Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. מצטרף לשאלה, למישהו יש ניסיון עם הקארטינג בבית ברל?
  2. ב 3 שנים שאני מחזיק אותו, באיזור ה 1000 בשנה על טיפולים שוטפים. משתדל לשים רק חלקים מקוריים או טובים יותר מהמקוריים..
  3. 1. כן 2. פשוט באופן כללי יש יותר רעשי מנוע וכביש יחסית לרכבים אחרים שנהגתי עליהם. לא דיל ברייקר. 3. קלאץ' חסר תחושה, ידית הילוכים קשה ועם מהלך ארוך, בשילוב עם המנוע הקטן קל מאוד לכבות מנוע בתחילת נסיעה או לנדנד את האוטו בשילוב הילוך לא טוב. 4. אצלי באוטו הקלאץ' היה קשה מאוד עד שהחלפתי אותו בחדש, מעבר לזה מתרגלים די מהר לשאר הדברים... סה"כ במגבלות שציינתי הרכב נותן תמורה מעולה למחיר, סוחב יפה עליות ולא משאיר אותך תקוע בצד הדרך. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
  4. מניסיוני בלבד - חסכוני ואמין. הביקורים במוסך הם רק לטיפולים שוטפים, ויוצאים לי זולים יחסית. גרסת ה 1200 חזקה יותר מרוב האלטרנטיבות הידניות, אם אתה לא מפחד מהרעש ומושך סל"ד. האוטו לא בין הנוחים מבחינת מושבים ומתלים. הקלאץ' והגיר הם הכי לא נוחים ולא סלחניים שיצא לי לפגוש. מצד שני, זה מעודד אותך להעביר הילוכים בצורה טובה ומהירה, וגז ביניים בהורדות הילוכים . הרכב נכנס לך בתקציב בקלות, במיוחד שיש לו שוק חלש וניתן להתמקח. לגבי אלטו, נהיגה קצרה עליה גרמה לספארק להרגיש כמו מרצדס...
  5. עדכון אחרי הרבה זמן, ופתרון של הבעיה בדרך לא צפויה. אחרי הצלבת הגלגלים שפתרה את הבעיה, חשבתי שאחד הצמיגים דפוק. אבל לאחר טיפול שגרתי לאוטו (בו כל גלגל הוסר וחזר למקומו) הרעידות חזרו באופן מפתיע. בשלב הזה ניסיתי איזון במכונת "האנטר" ששיפר במקצת את המצב אבל הבעיה נשארה... בשלב הזה, נזכרתי שבכל מוסך או פנצ'ריה שהייתי בהם בזמן האחרון, סגרו את האומים חזק מאוד עם פטיש אוויר. אז שחררתי וסגרתי ידנית כמו שצריך כל גלגל ובאורח פלא הבעיה נפתרה. מסקנה - תמיד לבקש לסגור את האומים באופן ידני ולא עם פטיש אוויר.
  6. בסופו של דבר הלכתי עם המלצות חברי הפורום והחלפתי לסט קלאץ של Valeo, שעלה 520 ללא מע"מ. העבודה עלתה עוד 900 ש"ח בלי מע"מ במוסך כללי, ועל הדרך הוחלף שמן גיר ל 75W90 של סובארו. בגדול - הדוושה הרבה יותר קלה, הרעידות נעלמו וההעברות טיפה יותר חלקות.
  7. גם אני משתמש בגז ביניים בספארק שלי (כרגע על קלאץ חדש). לדעתי השילוב של המנוע, הגיר וה"קופצניות" של האוטו הזה הופך כל קפיצה קטנה בשילוב הילוך למורגשת מאוד (גם לנוסעים). בדאבל קלאץ לא ראיתי הבדל בקלות הכנסת ההילוך למעט בדילוג על הילוכים (5 ל3 או 4 ל2) ובהכנסה לראשון תו"כ נסיעה. בפאביה (מנוע mpi) ובסאנדרו (דיזל) שנהגתי עליהן בחו"ל לא ממש הרגשתי צורך לעשות את כל זה למעט בנהיגה הררית. אגב קופצניות - גם אצלך יש תופעה מעצבנת שבעזיבת הגז בנהיגה בהילוך נמוך עם מעט מאוד גז מלכתחילה, כל האוטו קופץ קדימה ואחורה כמו רכב לימוד נהיגה, רק שהמנוע עושה את זה על דעת עצמו.
  8. הקפצה
  9. מקום מומלץ באיזור נתניה/ת"א באיזור גשר השלום? אולי כזה שבודק עם התנגדות כלשהי על הגלגל כדי לדמות כביש?
  10. אז עשיתי את ההצלבה והרעידות נעלמו, ככה שהבעייה בצמיגים/ג'אנטים (ועל הדרך ווידאתי שאין חופשים בהיגוי ובמתלים). אם הצמיגים עוד באחריות (בני פחות משנה בסה"כ), יש מה ללכת ולנסות להחליף אותם במסגרת האחריות?
  11. אנסה להעביר אחורה זוג-זוג, לראות אם יש צמיג ספציפי שעושה את הבעיה. אם אכן זו הבעיה, ואיזון לא פתר בינתיים - ללכת להחליף את הצמיג? הוא באחריות.
  12. 1. falken sn832 165/65R14 2. לא כתבתי אבל אכן בדקתי מספר פעמים לשלול תושבות מנוע/משהו אחר שקשור בגיר/מנוע. גם בניוטרל/קלאץ לחוץ עדיין יש רעידות. דבר נוסף- מאז ההחלפה האוטו עבר גם טסט וגם טיפול במקומות שאני סומך עליהם, ולא העירו על משהו חריג למעט כריות בולמים שכבר ידעתי שדפוקות (ובסוף החלפתי).
