחירי השוק. בסופו של דבר מחירו של רכב משומש נקבע על פי ביקוש והיצע בשוק חופשי ולא על פי מה שחברה כזו או אחרת תקבע - ואם לוי יצחק קבע מחירון שלא מייצג את מחירי המשומשות בפועל (לטובה או לרעה) - הוא זה שטועה, לא השוק. לפות"ש - אם המצב שאתה רוצה להימנע ממנו הוא פער בין הפיצוי שחברת הביטוח נותנת לבין שווי הרכב בשוק, אני מבין אותך לגמרי. אם החשש הוא נטו עניין של ירידת ערך - יש רכבים כמו מיאטה למשל שירידת הערך שלהם קטנה מאוד (באחוזים).
  3. nadavd4

    רכב חדש או יד שנייה

    ומה עם רכב שנקנה בעסקת 0 ק"מ, לאחר שישב שנה או שנתיים בבונדד, האם הוא יותר טוב או פחות טוב מרכב תצוגה/רכב שנקנה והוחזר מיד? ולמה לעזאזל על הראשון היבואן/ליסינג חוטף ירידת ערך משמעותית ודווקא על השני הירידה היא לרוב שולית?
  4. אצלי היו צריכים לפרק דשבורד, וכנראה לקח להם יותר משעה שעתיים כי גיליתי את הריקול בזמן שהייתי במוסך בטיפול אחר לגמרי... באופן מצחיק אני הערתי את תשומת ליבם לנושא, ורק לאחר שביקשתי שיבדקו במחשב ראו שבאמת יש קריאת שירות לרכב שלי. במקרה שלי ובגלל השעה שהגעתי למוסך, הם סיימו רק בבוקר שלאחר מכן ולכן קיבלתי רכב חלופי.
  5. אני חושב שבתקציב הזה אפשר להביא אפילו 208 gti אחרי המתיחה, אבל בשביל מושבים נוחים ו"זריזות" זה קצת אוברקיל. בתור בעלים של DS עם אותם מושבים, זה אוברקיל נוח מאוד... מה שגורם לי לחשוב גם על DS3 אחרי מתיחת הפנים עם המנוע הקטן (1.2) - אני חושב שבאחת מרמות הגימור יש לה סלון ואבזור כמעט זהה לגרסה הבכירה (1.6), שזה מה שחשוב לפות"ש. ועם כל אלה, עדיין הישיבה במאזדה 2 הרגישה לי "יוקרתית" יותר משום מה. הפלוס הוא רכב עם שוק חזק מאוד.
  6. אני אימצתי שתי תנוחות ישיבה שונות קצת, אחת לנהיגה מנהלתית ואחת לספורטיבית וזה עובד לי מעולה, כל עוד אני זוכר כמה קליקים במושב צריך לשנות בין אחת לשניה
  7. אני עוד זוכר את ההתלהבות שלך מהרכב אחרי הקנייה, ואני חושב שזה הרכב ששרד אצלך הכי טוב את תקופת ה honeymoon למרות הפשרות שהוא גורר - על כל תלונה שסיפרת עליה בטיולים, היו לפחות כמה מעלות אחרות שציינת. בהצלחה במעבר, ומקווה שהמחליפה בצד השני של הגלובוס תעמוד במשימה.
  8. nadavd4

    מערכת מיגון איתוראן SAVE

    אני לא יודע כמה חכמה המערכת, אבל לרוב היא מתריעה אוטומטית על הימצאות מעבר לקו הירוק וכו'.
  9. nadavd4

    מערכת מיגון איתוראן SAVE

    עדיף לדעתי על קודנית, ובניגוד אליה באמת יכול לסכל ניסיון גניבה.
  10. מאזדה 2 יכולה להיות אופציה טובה, זריזה, נוחה ועם פנים איכותי יחסית לקטגוריה, אבל לא הכי מרווחת. גרסת pure white תגרום לספייס להיראות עוד יותר כמו רכב שמיועד לשוק ההודי.
  11. תהיה יותר ספציפי - מה התקציב, טווח שנתונים, גודל, כמה ק"מ בשנה הוא הולך לעשות וכו'.
  12. nadavd4

