Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. המנוע (גרסת 180 כ"ס) סה"כ אמין אבל קצת יקר לתחזוקה. לרוב סביב 100 אלף הולך ממיר קטליטי וזו ההוצאה הכי גבוהה שקשורה למנוע הזה, כ 5-7 אלף ש"ח לממיר מקורי כשתחליפי לא מומלץ מכיוון שלא מחזיק. חלפים יהיו עוד שנים קדימה, אז אין מה לדאוג מזה שהפסיקו לשווק את המנוע בדגם הזה.
  2. מניח שהתכוונת לזה שהוא היה על הליפט כל הזמן הזה. האוטו שלי היה באותן שעות במורשה על החלפת שמן ופילטר, ורק שעה לפני שאספתי אותו הוא עלה על הליפט. עוד אחת מהבעיות במורשים של לובינסקי באיזור המרכז, זה העומס הלא הגיוני שיש שם.
  3. nadavd4

    סובארו BRZ החדשה בארץ

    במחיר הנכון זה אחלה רכב. מניח שהתמחור במודעה הוא "שיטת מצליח" או נקודה שממנה המוכר יתחיל להתמקח.
  4. משיטוט קצר ברשת נראה שהמנוע מדגם 1KR-FE אוכל שמן בצמיגויות 0w-20 עד 20W-50 כל עוד הם עומדים בתקן API-SL, כנראה כתלות ברכב שבו המנוע מותקן והטמפרטורה במדינה שהוא נוסע בה. זה מה שאומרים ספציפית על הסיטרואן בקיצור, אם זה אכן המנוע של טויוטה אין רצועה טבולה בשמן. קח 5w30 סינטטי מלא מחברה מוכרת שעומד לפחות בתקן API-SL, כנראה שהמנוע הזה לא חייב את התקן של פיג'ו (למרות שהתקן של פיג'ו בהחלט עומד בו וכנראה מחמיר יותר).
  5. כל עוד לא מדובר בהחלפה של הרצועה הייתי ממליץ לך לקנות חלפים לבד ולטפל לבד. בחלק מהדברים אתה תעשה עבודה יותר טוב מרוב המוסכים. *עריכה* - גם במקרה של הריקול כנראה...
  6. אכן לובינסקי יקרנים, אבל אני חושב שזה ככה אצל רוב המוסכים מורשי יבואן - להוציא את מאזדה שזכורים לי מחירי חלפים זולים יחסית. לגבי השמן - במורשה לרוב יש להם צובר ומחייבים אותך רק על הכמות המדויקת. לא איזו יושרה מיוחדת... עברתי על רשימת החלפים ששלחת ומהיכרות שלי עם רובם והמחיר שלהם ומזכרוני - אפשר לחסוך כ 600-700 רק על החלפים, אם מזמינים עצמאית מהפולני/חנויות חלפים בארץ. לגבי העבודות... 380 ש"ח לשעה לפני מע"מ, תענוג. בליטל ת"א לקחו לי 340 לשעה, אז זה משתנה ממורשה למורשה. נגיד והיית עושה את זה אצל מוסך שלוקח 250 לשעה, עם שעתון יותר ריאלי לכמה זמן לוקחת כל עבודה - כנראה שהיית חוסך עוד כ500 שקלים.
  7. nadavd4

    שמן B71 2297

    אגב, החבר עובד בזה למחייתו. המחיר הוא שהחבר גם שורף לך את המוח כל פעם כשהוא מחליף שמן...
  8. nadavd4

    שמן B71 2297

    איך חבר כימאי הסביר לי פעם... תקן זה כמו מבחן. יש כאלה שעוברים עם 60 ויש כאלה שעוברים עם 100. לעולם לא באמת נדע באיזה ציון עבר השמן של טוטאל, של מוביל או של רקטול (כן, גם כזה יש. נשמע כמו תרופה לבעיה נפוצה בגיל העמידה), אבל הסבירות היא שיצרן גדול יוציא "ציון" טוב יותר לעומת יצרן קטן כמו "שמן פז" שגם עומד בתקני יצרן של סובארו למשל, ובמורשה סובארו זה מה ששמים אם אין לך ברז. כנראה שבשני המקרים אם השמן עומד בתקן והרכב עושה נסועה בתנאים רגילים הכל יהיה בסדר והשמיים לא יפלו. ותמיד אפשר להיכנס ל spec של השמן ולראות עוד נתונים ורמזים חוץ מתקן יצרן - אני אישית העדפתי את השמן של טוטאל בגלל Kinematic Viscosity @ 100 C גבוה יחסית שטוב (להבנתי) לטמפרטורת עבודה גבוהה יותר עקב נסיעה "חזקה". לגבי העניין הכלכלי - קנית אוטו בעשרות אלפי שקלים, אתה משלם ערימות על טיפולים, דלק, אגרות... יש דרכים יותר יעילות לחסוך את ה100 שקל האלו.
  9. ההשוואה בין שינוי ערכים במסך לשינוי ע"י כפתור (גם אם השינוי משתקף במסך) היא די ברורה. בכפתור יש לך פידבק מיידי באצבעות על הפעולה שביצעת, קליק או במקרה של חוגה גם הבנה כמה סובבת אותה. אתה יודע ששינית משהו גם בלי להסתכל, כי היה פידבק מיידי לפעולה שלך. גם אם הכפתור נמצא באיזה מיקום שאתה לא יכול לראות אפילו, כמו למשל ידית כיוון המושב... במסך זה פשוט עוד מאמץ (שאחרת, היה הולך לנהיגה? לטיקטוק? תלוי נהג) שבו אתה גם צריך ללחוץ במקום הנכון וגם צריך להפעיל עוד חוש כדי לדעת אם הפעולה התבצעה או לא, עם כל התסכול כשזה לא קורה כי פספסת או שסתם האצבע מלוכלכת.
  10. nadavd4

