משהו שלא רואים בתמונה, אבל מי שהיה שם ראה - לפי הסימנים שהיו על הכביש ועל המדרכה שבתמונה נמצאת מאחורי הרכב, הוא לא הגיע מהנתיב הנגדי - כלומר הגלגל נתלש מהרכב והמשיך הלאה איכשהו...
גם שמעתי את המילה "רוורס" נזרקת לאוויר בין השוטרים שם, זה רק הופך את האפשרויות למגוונות יותר 🤣
היה לכלמוביל קשה למכור אותן, בסוף חלק מהבודדות שהגיעו לארץ נמכרו רק אחרי זמן מה בהנחה משמעותית (אולי ב 0 ק"מ, לא בטוח לגבי זה).
לא יצא לי לדבר עם אף נציג של כלמוביל לגבי החדשה, אבל ממה שאני שומע פה הם חוזרים ממש על אותה אסטרטגיה שיווקית כושלת - תמחור גבוה ואופן שיווק של "זה רכב מאוד מיוחד ומהנה ואז מה אם זה יונדאי", כל זה בהתעלמות מוחלטת מכוחות השוק שנקראים "היצע וביקוש".
וגם מבין אלה שמבינים, מעטים אלה שאכפת להם. יש לא מעט אנשים שקונים GTI (וגם GTi) בגלל שזה נראה ספורטיבי/ממותג "ספורט" או בגלל שהדגם היה פשוט הדגם "המפואר", אז יש לזה שוק.
נהנתי לקרוא, תודה!
רק הזמן יגיד אם כלמוביל עשו את אותה הטעות שוב כמו בתמחור בניסיון הקודם - מצד שני, אם אתה צודק וכולן יימכרו בקלות (בלי ייבוא נוסף בעתיד), למה לא להשתין עלינו מיותר גבוה ולתקוע תג מחיר גבוה יותר?
עוברים במכס כן, אבל כתלות בסוג החלק הם מעוכבים לבדיקה או לא - במקרה של בולם+קפיץ יחד כשיש אישור TUV למשל, אני לא שמעתי על מקרים שהחבילה עוכבה, אבל כן היה צריך לשלם מס בהתאם (40% כמו שכתבתי קודם).
במקרה של פנסים זה לרוב כן מעוכב, אני לא יודע מה בדיוק הסיבה - אולי האישורים הנדרשים שונים מחלקי רכב אחרים.
ולגבי ה i20n, ההפרש באנגליה בין i20 רגילה ל N הוא כ 15%, עם זאת בארץ הוא כ 45% (עבור רמות גימור דומות). סביר להניח שעלות הייבוא שלה לא שונה בהרבה מהדגם הרגיל, מה שאומר שהיבואן גוזר כאן קופון הרבה יותר גדול.
להשוואה, בפולו ההפרש הוא 40% ובפיג'ו 208 הוא היה 30-40%. האם ההפרש הזה מייצג רמת סיכון מבחינת מכירה/שיווק של הרכב או עלויות נוספות על היבואן? לא יודע, הרכבים האלה נחטפים ולא יקרים לתחזוקה.
במידה והמס חל רק על ה"מחיר בנמל" (ללא רווח של היבואן) קשה לעשות את החישוב כי המחיר הסופי מורכב ממחיר הרכב ליבואן, מס, ורווח של היבואן ובלי לדעת לפחות אחד מהם אתה לא תוכל לחשב את השניים האחרים.
**עריכה** - אם מניחים שהרכב עולה באירופה כ 30000 יורו כולל מס, אפשר לנסות לשער כמה היבואן מרוויח (ברוטו) על כל מכונית לפחות. רק לשים לב להוסיף עוד מס, המחשבון הזה מחשב עבור חשמליות. כוח המיקוח שלו מול היצרנים וגופי השילוח גדול יותר מן הסתם ולכן סביר להניח שהרווח גדול יותר, רק שלעולם לא נדע בכמה.
https://carstory.co.il/tax-calculator/
אני תוהה מה היה קורה אילו כשהיינו קונים רכב, אנחנו היינו אלה שמשלמים את מס הקנייה ישירות למדינה.
הרי במצב הנוכחי בו המס מגולם במחיר הרכב הסופי, אי אפשר לדעת בתור צרכן כמה ממה שמשלמים זה באמת המס וכמה היבואן מקבל וזה משחק לטובת היבואן.
תלוי בקוילאוברים, שיטת השילוח ובעיקר מי היבואן שלהם בארץ. לגבי מס ניתן לבדוק במחשבון מכס, זה יוצא כ 40% מס כולל מע"מ.
לי עלה לייבא סט בילשטיין B12 סביב ה 3500 ש"ח כולל משלוח ומס. המשלוח היה עם DHL גרמניה והגיע דרך הדואר, ותשלום המס היה פשוט מאוד דרך הדואר/האתר הממשלתי. הבנתי שחברות שליחות מסוימות גובות עמלות שקר נוספות.
הצעת המחיר שקיבלתי מאספיר (יבואן בילשטיין בארץ) היתה כ 7000 ש"ח ואני לא זוכר אפילו אם זה היה כולל מע"מ.
מצד שני, אני יודע על לא מעט אנשים שרכשו בארץ קוילאוברים של BC racing במחיר יחסית תחרותי לחו"ל - כמובן שמדובר ביבואן אחר וסביר להניח שגם הוגן יותר.
כמה שזה נכון... פנס לרכב שלי עולה כ800 יורו באירופה ובארץ כ 7500 שח - כמעט 10 שקלים לכל יורו.
אבל זה נכון לרוב החלפים כאן, לא רק הטכנולוגיים. כמו שאמרת, הסיבה היא אותה סיבה שכלב מלקק לעצמו.
מחיר של רכב נגזר מהיצע וביקוש, לא מאיזה רכב יותר כיפי בשביל "מי שיודע".
בפעם הקודמת כלמוביל נתנו אותו מחיר ואותו טיעון, והלקוחות הצביעו ברגליים. למה שהטיעון הזה ימכור עכשיו?
אגב, למיטב ידיעתי מגאן יש. מכיר אחד שפותח הזמנה.
עדכון, בכלמוביל התעוררו:
i20n ב 176K
i30n ב 270K
https://www.hyundaimotors.co.il/models/i20n/
https://www.hyundaimotors.co.il/models/new-i30n/
נחכה לנסיעות מבחן, הראשונה הרבה יותר מעניינת גם בגלל פחות מתחרים וגם בגלל מחיר הגיוני יותר.
לדעתי, במחיר של ה i30n אני לא רואה איך הלקוח הממוצע שרואה ביונדאי מותג של מכוניות מנומנמות יעדיף אותה על מגאן או גולף או איך חובב הגה מושבע לא יעדיף כל מתחרה אפשרית בערך, מברז ועד JCW.
בלשון המעטה.
אתה רוצה לראות כמה עולה נוזל קירור בתקן FL22 (מקורי) של מאזדה?
השוק מלא בנוזלים עם כל מיני דרישות מיוחדות, וזה לא שמערכת הקירור במאזדות הישנות היא זבל.