    רכב חדש או יד שנייה

    שגוי מהיסוד - אם חצי מהנהגים רוכשים רכב חדש וחצי יד שניה, אז רכבים היו נגרטים אחרי שתי ידיים כשכל אחד מחזיק ברכב כחמש עד עשר שנים, בממוצע. בפועל, רכב עובר הרבה יותר ידיים ובתדירות גבוהה יותר. המספר הסטטיסטי היחיד שקרוב למציאות או יחס הרכבים החדשים שנמכרו בשנה כלשהי, לעומת כמות הרכבים הכוללת על הכביש - נחש בעצמך כעת כמה קונים חדש וכמה משומש...
  13. nadavd4

    רכב חדש או יד שנייה

    יש לי שני חברים שמחזיקים רכב ככה פשוט מהסיבה שזה חוסך להם כאב ראש, בלי קשר להפסד כלכלי כלשהו. עד כמה שזכור לי, ההוצאה החודשית שלהם לא גבוהה מזו שהיתה אם היו רוכשים רכב חדש - אם זה המצב הכללי ולא הפרטי שלהם, אני בכלל לא רואה סיבה לרכוש רכב חדש כי "שקט נפשי".
  14. nadavd4

    רכב חדש או יד שנייה

    במצב כזה כבר עדיף לקחת איזשהו ליסינג פרטי, עם תוכנית שכוללת טיפולים, טסט ורכב חלופי. חוץ מלבוא לפגישה בשביל לחתום, פגישה לאסוף את הרכב ונסיעה להחזיר אותו זה אפס כאב ראש - בטח אם הכאב ראש הזה שווה אלפי שקלים ליום עבודה מבוזבז. Sent from my AC2003 using Tapatalk
  15. אני יכול לדמיין ג'ימיני שמאבדת איזה 4-5 ס"מ גובה ממשקל הסטריאו שיש עליה... והן שומרות יפה על הערך. Sent from my AC2003 using Tapatalk
  16. nadavd4

    רכב חדש או יד שנייה

    אני חושב שעל דבר אחד רוב המשתתפים פה יסכימו, והוא שכשמישהו רוכש רכב חדש יש הרבה אמוציות והחלטות לא רציונליות שמעורבות בתהליך - בין אם זה מוצדק או לא, ככה השוק עובד. Sent from my AC2003 using Tapatalk
  17. nadavd4

    רכב חדש או יד שנייה

    מחזק. (@פבל , קבל קריצה חברית). בעיני, קניית רכב חדש אינה ערובה לשקט נפשי. שקט נפשי אמיתי, הוא שירות בו כל תקלה/טסט וכו' מטופלים על ידי אדם אחר, ולמעט תשלום על השירות הזה הנהג/בעלים ברכב לא נדרש לדאוג מכלום. מן הסתם בחברות השכרה/ליסינג יש שירות כזה. אבל מעניין אם יש משהו מסודר ודומה גם עבור רכב משומש שנקנה מאדם פרטי.
  18. nadavd4

    רכב חדש או יד שנייה

    אם אחוז מסוים של אנשים שהיום קונים רכב חדש יקנו במקומו יד שניה, הביקוש לרכב חדש יירד באותו אחוז. אני לא מבין כמעט בכלל בכלכלה, אבל זה לא אומר שהמחיר של רכב חדש יירד? אולי לרמה שתהפוך אותו לאטרקטיבי לעומת יד שניה? Sent from my AC2003 using Tapatalk
  19. nadavd4

    רכב חדש או יד שנייה

    מסכים. ממליץ לכל אחד שעומד בבעיה מה לקנות, שיכין טבלת אקסל עם כל ההוצאות/ירידת ערך הצפויות לתקופת האחזקה, ויחלק במספר החודשים. רוב האנשים שעזרתי להם עם החישוב הזה, היו מופתעים. Sent from my AC2003 using Tapatalk
  20. nadavd4