  13. אהלן, מאז החלפת הצמיגים ברכב בספטמבר האחרון, ובמיוחד ב 3-4 חודשים האחרונים יש לי רעידות חזקות בהגה במהירות 100-120 קמ"ש בספארק שלי - כשמעל 120 קמ"ש הרעידות דועכות. איזון כל הגלגלים בשני מקומות שונים לא עזר, מה אפשר לעשות?
  14. הקפצה
  15. אהלן, ידית ההילוכים בספארק שלי החלה להתפורר, ובחיפושים ברשת לא כל כך מצאתי חלק מקורי/תואם, למעט אולי כל מכלול השיפטר (שעולה בהתאם..). האם מישהו מכיר איפה ניתן להשיג רק את החלק העליון של הידית, בלי המוט ומנגנון השיפטר? או על חלק תואם שמומלץ לרכב הזה.
  16. אם התכוונת לדגם הישן (2011-2015), הרכב אמין מספיק כך שמחיר חלפים הוא לא השיקול העיקרי באם לקנות/לא לקנות אותו. בין אילו דגמים אתה מתלבט?
  17. היתה לי בספארק את אותה בעיה עד שהחלפתי קלאץ. כנראה שמדובר בקלאץ עייף, ולפי מה שהמכונאי אמר הקפיץ בפלטת הלחץ נהיה כל כך קשה וזו היתה הסיבה. אחרי ההחלפה דוושת הקלאץ נהייתה רכה באופן משמעותי. האם הדוושה אצלך קשה יחסית למכוניות אחרות?
  18. אהלן, יש המלצות למוסך (לא UMI) באיזור נתניה או בת"א באיזור גשר השלום (קרוב לעבודה..) לשברולט ספארק 2011? מעבר לטיפול רגיל, כזה שאולי בעתיד הקרוב אוכל לסמוך עליף שיחליף קלאץ' כמו שצריך ולא ישחט במחיר.
  19. ספארק 2011, 102K על המקורי והיד עוד נטויה. נקנה ב 76K עם מצמד מפריד גבוה, עדיין מפריד גבוה ועדיין לא מחליק. נוהג עליה שנתיים אחרי 5 שנות רישיון שנהגתי בהן רק על אוטומט. מה שכן, בשבוע הקצר שנהגתי על פאביה שכורה ההבדל בקלות תפעול המצמד והגז הוא עצום, ואני חושב שנהג לא מנוסה יסתדר בקלות עם הפאביה ויגמור את המצמד בספארק מהר מאוד.
  20. החלפתי במהלך טיפול תקופתי ב UMI, ממה שאני זוכר יצא שהמחיר של השמן היה בערך כמו שהייתי קונה בעצמי (75 ש"ח לליטר לפני מע"מ), ועל העבודה ה"נוספת" לא שילמתי.
  21. הכוונה היא לקלאץ? שכחתי לציין, קרה גם לפני שכיוונתי.
  22. השמן הוחלף לשמן המקורי, והתופעה קרתה הרבה לפני שהוחלף בכל מקרה.
  23. שמן הגיר מקורי, ואת הקלאץ כיוונתי בעצמי לפני משהו כמו חצי שנה (לפני זה היה גבוה מאוד), ככה שנקודת המגע תתחיל כמה ס"מ בודדים מהרצפה. השאלה שלי היא - האם כשקלאץ לא מפריד כמו שצריך, לא אמורים להיות רעשי טחינה כמו כשמעבירים עם קלאץ לא לחוץ עד הסוף? ההרגשה כעת במצבים שתיארתי היא כאילו הידית עוברת דרך נוזל סמיך (אין לי דרך אחרת לתאר את זה). האם יכול להיות שמדובר בהתחממות "רגילה" של הגיר, או במנגנון ההעברה בין הידית לגיר עצמו?
  24. הרכב עבר 95 אלף ק"מ, ולמרות שהקלאץ קצת גבוה הוא לא מחליק לי, ונראה שמפריד כמו שצריך. מה עלול לגרום לקלאץ שחוק לא להפריד כשחם+סל"ד גבוה? בכל מצב אחר ההעברה בסדר גמור.
  25. אהלן, בנסיעה האחרונה שלי בספארק (2011) שלי, שמתי לב לתופעה מוזרה בהעברת ההילוכים- כשאני מושך את ההילוכים בעליות (3-4K סל"ד) למשך יותר משניות בודדות, או כשאני יורד ירידה תלולה מאוד ומגיע לאותו סל"ד לפרק זמן דומה, בהעברות ההילוכים שאחר כך (לרוב משני לשלישי) ידית ההילוכים קשה מאוד לאורך כל התנועה שלה (ולא רק בחלק של היציאה והכניסה להילוך), בלי איזשהו רעש מיוחד. כמה שניות אחרי העברת ההילוך וירידת הסל"ד, ההעברה לא קשה יותר וחוזרת לתחושה הרגילה. אני לא ממש מצליח להבין מה קורה כאן, האם זה תקין? התופעה קרתה לי גם היום, וגם לפני שנה בערך ביום חם מאוד, ובנסיעות דומות בימים קרים לא זכור לי שקרתה. מאז הפעם האחרונה שזה קרה הספקתי גם להחליף שמן גיר בטיפול האחרון. שאלה נוספת - האם העברת הילוכים רועשת יחסית היא תקינה בספארק? גם כשהמנוע כבוי ובחניה יש רעש לא קטן בכל פעם כשמעבירים הילוך, במכוניות אחרות ממה שהתנסתי לא היה רעש כזה... נדב
×
×
  • תוכן חדש...