אהלן,
בנסיעה האחרונה שלי בספארק (2011) שלי, שמתי לב לתופעה מוזרה בהעברת ההילוכים-
כשאני מושך את ההילוכים בעליות (3-4K סל"ד) למשך יותר משניות בודדות, או כשאני יורד ירידה תלולה מאוד ומגיע לאותו סל"ד לפרק זמן דומה, בהעברות ההילוכים שאחר כך (לרוב משני לשלישי) ידית ההילוכים קשה מאוד לאורך כל התנועה שלה (ולא רק בחלק של היציאה והכניסה להילוך), בלי איזשהו רעש מיוחד. כמה שניות אחרי העברת ההילוך וירידת הסל"ד, ההעברה לא קשה יותר וחוזרת לתחושה הרגילה.
אני לא ממש מצליח להבין מה קורה כאן, האם זה תקין?
התופעה קרתה לי גם היום, וגם לפני שנה בערך ביום חם מאוד, ובנסיעות דומות בימים קרים לא זכור לי שקרתה. מאז הפעם האחרונה שזה קרה הספקתי גם להחליף שמן גיר בטיפול האחרון.
שאלה נוספת - האם העברת הילוכים רועשת יחסית היא תקינה בספארק? גם כשהמנוע כבוי ובחניה יש רעש לא קטן בכל פעם כשמעבירים הילוך, במכוניות אחרות ממה שהתנסתי לא היה רעש כזה...
נדב