Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. נכון, צודק. על האקטיב לא הייתי ממליץ...
  2. אני ובת זוגי היינו לפני כשנה וחצי בחיפוש דומה, רק ששם היינו חייבים לקנות אוטומט בגלל שהרישיון שלה מוגבל לכך בלבד. בסופו של דבר קנינו מאזדה 2 שנת 2008 עם ק"מ סביר, אחרי יישור קו מלא העלות היתה 18-19 אלף ש"ח ושנינו מאוד מרוצים מהרכב. ניסינו למצוא גם סוויפט ו i10 שנמצאות בלוחות בשפע, אבל כל האקזמפלרים שמצאנו היו במצב לא משהו (עם מוכרים שבטוחים שיש בידם זהב טהור ולא ירדו שקל, כן?). חיפשנו גם פיאסטה אבל כמעט כל מה שמצאנו בלוחות היו יוצאות ליסינג או במצב רעוע - אם המצב שונה עכשיו היא תיתן את ה VFM הכי טוב.
  3. ובמנוע טורבו יש אפשרות להפיק את המומנט הנדרש עם גדישה מינימלית ב 3000 סל"ד או גדישה גבוהה ב 1500 סל"ד. איזה מצב יהיה עדיף?
  4. איך אתה יודע שאין פגיעה בשלדה? אני לא יודע מה עוד נפגע שם ואם בתאונה נוספת ההגנה תהיה כמו ברכב שלא עבר תאונה. מעבר לכך עם ירידת ערך כזו המחיר צריך להיות נמוך בהתאם, כי הסחירות של רכב אחרי תאונה היא נמוכה משמעותית. על אחד כמה וכמה דגם לא-סחיר כמו זה.
  5. נפתחו כריות אוויר והוחלף סרן אחורי. אני אישית הייתי מתרחק. מה ירידת הערך שנקבעה?
  6. nadavd4

    רכב צרפתי עד 35000

    אני חושב שכמו שמרצדס S-קלאס היא כבר עשרות שנים הסמן הימני בקצה העליון של הסקאלה, אטראז' נהייתה כאן הסמן בקצה התחתון. אפילו מינוס 1.
  7. nadavd4

    רכב צרפתי עד 35000

    וגם לסחירות. שמראה קורלציה ל"שילוש הקדוש" אבל ממש לא מעידה על משהו בפני עצמה. ראה ערך פיקנטו...
  8. nadavd4

    התחדשתי ב-DS 7 CROSSBACK 2019

    תתחדש! מצאת DSית אמיתית עם אלקנטרה בכל מקום ועיצוב מהמם.
  9. nadavd4

    רכב צרפתי עד 35000

    ברור. אני הייתי ממקם את ה 301 הרבה מעל האטראז', איפשהו באיזור של האקסנט אבל מתחת למשפחתומטיות ליסינג דוגמת קורולה/פוקוס/מאזדה 3, אפילו שנתונים אחורה. אני סתם סקרן לדעת איפה הטיפו מתברגת כאן.
  10. nadavd4

    רכב צרפתי עד 35000

    כנראה בעיקר התקציב והמרחב, אם הבנתי נכון
  11. nadavd4

    רכב צרפתי עד 35000

    מסכים. אבל האם גם בעלי טיפו משלמים את המחיר?
  12. התקלה שהיתה לי היתה שמחשב הרכב רצה לחץ גדישה מסוים וקיבל פחות. זו אותה התקלה שקיבלתי גם כשהיתה בעיה עם סולנואיד הוואקום של הטורבו, אבל לפורק לחץ קל לעשות בדיקה ויזואלית וגם קל מאוד להחליף עצמאית.
  13. nadavd4

    רכב צרפתי עד 35000

    אני רק מקווה שלנהוג בפיאט טיפו זה לא כמו לנהוג בפיג'ו 301. קיבלתי אותה כרכב חלופי כשהרכב שלי נכנס על ריקול כריות אוויר, הרגשתי קצת בהודו ליומיים.
  14. מניסיון, אצלי הוא עשה בעיות כבר אחרי 30 אלף ק"מ. לא תקלה משביתה, אבל כשתהיה בעיה המנוע ידליק נורה ויכנס ל limp mode - לא נעים לנהוג ככה.
  15. nadavd4

    רכב צרפתי עד 35000

    לגבי התלונות על התנהגות הגיר - לא מתווכח איתך. אם באותו מחיר, ק"מ ושנה אפשר לקנות טיפו עם גיר אייסין זו בהחלט בחירה טובה. לגבי מנוע פרינס - אני בעלים של רכב עם גרסת ה 165 כ"ס וכבר הבנתי פחות או יותר מה היתרונות והחסרונות של המנועים האלה. במקרה של ה 120 כ"ס בגרסאותיו האחרונות אני לא רואה איפה הסיכון לעומת רכב דומה, לא מבחינת תקלות משביתות ולא מבחינת עלות תחזוקה ממוצעת. זה שקוראים לזה פיג'ו לא גורם למנוע לרצות למות פתאום, כן?
  16. הייתי ממליץ לקנות כבר מראש פורק לחץ לטורבו (blow off valve) חלופי, עדיף את המשופר של מיני ולא המקורי שיש בו דיאפרגמה שנוטה להיקרע. סיפור של 250 שקל באיביי.
  17. nadavd4

