nadavd4
-
הודעות
1,541 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
-
ימים ב"תורמים ביותר"
3
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי nadavd4
-
אין קשר לזה שהמומנט של המנוע של טויוטה נמוך - המצמד פשוט לא צריך לעבוד כמעט בתכנון כזה - בזחילה המנוע החשמלי נושא את העומס, ובזמן שינוי יחסי העברה בנסיעה אין צורך לנתק את המנוע מהגיר. בלאי של מצמד קורה בנקודת החיכוך ולא כשהוא נעול או משוחרר - והמצמד בגיר ההיברידי של טויוטה לא צריך לבלות כמעט (או בכלל?) במצב הזה Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
-
נכון, אבל מי צריך "זריזות", "דינאמיות" ו"ביצועים" ברכב שכל ייעודו הוא נסיעה בעיר או בפקקים על מינימום דלק? אגב, המנועים שטויוטה שילבו במערכות ההיברידיות משתמשים במחזור אטקינסון וזו אחת מהסיבות להספק הנמוך שלהם יחסית לנפח. היתרון הוא כאמור, צמצום צריכת הדלק והזיהום. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
-
אכן יש קלאץ' אך הוא משחק תפקיד שולי יחסית בתפקוד הגיר. יתרה מזאת, הוא לא חווה את אותו העומס שקלאצ'ים בתיבה ידנית/רובוטית/דו-מצמדית חווים. העניין הוא כזה - התיבה מהסוג הזה פשוטה משמעותית לעומת אלטרנטיבות אחרות, במיוחד כשלוקחים בחשבון שהיא חוסכת שילוב של מנוע חשמלי במיקום אחר. למערכת היתה הזדמנות לעמוד במבחן הזמן והיא עמדה בו באמינות מופתית - אז כנראה שטויוטה עשו משהו נכון. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
-
אולי בגיר רציף רגיל עם ממיר מומנט יש הבדל לטובת הדו-מצמדי. בגיר שיש בהיברידיות של טויוטה, אין ממיר מומנט, רצועה או קלאצ'ים שצריכים לסחוב את כל המומנט. רק זוג מנועים חשמליים מחוברים בצורה מכאנית לסט גלגל"שים פלנטריים שמאפשרים למערכת מכאנית לחלוטין לתפקד "כמו cvt": להבנתי ביונדאי וקיה המערכת החשמלית מחוברת למנוע עצמו ומזינה כוח לתיבת ההילוכים ולא ישירות לגלגלים. אשמח אם תוכל לשלוח רפרס שמצביע אחרת. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
-
הגירים האלה (DCT/רובוטיים) הולכים גם להיברידיות של יונדאי/קיה, לא? איזו סיבה אמינותית/כלכלית יש להוספת גיר מורכב ויקר בתוספת מערכת חשמלית למנוע עצמו במקום פשוט להחליף את הגיר באחד שכולל בתוכו מנועים חשמליים (ועל הדרך מתפקד כגיר רציף בלי רצועה), כמו שטויוטה עושים כבר שנים? Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
-
רעידות ברכב בזמן שחרור הקלאץ׳, יונדאי i20 2015
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של ofervars בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
דווקא בספארק הקלאץ' ששמתי היה valeo ואיתו לא היו רעידות (מעבר לזה שהוא רך כמו חמאה לעומת המקורי). אני חושב שזה יותר קשור לדגם הספציפי ולבלאי מאשר ליצרן הקלאץ'. -
רעידות ברכב בזמן שחרור הקלאץ׳, יונדאי i20 2015
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של ofervars בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
היתה לי בעיה דומה בספארק 11 עד שהחלפתי קלאץ'. הבעיה לטענת המוסכניק שלי, היא שהקפיץ בקלאץ' שכבר היה די משומש נהיה קשה מרוב שימוש, ככה שבנקודת החיכוך הוא היה נתפס בכוח ומשתחרר כמה פעמים בשניה. במקרה שלי הקפיץ באמת היה קשה מאוד וזה היה מורגש גם בהתנגדות מוגזמת בדוושה. אחד הדברים שהעלימו את זה לכמה ימים, היו טיפה "לשרוף" את הקלאץ', ממש לכמה שניות (כמובן לא לרמה שיש ריח או עשן). כנראה שזה הסיר מעט חלודה או חיספוס בגלגל תנופה ככה שלא היה איפה "להיתפס". Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk -
ממה שאני יודע, יחס הדחיסה הוא 1:13 בארה"ב ו1:14 בשאר העולם - כדי שלא יצטרכו ליסוע שם רק על הדלק "פרימיום" שלהם. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