    רכב חדש או יד שנייה

    אחריות היא אכן סוג של ביטוח, בעיקר במובן שבו אתה לא צריך לשלם על תקלות שלא אתה יצרת ברכב, לפחות עד שזה מגיע לזמן שלך. לגבי "ריבים עם היבואן" - יש מספיק דוגמאות שתוכל למצוא כאן בפורום. במקרה שלי, הייתי צריך לשכנע את לובינסקי להחליף סולנואיד טורבו ורק אחרי 2 ביקורים במוסך הבינו שהוא תקול. אצל חבר עם i20 חדשה, אטם משאבת הדלק העליונה היה פגום וגרם לגמגומים וכניסה של המנוע ל limp mode. עד שהחבר לא הראה למוסך את תוצאת הסריקה עם סורק obd פשוט והתעקש על בדיקת המשאבה, לא הסכימו בכלל לטפל בו. לדברים הנ"ל, אני לא יכול לקרוא "שקט נפשי", אלא במקסימום "כאב ראש פחות יקר" (לאבד יום עבודה לפעמים שווה יותר מהתיקון). לגבי "הסיכוי לתקלה ברכב חדש הרבה יותר נמוך מהסיכוי לתקלה ברכב בן 3" - מתנצל לאכזב, אבל מהניסיון האישי שלי אני נוטה שלא להסכים. תחליף "3" ב"5", וכנראה אסכים. תחליף "3" ב "1" או "2" (ולא חסרים כאלה), ותקבל את הטוב משני העולמות.
  21. nadavd4

    רכב חדש או יד שנייה

    הדבר היחיד שאחריות נותנת זה "פיצוי כספי" על תקלות שיש ברכב חדש, אתה עדיין צריך ללכת ולבזבז את זמנך במוסך, לריב איתם שזה במסגרת האחריות ולחוות את עוגמת הנפש של תקלה - לעיתים במוסך שהוא אפילו לא המוסך המועדף עליך. יתרה מכך, לפעמים תקלות כאלה מתגלות אצל הרוכש הראשון ואז בתור רוכש שני קיבלת רכב נקי מ"תקלות הילדות" שלו (התקנות מקומיות פגומות, רכיבים תקולים מהמפעל, וכדומה). Sent from my AC2003 using Tapatalk
  22. nadavd4

    רכב חדש או יד שנייה

    אני מנהל את הסיכונים שלי, קונה רק רכב משומש שאיבד 35-50% מערכו ומשלם עליו ללא מימון כלשהו. את הסכום החודשי שאתה חסכת בעזרת תשואה על השקעה (בתוחלת), אני חוסך בירידת ערך פחותה (כשהוודאות גבוהה יותר, עקב קיום סטטיסטיקות שוק ומחירונים עקביים יחסית) ואת הסיכון שבכשלון ההשקעה אני לוקח כסיכון של בעיות אמינות ברכב מעט מבוגר יותר. מה הבעיה בזה? Sent from my AC2003 using Tapatalk
  23. כמה עלה, אם אפשר לשאול? Sent from my AC2003 using Tapatalk
  24. השנקל שלי - הספארק שהיתה לי, שתתה בערך ליטר שמן ל 15 אלף ק"מ, בלי שום בעיה מיוחדת. ניסיתי כמה שמנים שונים, ובסוף מצאתי שמן ספציפי של קסטרול שעמד בתקן היצרן, שאיתו הרכב לא צרך שמן בכלל. Sent from my AC2003 using Tapatalk
  25. אני עשיתי, קצת לפני שפתחתי את הפוסט. אכן אמרו לי במוסך שיש מחסור בחלפים, אבל אז אמרו שעוד יש. Sent from my AC2003 using Tapatalk
×
×
  • תוכן חדש...