Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. נראית בדיקה סבירה בהנחה ולא היה מחסור רציני בשמן, כנראה שיהיה צריך לעשות יישור קו לשאר הדברים. "רעש במערכת שסתומים" ו"נקישות בשילוב הילוכים" זה כסת"ח של מכוני בדיקה, ואין לכך משמעות אמיתית מעבר להתנערות שלהם מאחריות. לגבי הנקישות בהגה כדאי קודם לבדוק את עמוד ההגה (steering column, במוסכים קוראים לזה "קופלונג") שידוע בנקישות בדגם הזה לפני שרצים להחליף מסרק הגה סתם. תושבת מנוע הייתי ממליץ להחליף למקורית, התחליפיות לא מחזיקות הרבה ממה שהבנתי.
  2. לגבי ירידת ערך לא הייתי דואג יותר מידי ברכבים בתקציב כזה, ההפרש במכירת רכב סחיר (מאזדה 2 דינמיק) לפחות סחיר (פיאסטה 1.4) יהיה אלפים בודדים לכל היותר. הפיאסטה פחות זריזה אבל חולקת מכלולים רבים עם המאזדה ומעט יותר בטיחותית (7 לעומת 6 כריות אוויר), אבל ניתן להשיג שנתון חדש יותר באותו מחיר וזה בעקיפין יתן לך רכב אמין יותר. לנו יש את המאזדה ובידוד הרעשים שלה לא טוב, וגם נוחות הנסיעה לא משהו. היא יותר טובה בבינעירוני מרכבי מיני בני 10, אבל פחות טובה יחסית לסופרמיני אחרות מאותן שנים במידה וזה חשוב לך.
  3. כשנגיע ל20 דפים השרשור כנראה יהפוך למשהו פוליטי/מחירי הדיור/תקלות במנועים של פיג'ו.
  4. בינתיים ראיתי רק טענות מנוגדות שהספורט כן מרוויח, לא חייב להרוויח, כן מוכר לא מוכר - הכל כי "היצרנים חכמים יותר". השאלה המתבקשת היום היא, בכמה תורמת השתתפות של מותג בספורט מוטורי לאיך שהמותג נתפס - לעומת התרומה של דברים אחרים. אם תרצה, כמה משמעות עסקית לאמרה "אלפא זה פחות מרנו כי הם לא משתתפים מספיק בספורט מוטורי" לעומת כל שאר הגורמים שמשפיעים על מותג. קח את זה, ותשווה את זה ל60 שנה אחורה. אתה טועה, וכמובן מוזמן להעלות את הדיון בקבוצת בעלי ספורטיביות כלשהי (אם אתה חבר) ולראות מה אנשים חושבים - קח בחשבון ששם זה לא יסתכם בפחות מ200 הודעות... אגב ספורט מוטורי בארץ - דווקא כאן הייתי שמח לראות יותר מזה. לאחרונה צופה מידי פעם בתחרויות שיש בארץ (אם יש שידור חי ביוטיוב, כמו של פרודרייב) נטו בשביל הפאן, וקצת התבאסתי שאירוע כמו טיפוס גבעה לא פתוח לקהל ומתנהל בשושו כזה שבלי להיות בקבוצה הנכונה/לשאול אנשים שמשתתפים בהפקה/בתחרות אתה לא תדע אפילו איפה נקודת הכינוס ומתי העסק מתחיל ונגמר.
  5. אין בעיה, הספורט עצמו מכניס. איך זה קשור למכירות של רכבים עם אותו סמל? כמו ש @farkash7 רמז, מעילים של פרארי זו עוד דרך להרוויח כסף בזכות המותג. כשתהיה פרארי, או אמן הפופ המבוקש ביותר, או איזה מותג שהוא תוכל להחליט שאתה מוכר ח*א בקופסה וגם זה יהיה מקור לרווחים. ובמה רשימה של מירוצים ומשתתפים רלוונטית לכל הדיון, שהתחיל בכלל מלמדוד יצרן על סמך ההשתתפות או הניצחון שלו במירוץ?
  6. ככה בונים מותג!