-
קורס של שנה? היכן? לגבי השיפור במנוע, אני לא יודע כמה כוח תוכנה תיתן על המנוע הזה ומה תהיה ההשפעה על האמינות - אז אשאיר את זה לוואגיסטים, שיענו. לגבי שיפור ברכב באופן כללי - מאוד תלוי מה חסר לך או שאתה מרגיש שמגביל אותך (וברכב הזה לא חסר..). שאל את עצמך האם מה שחסר לך הוא החיבור לכביש? הכוח? אחיזה? בודי רול וכו'? אולי הנהיגה בו סבבה לך אבל המראה לא משהו? אם התשובה על יותר מאחד היא חיובית, הייתי פשוט ממליץ להחליף רכב. זה יותר כלכלי מכל שיפור מעבר לאלפים בודדים. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
-
לשפר את הנהג (אני רציני, תיקח הדרכת נהיגה מתקדמת)
-
בשנה הראשונה של הרישיון, כחזרתי הביתה בלילה בשעה מאוחרת עמדו בכיכר שבכניסה ליישוב משהו כמו 4-5 נערים שיכורים (בערך באותו גיל שאני הייתי בו באותו זמן 😐). הם חסמו את המעבר בכיכר וניסיתי להתקדם, תוך כדי צפירה וזחילה עם הרכב עד לס"מ בודדים מהם. כשראיתי שהם לא מתכוונים לזוז, ומנסים לשבור לי את החלונות באוטו עם הידיים פשוט לקחתי רוורס, וידאתי שאין אף רכב מתקרב וחתכתי את הכיכר משמאל. לא עברה שניה ומגיעה אלי ניידת מאחורה (איפה היא היתה עד אז...), כשהשוטר נוזף בי "למה חתכת את הכיכר?!". רק אחרי שהראתי לו מי נמצא שם, הוא נרגע והלך לטפל בהם. או לתת דוחות על וינקרים בעיקול ימינה, לא יודע...
-
די אמרו פה הכל, אבל אני מרגיש צורך לחדד שני דברים: - אל תפחד ללחוץ על הגז! בימינו כשהרכבים מודרניים וזריזים אחת הסיבות העיקריות שבגללה רכבים זוחלים בעליות או בנתיבי השתלבות היא אנשים שמהססים להשתמש ברוב הספק המנוע שלהם, כלומר ללחוץ יותר על הגז. כבר שמעתי טיעונים מגוחכים של פחד מהרעש של סל"ד גבוה (המנוע לא יתפוצץ פתאום...) פחד מתחושת ההאצה ועוד. - מבחינה בטיחותית מומלץ מאוד לא לעצור בנתיב האצה, בייחוד לכזה שמשתלב עם תנועה במהירות בינעירונית. עם הזמן והניסיון מבט חטוף במראה יספק לך מספיק מידע לשפוט כיצד להשתלב ויהיה לך קל יותר להשתלב בלי עצירה. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
-
כמי שעוסק בתחום כיום - משום מה, בארץ, יש אחוז גבוה של רוסים בתחום. יכולת קריאת שפת מכונה זה must ולא רק למי שמפתח embedded או real time. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
-
ברור, אבל באותה מידה גם הדוושות, ההגה, ובעצם כל מה שקשור במושג שנקרא "נהג" די מיותר. ברגע שהכל יהיה אוטונומי, כל זה לא יהיה. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
-
כדי לעסוק בתחום כדאי להוסיף לרזומה גם רוסית בנוסף ל C/C++... Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
-
מישהו כבר בדק בשבילנו: שורה תחתונה - תלוי ברכב ובמחשב ניהול המנוע שלו
-
אם מדובר בשיטה של הזרקת מימן לסעפת היניקה - אני שמעתי על מקרה שבו איכשהו נשבר טלטל במהלך הניקוי עצמו. מכיוון שמדובר בשמועה אין לי מושג אם המקרה אמיתי, אבל להכניס לתהליך הבערה של המנוע איזשהו גז/דלק בצורה שמחשב המנוע לא יכול לבצע עליה שום בקרה בכדי "לשמור על עצמו" לא נשמע לי כמו רעיון טוב. מבחינת היעילות של התהליך, יש מישהו שבדק את השיטה, והשווה לשיטת ה"מסורתית" של walnut blast:
-
אני חושב שמני התכוון לטולרנסים או "באפרים" (buffers) בתהליך הייצור עצמו ולא במוצר, כלומר יותר מרווח לטעות - מה שאמור להניב מוצר עם פחות תקלות שנובעות מייצור או תכנון שגויים. אין לי מושג קלוש אם זה מה שקורה במציאות, אבל מההיכרות המועטה שיש לי עם היפנים בתחום מקצועי אחר, זה לא מפתיע אם כן. לגבי התפיסה ש"היפנים משתמשים בטכנולוגיה מיושנת" - שטויות במיץ. לצורך העניין, הונדה וטויוטה היו הראשונות להכניס שימוש בהנעה היברידית, מאזדה הראשונה לשווק מנוע HCCI (בערך), ולפניו מנוע בנזין עם יחס דחיסה גבוה כמעט פי 1.5 ממקביליו האירופאיים.
