Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. עם הדגם הזה, לא ניסיון אישי. הבנתי מכמה בעלים לשעבר של הגרסה הזו שאיכות הנסיעה היא "רמה מעל" הדברים האחרים באותו מחיר. ואחד מהם אמר את זה על גרסת ליסינג פושטית... אם לבצע החלפה יזומה לרצועה במעמד הקניה הוא "טו מאץ'" בשבילך ועדיין חשובה לך איכות נסיעה יותר מרכב מיני ממוצע - הייתי ממליץ ללכת על היאריס, פחות רכב פר שקל אבל עדיין טוב. לגבי הג'אז, אומרים שהמצב דומה. אין לי ניסיון איתו.
  2. באופן כללי, הייתי הולך על סופרמיני ולא מיני. אתה מקבל אוטו שהוא יותר "אוטו", במיוחד בהשוואה לספייס שהוא רכב עולם שלישי. לגבי הרצועה ב 208 - אם המחיר בשוק נמוך יחסית לאופציות האחרות בכמה אלפי שקלים, אני הייתי הולך עליו ומשקיע את ההפרש בהחלפה של הרצועה. לגבי שוק חזק/חלש של חלק מהרכבים - זה לא נורא, כי אתה ממילא קונה בזול וגם תמכור בזול. זה נכון שפיקנטו תוכל למכור ביתר קלות, אבל אתה קונה רכב כדי לנהוג עליו ולא כדי למכור אותו. פקטור שקשור לזה הוא גם, לכמה זמן אתה מתכנן להחזיק ברכב?
  3. למי שזה עוד רלוונטי אליו - קיבלתי מכתב מ UMI על ריקול מקומי במסגרת הסדר פשרה לספארק שכרגע אצל אחותי, שכולל בדיקה והחלפה של סט הדוושות בעת הצורך. מסתבר שלאחרונה הגיעו לפשרה בתביעה ייצוגית בנושא, וכחלק ממנה גם מסכימים לתת החזר כספי מסוים לאלה שכבר נשברה להם הדוושה והחליפו.
  4. אתה צודק, אבל לצערי נדמה לי שמוסך שי-לי הוא עוף נדיר בארצנו. לי זכור מקרה אחד שמנהל מוסך יבואן הגיע לקבל את הרכב שלי ופשוט בא לפתוח את הדלת על הגדר הסמוכה - למזלי עמדתי מהצד ותפסתי את הדלת בזמן... כמובן, זו לא סטטיסטיקה אבל זה הרושם שקיבלתי פחות או יותר ברוב המוסכים שביקרתי בהם. אגב, במוסך ניתקו את מצלמת הדרך וזה די הרגיז אותי, כי יכלו בתיאוריה גם לצאת לסידורים או התגרזנות עם הרכב ולא היתה לי שום דרך לדעת את זה בלי לרשום בדיוק את מד הק"מ מראש. כמה כאן מבקשים בחוצפתם שלא לנתק אותה? Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  5. אני תוהה אם במוזיאונים בעוד 100 שנה, יהיה רכב עם מנוע THP ששרד. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  6. מאחל למנוע שלך עד 120 Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  7. אין לי מושג מה המצב בסיוויק - יכול להיות ששם, כמו שחלק טוענים שקורה במנועים של וואג מחשב הניהול יודע להשתמש במפה אחרת עבור אוקטן 98. מנועי THP למיטב הבנתי משתמשים אך ורק במפה עבור אוקטן 95, והדרך היחידה לנצל אוקטן גבוה יותר הוא שינוי תוכנה כך שתהיה מפה אחרת. לגבי "שים דלק ובדוק" - כבר שמתי, 3 מיכלים מלאים. מדדתי. כרגע מחכה לחזור לכמה מיכלים של 95, ואז אמדוד שוב - אולי אהיה מופתע. אבל בהרגשה שהיתה כששמתי 98 של מבוא שומרון - לא היה שום הבדל. כלום. נאדה. כל מבחן אמיתי שמצאתי ברשת, על סמך *מדידות* ולא *הרגשה* אמר אותו דבר - ברכבים מסוימים יש שיפור בכוח, באחרים לא, וזהו. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  8. אשמח שתרחיב, שלח מקורות וכו'. הנחת היסוד שלי היא שמנוע שתוכנן לתנאים X יעבוד בהם כמתוכנן, אלא אם כן הוכח אחרת. (ל THP155 יש כבר כמה כאלה ש"הוכח אחרת") Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  9. למה שיחס הדחיסה יגדל? מחלת הפיח של ה THP155 היא על השסתומים מה שמונע אטימה מלאה, מאפשר לגזים לברוח מהצילינדר ודווקא מוריד את לחץ הדחיסה. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  10. אוקטן הוא העמידות של דלק להצתה עצמית, כלומר באיזו טמפרטורה הוא יוצת בצורה ספונטנית. אוקטן גבוה יותר אומר שתוכל להגיע לטמפרטורה או לחץ גבוהים יותר בצילינדר בלי לחוות נקישות, זה הכל. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  11. לגבי ההשפעות עם פיח - אין לי מושג. לגבי יצירת פיח חדש - אין שום קשר לאוקטן. