Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. גם בתקנים כנראה שיש כל מני חפיפות/יתירות וכו'. למשל, אני משתמש בשמן הזה: https://castrol.co.il/index.php/private-cars/item/157-castrol-magnatec-stop-start-0w-30-c2 שאמנם לא מצוין שהוא עומד בתקן 2302 החדש, אך אם בודקים טוב מוצאים שיש גרסה שלו (עם אותו מק"ט לאריזת 1 ליטר) שכן עומדת בתקן: https://castrol.co.il/index.php/private-cars/item/123-castrol-magnatec-professional-c2-0w-30 יכול להיות שאם בודקים במפרטים של שמנים, מגלים שהם עומדים בתקנים מסוימים שלא מצוינים.
  2. מסכים איתך, אפילו שברוב המקרים השיפור באיכות הקפה לא יעלה לבית הקפה עוד כסף (חוץ מעוד כמה כוסות שייזרקו בבוקר כשמכיילים את המכונה) - הציוד הוא לרוב יקר מאוד וגם חומר הגלם הוא טוב, אלא מדובר במעט יותר הקפדה על הכנה נכונה. אגב, בבתי הקלייה שביקרתי בהם, הגישו לי כוס אספרסו עוד לפני שבכלל בחרתי מה אני רוצה לקנות, כולל כאלה שהם גם בית קפה. אז כנראה שזה משתלם להם.
  3. לא צריך שיהיו מומחים בגל השלישי של הקפה או משהו, רק שהרמה הממוצעת תהיה מספיק גבוהה כדי שתוכל להיכנס לבית קפה רנדומלי ולדעת שהקפה יהיה טוב. הישראלים ש"מבינים בקפה" פשוט מכינים לעצמם קפה בלינאה מיני שלהם בבית...
  4. אם מדובר במנוע עם ה 165 כ"ס, לרוב הוא לא אוכל גרם שמן (לעומת ה156 המקולל..). כמו שאמרו בדוק שמן. אם חסר, תוסיף אך ורק שמן בתקן. אם לא חסר - יכול להיות שזה קרה כשהרכב עמד לילה שלם בשיפוע? כבר ראיתי את זה קורה גם במצבים האלה...
  5. אפשר פשוט לנסות, זה לא עולה הרבה כסף. תדלק ב 95, ותבדוק 3 פעמים כמה זמן לוקח לרכב לעשות תאוצת ביניים מסוימת בלי העברת הילוך - נגיד 30 ל80 קמ"ש בהילוך שני. כמובן שהכל בדיוק באותו קטע כביש ובערך באותה טמפרטורה. אחרי זה תדלק כמה פעמים ב98 עד שזה מה שיישאר במיכל, ותעשה את אותה בדיקה. אם אתה מודד עם אפליקציה ולא עם סטופר, הבדל של פחות מ 1-2 עשיריות שניה אומר שהדלק לא משפיע במקרה שלך.
  6. אם אין מקום למברג דפיקה ופטיש של כמה ק"ג, כנראה שזו האופציה המועדפת.
  7. גם הקפה בבתי קפה סטייל ארקפה שאני שותה בהם כשאני מגיע למשרד לא היה מדהים. לרוב הוא מיימי יותר מאספרסו "פרופר" כמו זה שגלעד מנגרו מגיש למי שמגיע אליו, למשל. הקפה במשרד גם מיימי וגם מגעיל, אז עדיף כבר בית קפה. לחובבי הקפה המיימי יותר (זה לא דבר רע בהכרח) - תקנו מקינטה או נספרסו. חבל על הכסף.
  8. פטיש ומברג יכולים להיכנס לשם?
  9. נתת לי עכשיו עוד סיבה לבקש את הקפה שלי חזק
  10. כל הכבוד! אני הייתי מפחד להחליף לבד את מכסה השסתומים, אולי זו בעיה שלי עם אטם נוזלי...
  11. אלה פשוט מכונות יקרות ומורכבות יותר, שנבנות בעבודת יד (אולי אפילו באותה צורה כמו לפני 50 שנה) וכנראה שאתה גם משלם לא מעט על השם. בסוף מה שמשפיע הכי הרבה על איכות הקפה שיוצא הוא איכות הקפה שאתה מתחיל איתו, ולא הציוד. אני מניח שיש משמעות גם לעבודה ע"פ מתכון נכון וכו', אבל קטונתי מלדעת. אני רק לומד את כל זה עם הפלייר עכשיו.
  12. nadavd4

    המלצה לרכב 20K

    אין צורך להינעל על מנועים עם נפח מסוים, מה שמעניין אותך בעיקר הוא יחס כוח-משקל ומומנט-משקל, ולרכבים קלים יש יתרון משמעותי בנושא הסחיבה בעליות. אני יכול להוסיף להמלצה גם מאזדה 2 דינמיק וסוזוקי סוויפט, שנתונים 2008-2010 יכולים להיכנס לתקציב (שים לב שבסוויפט יש בקרת יציבות רק משנת 2010). הפיאסטה זהה מכאנית למאזדה עם מנוע מעט חלש יותר, אבל לדעתי גם תספיק לך ותוכל לקבל רכב משנתון צעיר יותר.
  13. חורים מלבניים קטנים בתחתית הדלת, שניתן לראות מהצד הפנימי שלה כשהיא פתוחה. צריכים להיות 3 או 4 בד"כ.