  7. אז כנראה שבחשיבה ארוכת טווח היצרניות צריכות לככב בטיקטוק ומהר 😆
  8. ברור לי שלהשתתף במירוצים זה לא חסר ערך ליצרניות, אבל אני לא חושב שהערך שהם מקבלים מגיע בהכרח בעיקרו ממכירות או ממשיכת משקיעים במניית החברה. כמו שאמר @Morningstar יכולות להיות להם מספיק סיבות לעשות את זה - סיבה כזאת יכולה להיות אפילו מקור מימון בדמות ספונסרים או משקיעים, הכנסה של טכנולוגיה חדשה ומה לא. זה שיצרן החליט לחזור למירוצים לא אומר אוטומטית ש"הוא רוצה להגדיל מכירות בעזרת נצחונות".
  9. אני אנחש שגם המדגם שלך או של כל אחד אחר פה הוא לא מייצג במיוחד, אז מבחינתי מדובר פה בדעות נטו כל עוד אין לאף אחד מספרים לגבות אותן. אני לא מנסה להסביר למה "יצרן X נשאר בספורט Y כי.. הוא חכם יותר!?", אני רק מנסה שלא לשפוט רכבים "חוקיים לכביש" של יצרן מסוים על סמך הניצחון האחרון שלהם ב F1 או כל ספורט מוטורי אחר, ונראה שאני לא לבד.
  10. זה אולי יכאב לך לשמוע, אבל Win on Sunday, buy on Monday זו אמרה שנולדה לפני 60 שנה. ההנחה שכמה דברים השתנו מאז היא סבירה מאוד, ושההשפעה של מירוצים על מכירות רכב היא לא מה שהיה פעם. ואני לא היחיד שחושב ככה.
  11. אולי זה היה נכון בעבר, אני לא יודע כי אני לא שייך לדור הזה. היום אני לא מכיר הרבה אנשים שיקנו רכב ספורטיבי מסוים כי יש רכב (אחר, לא איזה גרסת הומולוגציה) מאותו מותג שניצח במרוץ כלשהו. אני אנחש שזה אחלה פרסום למותג, כמו פרסום בענפי ספורט אחרים. מקרה אחד שעולה לי לראש הוא שאלפא היו הספונסר בג'ירו ד'איטליה ב2018, בגמר ברומא גם דאגו לסטלביו וג'וליה שהובילו את הדבוקה.
  12. את הלקוח הממוצע לא ממש מעניין בכמה מירוצים המותג משתתף, אם בכלל. לרוב גם ככה הקשר בין הרכבים שיוצאים לשוק לרכבים שבמירוצים הוא מקרי בהחלט, למעט בכמה גרסאות הומולוגציה.
  13. אני מסכים עם הכל חוץ מזה - מבחוץ האלפין נראית לי כאילו משהו בפרופורציות לא בסדר. על טעם ועל ריח...
  14. האם רוכבי קורקינט ואופניים נספרים כאן כהולכי רגל או שהם נספרים בנפרד? אם תצליח למצוא גם פילוח של אופי התאונות בגרמניה לעומת ישראל זה יכול להיות מעניין.
  15. לא טרחתי אפילו לבדוק מספר תאונות כי זה להשוות תפוחים לאבנים, בגלל שוני בדיווחים - אבל כמו בקורונה, מספר מתים אי אפשר להסתיר או לא לדווח (אלא אם אתה ממשלת סין). מה שכן מעניין זה הפילוח בין נהגים, רוכבי דו"ג ממונע, כלים קלים/חשמליים והולכי רגל - אבל לא חפרתי עמוק מספיק כדי למצוא את זה.
  16. במקרה הזה (נכון ללפני כמה שנים) תחושת הבטן שלו נכונה: בישראל של 2016 היו 4.2 הרוגים בכביש בשנה לכל 100 אלף תושבים (היום זה נדמה לי עומד על 3.8) , 10.7 לכל 100 אלף רכבים ו 5.9 לכל מיליארד ק"מ נסועה. בגרמניה של 2019 זה 3.7, 6.4 ו 4.2 בהתאמה. איך שלא תסובבו את זה, או שיש שם פחות תאונות או שהן פחות קטלניות. להשוואה, בצרפת ואיטליה המצב גרוע יותר מבארץ. אני יכול לתת הסברים מפה ועד הודעה חדשה על רמת הכבישים המזעזעת בצרפת או על כמה גרוע האיטלקים נוהגים אבל זו תהיה סתם עוד השערה. מה כן מדאיג? בכמה שנים האחרונות המספרים בארץ בעליה בעוד שברוב אירופה הם בירידה. למרות כל זה, אנחנו עדיין ב "מקום טוב באמצע" - הנה התמונה העדכנית ביותר שמצאתי נכון ל 2021 (הרוגים למיליון): מה לדעתי בטוח יקטין את מספר ההרוגים בתאונות ותאונות בכלל? תחבורה ציבורית שתהיה טובה ל80% מהאוכלוסיה, ואכיפה איפה שצריך ולא איפה שקל.