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  12. מן הסתם, המנוע יידע לשרוף אוקטן גבוה יותר. אין סיבה שלא יוכל. אבל, תחשוב רגע - המנוע תוכנן לאוקטן מסוים. לכן הנחת היסוד היא, שהוא יעבוד בצורה מושלמת גם על האוקטן הזה - אלא אם כן המהנדסים של סיטרואן ממש גרועים והצליחו לגרום לתיקוני הצתה על מנוע שעם טורבו (וראש) קצת אחר משיג 200 כ"ס על אותו אוקטן, אפילו עם אותו אינטרקולר. לכן, כל עוד אין ראיות ממשיות (מספרים, מדידות, הערות מצד היצרן) - כל הטענות לגבי 98 הן רק בגדר... טענות. לגבי ההרגשה שלך - גם אני עשיתי ניסיון לא מזמן, תדלקתי 3 תדלוקים עוקבים ב 98 "לשם הספורט" ובאמת שלא הרגשתי שום הבדל. גם לקחתי את הרכב לנס ולגלבוע ב 40 מעלות וגם שם לא הרגשתי מנוע "חי" יותר וכל מיני שטויות שאני שומע. אני עם ה 165 כ"ס, כמעט אותו מנוע כמוך - אז לדעתי זה בעיקר, אם לא לגמרי, פלסיבו. אם תדלוק ב 98 זה מה שנותן לך את השקט הנפשי - דיינו. אני חזרתי ל 95. אגב, לפני התדלוק חזרה ל 95 טרחתי למדוד זמנים לכמה האצות ביניים. בקרוב אעשה את אותו מבחן, באותו כביש ואותה טמפרטורה על 95 כדי לראות אם יש איזשהו הבדל בתאוצה. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  13. במנוע הזה אין תיקוני הצתה על 95, אז זה כמו כוסות רוח למת. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  14. כיביתי כמעט מההתחלה - זה פשוט מאפשר לי לנצל את הרכב במלואו, לא משהו שישפר הרגשה שפחות גלגול, יותר קשיחות או כוח יתנו. ובכל מקרה, אני מחפש משהו שיהיה רלוונטי גם מחוץ למסלול - מבחינתי כיבוי בקרה בכביש ציבורי זה big no-no. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  15. הם מפריחים טענות, אני מפריך אותן עם paired t-test... Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  16. האם הוא בדק מרחק לעומת הכמות שתדלק בין שני תדלוקים עוקבים באותה תחנה/משאבה, או שהוא בדק עד ל "מיכל ריק"/חצי מיכל וכו'? לצורך העניין, 40 ק"מ ברכב דיזל יכול להיות סה"כ הבדל של 2 ליטרים שמשאבה בתחנה אחת לא תכניס למיכל כי תעצור מוקדם יותר (או שבסונול המשאבה לא עוצרת בזמן..). לכן בנוסף לכמות הדלק שנכנסה ולמרחק בין התדלוקים, חשוב לבצע כמה תדלוקים עוקבים באותה תחנה ואפילו משאבה. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  17. לא יודע אם רק דלק יכול לגרום לתופעה כזו, אבל זה מאוד מזכיר לי את הסיפור עם הפונטיאק והגלידה וניל. בסוף נגלה שתדלוק בתחנה הזו גורם באיזו דרך עקיפה להנעה עייפה 🙃
  18. אם נעשה רגע אנלוגיה לקשר בין הניסיון בנהיגה שיש לנהגי מוניות לבין צורת הנהיגה של חלקם, אז עם כל הצער שבדבר - כנראה שהניסיון של חבר שלך לא מעיד בהכרח על ידע. כמו שפבל אמר כאן - ניסיון לא מעיד בהכרח על ידע. רוצה לבדוק בצורה שתספק לך ידע, אמיתי, כזה שמדענים עובדים קשה כדי להשיג? קח דגימות מעבדה ממספר רב ומגוון של תחנות, תעשה שלל מבחנים סטטיסטיים ותראה באיזו רמת סמך אפשר להגיד ש "הדלק של X יותר טוב מ Y". אולי תגלה משהו מעניין. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  19. לא מביאים כי זה יעלה את המחיר לרמה שאף אחד לא יקנה כאן מאזדה. דווקא למנועי Skyactiv-G יש יחס דחיסה 1:14 (כשרוב המנועים האטמוספריים של יצרנים אחרים יצאו עם יחס בסביבות 1:10) והם עובדים מצוין בארץ. לפות"ש - כן קרתה לי פעם אחת שנדלקה נורת מנוע שקשורה בכלל ללחץ גדישה, דווקא אחרי שתדלקתי בתחנה קצת יותר מפוקפקת. זה לא חזר על עצמו ואני לא יודע אם יש קשר אמיתי לתחנה - אבל מחמת הספק, שם אני לא אתדלק שוב. אשמח שתרחיב איך אתה בודק את פעולת המנוע בפועל
  20. מנוע 1.2 טורבו. אני חושב שברכבים שיצאו מהמפעל איפשהו ב 2017 ואילך, כבר יש רצועה משופרת. העניין הוא, שיש רצועת טיימינג שהיצרן ממליץ להחליף כל X ק"מ כשבעצם היא לא מחזיקה עד אז ומתחילה להתפורר. חפש על זה בפורום. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  21. מוסיף המלצה על מאזדה 2 או 208, שתיהן משנת 2016 ואילך. לדעתי, בשתיהן האבזור והתחושה בתא הנוסעים יהיו משמעותית טובים יותר מהאחרות, בייחוד לעומת הסוויפט שתרגיש קצת כמו מדינת עולם שלישי בהיבט הזה.
