Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. אז אם יש חשש, למה לא להתקין לבד? משרד התחבורה לא מרשה? Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  2. אני לא חושב שפירוק דשבורד זה מדע טילים, ובכל זאת אני הייתי נמנע. הניסיון האישי שלי עם התקנות מקומיות הוא לא משהו, לפחות בכל הקשור למרימי שמשות - ברכב הקודם, הרמת החלונות הימני/שמאלי שמאחור ממתגי הנהג היתה הפוכה בעוד שההורדה לא (להוריד חלון ימני אחורי עם המתג הימני, והעלאה עם המתג השמאלי). ברכב הנוכחי קוברה לא אטמו טוב את דיפון דלת הנהג מה שגרם להצפה כל פעם שיש גשם חזק, אבל לפחות תיקנו כמו שצריך במסגרת האחריות. האם רמת ההתקנה של רכיבים מקומיים אחרים (מובילאיי/קודנית) היא דומה למה שחוויתי? מכיוון ששמעתי על הרבה אנשים שחוו חוויות דומות עם התקנות מקומיות, אני נוטה להאמין שכן. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  3. נשמע הגיוני, אבל מקור הפיח הוא בעיקר מאדי שמן שמגיעים מצינורות הנשם ומהטורבו, לא? Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  4. לא ראיתי שהזכירו פה את Engineering Explained - הבחור מסביר יפה מאוד איך הרבה דברים ברכב עובדים, מנקודת מבט "הנדסית". https://www.youtube.com/user/EngineeringExplained Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  5. לגבי משאבת הדלק, כך שמעתי. יכול להיות שפשוט יש מק"ט חדש יותר עבור המנוע הישן? לגבי הפיח, אני הבנתי ש THP200 (פות"ש מתעניין ב 2013-2014) כן סובל מהבעיה, כשאופי הנסיעה והשמן יכולים להשפיע לטובה או לרעה. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  6. 1. בגדול לבדוק טוב טוב אם יש סימן למחלות העיקריות של האוטו הזה, תוכל למצוא שרשורים בפורום אבל בגדול העיקריות הן: משאבת דלק - תקווה שכבר הוחלפה, ולמק"ט של המשאבה המשופרת (המק"ט של דגמי 2016 והלאה). פיח - קורה במנועים לפני 2016, ולא לפני 50k. תקלות בטורבו/בולמים גמורים - לא יודע כמה זה נפוץ, אבל גם על זה שמעתי. 2. תתרחק כמו מאש. ראיתי גם סוכנויות שמכרו 208 gti אחרי תאונה קשה, כמובן בלי להזכיר על זה מילה. יש מספיק רכבים כאלה על הכביש ככה שתמצא אחת שמורה מאדם פרטי, המפתח הוא סבלנות. 3. אלא אם המשפר הוא הבעלים הנוכחי והוא גם חבר שאתה סומך עליו, אני הייתי מציע להימנע. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  7. לצערי יש בעיקר כל מיני תקנות מס לגבי החזר הוצאות רכב, וגם הגבלות על ההחזר במקרה של עבודה במגזר הציבורי. אבל, מבחינת מה כל מעסיק חייב להחזיר מדובר בזה: https://www.kolzchut.org.il/he/%D7%94%D7%97%D7%96%D7%A8_%D7%94%D7%95%D7%A6%D7%90%D7%95%D7%AA_%D7%A0%D7%A1%D7%99%D7%A2%D7%94 פות"ש כנראה החליט, מסיבותיו שלו שהנסיעה לעבודה שווה את זה. אני מקווה שבהחלטה שלו מחושבות גם הוצאות הרכב. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  8. לרוב הדברים האלה נסגרים בחוזה לפני שהוא נחתם, אבל בחברות מסוימות יש פרוצדורה נפרדת להחזרי/הסדר נסיעות. אם מעסיק רוצה עובד מסוים, למרות המרחק שלו - לרוב נהוג לדאוג להחזר/הסדר נסיעה הוגן. לא יודע אם זה המקרה אצל פות"ש... Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  9. לצערי עד כמה שהבנתי מבדיקת הנושא - ההחזר היחיד שמעוגן איפשהו זה החזר מגוחך של 22.6 שקל ליום - לא מספיק לכלום אלא אם כן אתה גר קרוב לעבודה ומגיע עם גג שני אוטובוסים. כן נראה לי הגון (וכך נהוג בחברות שמכבדות את העובדים שלהן) לדאוג להחזר שבאמת מכסה את הנסיעות בפועל. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  10. סע עם האיוניק, היא נועדה ליסוע ולא לשמש כמוצג מוזיאוני. תחשב (באקסל יפה) בדיוק את עלויות האחזקה שלך, כולל ירידת ערך, טיפולים, דלק ומה לא במקרה שבו אתה נוסע עם האיוניק ובמקרה בו אתה לא נוסע איתה. העבודה רוצה שתגיע בלי רכב מהם? תראה את ההפרש החודשי למעסיק ושיחזיר לך כהחזר כזה או אחר. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  11. טוב, לי היה בראש חניון רכבת נתניה ששם שמעתי על הכל כולל "כספות" מנוסרות של מחשב הרכב ומה לא, כשהכל התבצע באור יום. לגבי החשמלאי ממה שהבנתי זה היה לפני הרבה מאוד שנים ואני בספק אם ניתן להשיג/הוא עוד בעסק בכלל. אבל אולי ידעו פה להמליץ על חשמלאים שמסוגלים לעשות משהו כזה. שמעתי גם על מנעולי דוושת בלם, שבניגוד למנעול הגה שאפשר לנסר את ההגה עצמו (פלסטיק) - פה הדוושה עשויה מברזל. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  12. אם זה חניון הרכבת שאני חושב עליו ומכיר טוב, אין הרבה מה לעשות חוץ מביטוח טוב ורכב "לא-גניב" או כזה שבחניה לידו תמיד יהיה אחד אטרקטיבי יותר לגניבה. רעיון שקיבלתי מחבר שלשכן שלו גנבו כמה רכבים ונמאס לו (כולל פריצה לבית וגניבה של המפתחות) - חשמלאי רכב דאג שהאוטו יניע רק אם כמה מתגים באוטו מסודרים בצורה מאוד מסוימת. כשניסו לגנוב גם אותו (וגם הפעם גנבו את המפתחות), הגנבים התייאשו והשאירו את המפתחות על גג הרכב. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  13. ממליץ לך לעשות מה שאחד מהחברים פה הציע, תדלק לפחות 4-5 פעמים ברצף עם הנסועה הרגילה שלך בטן ותמדוד במשאבה, ואז תעשה אותו דבר עם "תחנת הבית" שלך. בתור אחד שמתעד כל תדלוק שלו ב4 שנים האחרונות, אני יכול להגיד לך שהבדל של 10 אחוז יכול להיגרם מ1000 ואחד דברים שונים. יותר מזה, מספיק שהמשאבה הספציפית בטן עוצרת מוקדם יותר - בתדלוק הבא בתחנת הבית אתה תראה "שימוש" בעוד כמה ליטרים, ואת זה ראיתי קורה הרבה ב"תדלוק מעבר" בין תחנות. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  14. מרווחת *מספיק* - הוא לא צריך להסיע שם 5 אנשים. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  15. מצטרף להמלצה על מאזדה 2 צורה חדשה - מאוד מהנה לנהיגה, עד כמה שהבנתי מאוד אמינה (בתחזוקה ראויה כמובן). מרווחת מספיק ועם גיר פלנטרי ולא רובוטי, שלרוב אמין יותר מהגירים הרובוטיים/דו-מצמדיים למיניהם (DSG). Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  16. נהדר לקרוא, מקווה שתהנה ממנה ושתהיה הרכב הכי ותיק בארסנל שלך Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  17. (לעצלנים, מספרים בסוף) אחרי 3.5 שנים עם הספארקית, הגיע הזמן להתחדש (הודות לחבר פורום יקר) ולסכם: כשהתחלתי לחפש רכב עוד הייתי בצבא, אחרי 3 שנות שירות חובה נכנסתי לקבע - ואיתו הגיע הכסף שהשלים את הסכום שדרוש לקניית רכב. באותו זמן הייתי זקוק לא מעט לרכב לנסיעות לבסיס/לרכבות וכו' שחסכו לי זמן רב ככה שזה היה שיפור משמעותי מבחינתי. חיפשתי רכב זול, אמין וחסכוני ואחרי התלבטות קצרה החלטתי לחפש ספארקיות ביד2 - ואחרי לא הרבה זמן מצאתי אחת במצב טוב. קצת על האוטו - אמין וחסכוני כמו שמספרים, צריכת דלק שלא משתנה דרסטית מכמה הרגל כבדה על הגז ו0 "הפתעות" במוסך או חלילה בצד הדרך. האוטו עצמו די זריז וכיפי יחסית לרכב מיני. למרות המנוע חסר המומנט, הרכב הצליח בכמה הזדמנויות לעלות מלא באנשים וציוד עליות תלולות מאוד, גם את הנוסעים זה הפתיע... הקוריאנים עשו עבודה טובה בכך שבחרו הילוכים קצרים מאוד, וכפועל יוצא מכך הרכב מאוד זריז בתוך העיר. אני גם יכול לציין לטובה שזה הרכב שלימד אותי על נהיגה הכי הרבה מכל הרכבים שנהגתי עליהם עד אז (בעיקר משפחתיות ליסינג, טובות ורעות). לרכב אין אחיזה או יציבות מי-יודע-מה (בכל זאת, רכב מיני שנולד לחיות בעיר), אבל מרגישים מה הולך עם ההגה והגלגלים ודי מהנה לתרגל איתו העברות משקל במהירות מגוחכת או סתם לגלות שכיף איתו בכבישים קטנים (מאוד) ומפותלים. כל העברת הילוכים לא חלקה מנענעת את האוטו כמו סירה בסופת רעמים - הצד החיובי בסיפור הוא שלמדתי לעשות heel&toe וגז ביניים... החסרון העיקרי באוטו היה מבחינתי, ובהמשך נהפך לדרישת סף לרכב הבא - הנוחות. בגדול, הרכב לא נוח במיוחד. בנהיגות ארוכות ובסיבובים - המושבים לא תומכים כמו שצריך באף אחת מחוליות הגב או בכל חלק אחר בגוף. בכבישים מהירים - כבר יש יותר מידי רעשי רוח ומנוע כדי לקרוא לזה "נוח". תפעול הגיר - רחוק מאידיאלי, ידית הילוכים קשה ועם מהלך ארוך ועד להחלפת המצמד לאחד של Valeo, דוושה קשה מאוד שדורשת רגל של סוס. מבחינת אבזור - הרכב בסיסי ביותר (אבל זה הגיוני לקטגוריה בשנת 2011). קצת מספרים (הכל אצלי נספר באקסל): מרחק שנהגתי - 60 אלף ק"מ. בקצת יותר מ 3.5 שנים זה יוצא כ 16.6 אלף ק"מ לשנה. צריכה ממוצעת - 16 ק"מ לליטר צריכה הכי טובה - 19.06 ק"מ לליטר (קרה לי רק פעם אחת, אני עדיין לא בטוח מה קרה שם) צריכה הכי גרועה - 13.28 ק"מ לליטר עלות טיפול ממוצעת - כ 800 ש"ח במוסך מורשה משרד התחבורה. טיפול הכי זול - 400 ש"ח, בטיפול עצמי. כלל פילטרים מקוריים, שמן של קסטרול ורצועות אביזרים. טיפול הכי יקר - 2750 ש"ח, כלל החלפת מצמד לכזה של valeo (כ- 550 ש"ח לחלקים) והחלפת כריות בולמים. לפי מה שהבנתי החלפת מצמד באוטו הזה כרוכה בפירוק חצי אוטו. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  18. עד כמה שאני יודע העקב צריך להיות באוויר, ובכל מקרה גם אם העקב על הרצפה אני לא רואה צורך להשאיר את הרגל על הדוושה כשלא משתמשים בקלאץ'. תתפלא, אבל ברכבים מסוימים הקלאץ' מספיק קצר שיהיה נוח להניח את העקב על הרצפה ואני יודע על כמה מורי נהיגה שמלמדים לנהוג ככה.