    רכב צרפתי עד 35000

    למיטב ידיעתי מנועי ה 120 כ"ס האחרונים וה 165 כ"ס היו חביבי ליסינג לתקופה מסוימת ולא שמעתי על משהו סדרתי שם. תקלת הממיר אפילו לא רלוונטית למנוע ה 120 כ"ס וזו התקלה הכי יקרה של מנועי פרינס החדשים יותר מתקן יורו 6. לדעתי התקלות שכן יש לא שונות בהיקף ובאופי שלהן מתקלות נפוצות ברכבים דומים אחרים, ואם תסכום את זה תשלם אותו דבר בערך. באותה מידה יכלת לקנות טויוטה עם גיר שהתפגר (כי לא החליפו נוזל בזמן) או להחליף סט משולשים/תושבות/קופלונג הגה במאזדה ולשלם יותר ממה שעולה ממיר של מנוע THP.
  18. nadavd4

    רכב צרפתי עד 35000

    פיג'ו 208/2008 וסיטרואן C3 עד שנת 2016 עם מנוע 1.6 120 כ"ס, הם רכבים עם מנוע אטמוספרי (בשנתונים האחרונים פרינס ללא בעיות הטיימינג ושאר ירקות) וגיר פלנטרי אמין (AL4). על גרסאת הטורבו 156 כ"ס וכן 1.2 עם 110 כ"ס אכן לא הייתי ממליץ, מספיק חיפוש קצר בפורום כדי להבין למה. השילוב הזה לא יהיה חזק וחסכוני כמו הדגמים לאחר מתיחת הפנים אבל יהיה אמין בדיוק כמו המקבילות הלא-צרפתיות.
  19. nadavd4

    ביטוח לנהג חדש

    צודק, לא זכרתי את זה. זה הנוהל: בכל מקרה, לרכב ראשון עבור נהג חדש הייתי ממליץ רכב זול יחסית שלא יכאב הלב למקרה ויהיה נזק כלשהו לרכב שייגרם בעקבות חוסר הניסיון בשנה-שנתיים הראשונות לרישיון.
  20. nadavd4

    ביטוח לנהג חדש

    בהחלט אפשר להוסיף קרוב משפחה בדרגה ראשונה כבעלים ראשי (ואת פות"ש כבעלים נוסף) במעמד העברת הבעלות, כשלא מתווספת יד נוספת ובתנאי ששניכם מתגוררים באותו משק בית ורשומים באותה כתובת. עשינו משהו דומה עם בת הזוג שלי כשהוציאה רישיון, וזה הוזיל משמעותית את עלות הביטוח בלי למנוע ממנה לצבור עבר ביטוחי. ההצעה שלי לפות"ש היא לקנות רכב זול יחסית ב 20-30 אש"ח כרכב ראשון, או רכב מדגם עם עלות ביטוחית נמוכה - כזה שסטטיסטית משתתף בפחות אירועים ביטוחיים כמו תאונה, גניבה וכו'. אמרת איביזה/לאון, אמרת ביטוח יקר.
  21. גם אחרי כל נסיעה לצפון עם המאזדה 2 צורה ישנה אני צריך להרכיב מחדש את הגב, כדאי לקחת את זה בחשבון. גם בידוד הרעשים לא משהו שם, די דומה לרכבי מיני. בתקציב הזה יהיה יתרון משמעותי באמינות ובצריכת הדלק לרכב ידני, ואולי אפשר יהיה לקנות רכב נוח יותר (לנהג ולנוסעים) במחיר של ויתור על נוחות התפעול של אוטומט. לדעתי שווה לשקול ולבדוק גם כמה דגמים ידניים.
  22. זה מבית היוצר של אותם הילדים ששמים כוס בגלגל האופניים ומדמיינים כאילו זה אופנוע...
  23. הותקנו על ה DS3 שלי. אגב, הסט נמכר כקיט מוכן בשם B12 על ידי אייבך. הבולמים מכוילים לרכב הספציפי והקפיצים תואמים לקשיחות הבולמים.
  24. בדיוק התקנתי B8 עם הפרו קיט, והם עובדים מושלם יחד. ממליץ.
  25. נראה לי שבודי רול מושפע דווקא יותר מקשיחות הקפיצים, לא הבולמים. תפקיד הבולם לרסן את תנועת המתלים, "קשיח" = תנועה איטית יותר, ובמקרה של הבולם שהתקין פות"ש נדמה לי שהכיוון הוא רק לריבאונד בכל מקרה. אני גם לא חושב שהכי קשיח יתנהג תמיד הכי טוב אלא שזה צריך להיות תואם לקבוע הקפיץ שמותקן וגם לתוואי ספציפי. לפות"ש אני ממליץ לבדוק כמה הגדרות שונות back to back באותו תוואי ולראות מה מתנהג הכי טוב, ומה הכי נוח.
×
×
  • תוכן חדש...