    שמן B71 2297

    הפרש של כמה? 100-150 שקל בשנה? זה פחות מחצי מיכל דלק.
  11. רלוונטי לגרסת הדינאמיק הרכב הזה נחשב די מבוקש לפחות בשנתונים הראשונים עקב מחיר נמוך מאוד ותמורה טובה לכסף, אני לא יודע לגבי השנתונים המאוחרים (ב2016 כבר יצא דגם חדש). נראה שהמצב בין המחירונים התהפך לעומת לפני שנתיים, כשקנינו את שלנו (שנתון 2008) - שם מחירון לוי יצחק היה כ 5000 ש"ח גבוה יותר לעומת יד2, בפועל מחירי הסגירה היו קרובים יותר למחירון יד2.
  12. ב 208GTi אחרי מתיחת הפנים הורידו את הרזונטור והיא ידועה כ"חופרת" בשיוט. סע בדגם לפני המתיחה ותרגיש כמו בקורולה (חסר סאונד). צרפתים...
  13. אפשר לשאול באיזה רכב מדובר? ומה עלות יישור הקו לאותו בלאי טבעי?
  14. יכול להיות שההפרש במחיר יפצה על מחירי התחזוקה הקצת יותר גבוהים (סך הכל רכב נפוץ מאוד וממשיך ליסוע).
  15. לקנות את האיוניק מחברת הליסינג עם הפחתה ראויה במחיר בהתאם למחירון זו אופציה מבחינתך?
  16. רק אתן את השנקל שלי - המחיר שאתה רואה בפייסבוק או ביד 2 זה ממש לא מחיר הסגירה. אם אתה רוצה לדעת בערך מה מחירי הסגירה, תעקוב יום יום אחרי מודעות ביד2 עם handz, תראה באיזה מחיר מודעות יורדות ובאיזה מחיר המודעה נשארת עד שהוא גם יורד, תתקשר למוכרים וכו'. ברכבים נפוצים אפשר להגיד באופן כללי מאוד שמחיר הסגירה יהיה בד"כ איפשהו בין מחירון יד2 למחירון לוי יצחק. אבל זה רק כלל אצבע... אפשרות שלישית היא שתפגוש הרבה קונים פוטנציאלים ותראה באיזה מחיר הם מוכנים לקנות את הרכב שלך. כמו שכל אחד יכול לבקש איזה מחיר שבא לו, גם כל אחד יכול להגיד שלדעתו הרכב לא שווה יותר מ X. במקום להיפגע עדיף להתקדם. אגב, יש מקרים שזה באמת נכון (כשחיפשנו מאזדה 2 שנת 2008 לפני כשנתיים - מחירון לוי יצחק היה 21 אלף אבל בפועל מוכרים ירדו ל16) ויש מקרים שההפך הוא נכון (רוב הטויוטות שנמכרות מעל מחירון).
  17. nadavd4

    סובארו BRZ החדשה בארץ

    BRZ עם מנוע של GR corolla? נשמע לי כמו עוד כוח, פחות משקל אבל איבוד האופי של הרכב.
  18. nadavd4

    סובארו BRZ החדשה בארץ

    לדעתך בגלל החלטה מקומית, הקצאות של היצרן או הפסקת ייצור? סה"כ מוכרים אותה ממש יפה
  19. בדיוק עזרתי בקניה של קיה מיד שניה, מההתרשמות שלי לפחות בשנתונים הצעירים יחסית (2019 וחדש יותר) השוק די מת ורכבים עומדים הרבה זמן. אולי ברכבים הישנים (והזולים) יותר המצב שונה, אבל אני נוטה להאמין שגם שם השוק לא מה שהיה לפני כשנה.
  20. ממליץ להחליף גם החלפה מלאה גם של נוזל הבלמים (לא "ריענון" במיכל בלבד, אלא ניקוז מלא של המערכת).
  21. מאוד תלוי במצב הרכב, אפשר בקלות להגיע ל4000 שקל רק בהחלפת משולשים, תושבות מנוע וקופלונג הגה שנגמרים כל כמה שנים בודדות ברכב הזה. אם אחרי היישור קו שעשית הרכב לא יראה בעיות אמינות/בטיחות במשך כמה שנים טובות, יש סיכוי טוב שההשקעה לא ירדה לטמיון.
  22. nadavd4

    ביטול מובילאיי

    תמיד אפשר למצוא את הפיוז ולנתק אותו עד הטסט... אין לראות באמור המלצה😄
  23. פיצ'ר סטנדרטי בכמעט כל רכב מהעשור האחרון.
×
×
  • תוכן חדש...