-
אז שלוש שנים בערך, 10 אלף ק"מ (זה ממש כלום לתקופה כזו) - ושתי החלפות. זה אומר החלפה כל כ 5 אלף, אולי יש מכוניות מרוץ שמחליפים בהן את הרפידות פחות. אז אני חושב שקיבלנו את התשובה - הבעיה בין המושב להגה. אני מאוד מאוד ממליץ לסגל לך סגנון נהיגה רגוע יותר - כנראה שאתה נוטה להאיץ ולבלום הרבה (אפילו אם ההאצה עצמה היא מתונה), מעבר לצריכת הדלק גם הבטיחות תשתפר. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
-
התדירות בזמן לא אומרת כלום בלי שנדע כמה ק"מ נסעת עם הרכב בתקופה הזו. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
-
אני לא בטוח שהבנת את השאלה. אני מתאר לעצמי שברכב *הקודם* שהחזקת בו (סיריון?) בוצעה החלפת רפידות/צלחות בלמים מפעם לפעם. מה היתה התדירות? ליתר דיוק, כל כמה ק"מ הן הוחלפו? הסיבה שאני שואל את זה, היא כי החלפה בתדירות גבוהה (פחות מ 15000 ק"מ לצורך העניין) של רפידות בלמים מעידה הרבה פעמים על נהיגה פחות חסכונית של הנהג, או על תוואי שגורם לנהיגה לא חסכונית. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
-
שאלה שלא ראיתי ששואלים פה, אבל לרוב מעידה על סגנון הנהיגה/תוואי של הנהג -@Liquidator , באיזו תדירות (בזמן ובק"מ) החלפת רפידות וצלחות בלמים ברכב הקודם? Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
-
יש לי תחושה טובה שזה יחזור שוב בעוד כמה שנים, עם יצרנית אחרת - וחוזר חלילה. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
-
מרגישה שיש לי פחד נהיגה ולא יודעת איך להתגבר על זה
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של עדידוש1234 בתוך רכב כללי
גם לא לנהוג זה פתרון. השאלה היא, האם הפתרון הזה מקובל על פותחת"ש. אם היא טרחה וכתבה שאלה מפורטת ומושקעת, שבה היא מודאגת מהסיטואציה - כנראה שהיא מחפשת פתרון אחר (פותחת"ש, תקני אותי אם אני טועה). בתור התחלה, הייתי מציע לה לבדוק עם עצמה מה הגורם הספציפי לחרדה - רמת הנהיגה? הבטחון ברמת הנהיגה (כשבעצם היא נוהגת מצוין)? נהיגה במקום לא מוכר? וכן הלאה. אפשר לעשות רשימה, כולל הסיטואציות ה "בעייתיות". יכולות להיות מיליון סיבות שונות, לכל אחת יהיה פתרון שונה (חלק אפילו לא יכלול נהיגה). Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk -
הייתי לפני כמעט עשור בקארטינג בקריית אונו במשהו דומה והיה מוצלח ולא יקר מידי. אם רוצים מקום "מקצועי" יותר, אולי אפשר לבדוק על ביל"ו או בית ברל. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