  14. פשוט לשפוך עם צינור/דלי (בבת אחת) כמות גדולה של מים באיזור קטן יחסית, למשל בצד אחד של החלון כך שהמים יכנסו בין השמשה לדלת. אם הכל תקין, אתה תראה אותם יוצאים תוך כמה שניות מהניקוזים.
  15. ברכב הזה הניקוז הקדמי נמצא דווקא בצד הנהג, ככה שאם מדובר במי גשמים הם כנראה מגיעים ממקום אחר. אני יכול לחשוב על ניקוזי דלת סתומים/דיפון דלת לא אטום. נסה להשפריץ מים עם צינור בכל פעם על איזור אחר בדלת/בשמשה עד שתמצא מאיפה המים יוצאים. אחרי כל פעם כזו, במצב תקין המים שנכנסים בין החלון לדלת אמורים לצאת מהניקוזים בתחתית שלה. עריכה - אם יש לך התקנה מקומית של מרימי שמשות ויש נזילה מדיפון הדלת, פנה למוסך/למתקין שיתקן את העבודה שלו. זה היה המצב אצלי עם התקנה גרועה של קוברה.
  16. חוץ מלקדוח בבורג ולהכניס לתוכו ביט קודח, האפשרות הכי טובה היא לתקוע ביט מעט גדול יותר עם פטיש/לשים גומיה בין הביט לבורג כדי שיוסיף חיכוך, ולנסות לפתוח. עדיף עם מפתח דפיקה או לפחות מפתח אימפקט.
  17. בסופרמיני המרווח יהיה מעט קטן מבמשפחתית (אבל יותר מרווחת ממיני), והאבזור/איכות החומרים לרוב יהיו כמו במשפחתיות מאותו שנתון. כבונוס אתה תקבל רכב מעט חדש יותר/ק"מ נמוך יותר - ישפיע לטובה על האמינות. אני יכול לחשוב על סקודה פאביה, יונדאי i20, מאזדה 2 (ברמת אבזור דינמיק), פיג'ו 208 או סיטרואן C3 (שתיהן עם מנוע 1.6 האטמוספרי, לא ה 1.2 המקולל). אם לא, מהאופציות שהצעת היונדאי נראית האופציה הטובה יותר - אם כי רצוי לבדוק שטופלה כהלכה.
  18. אם אתה מוכן להתפשר על סופרמיני או ידני, זה פותח עוד כמה אפשרויות עם VFM לא רע בכלל.
  19. בכל חנות חלפים (למשל כאן, כאן וכאן. יש עוד בשפע). תן צלצול לכמה מהן וקבל הצעת מחיר.
  20. פילטר אוויר ומזגן אני קונה ומחליף לבד. מקורי עולה לי חצי מחיר מזה של המוסך המורשה, וההחלפה לוקחת דקות בודדות.
  21. בקש פירוט של מחירי החלקים והעבודות ושתף כאן. כמו שאמרתי - לפעמים חלקים מסוימים עבור רכבים מסוימים מתומחרים מאוד יקר במוסכים, מה שבמקרה שלך יכול להעלות את המחיר בכמה מאות שקלים. אבל גם אם תחסוך את זה, מדובר ב300-400 ש"ח ולא יותר.
  22. גם זה היה. הם החליפו קודם את מחשב חיישני החניה וביקשו ממני לבדוק אם התקלה חוזרת. מעניין מה קורה כשמישהו מגיע אליהם עם פיורטק ונורת שמן דולקת...
  23. מטחנה טובה לסוג החליטה הספציפי שלך, צריכה להיות בראש ובראשונה אחידה לדרגת הטחינה הרצויה לשיטת החליטה. יש מטחנות ידניות זולות מאוד לקפה שחור, כי בסך הכל צריך לטחון לרמת "פודרה". יש מטחנות יקרות שטוחנות טוב יותר לטווח הדק יחסית של אספרסו/מקינטה אבל רע לדרגות הטחינה הגסות של פילטר/פרנץ' פרס, ויש כאלה שיעבדו הפוך. מהניסיון הקצר (מאוד) שלי עם הכנת אספרסו, שיטת החליטה הזו רגישה מאוד לעומת שיטות אחרות. זה אומר שמצד אחד אתה יכול ליצור שינוי גדול מאוד בטעם על ידי שינוי קטן בטחינה או סוג הקפה, אבל מצד שני קל מאוד להוציא קפה לא טעים. כרגע אני מודד הכל עם משקל קטן מעלי אקספרס ומשתמש במד לחץ של המכונה, כי אחרת אין סיכוי שאצליח להגיע לאיזשהו סוג של חזרתיות. בשיטות אחרות אפשר להוציא קפה טוב על ההתחלה גם בלי זה. ואז אתה נכנס ל rabbithole של חליטת תה.
  24. לי היתה הארה כשהשתמשתי באותו קפה בדיוק, אבל אחרי שנטחן במטחנה טובה ואחידה - הטעם היה פשוט יותר טוב. הבונוס הוא שאני יכול לטחון דק מאוד גם עבור קפה שחור, וההבדל בינו לבין קפה שחור קנוי הוא שמיים וארץ.
  25. אף פעם לא מאוחר מידי להתחיל. לגבי השמנים השונים - מצוין בספר הרכב. חלפים ניתן לקנות בחנויות חלפים כדוגמת אוטוסטור או אבי/משה חלפים שיש להם אתר אינטרנט, ויש עוד המון. אפשר גם באיביי/אמאזון ואתרים למכירת חלפים בחו"ל אם אתה יודע את המק"ט המדויק של החלק.
×
×
  • תוכן חדש...