  22. הפוך גוטה, הפוך בילשטיין B6 - תואם לגודל של הבולם המקורי. פשוט בולם יותר "ספורטיבי" (לטענת הרשת). יכול לעבוד עם קפיצים מקוריים. B8 - כמו ה B6 אבל קצר יותר ומתאים להנמכה. הנמכה בלבד, עם בולמים מקוריים - נותן סיבה טובה להחליף את המקוריים לבילשטיין מוקדם יותר
  23. שאלה שלא ממש הצלחתי למצוא עליה תשובה היא, בהנחה וההבדל המורגש בהנמכה בלבד הוא X, האם ההבדל המורגש בהחלפת בולמים בלבד (ל B6/B8) הוא גם X, גדול יותר או קטן יותר משמעותית?
  24. נשמע לי קצת כמו שאלת קיטבג - אני מניח שלא תהיה להם סיבה טובה להגיד "כן"? מעבר לזה, אני חושש שזה יפגע בשימושיות של הרכב - הוא גם ככה לא גבוה (110 מ"מ, מדדתי) והיציאה מהחניה בבית יכולה להיות מאתגרת אחרי הנמכה, כמו גם נסיעה על שבילי עפר בטיולים וכו'. בגלל זה עלתה לי האופציה של B6 ללא שינוי גובה.
  25. נתקלתי בזה בלא מעט רכבים, זה לא משהו ייחודי לפיג'ו/סיטרואן. עדכון 8000 ק"מ - רשמית עשיתי עם הרכב יותר ק"מ מהבעלים הקודם. נראה לי שתקופת ה honeymoon הרבה מאחורינו ואפשר לשפוט את הרכב יותר באובייקטיביות. עקב הקורונה, התקופה האחרונה היתה עם משמעותית מעט יותר נסיעות "שגרתיות" כך שחלק גדול יותר מהק"מ נצבר בטיולים או נהיגה נמרצת - וזה נתן לי הזדמנות להכיר את הרכב כמו שצריך. אפילו הלכתי לפצאל, לראשונה בחיי (ותודה להדר קמינסקי על התמונה): אני חייב להגיד שמאוד נהנתי לראות שיפור של כשניה ממקצה למקצה, כשבכל מקצה נראה שהתוצאה היתה יותר קונסיסטנטית בין ההקפות. עדיין יש המון מה לשפר במחלקת ה"נהג", אבל גם עלו לי תהיות לגבי כמה שיפורים במחלקת "ההתנהגות", "הכוח" ואולי גם "הסאונד" שיכולים להוציא אצלי יותר חיוכים לק"מ מהרכב הזה, או לשפר קצבים. נושא אחד שעלה במיוחד הוא צמיגים, בעיקר כשהמצב שלהם לא משהו - הרכב נועל צמיגי מישלין PS3 משנת 2016 ואחרי המסלול הם כבר התחילו להיסדק בשולי הסוליה אפילו שנשאר לא מעט "בשר". יכול להיות שאני מדמיין - אבל מאז המסלול אני חושב שהם אוחזים אפילו פחות. חשבתי על PS4 שקיבלו הרבה המלצות כצמיגים שמתאימים גם לדיילי, אבל גם לא מעט דיס-המלצות מאנשים שהמליצו בחום על צמיגים יותר "ספורטיביים". למישהו יש דעה מלומדת בנושא? מעבר לכך, נתקלתי בלא מעט ממליצים להנמכה וגם למעבר לקיט בילטשיין של בולם B8 עם קפיץ קצר יותר במעט. האם הדבר מותר בחוק ואיזה אישורים צריך להמציא כדי שזה יעבור טסט? למישהו יש ניסיון עם הבולמים האלה (או ה B6 הגבוהים יותר) ויכול לתת את חוות הדעת שלו, אם זה בכלל שווה את ההשקעה?
×
×
  • תוכן חדש...