  19. דווקא בגלל הסנדרו 1.5 דיזל התעניינתי גם בדיזל - בגלל פעולת המנוע שהיתה לי הרבה יותר נעימה מבנזין. ספציפית ברכב הזה לא אגע, מהימים הבודדים שנהגתי עליו אציין לטובה רק את המנוע והגיר כאשר בכל השאר התחושה די דומה לנהיגה על אטראז'. השאלה אם לנסועה שלי כדאי בכלל להחזיק דיזל, שהעלויות שלו למעט דלק גבוהות יותר... יצא לך לבדוק במקרה גם על הגרסאות ה "חמות" של הסופרמיני? Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  20. אשמח לשמוע גם על הידני, אם גם על זה עשית סקר שוק Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  21. מכיוון שכרגע אין לי העדפה בגיר לכאן או לכאן אני מעדיף לראות את כל האופציות. איך האיביזה לעומת הקליאו? (בידניות, לצורך העניין)
  22. אהלן, אחרי שלוש וחצי שנים עם הספארק 2011 החלטתי שהגיע הזמן להתחדש, הפעם אני מחפש סופרמיני שתשרת אותי לכמה שנים הבאות. הנסועה שלי היא כ 12k בשנה, רובה בנסיעות עירוניות/בינעירוניות קצרות באמצ"ש, ונסיעות ארוכות יותר בסופ"ש/טיולים. תקציב - 60k, שנתון 2015 והלאה. אם זה רכב שממש שווה את זה אני מאמין שאוכל לחרוג... מה חשוב לי: - מושבים נוחים ובידוד רעשים סביר. סבלתי מספיק בספארק... - ידני/אוטומט - עוד לא החלטתי, תלוי גם בהעדפה של בת זוגי. בכל מקרה, אני לא מתכוון להתקרב שוב לכיוון של דו מצמדי. - אמינות - אני לא מאמין בסטיגמות על יצרנים ממוצא כזה או אחר. כן אשמח לשמוע על המחלות של דגמים ספציפיים כדי שאדע אם אני מוכן לחיות איתן. - מהנה לנהיגה, וכאן נכנס השיקול של האם כדאי לקנות רכב בעל אופי ספורטיבי. כמה יקר יותר לבטח ולתחזק אוטו כזה? הבנתי שקשה מאוד למצוא רכבים כאלה שהם לא "שחוטים" או משופרים.. זה לא קצת חתול בשק? ואיך אני יכול להתנסות בנהיגה ברכב כזה כשאני מחפש יד שניה, לראות אם בכלל יתאים לי? - מה לגבי רכבי דיזל (למשל ה 208 דיזל ששמעתי עליה דברים טובים)? יש טעם להחזיק בנסועה יחסית נמוכה? אשמח לכל עצה Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  23. בספארק יש 2 רצועות, אחת למזגן ולמשאבת הגה והשניה לאלטרנטור ולמשאבת מים. האם הגיוני שרצועה תרעיש רק כשהמנוע קר? Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  24. לאחרונה אני שם לב שבספארק שלי, מעל סל"ד 1000 ורק כשהמנוע קר שומעים רעש שמגיע מתא המנוע, מהאיזור של רצועת האביזרים (מצורף סרטון). למישהו יש מושג במה מדובר? אני חושד במשאבת המים (כי זה קורה רק כשהאוטו קר), אבל אין לי ממש דרך טובה לדעת אם זה המצב או שיש פולי תקול/בעיה אחרת שלא קשורה לרצועת אביזרים. קישור לסרטון: Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  25. אני חושב שהקלטה תעזור פה ברכב שלי היה מעין קרקוש רק בסל"ד 2500 בערך ורק בהאצה עם הרבה גז, והוא היה נשמע בכלל כאילו מגיע מתוך החלק הפנימי של האוטו, ולא המנוע. בסוף הסתבר שאחד התופסנים של האגזוז (שבד"כ תפוס על גומי) שהיה ממש מתחת למיקום הנהג היה עקום, בצורה כזאת שבסל"ד מסויים היה נוגע בפח/שלדה של הרכב שסמוכה אליו. יישור שלו העלים את הרעש.
×
×
  • תוכן חדש...