  17. אולי שווה לנסות, זוויות גלגול מושפעות מאנטירולים ומקשיחות הקפיצים, לא מהתנהגות הבולמים. אני נוטה להאמין שאוהלינס יתרמו להתנהגות דינאמית יותר טובה מסטוק גם בסטאפ רך יחסית - רק צריך להתאים את קשיחות הקפיץ לקשיחות הבולם וכשאין התאמה טובה גם ההתנהגות וגם הנוחות נפגעים יותר ממה שצריך. לצורך העניין, הנוחות אצל חבר קבוצה שהיה עם קפיצים מקוריים ב208 וסט B6 השתפרה אחרי שהוא התקין גם קפיצים של אייבך - הקפיצים המקוריים פשוט היו רכים מידי, במיוחד מאחורה.
  18. באוהלינס יש אפשרות לרכך את הקפיץ בהתאם?
  19. nadavd4

    סובארו BRZ החדשה בארץ

    זה גם מה שאמרו לי בסמלת. המשלוח בספטמבר יהיה האחרון ומתישהו אחריו יסגרו את פס הייצור, כנראה לפני שיהיו הקצאות נוספות.
  20. אני לא נוסע באופן קבוע בכביש 6, אבל כשכן אני נתקל במשמעותית פחות אכיפה מכבישים מהירים אחרים כמו כביש החוף למשל - למה? משטרה שתאכוף באופן קבוע עקיפות לא חוקיות, אי שמירה על הימין והתעסקות עם הנייד לדעתי תשפר את המצב, גם אם זה לא יפתור את הבעיה לגמרי.
  21. בברז יש בידוד רעשים פחות טוב לעומת ה 208/308 וגם המושב ב 208 רך משמעותית בזכות כמויות אינסופיות של ספוג - זה מורגש בסוף נסיעה כשלא מתחשק לך לצאת מהרכב והמושב נוח מידי.
  22. אני מבין מההודעה הראשונה של פות"ש שהוא רוצה רכב ספורט שישמש גם כדיילי. לדעתי BRZ הוא רכב שיהיה מהנה מרגע שמתיישבים במושב הנהג (אולי אפילו במושב הנוסע), ולאו דווקא רק בנהיגה חזקה בנס או במסלול. השאלה העיקרית היא אם הוא פרקטי מספיק בשביל פות"ש כדי לשמש כדיילי, ועל זה רק הוא ידע לענות.
  23. אם מדובר ב B6/B8 (הצהובים) אז הם מכוונים לנקודה די טובה בין נוחות להתנהגות בעיני - אחרי שהתקנתי אצלי הנוחות לא נפגעה בכלל. יש רכבי ספורט נוחים מהמפעל והברז למשל הרגישה לי יותר נוחה בבאמפרים גם ביחס ל DS.
  24. כל אחד צריך תחביב, וגם להחזיק רכב ספורטיבי זה סוג של תחביב אפילו אם אתה לא מגיע לטיולים או למסלול. הבעיה היא שלחיות עם רכב פחות פרקטי או עם עלויות גבוהות יותר מרכב עממי זה לא משהו שמתאים לכל אחד, בין אם כי צריך מקום לעוד ילד או שצריך את הכסף למשהו אחר בחיים - וזו הסיבה שהרכבים האלה עוברים הרבה ידיים באופן יחסי. אני אישית קיבלתי תיאבון עם ה DS3 שהיא רכב ספורטיבי "רך" והסיבה היחידה שעוד אין לי ברז היא כלכלית - גם עם ירידת הערך הנמוכה, ברז חדשה לעומת DS3 או 208gti משומשת תעלה כ 1000 שקל יותר לחודש לנהג הממוצע - ההפרש הזה הוא קצת יותר ממה שעולה לנו להחזיק את הרכב השני בבית...
  25. זה מחליף יישום של אוטם לפרק זמן של שנה עד כמה שנים, תלוי בציפוי ובאיזה תנאים הרכב נשמר/נשטף. אבל להבנתי רוב העבודה היא בכלל עבודת דיטיילינג, וגם ביקור אצל דיטיילר בלי לעשות ציפוי נאנו לא יוזיל את זה בהרבה.
×
×
  • תוכן חדש...